شهر کوچک دبی در امارات متحده‌ی عربی که زمانی روستایی ناشناخته در قلب کویر بود امروز شهری پر زرق‌و‌برق است که نامش یادآور شماری از شگفت‌انگیزترین و باشکوه‌‌ترین دست‌ساخته‌های بشری است، از بلندترین برج جهان گرفته تا سریع‌ترین «رولرکاستر» دنیا، پیشرفته‌ترین پارک آبی دنیا، پیست اسکی سرپوشیده با برف‌ واقعی، جزیره‌ای به شکل نخل با ماسه‌هایی به رنگ سفید تا بزرگ‌ترین پارک دلفین دنیا. علاوه بر این‌ها این شهر یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگرهای جهان و از جمله ایرانی‌ها است. به همین دلیل متن زیر را در سفرزون به راهنمای سفر به دبی برای گرفتن ویزا، هزینه اقامت و خوراک و رفت‌وآمد، مراکز خرید و دیدنی‌های این شهر، اختصاص دادیم.

saadatrent

همه‌ی آنچه باید درباره‌ی گرفتن ویزا باید بدانید

راهنمای سفر به دبی | ویزا مهم‌ترین دغدغه‌ی سفر به دبی
راهنمای سفر به دبی | ویزا مهم‌ترین دغدغه‌ی سفر به دبی

اول نکته در زمینه‌ی راهنمای سفر به دبی دانستن این نکته است که برای ورود به امارات متحده‌ی عربی به ویزا نیاز داریم. دریافت ویزا کار چندان سختی نیست اما دانستن چند نکته لازم است.

نکته‌ی اول، ویزای دبی را از کجا بگیریم؟

ویزای امارات را نه سفارت‌خانه که اداره‌ی مهاجرت و کار این کشور صادر می‌کند و از آن‌جا که برای دریافت ویزا نیاز به مصاحبه نیست لازم نیست به سفارت‌خانه مراجعه کنید. امکان تقاضای ویزا به‌صورت آنلاین شخصی وجود ندارد و از طریق کارگذار انجام می‌شود.

نکته‌ی دوم، امارات چه نوع ویزاهایی صادر می‌کند؟

راهنمای سفر به دبی | نمونه‌ای ویزای 30 روزه به مقصد دبی
راهنمای سفر به دبی | نمونه‌ای ویزای ۳۰ روزه به مقصد دبی

امارات برای گردشگران و مسافران سه نوع ویزا صادر می‌کند: چهارده روزه، یک ماهه و سه ماهه. در سال‌های اخیر برای تمامی این ویزاها حتما باید از طریق «کارگزار»، یا آن‌طور که اماراتی‌ها می‌گویند «کفیل»، تقاضای ویزای کنید؛ چون به تقاضاهای شخصی رسیدگی نمی‌شود. پس از این‌که ویزا صادر شد دو ماه وقت دارید که به این کشور سفر کنید و چنانچه در این مدت وارد خاک امارات نشوید باید دوباره ویزا دریافت کنید.

نکته‌ی سوم، مدارک لازم برای ویزا چیست؟

خوشبختانه فراهم کردن مدارک لازم برای تقاضای ویزای کشور امارات اصلا سخت نیست و اسکن رنگی صفحه‌ی اول گذرنامه‌ی معتبر تنها چیزی است که برای این منظور لازم دارید. گذرنامه‌ی معتبر هم گذرنامه‌ای است که حداقل شش ماه تا پایان اعتبارش زمان باقی مانده باشد.

نکته‌ی چهارم، جزییات دریافت و هزینه‌ی ویزا چیست؟

در قیمت ویزای امارات عواملی مانند این‌که چند روز می‌خواهید اقامت کنید و قیمت ارز و نیز این‌که ویزا یک بار ورود باشد یا چند بار ورود تأثیرگذار است. معمولا هفت تا ده روز کاری پس از فرستادن مدارک و پرداخت هزینه‌ی ویزا صادر می‌شود. اگر در این فاصله تعطیلات رسمی یا تعطیلات سفارت باشد، مدت زمان صدور ویزا طولانی‌تر می‌شود که این نکته را باید در برنامه‌ریزی زمان سفرتان در نظر بگیرید.

بهترین زمان سفر به دبی ، راهنمای سفر به دبی

فرقی نمی‌کند در چه فصلی به دبی بروید، شب‌های دبی همیشه دلچسب است
فرقی نمی‌کند در چه فصلی به دبی بروید، شب‌های دبی همیشه دلچسب است

یکی از نکات مهم که باید بدانید زمان سفر به دبی است. دبی تقریبا در تمام طول سال گرم و کم‌باران است و تفاوت اصلی در میزان گرما است. به هر راهنمای سفر به دبی که مراجعه کنید، از نوامبر تا آوریل یعنی از اوایل آبان‌ماه تا اواسط اردیبهشت‌ماه که گرمای هوا خوشایند و دلپذیر است، را بهترین زمان سفر به دبی می‌داند. پس از آن گرمای هوا طاقت‌فرساست.

از شهریور تا خرداد به دبی سفر نکنید!

موضوع دیگری که در برنامه‌ریزی برای سفر باید در نظر گرفت این‌ست که ماه سپتامبر تا می یعنی شهریور تا خرداد و به‌خصوص تعطیلات کریسمس و سال نو ماه‌های پرگردشگر این شهر هستند و هتل‌ها بسیار گران و پیدا کردن هتل خوب با قیمت منطقی کار راحتی نیست. بنابراین اگر قیمت هتل یکی از فاکتورهای اصلی در برنامه‌ریزی سفر است با در نظر گرفتن این موضوع ماه‌های گرم سال زمان مناسبی برای سفر به این شهر است. نگران نباشید به‌دلیل گرمای هوا در تابستان بیش‌تر مراکز تفریحی و دیدنی این شهر تا نیمه شب باز هستند.

موضوع مهم دیگر درباره‌ی زمان مناسب سفر به این شهر این‌ است که در ماه رمضان خوردن، نوشیدن و سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی ممنوع است، اما برنامه‌های ویژه‌ای در این ماه برای عموم مردم در نظر گرفته شده.

هتل‌ها و محل‌های معروف دبی برای خوشگذرانی

دبی مال، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در خاورمیانه
دبی مال، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در خاورمیانه

به‌دلیل تنوع زیاد هتل‌ها و فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی، سفر به دبی آسان است و هرکسی با توجه به بودجه‌اش می‌تواند برای آن برنامه‌ریزی کند. معمولا بخش اصلی هزینه‌ سفر مربوط به هتل است؛ بنابراین بهتر است هدف خودتان از سفر را مشخص کنید و با مراجعه به سایت‌های فروش تور مثل سفرزون که تمام نیازهای گردشگرها را پوشش‌ می‌دهند، هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

محله‌ی البرشا و بردبی برای عاشقان خرید و طرفداران خوشگذرانی

محله‌های اطراف برج خلیفه و دبی مال، مرکز تجاری و خرید دبی
محله‌های اطراف برج خلیفه و دبی مال، مرکز تجاری و خرید دبی

اگر هدف از سفر به دبی بیش‌تر خرید است، بهتر است در هتل‌های محله‌ی «البرشا» یا «الرقه» (شرقی و غربی نسبت به مرکز دبی) اقامت کنید. محله‌ی البرشا نزدیک «مال‌آف‌امارات» و از طریق اتوبان دسترسی خوبی به «دبی‌مال» دارد. این منطقه طیف متنوعی از هتل‌هاس ۳ ستاره تا ۵ ستاره را شامل می‌شود. محله‌ی الرقه یکی از اصلی‌ترین مراکز جشنواره‌ی خرید دبی است.

اگر دوست دارید در سفر به دبی به به مراکز تفریحی نزدیک باشید، هتل‌های محله‌ی «بردبی» انتخاب بهتری است. در این محله هم قیمت هتل‌ها متنوع و حق انتخاب بالا است. در صورتی که قرار نیست هزینه‌ی زیادی صرف هتل شود، محله‌های «دیره» یا «منخول» بی‌تردید مناسب‌ترین گزینه‌ها هستند. محله‌ی دیره دسترسی راحتی به مراکز خرید و تفریحی دبی دارد.

خوردنی‌های خیابانی دبی که باید در این شهر تجربه کنید

شاورما | یکی از لذیذترین غذاهای دبی که همه‌جا پیدایش می‌کنید
شاورما | یکی از لذیذترین غذاهای دبی که همه‌جا پیدایش می‌کنید

اصل تنوع درباره‌ی خوردنی‌ها دبی حاکم است. در این شهر نگرانی بابت هزینه‌ی خورد‌ و خوراک ندارید. در تمام خیابان‌ها «شاورما» و «فلافل» با قیمت ارزان پیدا می‌شود. اگر فست‌‌فودهای غربی را ترجیح می‌دهید، شعبه‌هایی از تمام فست‌فودهای بین‌المللی در این شهر وجود دارد، اما اگر دوست دارید از خودتان مفصل‌تر پذیرایی کنید بازهم محدودیتی ندارید و می‌توانید سراغ انواع رستوران‌های بین‌المللی بروید که خوراکی‌هایی از سراسر جهان سرو می‌کنند.

اگر از آن دسته گردشگرهایی هستید که دوست دارید غذای محلی را تجربه کنید و تجربه‌ی غذایی را بخش مهمی از برنامه‌ی سفر می‌دانید، به راهنمای سفر به دبی و بخش رستوران‌های عربی و سنتی مراجعه کنید. مطمئن باشید رستوران‌های عربی دبی که یادآور قصه‌های هزار و یک شب هستند، ناامیدتان نمی‌کنند.

از هزینه رفت‌و‌آمد در دبی چه خبر؟

سیستم مترو دبی کوچک، اما مدرن و پیشرفته است
سیستم مترو دبی کوچک، اما مدرن و پیشرفته است

در دبی هم مانند شهرهای دیگر گزینه‌های متنوعی برای رفت‌و‌آمد در شهر وجود دارد. اگر اهل استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس باشیم، هزینه رفت‌وآمد متوسط است. هزینه بلیت یک روزه حدود هجده هزار تومان است.

شبکه متروی این شهر چندان گسترده نیست اما دسترسی راحتی به تمام مراکز دیدنی و خرید فراهم می‌کند. تاکسی‌ها مانند اغلب شهرهای جهان نسبتا گران هستند. نکته‌ی جالب درباره‌ی تاکسی‌های دبی وجود تاکسی بانوان است. استفاده از اپلیکیشین تاکسی‌یاب بین‌المللی Uber  هم بسیار متداول است.

اگر قصد سفر به دبی را دارید، حتما تورهای دبی سفرزون را ببینید.