«بلگراد» یک تابلوی هنری سه‌بعدی‌ از زیبایی‌های شهرنشینی‌ست، زیبایی‌‌هایی که «ساموئل بکت» را تحت تاثیر قرار داد و مونو کاپور، نویسنده و نقاش معروف صربی را موظف به گفتن کامل‌ترین توصیف کرد: «بلگراد یک شهر نیست، بلکه یک استعاره، یک شیوه‌ی زندگی و یک حس خاص از همه چیز است.» گشت و گذار در بلگراد از آن لذت‌هایی‌ست که به این راحتی‌ها از یادتان نمی‌رود و نمی‌توانید برای آن رقیبی پیدا کنید. در راهنمای سفر به بلگراد سفرزون همراه ما باشید تا به تماشای جاهای دیدنی بلگراد برویم.

saadatrent

در سفر به «بالکان»، شما را به پایتخت «صربستان»، مرکز سابق «یوگسلاوی»، یکی از جالب‌ترین شهرهای اروپا می‌بریم؛ شهر محبوب بسیاری از توریست‌ها. شهری که همیشه چیزی برای گفتن ازش وجود دارد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری درباره‌ی جاهای دیدنی بلگراد، رستوران‌ها، خوراکی‌های خوشمزه‌اش و کلا گشت و گذار در بلگراد بدانید، با راهنمای سفر به بلگراد و برنامه‌ی یک روزه‌ی ما همراه شوید.

شهر تپنده‌ی صربستان و تماشای جاهای دیدنی بلگراد

گشت و گذار در بلگراد ؛ یک روز در شهر سفید صربستان-خیابان بگراد
گشت و گذار در بلگراد ؛ یک روز در شهر سفید صربستان-خیابان بگراد

بلگراد شهر شبه‌‌ جزیره‌ی بالکان، پرجنب‌وجوش و زنده است و نبض هنر جامعه، بی‌وقفه در آن می‌زند. این شهر پر انرژی با کافه‌ها و رستوران‌ها، جاهای دیدنی و شب‌زنده‌داری‌های مردم خیابان‌هایش، شما را حسابی سرگرم می‌کند. باتوجه به مقرون به‌صرفه بودن این سرگرمی‌ها، کشف لحظه‌های خوش و تماشای جاهای دیدنی بلگراد در یک روز امکان‌پذیر است؛ به پیشنهادهای ما اعتماد کنید، ناامید نخواهید شد.

راهنمای سفر به بلگراد : رسیدن به یک صبحانه‌ی خوشمزه

گشت و گذار در بلگراد ؛ یک روز در شهر سفید صربستان-بورک
گشت و گذار در بلگراد ؛ یک روز در شهر سفید صربستان-بورک

در بلگراد کارهای زیادی برای انجام دادن و سرگرم شدن وجود دارد، پس دست بجنبانید و کشفش کنید. صبح را با یک صبحانه‌ی قوی شروع کنید؛ یک «بورک» خوشمزه! بیش‌تر نانوایی‌ها بورک دارند، اما پیشنهاد ما نانوایی «توما» است. اگر بودجه‌ی کمی برای سفر دارید می‌توانید در تورهای رایگان پیاده‌روی شرکت کنید. این تورها از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر، از «میدان جمهوری» شهر شروع می‌شود و شما را به تماشای جاهای دیدنی بلگراد می‌برد. راهنماهای تور، شما را در بلگراد می‌گردانند و پشت سرهم اطلاعات فشرده‌ای در مورد این شهر در اختیارتان می‌‎گذارند. نگران نباشید، راهنما را گم نمی‌کنید؛ یک نفر با یک نشانه‌ی زرد رنگ، پشت مجسمه‌ی بزرگ اسب منتظرتان است.

از کاله‌مگدان تا قلعه‌ی بلگراد

گشت و گذار در بلگراد ؛ یک روز در شهر سفید صربستان-کاله‌مگدان
گشت و گذار در بلگراد ؛ یک روز در شهر سفید صربستان-کاله‌مگدان

به هر حال، اگر از میدان جمهوری پیاده‌روی‌تان را شروع کنید، باید در خیابان میهایلوا، خیابان اصلی بلگراد، قدم بزنید. از طعم و بوی قهوه و ویترین‌های رنگ‌ووارنگ فروشگاه‌های این خیابان لذت ببرید. بعد از آن، به پارک کاله‌مگدان و قلعه‌ی بلگراد خواهید رسید. پارک کاله‌مگدان جایی‌ست که با یک نگاه اجمالی اطلاعات جذابی از تاریخ غنی و طبیعت زیبای صربستان دست‌گیرتان خواهد شد. این پارک به‌شکلی باورنکردنی‌ زیبا و جذاب است و از محبوب‌ترین مکان‌ها در جاهای دیدنی بلگراد است. گل‌ها و منظره‌های آن و مجسمه‌های با شکوه که هرکدام داستانی از گذشته را بازگو می‌کنند.

قلعه‌ی بلگراد و تجربه‌ی تاریخ در این شهر

قلعه‌ی بلگراد در جنگ‌های مسلحانه‌ی قرن ۱۸ سه بار مورد بازسازی قرار گرفت. در زمان اشغال اتریش بین سال‌های ۱۷۱۷ تا ۱۷۳۹ و بعد از ساخت دژ‌های نظامی مدرن، قلعه‌ی بلگراد یکی از پر قدرت‌ترین استحکامات نظامی اروپا شد. قبل از بازگشت‌ ترک‌ها به بلگراد در سال ۱۷۴۰، تمام قلعه‌ها ویران شدند. در انتهای قرن ۱۸ قلعه‌ی بلگراد به وضعیتی که امروز می‌بینیم در آمد. این مجموعه از خود دژ بلگراد به صورت بالای شهر و پایین شهر و همچنین پارک «کاله مگدان» (Kalemegdan) تشکیل می‌شود. تمام این‌ها برای ثبت خاطره‌ی یک روز زیبا کافی‌اند و در راهنمای سفر به بلگراد بسیار قابل توجه هستند.

گشت و گذار در بلگراد ؛ یک روز در شهر سفید صربستان-کاله‌مگدان
گشت و گذار در بلگراد ؛ یک روز در شهر سفید صربستان-کاله‌مگدان

کاله‌مگدان یک پارک تفریحی است که خوراک پدربزرگ‌ها هم هست. پیرمردهایی که روزهای‌شان را در این پارک شب می‌کنند و با حرکت آرام مهره‌های شطرنج سرگرم می‌شوند. این‌جا پاتوق فروشندگان خیابانی بسیاری‌ست که می‌توانید سوغات جالبی از میان بساط‌شان پیدا کنید.

تجربه‌ی غذاهای صربستانی در سفر به بلگراد

گشت و گذار در بلگراد ؛ یک روز در شهر سفید صربستان-سالاد شوپسکا
گشت و گذار در بلگراد ؛ یک روز در شهر سفید صربستان-سالاد شوپسکا

گرسنه‌اید؟ پس وقتش رسیده که یک ناهار معرکه با منظره‌ی بی‌نظیر کاله‌مگدان نوش جان کنید. پیشنهاد می‌کنیم همراه یک غذای پرملات گوشتی، سالاد شوپسکا را هم امتحان کنید. سالاد ترکیبی افسانه‌ای از خیار، گوجه‌فرنگی، پیاز و پنیر است که حسابی می‌چسبد. بعد از ناهار تا منطقه‌ی ساوامالا ، محله‌ای آرام در امتداد رودخانه‌ی «ساوا»، قدم بزنید. در این مسیر می‌توانید از هنر خیابانی تمام ساختمان‌ها لذت ببرید و خودتان را به نوشیدن یک قهوه در این بعدازظهر زیبا دعوت کنید.

گشت و گذار در بلگراد ؛ یک روز در شهر سفید صربستان-وراکار
گشت و گذار در بلگراد ؛ یک روز در شهر سفید صربستان-وراکار

اگر دل‌تان خواست می‌توانید از سمت دیگری راه‌تان را ادامه دهید و سراغ وراکار، یکی از محله‌های بی‌نظیر بلگراد، بروید. این‌جا پر از کافه‌هایی‌ست که حس‌وحال دوران جوانی در آن‌ها فریاد می‌زند. این خیابان را از دستش ندهید. بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه‌‎ی کوچک وِسِل دومایچیچ، برای رفتن به سمت کلیسای «سنت ساوا» آماده شوید. کلیسای سنت ساوا یک بنای نمادین و دیدنی از هویت بلگراد است! این ساختمان عظیم، یک شاهکار زیبا از هنر معماری‌ست و شما را چنان جذب می‌کند که از سر تا پا چشم می‌شوید و ترجیح می‌دهید در سکوت از قدرت این هنر لذت ببرید.

شب گردی و اهمیت آن در راهنمای سفر به بلگراد

گشت و گذار در بلگراد ؛ یک روز در شهر سفید صربستان-تری سیسرا
گشت و گذار در بلگراد ؛ یک روز در شهر سفید صربستان-تری سیسرا

با گذشت زمان، شما کم‌کم به تور پیاده‌روی شبانه نزدیک می‌شوید. امیدواریم حسابی از این تور شبانه و تماشای جاهای دیدنی بلگراد لذت ببرید؛ چون بلگراد شب‌های زنده‌ای دارد و چندان توجهی به عقربه‌های ساعت ندارد. پس حسابی خوش بگذرانید. بهتر است، شب را با یک شام خوشمزه و موسیقی آرامش‌بخش، در محله‌ی اسکادارلیا، در منطقه‌ی شهر قدیمی بلگراد، شروع کنید. سعی کنید یک میز خالی در رستوران تری سیسرا پیدا کنید و از موسیقی‌های زنده و سنتی لذت ببرید تا خوشمزگی شام دوبرابر شود. خیابان اسکادارلیا، پاتوق معرکه‌ای برای خوردن غذاهای خوشمزه، کافه‌‎گردی، شب ‌زنده‌‌داری‌ و گشت و گذار در بلگراد است. خیابان سنگی محبوبی که هرگز در بلگراد‌گردی‌تان نباید فراموشش کنید.

گشت و گذار در بلگراد
گشت و گذار در بلگراد

اکنون به پایان یک روز کامل گشت‌ و گذار در بلگراد نزدیک می‌شویم. ما در این‌جا سعی کردیم، اطلاعات کارآمدی برای یک گشت ساده و بی‌دغدغه در این پایتخت زیبای جهان در اختیارتان بگذاریم. اگر خواستید یک تور زیبا در بلگراد را با کلی تجربه‌ی هیجان‌انگیز تجربه کنید به تورهای سفرزون، حتما سر بزنید. امیدواریم که سفرزون خاطره‌ی خوشی از بلگراد برای‌تان رقم بزند و از راهنمای سفر به بلگراد نیز لذت برده باشید.