هتل پنج ستاره و لاکچری ترنج یکی از زیباترین هتل‌های این جزیره تفریحی است که دارای معماری خاص و منحصربه‌فردی است که معادل دیگری در ایران نداشته و اولین هتل دریایی در خاورمیانه به شمار می‌آید. هتل زیبای ترنج کیش در سال ۱۳۹۴ افتتاح شده است. در ساخت این هتل مطابقت با استانداردهای روز دنیا اهمیت داشته است.

saadatrent

اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل ترنج کیش که روی آب ساخته شده‎اند، جذاب‌ترین و رویایی‌ترین واحدهای اقامتی ایران به شمار می‌آیند و خود هتل ترنج یکی از لاکچری‌ترین هتل‌های کیش و ایران است. راهنمای کامل اتاق های هتل ترنج کیش را بخوانید تا هنگام رزرو این هتل، بهترین واحد اقامتی را برای خود برگزینید.

معماری ساختمان و سازه هتل ترنج

معماری ساختمان هتل ترنج بسیار خاص و منحصربه‌فرد است. این هتل که روی آب ساخته شده است، در واقع یک اسکله است که به صورت موج شکن عمل کرده و در واقع برای پیشروی از ساحل به درون دریا، هیچ خاکریزی در آب ساخته نشده است و به این ترتیب در طبیعت دستکاری صورت نگرفته است. برای ساخت این هتل از مصالحی به کار رفته که از استانداردهای روز دنیا پیروی می‌کنند.

سازه و ساختمان هتل ترنج نه تنها از استحکام امنیت کافی و لازم برخوردار است، بلکه بسیار زیبا و دیدنی است. این بنا دارای مجموعه اسکله‌هایی است که با اتصال آنها به هم، از نمای بالا، شکل یک ترنج در طرح‌های بته جقه ایرانی دیده می‌شود. این اسکله‌ها دارای سوئیت‌ها و اتاق‌هایی هستند که در مجموع ۱۰۰ واحد اقامتی روی آب را تشکیل می‌دهند.

رقبای هتل ترنج کیش در مالدیو و کارائیب هستند

وقتی می‌گوییم هتل ترنج در ایران و خاور میانه بی‌رقیب است، پر بیراه نگفته‌ایم. الگوی ساخت هتل‌های این چنین که بر روی آب قرار دارند، در کشورهای محدودی وجود دارد که مهم‌ترین آنها مجمع‌الجزایر آسیایی مالدیو در اقیانوس هند و منطقه‎ی کارائیب در آمریکا است. این دو منطقه‌ی معروف از مهم‌ترین و گران‌ترین قطب‌های گردشگری دنیا هستند و هتل ترنج کیش به نوعی در رقابت با آنها قرار دارد.

بنابراین اگر در رزرو هتل کیش، هتل ترنج را برای اقامت چند روزه خود برگزیدید، می‌توانید تصور کنید که در جایی شبیه به هتل‌های لاکچری و گران‌قیمت مالدیو و کارائیب اقامت دارید. نکته مهم این است که هتل ترنج در بخشی از جزیره‎ی کیش ساخته شده که دریا آرام است و طوفان‌ و امواج تند به وجود نمی‌آید. علاوه بر این سوئیت‌های هتل ترنج همانند هتل‌های مالدیو و کارائیب دارای کف شیشه‎ای هستند که دنیای زیر آب از آن قابل مشاهده است.

آیا هتل ترنج یک هتل سبز است؟

همان طور که گفته شد برای ساخت این هتل اسکله‌هایی در دریا تعبیه شده است و سطح دریا توسط مصالح پر نشده است و به این ترتیب، سازندگان هتل تلاش بر این داشته‌اند که به محیط زیست و طبیعت زیبای کیش خدشه و آسیبی وارد نکنند. در کنار اسکله‌های دو جزیره‌ی مصنوعی برای رفت‌وآمد پرندگان ساخته شده که ساخت این جزیره‌های طبیعی، گامی در جهت حمایت از حیات وحش منطقه بوده است.

یکی دیگر از نکات جالبی که هنگام رزرو هتل باید بدانید این است که بخشی از انرژی واحدهای اقامتی به شیوه‌ی خورشیدی تامین می‌شود. انرژی خورشیدی توسط پیل‌هایی که بر روی سقف نصب شده‌اند، وارد سیستم گرمایشی اتاق‌ها شده و به این ترتیب این هتل گام‌هایی در جهت اینکه یک هتل سبز تلقی شود، برداشته است.

راهنمای کامل اتاق های هتل ترنج کیش1

انواع اتاق ها و سوئیت های هتل ترنج کیش

سازه‌ی هتل ۵ ستاره ترنج کیش یک اسکله‌ی چوبی زیبا و مقاوم است که ۱۰۰ ویلا به صورت سوئیت و اتاق روی آن، با متراژهای ۴۰ متر، ۶۰ متر و ۱۲۰ متری تعبیه شده‌اند. درها و پنجره‎های بعضی از این ویلاها رو به خلیج همیشگی فارس باز می‌شود و بسیار دیدنی است.

اتاق‌های دو تخته‌ی هتل ترنج عبارتند از: دو تخته رو به دریا، دو تخته رو به غروب، دوتخته رویال رو به ترنج و دو تخته تویین رو به ترنج. اتاق سه تخته‌ی این هتل رویال رو به ترنج نام دارد و دو سوئیت امپریال و سوئیت رویال رو به غروب، سوئیت‌های این هتل را تشکیل می‌دهند. کف سوئیت‌های رویال شیشه‌ای است و با متراژهای متفاوت یک یا دو اتاق خواب دارند.

سوئیت های هتل ترنج ۶۰ و ۱۲۰ متری هستند

سوئیت‌های هتل ترنج به طور کلی از اتاق‌های آن متراژ بیشتری دارند. همه‌ی سوئیت‌های رویال هتل ترنج ۶۰ متری و با کف شیشه‌ای هستند. سوئیت رویال رو به دریا دارای یک اتاق خواب با یک تخت دو نفره، میز آرایش و تلویزیون است. در سالن نشیمن هم یک کاناپه‌ی تختخواب ‌شو قرار دارد. این سوئیت دارای وان حمام، سیستم تهویه‌ی مطبوع، مینی بار، سرویس بهداشتی فرنگی، صبحانه و ناهار رایگان و چای‌ساز است. سوئیت رویال ترنج همانند سوئیت رویال رو به دریا دارای یک تخت در اتاق و یک کاناپه‌ی تختخواب‌شو بوده و کف آن به صورت شیشه‌ای است و همان امکانات سوئیت رو به دریا را دارد.

سوئیت امپریال هتل ترنج بزرگ‌ترین و منحصر به فردترین سوئیت‌های هتل ترنج بوده که مساحت آنها ۱۲۰ متر مربع است. سوئیت‌های امپریال دارای دو اتاق خواب با تخت‌خواب‌های دونفره‎ی بزرگ، یک سالن نشیمن با مبلمان و میز و صندلی ناهارخوری ۶ نفره و فضایی بسیار مجلل دارد. در بالکن یکی از اتاق خواب‌های این سوئیت یک جکوزی وجود دارد که برای استفاده‌ی همزمان از این وسیله‌ی گرمایشی عالی به همراه تماشای فضای زیبا و منظره‌ی خلیج فارس در بالکن قرار داده شده است.

اتاق های هتل ترنج چه ویژگی‎ هایی دارند؟

هتل ترنج علاوه بر سوئیت‌هایش، چند گونه اتاق دو تخته دارد که به قرار زیرند. تمامی این اتاق‌ها دارای بالکن هستند که مناظر بدیعی از آنها دیده می‎شود.

اتاق دوتخته ترنج: این اتاق با مساحت ۴۰ متر مربع، ارزان‌ترین واحد اقامتی در هتل ترنج است که یک تخت دو نفره و یا دو تخت یک نفره دارند. حمام در این اتاق‌ها دارای وان است که روبه‌روی تخت قرار دارد. در این اتاق علاوه ب تختخواب، یک مبل تختخواب‌شو هم وجود دارد.

اتاق دو تخته رو به دریا: این اتاق‌ها همان طور که از نامشان پیداست، رو به دریا هستند. مسافران می‎توانند اتاق دو تخته با تخت‌های جدا یا یک تخت دو نفره را انتخاب کنند. این اتاق‌ها  ۴۰ متر مربع مساحت دارند و حمام با دیوار شیشه‌ای که یک وان در آن قرار دارد، روبه‌روی تختخواب‌ها است.

راهنمای کامل اتاق های هتل ترنج کیش2

اتاق دو تخته رو به غروب: این اتاق‎ها به نوعی طراحی شده‌اند که تماشای منظره‌ی غروب دریا از آنها ممکن است. اگر دوست دارید که رقص نور و به خواب رفتن خورشید را روی آب‌های خلیج همیشگی فارس نظاره‌گر باشید، این اتاق‌ها را انتخاب کنید. در اتاق دو تخته رو به غروب، یک تختخواب دو نفره، یک حمام مجهز به وان و سرویس بهداشتی فرنگی به همراه یک کاناپه‌ی تختخواب‌شو و تلویزیونی قرار دارد.