دبی یک شهر چند ملیتی به حساب می‌آید. اکثر جمعیت آن را مهاجران کشور‌های مختلف تشکیل داده‌اند. با وجود اینکه درآمد اصلی دبی از طریق تجارت جهانی به دست می‌آید، اما درآمد گردشگری نیز سهم مهمی در چرخه اقتصادی این شهر دارد. به همین دلیل یکی از اهداف اصلی دولت امارات، ایجاد جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد است. یکی از جاذبه‌های دیدنی و مشهور این شهر، دهکده جهانی دبی نام دارد. با وجود اینکه این دهکده نزدیک به ۳۰ سال است که فعالیت می‌کند، اما اهمیت آن طی سال‌های اخیر افرایش یافته است. دهکده جهانی دبی را به جرات می‌توان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر دانست. پس این بار با سفرزون همراه باشید تا این دهکده زیبا را بهتر بشناسید و در لیست برنامه‌های خود، بازدید از آن را در اولویت قرار دهید.

saadatrent

 

دهکده جهانی دبی ، چشیدن اندکی از طعم کشور‌های مختلف جهان

دهکده جهانی دبی ، چشیدن اندکی از طعم کشور‌های مختلف جهان

نام «دهکده جهانی دبی» قطعا در ابتدا کنجکاوی هر انسانی را بر می‌انگیزد. همه ما در درجه اول می‌خواهیم بدانیم که منظور از دهکده جهانی واقعا چیست؟ دبی شهری کوچک و کویری محسوب می‌شود که تک تک جاذبه‌های گردشگری را خودش با همت و تلاش ساخته است. اما قطعا باز هم از نظر جاذبه‌های گردشگری به پای کشور‌های تاریخی همانند ایران، چین، هند، ترکیه و غیره نمی‌رسد. به همین دلیل است که از سال ۱۹۹۷، با هدف افزودن به جذابیت بیشتر شهر و به نوعی حمایت از جمعیت مهاجر، دولت امارات، اقدام به برگزاری جشنواره دهکده جهانی دبی کرد.

در این نمایشگاه چندین و چند غرفه مختلف وجود داشت. هر یک از این غرفه‌ها به یک کشور دنیا اختصاص داده شده بود. این نمایشگاه به صورت فصلی و در مکان‌های مختلفی برگزار می‌شد تا اینکه نهایتا در سال ۲۰۰۵، به دلیل استقبال بی‌نظیر مسافران، مکانی دائمی برای آن در نظر گرفته شد. دهکده جهانی دبی امروزه در خروجی ۳۷ خیابان شیخ محمد بن زاید واقع شده و حدود ۱۶۰ هزار متر مربع وسعت دارد.

در این مساحت وسیع، تقریبا نماینده‌ای از هر کشور به چشم می‌خورد. در غرفه‌های مختلف می‌توانید نمونه‌های شبیه سازی شده از آثار باستانی، صنایع دستی، فرهنگ، غذا و هر چیزی که مربوط به قومی خاص می‌شود را مشاهده کنید. البته غرفه‌ کشور‌های اروپایی و آمریکایی به نسبت سایر غرفه‌ها، قوی ظاهر نشده‌اند.

 


برای دریافت راهنمای سفر به دبی کلیک کنید.


دلایل جذابیت دهکده جهانی دبی برای گردشگران

دهکده جهانی دبی
دلایل جذابیت دهکده جهانی دبی برای گردشگران

قطعا محدودیت زمانی، مالی و سایر عوامل باعث می‌شوند تا نتوانیم سراسر دنیا را در تمام عمر خود ببینیم. اما دهکده جهانی دبی این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید با فرهنگ، سنت و آثار باستانی کشور‌های مختلف، یک جا آشنا شوید. دقیقا همانند موزه لوور پاریس که آثار باستانی کشور‌های مختلف را به صورت ماکت کنار هم جمع آوری کرده، دهکده جهانی دبی هم سفری یک روزه به تمام جهان را برای شما مهیا می‌نمایند.

یکی دیگر از دلایل جذابیت دهکده جهانی دبی ، برگزاری بیش از ۱۲ هزار نمایش در ماه است. فستیوال‌های مختلفی در این مجموعه برگزار می‌شوند. فستیوال‌هایی که هر کدام دیدنی و خاطره انگیز هستند. همچنین جالب است بدانید که علاوه بر وجود غرفه‌های مختلف معرفی کشور‌ها، سه هزار و ۵۰۰ فروشگاه متنوع نیز در این دهکده به چشم می‌خورند. فروشگاه‌هایی که حسابی می‌توانید در آنها سرگرم شوید و خرید‌های عالی بکنید. در ضمن اگر در میانه راه گرسنه یا خسته شوید، بیش از ۲۵ رستوران مختلف برای خدمت رسانی به شما آماده هستند.

خانه‌های سه بعدی، سرزمین حیوانات، کارناوال و آتش بازی‌های مختلف نیز باعث جذابیت دو چندان دهکده جهانی دبی شده‌اند. در حقیقت اگر قصد دارید تمام طول یک روز خود را خوش باشید، باید بازدید از این دهکده را در برنامه کارتان قرار دهید. اگر به آنجا رفتید، از غرفه ایران نیز دیدن کنید.

معرفی غرفه‌های معروف دهکده جهانی دبی

پیش از هر چیز باید بدانید که دیدن تک تک غرفه‌ها خالی از لطف نیست. حال که شما هزینه ورودیه را پرداخت کرده‌اید، بهتر است از همه غرفه‌ها دیدن فرمایید. دیدن هر غرفه لذت منحصر به فرد خود را دارد. اما اگر به دلیل خستگی بیش از حد، فشار گرما یا محدودیت زمانی قصد دارید چند مورد از غرفه‌های برتر را ببینید، ما آنها را به شما معرفی خواهیم کرد تا در وقت شما صرفه‌جویی شود.

غرفه ایران

غرفه ایران

پیش از هر چیز باید به سراغ غرفه ایران برویم. دلیل شروع شدن این لیست با ایران به خاطر اهمیت آن است. غرفه ایران را می‌توان جزء پرطرفدارترین، بهترین و بزرگترین غرفه‌های دهکده جهانی دبی دانست. سردر ورودی این غرفه بسیار زیبا طراحی شده است. الگوی ظاهری آن برگرفته از تخت جمشید بوده و در ساخت آن از معماری باستانی ایرانی استفاده کرده‌اند و نماد‌های دوره هخامنشیان و ساسانیان بسیار به چشم می‌خورد.

در ساخت این غرفه اکثرا از آجر‌های سفید و کرم استفاده شده است و نورپردازی خارق العاده‌ای دارد. همچنین سردر آن با دو مجسمه زیبای تخت جمشید تزئین گشته است و بر فرازش، نام ایران همچون ستاره‌ای در آسمان می‌درخشد. جالب است بدانید که در این غرفه فروشگاه‌های بسیار زیادی مشغول فعالیت هستند.

از این فروشگاه‌ها می‌توان سوغات اصیل ایرانی همانند انواع شیرینی‌جات، ادویه، فرش نفیس، پسته و زعفران تهیه کرد. همچنین رستوران‌های ایرانی نیز داخل آن مشغول خدمت رسانی به بازدیدکنندگان هستند تا مردم سایر کشور‌ها با طعم لذیذ آب گوشت و کباب کوبیده بیشتر آشنا شوند و یا اینکه هموطنان عزیز، طعم غذاهای خانه مادری خود را زیر زبانشان بچشند.

غرفه کویت

غرفه کویت

در حین گشت و گذار بین غرفه‌های مختلف، قطعا چشمتان به یک کشتی زیبا خواهد خورد که به خوبی نورپردازی شده است. این کشتی متعلق به غرفه کویت است. طراحی غرفه کویت بسیار منحصر به فرد بوده و شما مجاز هستید از عرشه این کشتی نیز دیدن فرمایید. بسیاری از بازدیدکنندگان این غرفه را برای عکاسی خود انتخاب می‌کنند. از ظواهر غرفه کویت می‌توان ثروت بی‌شمار این کشور را احساس کرد.

این غرفه را اکثرا به فروشگاه‌های جواهرآلات سنگین عربی و کویتی می‌شناسند. همچنین می‌توانید عود و عطر‌های مخصوص کویتی را از اینجا تهیه نمایید. اگر گرسنه هم باشید می‌توانید کمی از طعم غذاهای چرب و پرادویه مردم کویت را بچشید.

غرفه امارات متحده عربی

غرفه امارات متحده عربی

به محض دیدن غرفه امارات متحده عربی، حتی بدون خواندن نام تابلوی غرفه، می‌توان آن را شناخت. طراحی غرفه دقیقا مشابه خانه‌های قدیمی امارات متحده است. ساختمان‌های گلی با داربست‌های چوبی که از کنار دیوارها بیرون زده‌اند. در این غرفه می‌توان غذاهای سنتی مردم امارات را تست کرد و سوغاتی‌های مناسبی خرید. در میان این سوغاتی‌ها می‌توان به روغن‌های معطر عربی و قلیان‌های سلطنتی اشاره کرد. در این غرفه می‌توان طعم واقعی قلیان عربی را چشید.

غرفه بحرین و قطر نیز مشابه غرفه امارات متحده طراحی شده‌اند. اما از نظر غذاهای سنتی کمی با یکدیگر تفاوت دارند. اگر در زمان محدودیت دارید، می‌توانید یکی از این سه را انتخاب و بازدید کنید.

غرفه لبنان

غرفه لبنان

معماری لبنان همیشه منحصر به فرد و ترکیبی از سبک غربی و عربی بوده است. این موضوع در طراحی غرفه لبنان دهکده جهانی دبی نیز رعایت شده. به همین دلیل دیدن طراحی این غرفه بسیار لذت بخش است. از طرفی در دنیا جواهرات لبنانی بسیار معروف هستند. اگر قصد دارید چند جواهر گران بهای عربی مرغوب و اصل را برای سوغات ببرید، بهتر است سری به این غرفه بزنید. در ضمن می‌توانید طعم واقعی فلافل و هموس را در همین غرفه بچشید.

غرفه ایتالیا

غرفه ایتالیا

معماری ایتالیا قطعا شهره خاص و عام است. بسیاری از مردم جهان عاشق معماری ایتالیا هستند. مخصوصا معماری دوره رم باستان بسیار دیدنی است و هنوز هم بسیاری از مردم جهان برای دیدن بقایای آن به این کشور سفر می‌کنند. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که طراحی غرفه ایتالیا نیز دقیقا به همین شکل باشد.

از طرفی می‌توانید از غذاهای خوشمزه ایتالیایی بچشید. غذاهایی که حتی در میان ایرانیان نیز طرفداران زیادی دارند. واقعا چشیدن طعم پیتزا و پاستای اصیل ایتالیا چیزی نیست که بتوان از دست داد. در ضمن می‌توانید از صنایع دستی این غرفه نیز دیدن فرمایید.

غرفه ترکیه

غرفه ترکیه

غرفه ترکیه را نیز می‌توان همانند غرفه ایران جزء بخش‌های محبوب دهکده جهانی دبی دانست. طراحی داخلی این غرفه برگرفته از دوران عثمانی و سلجوقی بوده و بسیار دیدنی است. کاشی‌کاری‌های ترکیه نمادی از این کشور بوده و حتی طراحی کلی غرفه نیز بازتابی از مردم این مرز و بوم است.

اگر تا به حال موفق به چشیدن طعم اصیل باقلوا استانبولی، قهوه ترک، کباب ترکی یا بورک نشده‌اید، پس چه جایی بهتر از اینجا؟ در ضمن می‌توانید ادویه جات، فرش ترکی و سایر صنایع دستی این کشور را به عنوان سوغات همراه خود ببرید.

غرفه روسیه

غرفه روسیه

چه کسی است که عاشق طراحی قصر کرملین نباشد؟ ساختمان‌های پرزرق و برق روسی زبان زد خاص و عام هستند. طراحی غرفه  روسیه در دهکده جهانی دبی نیز مشابه کاخ کرملین است. همانقدر زیبا و با نورپردازی عالی که باعث می‌شود بازدیدکنندگان زیادی جذب آن شوند. در این غرفه می‌توانید علاوه بر لذت بردن از طراحی زیبا، صنایع دستی مردم آن کشور را از نزدیک ببینید و طعم غذاهای سنتی آنها را بچشید.

دهکده جهانی دبی ، جشنواره‌ای فصلی

دهکده جهانی دبی
دهکده جهانی دبی ، جشنواره‌ای فصلی

همانطور که می‌دانید، دبی یک شهر کاملا کویری است. به همین دلیل گرمای هوا در تابستان بسیار طاقت فرسا است. تحمل این خشکی و حرارت بالا برای مردم محلی آنجا نیز دشوار است. به همین دلیل دهکده جهانی دبی در این ایام تعطیل بوده و خدماتی به بازدیدکنندگان ارائه نمی‌دهد.

درب این دهکده از اول نوامبر تا هفت آوریل به روی بازدیدکنندگان باز است. این دقیقا معادل زمستان ما و از آبان تا فروردین است. پس اگر عاشق و دلباخته این دهکده شده‌اید، زمان سفر خود را در همین ماه‌ها قرار دهید.

اطلاعات بازدید از دهکده جهانی دبی

اطلاعات بازدید از دهکده جهانی دبی

برای بازدید از این دهکده زیبا باید مبلغ ۱۵ درهم را به عنوان ورودیه پرداخت نمایید. البته برای کودکان زیر سه سال و افراد بالای ۶۵ سال، مبلغ ورودیه رایگان خواهد بود.

زمان بازدید از اینجا محدود است و به دلیل گرمای هوا در ظهر‌ها، بعد از ظهرها برای بازدید از دهکده تعیین شده است. به همین دلیل اگر قصد بازدید از آن را دارید، باید شنبه تا چهارشنبه بین ساعات ۱۵:۳۰ تا ۲۴:۰۰ مراجعه نمایید. در ایام آخر هفته یعنی پنجشنبه و جمعه به علاوه ایام تعطیل، دهکده جهانی دبی تا ساعت یک بامداد به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌دهد.

در ضمن توجه داشته باشید که برای بازدید کامل از این دهکده باید یک روز کامل را در نظر بگیرید. پس باید در ساعات ابتدایی مراجعه کنید. برای تهیه بلیت ورودی می‌توانید از طریق موبایل، اینترنت و یا باجه فروش حضوری اقدام نمایید.

دسترسی به دهکده جهانی دبی

آدرس دهکده جهانی دبی روی نقشه گوگل

آدرس: دبی، جاده شیخ محمد بن زاید، خروجی ۳۷

از هر جای شهر دبی می‌توانید با تاکسی خودتان را به دهکده برسانید. اگر به دنبال روشی ارزان قیمت هستید، بهتر است از اتوبوس‌های ویژه دهکده استفاده نمایید. برای دسترسی به این اتوبوس‌ها می‌توانید به ایستگاه‌های متروی یونیون و ایستگاه الغبیبه بروید تا آنها را بیابید. این اتوبوس‌ها خط ۱۰۳ و ۱۰۴ نام دارند و هر سی دقیقه یک بار به سمت دهکده حرکت می‌کنند.

جالب است بدانید که شهرداری دبی برای ساده‌تر کردن دسترسی به دهکده، دو خط متروی اختصاصی برای آن تدارک دیده است. مسیر ۱۰۲ ایستگاه مترو الراشدیه یا همان Rashidiya و مسیر ۱۰۶ ایستگاه  متروی مرکز خرید امارات به صورت منظم در هر ساعت دو ترن مستقیم به دهکده ارسال می‌کنند. در نتیجه دسترسی به دهکده کار دشواری نخواهد بود!

خب سفرزونی عزیز، نظر شما در مورد دهکده جهانی دبی چیست؟ به نظر شما چرا غرفه‌های اروپایی و آمریکایی حضور کم رنگ‌تری دارند؟ اگر از این دهکده تا به حال بازدید داشته‌اید، به ما بگویید که کدام غرفه از همه برای شما جذاب‌تر بوده است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید که ما عاشق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم!


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های دبی کلیک کنید.


بگرد، بخند، زندگی کن
تور های سفرزون تور های سفرزون
تور های سفرزون تور های سفرزون