در قسمت اول این مقاله دو راز مهم همیشه‌مسافران را برملا کردیم. همانطور که وعده داده بودیم، هنوز چهار راز دیگر سرپوشیده مانده است. در قسمت دوم راهنمای سفر بدون هزینه در مجله‌ی سفرزون، دو راز خیلی مهم و ظریف دیگر را افشا خواهیم کرد.

saadatrent

دنبال حمل و نقل ارزان باشید

راهنمای سفر بدون هزینه (قسمت دوم) ارزان جابجا شویم ۵
راز اول: چطور پرواز ارزان بیابیم

حمل و نقل هم یکی از قسمت‌های پرهزینه‌ی سفر به شمار می‌رود. در راهنمای سفر بدون هزینه ، باید بدانید که چه‌طور شیوه‌ی حمل و نقل ارزان را پیدا کنید. اولین هزینه‌ای که شما می‌پردازید هزینه‌ی بلیط هواپیما به سمت مقصد است. برای اینکه بتوانید بلیط ارزان قیمت پیدا کنید دو راه وجود دارد:

الف: چند ماه قبل از سفر به وب‌سایت‌های فروش بلیط سر بزنید و اقدام به رزرو بلیط بکنید. معمولا هر چه زودتر بلیط تهیه کنید بلیط‌های ارزان‌تری گیرتان خواهد آمد. بخصوص اگر بخواهید بلیط سیستمی بگیرید. بنابراین، یک برنامه‌ریزی بلند مدت به شما کمک خواهد کرد تا بهترین نرخ بلیط را بیابید. همکاران ما در سفرزون بهترین مشاور و راهنمای شما برای یافتن بهترین نرخ بلیط خواهد بود.

راهنمای سفر بدون هزینه (قسمت دوم) ارزان جابجا شویم ۳
می‌توانید برای یک سفر به‌صرفه، حمل‌ونقل ارزان انتخاب کنید

ب: خرید بلیط «آخرین لحظه‌ای» هم به شدت به نفع جیب شما خواهد بود. اما نوع برنامه‌ریزی سفر با خرید چنین بلیطی کاملا متفاوت با رویکرد از نوع الف است. برای گیر آوردن بلیط اخرین لحظه‌ای با قیمت مناسب، اول حتما قیمت معمول بلیط‌ها را دربیاورید، بعد کوله‌بارتان را ببندید و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. سرآخر، هر لحظه‌ پیشنهادات را دنبال کنید تا موردی اکازیون به تورتان بخورد و فورا بلیط را بخرید و رهسپار سفر شوید.

راهنمای سفر بدون هزینه : حمل و نقل بین شهری ارزان

راهنمای سفر بدون هزینه (قسمت دوم) ارزان جابجا شویم ۴
راز دوم: چطور مسافت‌های بین شهرها را ارزان یا رایگان طی کنیم

خب! فرض کنید پرواز ارزان پیدا کرده‌اید و به کشور مقصد رسیده‌اید، اما قرار که نیست فقط در یک شهر بمانید. متاسفانه، در بسیاری از کشورها بلیط پروازهای داخلی، با بلیط قطار یا اتوبوس خیلی گران است و این موضوع در راهنمای سفر بدون هزینه بسیار مهم است. اینجور مواقع چه کنیم؟ نگران نباشید جواب تمام سوالات شماست در جیب سفرزون است:

الف: چه کاریست که با قطار یا هواپیما طی طریق کنید؟ به عنوان یک مسافر حرفه‌ای مهم‌تری نکته تیز و بر بودن است. هر راهی که پیش روی شماست، چشم و گوشتان را باز کنید تا روش‌ها ارزان یا رایگان بیابید. مثلا اگر باید از رودخانه‌ای عبور کنید بگرید تا قایق‌رانان محلی که بار جابجا می‌کنند را پیدا کنید. آن‌ها ممکن است حاضر باشند رایگان یا درمقابل اندک پولی سوارتان کنند.

راهنمای سفر بدون هزینه (قسمت سوم) کم‌تر خرج کنیم ۷
هیچهایکینگ قواعد و آداب خودش را دارد

ب: blablacar.com را امتحان کنید. این سایت در ۲۱ کشور فعال است و افرادی که می‌خواهند با ماشین شخصی مسیر بین دو شهر یا حتی دو کشور را بپیمایند درخواست همسفر می‌دهند. گاهی ایشان فقط می‌خواهند در طول مسیر تنها نباشند، گاهی می‌خواهند هزینه‌ی گازوئیل یا بنزین را با مسافران شریک شوند یا گاهی درخواست پول دارند.

نکته‌ی مهم: هرگز در سفر بی‌گدار به آب نزنید. روش‌های کسب اطمینان وجود دارد. حتما آن‌ها را یاد بگیرید و با آدم‌های مطمئن سفر کنید.

ج: هیچهایک کنید. هیچهایک کردن یعنی کنار جاده ایستادن و به ماشین‌های عبوری علامت دادن برای همسفر شدن. امروزه این روش بسیار مرسوم است. می‌توانید همراه کامیون‌ها یا ماشین‌های شخصی شوید.

نکته‌ی مهم: هیچهایک کردم قواعد و رسوم خاص خودش را دارد. تا با آن‌ها آشنا نشده‌اید، هرگز به این کار اقدام نکنید. ممکن است کار بسیار خطرناکی باشد.

سه نکته‌ی حیاتی در انتخاب وسیله‌ی حمل و نقل

راهنمای سفر بدون هزینه (قسمت سوم) کم‌تر خرج کنیم ۶
روش‌های جابه‌جایی ارزان را پیدا کنید
  • نکته‌ی بسیار مهم در انتخاب هر کدام از این شیوه‌ها توجه به روحیه و علاقمندی‌هایتان است. برای اینکه بدانید کدام مطلوب شماست یکی از این دو گزینه را با دقت انتخاب کنید: آیا آدم برنامه‌ریزی دقیق و طولانی‌مدت هستید؟ یا مسافری هستید که می‌توانید به راحتی خود را به دست امواج بسپارید و این آزادی عمل و وقت را دارید که با بهترین شرایط خود را وفق دهید. قبل از انجام سفر، باید خوب در این مورد فکر کنید.
  • درست است که ارزان سفر کردن بسیار مهم است، اما امنیت و رعایت اصول ایمنی در سفر از همه چیز مهم‌تر است. همیشه یادتان باشد، شما قرار است به سلامت به خانه برگردید. پس یادتان باشد نکات امنیتی را رعایت کنید.
  • یکی از ویژگی‌های مسافرانی که ارزان سفر می‌کنند، روابط اجتماعی بالا و شنونده‌ی خوب بودن است. یادتان نرود، در هنگام درخواست کمک از دیگران لبخند و روی گشوده را فراموش نکنید. لبخند قفلی‌ست که دل‌های افراد را باز می‌کند. به روی مردم لبخند بزنید و همان‌قدر که درخواست کمک دارید، آماده‌ی کمک کردن باشید.