این روزها برای رزرو بلیط هواپیما چندین راه وجود دارد. اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر باشید، احتمالا به این فکر می‌کنید که چطور هزینه‌های سفر را کاهش دهید. اگر قصد سفر با هواپیما را دارید، باید به این نکته مهم فکر کنید که هزینه تمام‌شده رزرو حضوری بلیط کمتر است یا آنلاین. در این صورت، قدم مهمی در کاهش هزینه‌ها برداشته‌اید. در این مقاله، درباره این دو روش با شما صحبت خواهیم کرد.

saadatrent

روش‌های تهیه بلیت هواپیما

تهیه بلیت هواپیما

وقتی زمان رزرو بلیط پرواز می‌رسد، چند راه پیش رو دارید:

  • رزرو آنلاین؛
  • تماس مستقیم با شرکت هواپیمایی؛
  • سرزدن به آژانس مسافرتی و تهیه بلیط حضوری.

یک روش دیگر هم برای تهیه بلیط هواپیما وجود دارد که به نظر می‌رسد منسوخ شده باشد، اما هنوز هم عده زیادی از افراد همین روش را ترجیح می‌دهند، به‌خصوص کسانی که کمتر با دنیای اینترنت ارتباط دارند و این روش چیزی نیست جز خرید بلیط در فرودگاه.

رزرو بلیط هواپیما در فرودگاه این‌روزها به‌ندرت انجام می‌شود، اما هنوز عده زیادی تصور می‌کنند با خرید حضوری بلیط از فرودگاه می‌توانند در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنند.

این باور چطور شکل گرفته است؟ آیا خرید بلیط از فرودگاه ارزان‌تر تمام می‌شود؟ برای پیداکردن پاسخ این سؤال‌ها، ادامه مقاله را بخوانید.

باور غلط کنارگذاشتن واسطه‌ها برای رزرو آنلاین ارزان تر بلیط

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای خرید بلیط هواپیما، بهتر است واسطه‌ها را کنار بگذارند و مستقیم از منبع اصلی، یعنی میز خدمات فرودگاه، بلیط بخرند. آنها به این امید از فرودگاه بلیط می‌خرند که بتوانند بلیط‌های دقیقه‌نودی را بسیار ارزان‌تر بخرند. اما جالب است بدانید که این بلیط‌ها همیشه گران‌تر از تصورتان هستند.

دوران خرید بلیط هواپیما از فرودگاه گذشته است. این‌روزها میزهای خدمات در بیشتر فرودگاه‌ها کارهایی غیر از فروش بلیط انجام می‌دهند. وظایف اصلی آنها کارهایی مثل بررسی مدارک مسافران، راهنمایی مسافران برای بررسی بار و کمک به مسافران برای پیداکردن پروازهای جایگزین است.

اگر فردی به امید خریدن بلیط ارزان‌تر در دقیقه آخر به فرودگاه برود، ممکن است با قیمت‌هایی بسیار بیشتر از قیمت سایت‌های فروش بلیط مواجه شود. در واقع امروزه خرید بلیط از فرودگاه هیچ مزیتی ندارد و حتی ممکن است بسیار گران‌تر تمام شود. در بیشتر فرودگاه‌ها هم اصلا چنین خدمتی ارائه نمی‌شود.

حتی مسافرانی که در موقعیت‌های ناخواسته گیر می‌افتند، مثلا بلیط یا پرواز آنها کنسل می‌شود یا لازم است زمان پرواز خود را تغییر دهند، هیچ‌گونه پیشنهاد ویژه‌ای در فرودگاه‌ها دریافت نمی‌کنند. علاوه‌ بر‌ این، فرودگاه فقط مکانی برای سوار‌شدن به از هواپیما و پیاده‌شدن از آن هستند نه برای تهیه بلیت هواپیما. علاوه بر این وقتی خرید بلیط هواپیما غیرحضوری و آنلاین نباشد، امکان مقایسه قیمت‌ها را نخواهید داشت، بنابراین تضمینی وجود ندارد که بلیط ارزان‌تر نصیبتان شده است.

مزایای خرید آنلاین بلیط پرواز داخلی و خارجی

اگر یک گوشی هوشمند یا تبلت داشته باشید، می‌دانید که این‌روزها به‌سادگی زدن چند ضربه روی صفحه گوشی می‌توانید خدمات مختلف را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. خرید بلیط هواپیما هم یکی از این خدمات است که با وجود سرویس‌های آنلاین، بسیار سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود.

۱. دسترسی آسان

به‌لطف اینترنت، رزرو آنلاین بلیط هواپیما این‌‌روزها همه‌جا و در تمام ساعات شبانه‌روز در دسترس است. در خانه، محل کار یا حتی در راه برگشت به خانه می‌توانید یکی از مهم‌ترین مراحل سفر خود را طی کنید و خیالتان از بابت پرواز راحت شود. در رزرو اینترنتی لازم نیست برای دریافت خدمات مختلف منتظر بمانید و لازم نیست حتما در ساعتی مشخص در مکانی مشخص حاضر باشید.

۲. مقایسه قیمت‌ها

وقتی بلیط خود را آنلاین رزرو می‌کنید، امکان فوق‌العاده‌ «مقایسه قیمت‌ها» در اختیار شما قرار دارد. در همان صفحه گوشی می‌توانید هزینه بلیط هواپیما شرکت‌های مختلف را ببینید، امکانات و ویژگی‌های هر شرکت را بررسی کنید و در نهایت بعد از مقایسه تمام گزینه‌ها، بهترین بلیط را با توجه به شرایط خود تهیه کنید.

این کار از طریق تماس‌گرفتن با آژانس‌های مسافرتی یا خود شرکت‌های هواپیمایی بسیار طول می‌کشد.

۳. صرفه‌جویی در زمان

وقتی بلیط خود را آنلاین رزرو می‌کنید، بخشی از فرایند پذیرش برای سوارشدن به هواپیما را زودتر انجام می‌دهید. کافی است فرم‌هایی را که پر می‌کنید چاپ کنید و موقع سوارشدن به هواپیما همراه داشته باشید. البته این امکان برای بعضی از شرکت‌های هواپیمایی فراهم شده است.

۴. لغو یا تغییر آسان بلیط

حتی کارهایی مثل لغوکردن بلیط یا تغییردادن ساعت پرواز با کمک سرویس‌های آنلاین رزرو بلیط راحت‌تر انجام می‌شوند. حتی قبل از خرید بلیط هواپیما هم می‌توانید شرایط کنسلی بلیط، هزینه‌ها و تمام قوانین مربوط به آن را در شرکت‌های مختلف ببینید و مقایسه کنید تا مجبور نباشید بابت کنسل‌شدن بلیط هزینه زیادی بپردازید.

۵. تنوع بلیط‌ها و شرکت‌های هواپیمایی

در اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های آنلاین رزرو بلیط پرواز داخلی و خارجی می‌توانید انواع پروازها را ببینید و متناسب با بودجه خود یکی را انتخاب کنید..

۶. رزرو بلیت ارزان‌تر

مهم‌ترین مزیت این سرویس‌ها همین رزرو آنلاین ارزان تر بلیط است. وقتی به تمام گزینه‌های موجود دسترسی داشته باشید، اگر هزینه برای شما مهم‌ترین عامل باشد، می‌توانید ارزان‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

۷. کد تخیف یا امتیاز همراهی برای تهیه بلیت هواپیما

وقتی در این سرویس‌ها عضو باشید و از خدمات آنها استفاده می‌کنید، برای قدردانی از همراهی شما معمولا کدهای تخفیف یا امتیازهایی به‌اسم امتیاز همراهی به شما تعلق می‌گیرد. می‌دانید این امتیازها به چه دردی می‌خورند؟

اگر دنبال کاهش هزینه‌های سفر باشید، با این تخفیف‌ها و امتیازات می‌توانید قیمت تهیه بلیت هواپیما را از آنچه که در صفحه گوشی می‌بینید باز هم کمتر کنید. این امتیازی است که معمولا در روش‌های دیگر تهیه بلیط به شما داده نمی‌شود.

نکاتی درباره رزرو آنلاین ارزان تر بلیط

درباره رزرو آنلاین ارزان تر بلیط

۱. انعطاف‌ برنامه سفر

قیمت بلیط پرواز داخلی و خارجی در طول هفته، ماه و سال ممکن است به دلایل مختلف متغیر باشد. مثلا اگر مقصد توریستی باشد، احتمالا هزینه بلیط مقصد مدنظر شما در روزهای آخرهفته بیشتر از روزهای کاری است. اگر بتوانید برنامه‌ای انعطاف‌پذیر برای سفر داشته باشید، می‌توانید بلیط‌های ارزان‌تری بخرید.

۲. بررسی قیمت در سایت‌ شرکت‌های هواپیمایی

گاهی اوقات بعضی از شرکت‌های هواپیمایی برای تشویق مسافران به خرید مستقیم از خود شرکت، بلیط‌هایی با قیمت ویژه عرضه می‌کنند. این قیمت‌ها را بررسی کنید تا از تخفیف‌ها اطلاع پیدا کنید.

۳. بررسی قیمت در اپلیکیشن‌های رزرو آنلاین بلیت

نکته بعدی برای کاهش هزینه بلیط، مقایسه‌ قیمت تمام شرکت‌های هواپیمایی است. وقتی به تمام گزینه‌های موجود دسترسی داشته باشید، می‌توانید ارزان‌ترین را انتخاب کنید. در اپلیکیشن‌های رزرو آنلاین بلیط پرواز داخلی و خارجی تقریبا به همه بلیط‌های موجود و قیمت آنها دسترسی دارید.

۴. عضویت در اپلیکیشن‌های رزرو آنلاین بلیت

با عضویت در این اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها می‌توانید از خدماتی بهره‌مند شوید که برای اعضا در نظر گرفته شده‌اند. تخفیف‌های دوره‌ای، امتیازهای همراهی و تخفیف به مناسبت‌های خاص از جمله فرصت‌هایی‌اند که می‌توانید از آنها استفاده کنید و هزینه سفر را کاهش دهید.

تجربه شما چیست؟

در شرایط فعلی، اپلیکیشن‌های رزرو آنلاین بلیت بهترین گزینه برای تهیه بلیط پرواز داخلی و خارجی هستند. به‌ویژه که امکانات مختلفی از تخفیف تا خرید اعتباری ارائه می‌کنند؛ مثلا در خرید اعتباری بلیط هواپیما اسنپ پیشرو است. شما هم اگر تجربه‌ای از رزرو آنلاین ارزان تر بلیط دارید و نکاتی برای کاهش هزیه سفر می‌دانید، آنها را با ما در میان بگذارید.