جریزه‌ی زیبای کوش آداسی که معنای نامش به فارسی جزیره‌ی پرنده ترجمه می‌‌شود، در ساحل دریای اژه و در فاصله‌ی یک‌و‌نیم ساعتی شهر ازمیر قرار دارد. کوش آداسی علاوه بر داشتن سواحلی زیبا و رویایی، تاریخ و فرهنگی بسیار غنی دارد؛ آن‌قدر که این شهر را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگری تفریحی و فرهنگی تبدیل کرده است. در راهنمای سفر به کوش آداسی ، قصد داریم از بهترین زمان سفر به کوش آداسی ، دیدنی‌ها و بهترین مراکز خرید کوش آداسی برای‌تان بگوییم. اگر برنامه سفر به کوش آداسی دارید، این مقاله را در سفرزون دنبال کنید.

saadatrent

راهنمای سفر به کوش آداسی ، آب و هوا و بهترین زمان سفر

راهنمای سفر به کوش آداسی از زیباترین شهرهای ترکیه
راهنمای سفر به کوش آداسی از زیباترین شهرهای ترکیه

همان‌طور که گفتیم، کوش آداسی یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ترکیه است و در تمام سال گردشگرانی از نقاط مختلف جهان به آن سفر می‌کنند، اما معمولا در هر راهنمای سفر به کوش آداسی به این نکته اشاره شده که این شهر تابستان‌هایی گرم و طولانی و زمستان‌هایی ملایم و پرباران دارد. به‌طور کلی درباره‌ی آب‌ و‌ هوای کوش آداسی می‌توان گفت که آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای دارد. بهترین زمان سفر به کوش آداسی ، از اوایل خرداد تا اواخر شهریور است. در تیر و مرداد آفتاب بسیار داغ و سوزان است و از اوائل شهریور هوا رو به خنکی می‌رود ولی هنوز هم برای ورزش‌های آبی مناسب است.

در راهنمای سفر به کوش آداسی ، به یک نکته‌ی دیگری هم باید اشاره کنیم، ماه‌هایی که بهترین زمان سفر به کوش آداسی محسوب می‌شوند در عین‌حال، گران‌ترین زمان سفر هستند. از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد هم قیمت‌های مناسب‌تری در انتظار گردشگران است و هم آب و هوا مناسب است.

چگونه به کوش آداسی بروید؟

این شهر ساحلی فرودگاه ندارد و برای سفر به آن، باید از شهر یا کشوری که اقامت دارید به ازمیر پرواز کنید و از ازمیر از طریق اتومبیل کرایه، تاکسی، اتوبوس یا دلموش مسیر ۹۰ کیلومتری تا کوش آداسی را طی کنید. البته اگر با تور سفر می‌کنید، این خدمات را تور مسافرتی به شما ارائه می‌دهد.

خرید در کوش آداسی : بهترین مراکز خرید در کوش آداسی

کوش آداسی یکسری از زیباترین مراکز خرید را در ترکیه دارد
کوش آداسی یکسری از زیباترین مراکز خرید را در ترکیه دارد

تقریبا تمام گردشگران ترکیه، به هر شهری از این کشور که سفر کنند، خرید یکی از کارها و لذت‌هایی است که نمی‌توانند از آن بگذرند. کوش آداسی هم از این قاعده مستثنا نیست، به‌خصوص که مشهور است می‌توان در این شهر ارزان خرید کرد. بنابراین، یکی از سوال‌های تمام گردشگران، بهترین مراکز خرید کوش آداسی است و ما هم در این بخش از راهنمای سفر به کوش آداسی به این موضوع می‌پردازیم.

خرید از بازار بزرگ کوش آداسی

نمی‌توان در راهنمای سفر به کوش آداسی از بهترین مراکز خرید آن گفت و از بازار بزرگ کوش آداسی نام نبرد. این بازار قدیمی که هنوز بافت سنتی دلنشین خود را به طور کامل حفظ کرده، بی‌تردید یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی به حساب می‌آید. پس، حتی اگر قصد خرید هم ندارید، بازدید از بازار بزرگ سنتی کوش آداسی را برنامه‌ی سفرتان قرار دهید و یک روز کامل از گردش در کوچه‌پس‌کوچه‌های سنگ‌فرش آن لذت ببرید. بی‌شمار مغازه‌های بازار بزرگ پر است از انواع صنایع دستی، پارچه‌های رنگین، انواع سنگ‌های تزئینی، مجسمه‌ها، ظروف سفالی دست‌ساز، قالیچه و….حتی سبک خرید در این بازار هم سنتی است، پس موقع خرید چانه زدن را فراموش نکنید.

مرکزی برای خرید اجناس چرمی

فروشگاه چرم
فروشگاه چرم

ترکیه چند سالی است که در عرصه‌ی تولید پوشاک چرمی شهرت زیادی پیدا کرده است. در کوش آداسی هم یک مرکز خرید اختصاصی برای خرید چرمی‌جات وجود دارد و گردشگرانی که به محصولات چرمی علاقه دارند، می‌توانند بهترین انواع آن را در مرکز چرم کوش آداسی که در ترکیه هم بسیار مشهور است، پیدا کنند.

مرکز خرید سوکه : بهترین محل برای خرید ارزان

soke shopping outlets kusadasi
soke shopping outlets kusadasi

مرکز خرید سوکه که در واقع یک نوع مرکز خرید اوت‌لت است در  فاصله‌ی حدودا ۲۰ کیلومتری کوش آداسی قرار دارد و برای رسیدن به آن می‌توانید از دُلموش یا همان مینی‌بوس‌های ترکی استفاده کنید که در مدت ۴۵ دقیقه شما را به یکی از بهترین مراکز خرید کوش آداسی می‌رسانند.

اصولا مراکز خرید اوت‌لت مناسب گردشگرانی‌اند که دوست دارند از خرید لذت ببرند ولی مایل نیستند هزینه زیادی را صرف این کار کنند. در اوت‌لت‌ها اجناس فصل‌های گذشته برندهای مختلف با قیمتی بسیار مقرون به صرفه به فروش می‌رسد. در مرکز خرید سوکه، فروشگاه‌های اوت‌لت آدیداس، لی‌وایز، بنتون، زارا و برندهای مشهور دیگر و نیز برندهای  ترکیه وجود دارند.

مراکز خرید لوکس کوش آداسی : اسکالا نووا ، آکدوگان

scala nuova
scala nuova

در آخرین بخش راهنمای سفر به کوش آداسی بد نیست دو مرکز خرید شیک این شهر را به گردشگرانی معرفی کنیم که علاقه دارند در طول سفرشان از گردش در مال‌های بزرگ لذت ببرند و سری هم به فروشگاه‌های شیک و گران‌قیمت بزنند و از آخرین مدهای روز مطلع شوند. در اسکالا نووا که در بندر کوش آداسی قرار دارد، می‌توانید محصولات چرمی با طراحی مد روز را قیمت‌های نسبتا مناسب خریداری کنید. از نکته‌های قابل توجه این مرکز خرید، وجود مرکز نگهداری از کودکان و نیز زمین بازی کودکان است.

تمام برندهای مشهور پوشاک، لوازم آرایش، لوازم منزل، کیف و کفش و …جهان در مرکز خرید آکدوگان شعبه دارند. البته با وجود اینکه آکدوگان مرکز خرید گران‌قیمت محسوب می‌شود ولی در برخی از فصول، برندهای مختلف اجناس خود را با تخفیف‌های قابل توجه عرضه می‌کنند.  این مرکز خرید، امکانات رفاهی و تفریحی عالی هم برای گردشگران تدارک دیده است؛ امکاناتی مانند زمین بازی کودکان، فودکورت وسیع با رستوران‌های متنوع، سینما و…اگر همراه با فرزندان‌تان به کوش آداسی سفر می‌کنید آکدوگان یکی از بهترین مراکز این شهر برای لذت بردن از خرید و وقت‌گذرانی یا خانواده است.