از بازدید کاخ کرملین قرون وسطی و مسجد بسیار بزرگ تا سوار شدن در متروی کوچک و طعم لذیذ چک چک تاتارستان، کازان هیچ چیز برای خوشگذرانی کم ندارد. کازان (۸۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو)، پایتخت جمهوری تاتارستان و یکی از قدیمی‌­ترین شهرهای روسیه (که در سال ۱۰۰۵ بنا شده است)، پر از منظره‌ها، خیابان­‌های زیبا و پارک­‌های دنج است. از مهم‌ترین لذت‌های سفر به کازان، چشیدن طعم غذاهای تاتاری بسیار لذیذ و خوشمزه است. اگر در سفر به جام جهانی چند روزی هم مسافر کازان هستید، حتما به جاهای دیدنی کازان سر بزنید. این مطلب که یک راهنمای گردشگری کازان است می‌تواند به شما کمک کند.

saadatrent

پیشنهادهای این مطلب سفرزون را جدی بگیرید، چون باعث می­‌شود سفر لذت بخشی داشته باشید.

با حضور در ارگ تاریخی کرملین به قرون وسطی سفر کنید

جاهای دیدنی کازان
گردشگری خود را از کرملین کازان آغاز کنید

بیشتر شهرهای روسیه دژها و قلعه‌هایی به نام کرملین دارند. کازان هم یک کرملین دارد. این مکان جایی است که می‌­توانید تور گردشگری خود را از آن آغاز کنید. نباید بازدید از این ارگ را در راهنمای گردشگری کازان فراموش کرد. این‌جا از مهم‌ترین جاهای دیدنی کازان است. این ساختمان قدیمی­‌ترین ساختمان شهر است و در نیمه‌ی دوم قرن شانزدهم طبق دستور ایوان دِتری بلز بازسازی شده است. کاخ کرملین دو معمار به نام های «پستنیک یاکولف» و «ایوان شریای» داشته است که مسئول ساختن این کاخ بوده‌اند. ساخت کلیسای «سنت باسیل» مسکو هم بر عهده‌ی آن‌ها بوده است.

آدرس کاخ کرملین کازان روی نقشه گوگل

برج کج سویمبیکا، یک پیشنهاد جدی در راهنمای گردشگری کازان

جاهای دیدنی کازان ، ده لذت سرزمین تاتارها 3
برج سویمبیکا | نماد و سمبل کازان

برج سویمبیکا نماد و سمبل اختصاصی معماری در شهر کازان است. این برج در منطقه‌ی ارگ تاریخی کرملین واقع شده است و ارتفاع آن ۵۸ متر است. در سفر به جام جهانی روسیه دیدن این برج را در میان جاهای دیدنی کازان فراموش نکنید.

آدرس برج سویمبیکا روی نقشه گوگل

 

مسجد قل شریف ، باشکوه‌ترین در میان جاهای دیدنی کازان

جاهای دیدنی کازان
قل‌شریف اصلی‌ترین مسجد جمهوری تاتارستان است

مسجد اصلی جمهوری تاتارستان و یکی از زیباترین ساختمان‌­های شهر مسجد قل شریف است. این مسجد هم در منطقه‌ی ارگ تاریخی کرملین قرار دارد. قل شریف یک مسجد بسیار قدیمی است که در سال ۱۵۵۲ به‌طور کلی از میان رفت. این مسجد تا سال ۲۰۰۵ بازسازی نشد و پس از بازسازی به عنوان یکی از جاهای دیدنی کازان مطرح شد. تا قبل از افتتاح آن مسجدی بزرگ در گروزنی، بزرگ‌ترین مسجد در روسیه محسوب می‌شد.

موزه‌ی فرهنگ و هنر اسلامی در طبقه‌ی زیرین این مجموعه هم ارزش بازدید دارد.

آدرس مسجد قل شریف روی نقشه گوگل

راهنمای گردشگری کازان ، تجربه‌ی چشیدن غذاهای تاتاری

جاهای دیدنی کازان ، ده لذت سرزمین تاتارها 5
تجربه‌ی غذاهای خانگی تاتاری در رستوران خانه‌ی چای

در سفر به کازان خوردن «اسمتانیک»، «آچپوک­ماک»، «بریمچ» و «بِرساک» را هم فراموش نکنید! برای تجربه‌ی غذاهای خانگی تاتاری در یک محیط کاملا روسی به خانه‌ی چای در خیابان ۶۴ باومان بروید. این مکان کاملا فضای روسی دارد و یادآور حال و هوای شوروی سابق است. این‌جا یک غذاخوری درجه‌ی یک است. آدم‌های زیادی برای ناهار به این محل می‌آیند بنابراین سعی کنید زودتر به آن‌جا بروید.

 

طعم خوش غذاهای روسی در رستوران «دوم تاتارسکوی کولیناری»

آدرس رستوران دوم تاتارسکوی روی نقشه گوگل

از معماری کاخ کشاورزی لذت ببرید

شکوه کازان در ساختمان وزارت کشاوری کازان

این ساختمان باشکوه که به نام کاخ معروف است گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌­کند. شکوه و عظمت ورزات کشاورزی کازان یا همان کاخ کشاورزی، در میان جاهای دیدنی کازان ، برای بسیاری از مردم دنیا جذاب است. این شکوه و زیبایی اما در خود کازان مخالفان زیادی دارد. فعالان بارها به سبک بازساری آن در طول سال‌های مرمت، اعتراض کردند. بسیاری از مردم عقیده دارند که نمای این ساختمان چندان زیبا نیست و با تاریخ روسیه مطابقت ندارد. اگر به این کاخ رفته‌اید به ما بگویید که شما درباره‌ی بازسازی آن چه فکر می‌کنید؟

آدرس کاخ کشاورزی کازان روی نقشه گوگل

غروب خورشید را از اسکله‌ی ارگ کرملین ببینید

غروب خورشید را از اسکله‌ی ارگ کرملین تماشا کنید

بله، درست خواندید! غروب خورشید را نباید در راهنمای گردشگری کازان فراموش کنید. اگر از طریق پارک مجاور کاخ کشاورزی حرکت کنید، در انتها به اسکله‌ی کرملین می­‌رسید. بهترین زمان برای آمدن به این مکان شب است. اگر خو‌ش شانس باشید می‌توانید یکی از غروب­‌های فوق العاده‌ی خورشید را در این‌جا ببینید. این‌جا یک جای عاشقانه در میان جاهای دیدنی کازان است.

به تماشای شب‌های کازان بنشینید

ساختمان مرکز خانواده‌ی کازان نماد باروری و فراوانی است

مرکز خانواده‌ی کازان که اداره‌ی ثبت اسناد هم در آن‌جا است در سمت دیگر رودخانه کازانکا قرار دارد. در راهنمای گردشگری کازان، این‌جا، جایی است برای تماشای شب. طبق افسانه‌­ها نام شهر از کلمه‌ی «کازان» گرفته شده است که به معنی «دیگ» است. ساختمان مرکز خانواده هم شبیه به ظرف بزرگ پخت‌و‌پز است که نماد فراوانی و باروری است. قسمت بالای این ساختمان پر است از گچ‌بری‌های مارها و سوسمارهای بال‌دار. سی و دومتر بالاتر در طبقه‌ی هشتم می‌توانید تصویری پانوراما از شهر ببینید.قبل از غروب خورشید حتما سری به این‌جا بزنید. تمام ساختمان‌های کرملین و اطراف آن روشن هستند و نورشان در رودخانه بازتاب زیادی دارند.

آدرس ساختمان مرکز خانواده کازان روی نقشه گوگل

از جزیره‌ی سویاژسک دیدن کنید

جاهای دیدنی کازان ، ده لذت سرزمین تاتارها 9
جزیره‌ی سویاژسک انرژی فوق‌العاده‌ای دارد

این جزیره که در ۵۸ کیلومتری شهر کازان است. این جزیره انرژی فوق‌العاده‌ای دارد. در حقیقت سویاژسک یک جزیره نیست – یک نواره‌ی باریک است که از طریق جاده به بخش اصلی متصل می­شود. امروزه از سویاژک به عنوان یکی از جاذبه­‌های اصلی تاتارستان یاد می‌­شود. این‌جا نه فقط به خاطر زیبایی­‌هایی طبیعیبلکه به خاطر اهمیت تاریخی‌اش بسیار دیدنی است.  این جزیره در اواسط قرن شانزدهم ساخته شده و ظاهر اصلی آن هنوز هم حفظ شده است. در این جزیره حدود ۱۰ اثر تاریخی و معماری وجود دارد. در میان آن‌ها معبد سویاژسک جز آثاری است که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

آدرس جزیره سویاژسک روی نقشه گوگل

مثل تمام شهرهای روسیه از متروسواری لذت ببرید

جاهای دیدنی کازان ، ده لذت سرزمین تاتارها 10
روسیه کشور متروهای جذاب و زیباست

متروی زیرزمینی کازان بسیار کوچک – یک خط مترو با ۱۰ ایستگاه – اما فوق‌العاده زیباست. زیبایی این مترو با نقاشی‌های منحصر به فرد روی دیوار به همراه شیشه‌های رنگ آمیزی شده و سنگ‌­های مرمری دوچندان شده است. برخی از نقاشی‌های این مترو را هم می‌توانید به عنوان سوغات از همان جا بخرید.

با چاک‌چاک به خانه برگردید

جاهای دیدنی کازان ، ده لذت سرزمین تاتارها 11
دسر سنتی چاک‌چاک را در کازان امتحان کنید

فراموش نکنید که برای خودتان، دوستان و خانواده دسر سنتی و خوشمزه‌ی تاتار بخرید. «چاک‌چاک» غذای ملی تاتاری و باشکیری است که از عسل، تخم مرغ و آرد تهیه و بعد از پخت آغشته به عسل می­‌شود. می‌­توانید چاک‌چاک را در بسیاری از مغازه‌­های کوچک کازان خریداری کنید.