غذا یکی از بخش‌های مهم هر سفر است. به اعتقاد دوست‌داران سفر و به اصطلاح افراد سفرباز، غذای هر منطقه بخش مهمی از فرهنگ آنجا را در عطر و طعم خود جای داده است. در سفر به هر شهر جدید می‌توان ذائقه‌ی مردم شهر، سلیقه‌ی بصری و بسیاری از ریزه‌کاری‌های فرهنگ و آداب و رسوم آن‌ها را، در غذای محلی‌شان دید. ترکیه یکی از کشورهایی است که انواع غذاهای محلی را با رنگ‌ها و طعم‌های مختلف می‌توانید در آن امتحان کنید. برای اینکه خاطره‌ای خوش عطر و طعم در این کشور داشته باشید، همراه با سفرزون سری به بهترین رستوران های استانبول بزنید. این رستوران‌ها می‌توانند بخش دلپذیر سفر شما باشند.

saadatrent

پرواز تهران استانبول

سرفصل های مقاله

گشت و گذار در بهترین رستوران های استانبول

تنوع خوراکی‌ها و غذاهای دلپذیر ترکی در استانبول بسیار زیاد است. مزه یکی از مهم‌ترین رکن‌های زندگی مردم استانبول است و خلق جدیدترین مزه‌ها، مزیتی برای هر رستوران است. به همین دلیل از بهترین رستوران های استانبول تا غذاهای خیابانی را می‌توانید با خیال راحت مزه کنید و از این طعم‌های جدید دل‌انگیز لذت ببرید. در ادامه با لیستی از محبوب‌ترین رستوران های استانبول آشنا خواهید شد.

رستوران های استانبول

برای دریافت راهنمای سفر به استانبول کلیک کنید.


رستوران استانبول ۳۶۰ ، صرف غذا با چشم‌انداز پانوراما

رستوران استانبول ۳۶۰
رستوران پانوراما
رستوران های استانبول
رستوران پانوراما

رستوران استانبول ۳۶۰ تنها جایی برای صرف یک وعده‌ی غذایی نیست. اگر به نماهای پانوراما به خصوص در زمان شب علاقه دارید، این محل برای شما یک جاذبه به حساب می‌آید. این رستوران در طبقه نوزدهم و در پنت هاوس یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین ساختمان‌های استانبول قرار گرفته و در آن می‌توانید از خیابان استقلال تا پل بسفر را همزمان با صرف غذا ببینید.

 

علاوه‌بر زیبایی منظره‌ی رستوران، غذاهای سنتی و مدرن ترکی در این محل سرو می‌شود. مرغ دودی مزه‌دار شده و میگوهای رستوران بسیار معروف است و طعمی بی‌نظیر و البته تازه را به شما ارائه می‌دهد. در روزهای پایانی هفته رستوران به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های شهر استانبول تبدیل می‌شود. تلفیق موسیقی و غذاهای بی رقیب و تازه می‌تواند پایان خوشی برای هفته‌ی شما بسازد. رستوران استانبول ۳۶۰ از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ نیمه شب پذیرای شما است.

 

آدرس رستوران ۳۶۰ استانبول روی نقشه گوگل

رستوران لب دریا ، خوش رنگ‌ترین غذاهای استانبول

رستوران لب دریا
رستوران لب دریا

این رستوران در یکی از از معروف‌ترین و پر رفت و آمدترین خیابان‌های شهر استانبول، یعنی خیابان استقلال قرار گرفته است. معماری زیبا و قرار گرفتن آن در ششمین طبقه‌ی ساختمان، تنها دلیل محبوبیت این رستوران نیست. بلکه غذاهای سنتی محلی در این رستوران طرفداران بسیاری دارد.

رستوران های استانبول
رستوران لب دریا

 

ماهی محلی، بیکن ، کباب ترکی و کباب با طعم انار از لذیذترین غذاهایی است که در این رستوران سرو می‌شود. رستوران لب دریا از ۴ عصر تا ۲ نیمه شب میزبان گردشگران است.

در سفرزون بخوانید :
رستوران ترکیه ای در تهران | معرفی برترین رستوران‌ها برای صرف یک غذای ترکی خوشمزه

رستوران حافظ مصطفی ۱۸۶۴ ، قدیمی و پرطرفدار

رستوران حافظ مصطفی ۱۸۶۴
رستوران حافظ مصطفی ۱۸۶۴

اگر سفر به استانبول را بدون رفتن به رستوران حافظ مصطفی به پایان ببرید، بخش بزرگی از خوش‌گذرانی‌های ترکیه را از دست داده‌اید. به محض ورود به رستوران با حجم گسترده‌ای از رنگ‌های دلپذیر و محصولات اشتها برانگیز روبه رو هستید. تا آنجا که انتخاب دسر و غذا به دشوارترین انتخاب برای شما تبدیل می‌شود.

رستوران های استانبول
لذت خوردن باقلوای استانبولی در رستوران حافظ مصطفی ۱۸۶۴

رستوران حافظ مصطفی جزء سه رستوران برتر استانبول است و علاوه بر صرف غذا می‌توانید از شیرینی‌های متفاوت آن به عنوان سوغات خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما این است که چای، راحت‌الحلقوم و باقلوای مخصوص رستوران با طعم بهشتی‌اش را پس از صرف غذا از دست ندهید.

رستوران حافظ مصطفی ۱۸۶۴
رستوران حافظ مصطفی ۱۸۶۴

آدرس رستوران حافظ مصطفی ۱۸۶۴ استانبول روی نقشه گوگل

رستوران میکلا ، تجربه طعم‌هایی با کیفیت جهانی

رستوران میکلا
رستوران میکلا

شما در این رستوران با فضایی کاملا لوکس و مدرن روبه رو هستید. میکلا اگرچه سابقه‌ای طولانی ندارد، اما در همین مدت زمان کوتاه توانست به یکی از رستوران‌های مهم در سطح جهان تبدیل شود. سرآشپزهای رستوران میکلا بهترین رتبه‌های بین‌المللی را دارند و بارها جایزه‌های مختلفی را در زمینه ایجاد طعم‌های منحصربه‌فرد و طراحی منوهای خلاقانه به خود اختصاص داده‌اند.

رستوران میکلا
رستوران میکلا

این رستوران در طبقه پنجم هتل مارمارا قرار دارد و لذیذترین غذاهای ترکی و اروپایی را ارائه می‌دهد. ساعت کاری این رستوران ۶ عصر تا ۲ نیمه شب است.

 

آدرس رستوران میکلا روی نقشه گوگل

رستوران Çiya Sofrası ، جزیره‌ی طعم‌های فراموش شده

رستوران Çiya Sofrası
رستوران Çiya Sofrası

نام این رستوران برگرفته از قله‌های بلند و گل‌های کوهستانی است و با شعار «سرزمین طعم‌های فراموش شده» به یکی از بهترین رستوران های استانبول تبدیل شده که غذاهای سنتی را به مشتریان عرضه می‌کنند.

رستوران های استانبول
رستوران Çiya Sofrası

رستوران چیا سفرسی در سال‌های دور خانه کباب کوچکی در مرکز شهر بود. این رستوران به تدریج گسترش پیدا کرد و امروزه یکی از بهترین ارائه دهندگان غذاهای سنتی ترکی به ویژه کباب است. شما می‌توانید از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب به این رستوران مراجعه کنید و از طعم بی‌نظیر کباب‌های ترکی لذت ببرید.

 

آدرس رستوران Çiya Sofrası استانبول روی نقشه گوگل

رستوران Asitane ، رستوران دنج استانبول

رستوران Asitane
رستوران Asitane

هنگام ورود به رستوران، خانه‌ای قدیمی و بسیار زیبا با حیاطی دنج و چیدمانی صمیمی را خواهید دید. این رستوران علاوه بر محیط دوست‌داشتنی خود، با طعم‌هایی سنتی و منحصربه‌فرد شما را شگفت‌زده می‌کند.

رستوران های استانبول | رستوران Asitane
رستوران های استانبول | رستوران Asitane

تازه‌ترین طعم‌ها و زیباترین سرو غذای سنتی را در رستوران آسیتن تجربه خواهید کرد. این رستوران از سال ۱۹۹۱ تاسیس شده و هدفش بازآفرینی طعم‌های جدید بر پایه‌ی غذاهای سنتی و در چارچوب آن است. ساعت کاری این رستوران از ۱۲ ظهر تا ۱۰:۳۰ شب و در روزهای چهارشنبه تعطیل است.

 

آدرس رستوران Asitane استانبول روی نقشه گوگل

رستوران Alancha  ، زبانزد مهمان‌نوازی

رستوران Alancha
رستوران Alancha

ساختمان زیبای رستوران از همان ابتدا نوید متفاوت بودن را به شما می‌دهد. بنابراین می‌توانید انتظار هر نوع شگفتی در فضا، منو و نحوه‌ی سرو را داشته باشید و مطمئن باشید که انتظار شما برآورده خواهد شد.

رستوران های استانبول | رستوران Alancha
رستوران Alancha

ساختمان رستوران شامل دو طبقه است که دکوراسیون آن فضایی مدرن و متفاوت از دیگر رستوران های استانبول دارد. سالادهای این رستوران بسیار معروف است و دسر شکلاتی می‌تواند پایان‌بندی منحصر‌به‌فردی از حضور شما در این رستوران باشد. رستوران Alancha از ۶ عصر تا ۱۲ شب میزبان مشتریان است.

آدرس رستوران Alancha استانبول روی نقشه گوگل

رستوران  Eleos ، متمایز در غذاهای دریایی

رستوران های استانبول | رستوران  Eleos
رستوران  Eleos

غذاهای دریایی از پرطرفدارترین غذاها در ترکیه هستند. تقریبا تمام رستوران های استانبول این غذا را سرو می‌کنند. اما راز محبوبیت رستوران Eleos، طبخ منحصربه‌فرد و متفاوت ماهی و میگو است.

رستوران  Eleos | رستوران های استانبول
رستوران  Eleos | رستوران های استانبول

فاوا، هشت‌پا و میگو از لذیذترین غذاهای منوی این رستوران هستند و سطح قیمتی آن نسبت به دیگر رستوران های استانبول متوسط است. شما می‌توانید از ۲ ظهر تا ۱۲ شب مهمان این رستوران زیبا و محبوب باشید.

رستوران  Eleos | رستوران های استانبول
رستوران  Eleos | رستوران های استانبول

آدرس رستوران  Eleos استانبول روی نقشه گوگل

رستوران Faros ، تجربه طعم دل‌انگیز دسرهای ترکی

رستوران Faros
رستوران Faros

Faros یکی از رستوران های استانبول است که در شمار رستوران‌های مدرن شناخته می‌شود. این رستوران انواع غذاهای اروپایی و ترکی را با کیفیت بالا به شما ارائه می‌کند. اگر قصد صرف یک وعده غذایی در Faros را ندارید، می‌توانید از منوی کافی شاپ آن استفاده کنید. اما پیشنهاد ما به شما این است که صبحانه‌ی خوش رنگ و لعاب و متنوع این رستوران را هرگز از دست ندهید. همچنین فضای این رستوران برای قرارهای کاری بسیار مناسب است.

 

آدرس رستوران Faros استانبول روی نقشه گوگل

رستوران Zuma ، عطر ژاپن در استانبول

رستوران های استانبول
رستوران Zuma

اگر از وعده‌های غذای ترکی و سنتی در استانبول خسته شدید و به دنبال طعم جدیدی می‌گشتید، زوما می‌تواند انتخاب درست و متفاوتی برای شما باشد. علاوه بر زیبایی فضا و چشم‌انداز منحصر به‌فرد، شما می‌توانید بهترین غذاهای ژاپنی را در قلب استانبول تجربه کنید. زوما یکی از شعبه‌های رستوران‌های زنجیره‌ای با همین برند است که محبوبیت زیادی در میان رستوران‌گردهای استانبول پیدا کرده است.

رستوران های استانبول
رستوران Zuma

 

آدرس رستوران Zuma استانبول روی نقشه گوگل

رستوران نیکول ، تلفیقی بی‌نظیر از خوشمزگی، تازگی و زیبایی

رستوران نیکول
رستوران نیکول

یکی از مدرن‌ترین، شیک‌ترین و البته بهترین رستوران های استانبول را می‌خواهید؟ به محله تام تام بروید. رستوران نیکول در طبقه بالای هتلی ساخته شده است و دکوراسیونی بسیار مدرن و زیبا و نمایی رویایی دارد. از تراس دل‌انگیز رستوران و شیشه‌های قدی‌اش می‌توانید منظره‌ای شگفت‌انگیز از شهر استانبول و جزایر پرنس ببینید. در این رستوران انواع غذاهای مدیترانه‌ای و اروپایی سرو می‌شود. منوی این رستوران هر شش هفته تغییر می‌کند تا با فصل تطابق داشته باشد و بتوان مواد اولیه ارگانیک و تازه این غذاها را تهیه کرد.

سرآشپز این رستوران، «آیلین یازیکیوقلو» یکی از بهترین سرآشپزهای استانبول است که پیش از این با بسیاری از سرآشپزان معروف دنیا کار کرده است و در بهترین رستوران‌های جهان دوره دیده. همین‌طور خدمه این رستوران نهایت تلاش خود را می‌کنند که به شما خوش بگذرد. به خاطر همین، هرنکته‌ای که درباره غذایتان در نظر دارید با آن‌ها مطرح کنید تا بتوانند بهترین سرویس‌دهی را برای شما داشته باشند. در این رستوران نسبتا گران می‌توانید لحظات ناب و آرامی را تجربه کنید. در این رستوران کودکان زیر ۱۲ سال را پذیرش نمی‌کنند.

اطلاعات رستوران نیکول استانبول :

ساعت کار رستوران: ۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به جز یکشنبه‌ها

آدرس: منطقه بی اغلو، محله تام تام

رستوران هونکار ، طعم ناب غذاهای ترکی

رستوران هونکار
رستوران هونکار

رستورانی شیک و زیبا با دکوراسیون سنتی ترکی می‌خواهید؟ سری به رستوران باسابقه هونکار بزنید. رستوران هونکار کار خود را از سال ۱۹۵۰ آغاز کرده است و غذاهای خوشمزه ترکی را با کیفیتی بی‌نظیر ارائه می‌دهد. جالب است بدانید وقتی وارد این رستوران می‌شوید جلوی شما میزی قرار داده‌اند که انواع غذاهایی که آن روز سرو می‌شود روی آن قرار دارد.

شما می‌توانید این غذاها را امتحان کنید و هر کدام را که خواستید سفارش دهید. وقتی به این رستوران رفتید، از «کوفته کادینبودو» و «کوزو اینکیک‌»هایش نگذرید. «کباب پاتلیجان» را هم از قلم نیندازید. راستی منو این رستوران قیمت متوسط دارد، پس خیالتان راحت باشد.

اطلاعات رستوران هونکار استانبول :

ساعت کار رستوران: هر روز از ۱۲ تا ۲۲:۳۰

آدرس رستوران هونکار استانبول : سیزلی، محله هاربیه

رستوران بورسا ، کیفیتی به درازای ۹۰ سال

رستوران بورسا
رستوران بورسا

اگر بهتان بگویم رستورانی را در استانبول می‌شناسم که ۹۰ سال تمام است یکی از بهترین رستوران های استانبول باقی مانده است چه می‌گویید؟ رستوران بورسا یک رستوران با دکوراسیونی گرم و کلاسیک است که می‌تواند لحظات نابی برایتان بسازد. این رستوران با غذاهای درجه یک ترکی و نوشیدنی‌های خوش‌عطر و طعم خود، حسابی به دلتان می‌نشیند.

اطلاعات رستوران بورسا استانبول :

ساعت کار رستوران: هر روز از ۱۱ تا ۲۲

آدرس رستوران بورسا : استانبول، سیزلی، محله هاربیه

رستوران اورفوز استانبول ، اقیانوسی از غذاهای دریایی لذیذ

رستوران اورفوز استانبول
رستوران اورفوز استانبول

عاشق غذای دریایی هستید؟ رستوران اورفوز استانبول بهشت شماست. شما می‌توانید انواع پرشماری از غذاهای لذیذ دریایی را در این رستوران زیبا و تر و تمیز، با دیزاینی چشم‌نواز و طعمی عالی نوش جان کنید. از حلزون دریایی با سس مخصوص گرفته تا کرم دودی. اینجا غذاهای دریایی غوغا می‌کند.

این رستوران از نظر قیمیت در سطح متوسط است.

اطلاعات رستوران اورفوز استانبول:

ساعت کار رستوران: ۱۹ تا ۱ شب

آدرس رستوران اوفوز استانبول : بدروم، محله کومباچه

رستوران سانس ، همه آنچه از یک رستوران لوکس انتظار دارید

رستوران سانس
رستوران سانس

چیزی از رستوران سانس بخواهید که نتواند به شما هدیه دهد؟ امکان ندارد. رستوران سانس با دکوراسیونی مدرن و بسیار لوکس در ویلایی دیدنی وسط باغی سرسبز قرار دارد. این رستوران دیدنی که در فصل بهار و تابستان از فضای باغ نیز برای نشستن میهمانان خود استفاده می‌کند، فضایی بسیار دلنشین و آرام دارد. خدمه رستوران با رفتار گرم خود کاری می‌کنند که دلتان بخواهد بارها به این رستوران سر بزنید. اینترنت رایگان یکی دیگر از دلایلی است که مردم، رستوران سانس را انتخاب می‌کنند.

منوی این رستوران که هر ۲ ماه یک بار مطابق با فصل تغییر می‌کند انواع غذاهای ترکی، اروپایی و مدیترانه‌ای را با کیفیت درجه یک به شما پیشنهاد می‌دهد. از دلمه‌های برگ این رستوران و اسپاناک کوکو نگذرید و مطمئن باشید هیچ کجای استانبول ریزوتویی به خوشمزگی رستوران سنس نمی‌توانید گیر بیاورید. رستوران سنس عضو انجمن چین دس روتیسس است و سابقه‌ای حدود سی ساله دارد. این رستوران در طبقه دوم خود اتاقی خصوصی دارد که در آن مجالس و میهمانی‌ها را به بهترین نحو پذیرایی می‌کند.

اطلاعات رستوران سانس استانبول:

ساعت کار رستوران: هر روز به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۳: ۳۰

آدرس رستوران سانس : استانبول، لونت، خیابان پالمیه، خیابان هاسی آدیل

رستوران وای نات استانبول ، با منویی متنوع و هیجان‌انگیز

رستوران وای نات استانبول
رستوران وای نات استانبول

تنوع فوق‌العاده رستوران وای نات و فضای دنج، گرم و سنتی‌اش باعث می‌شود از این رستوران با خاطرات خوشی بیرون بیایید. رستوران وای نات محیط سرپوشیده‌ای کوچک و یک فضای سبز دل‌باز دارد که هر دو شما را به نشستن در رستورانی تمام ترکی دعوت می‌کند. در این رستوران از غذاهای سنتی ترکی تا غذاهای مخصوص گیاه‌خواران، غذاهای اروپایی، دریایی و انواع کباب‌ها با بهترین کیفیت سرو می‌شود. در این کافه رستوران می‌توانید صبحانه بخورید یا عصری دل‌انگیز را با نوشیدنی‌های خوشمزه و کیک‌های خوش‌طعمش سپری کنید. اینترنت بی‌سیم رایگان، بار کامل و تلویزیون، از دیگر مواردی است که باعث می‌شود رستوران وای نات جز پرطرفدارترین رستوران های استانبول باشد.

اطلاعات رستورانوای نات استانبول:

ساعت کار رستوران: ۱۰:۳۰ تا ۲۴

آدرس رستوران وای نات استانبول : منطقه سلطان احمد، محله سینان امین، خیابان پیر لوتی، شماره ۴۵

رستوران ارهان استانبول ، طعم ناب استراحت در نزدیکی زیبایی‌های ترکیه

رستوران ارهان استانبول
رستوران ارهان استانبول

یک رستوران خوب در محله سلطان احمد که بعد از خستگی بازدید از بهترین جاهای دیدنی استانبول، می‌تواند حسابی حالتان را جا بیاورد. رستوران ارهان فضایی گرم و دلنشین دارد و علاوه بر سالن، میز و صندلی‌هایی هم در فضای باز دارد که می‌توانید در روزهای خوش آب و هوا از آن استفاده کنید. منوی متنوع این رستوران، انواع غذاهای اروپایی، ترکی، خاورمیانه‌ای و غذاهای مخصوص گیاه‌خواران را به شما عرضه می‌کند. کیفیت خوب غذاها و رفتار عالی پرسنل این رستوران روزی شاد برایتان خواهد ساخت. اینترنت بی‌سیم رایگان هم از دیگر مزایای این رستوران است.

اطلاعات رستوران ارهان استانبول:

ساعت کار رستوران: هر روز از ۱۱ تا ۲۴

آدرس رستوران ارهان استانبول : محله سلطان احمد، خیابان کلو فارر

رستوران لوکانتا مایا

رستوران لوکانتا مایا جزو آن دسته از رستوران های استانبول است که همیشه صفی طولانی جلوی آن به چشم می‌خورد. سرآشپز این رستوران، شنول نام دارد. شنول یکی از معروف‌ترین سرآشپزهای استانبول به حساب می‌آید. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی ترکی و البته غذاهای فصلی را سفارش دهید.

همچنین برخی از انواع غذاهای بین‌المللی نیز در فهرست غذاهای این رستوران به چشم می‌خورند. این سرآشپز خبره، غذاهای ترکی جدید را نیز در منوی خود به مشتریان ارائه می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید طعم غذاهای سنتی یا غذاهای جدید و امروزی ترکیه را در این رستوران بچشید. فضای داخلی رستوران بسیار شیک و امروزی است.

خدمه بهترین خدمات را ارائه می‌دهند و رفتاری بسیار مؤدبانه دارند. پس اگر به‌دنبال یک رستوران شیک با غذای خوشمزه و باکیفیت هستید، حتماً سری به این رستوران لوکانتا مایا بزنید. البته فراموش نکنید که قیمت منوی این رستوران چندان هم ارزان نیست!

اطلاعات رستوران لوکانتا

ساعت کار: سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۲ ظهر الی ۱۷ عصر و ۱۹ عصر تا ۱ بامداد | دوشنبه‌ها فقط وعده نهار سرو می‌شود.

آدرس: استانبول، خیابان کمانکش

رستوران روملی حصار اسکله

رستوران روملی حصار اسکله  جزو معروف‌ترین رستوران های استانبول به حساب می‌آید. به تصویری که در بالا قرار داده‌ایم نگاه کنید. آیا این رستوران برای شما آشنا نیست؟ اگر اهل تماشای فیلم و سریال‌های ترکیه‌ای باشید، حتماً این رستوران را نیز می‌شناسید. این رستوران یکی از رستوران‌های محدوده تنگه بسفر محسوب می‌شود. بد نیست بدانید ساختمان این رستوران صدها سال قدمت دارد و در نزدیکی قلعه‌ای قدیمی واقع شده است. قدمت این قلعه به قرون وسطی باز می‌گردد. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید.

همان طور که از نام این رستوران مشخص است، رستوران روملی حصار در کنار اسکله قرار دارد. در کنار این رستوران می‌توانید مردمی را مشاهده کنید که مشغول ماهیگیری یا قدم‌زدن هستند. میز و صندلی‌های این رستوران نیز در کنار همین اسکله چیده شده است. پس می‌توانید هنگام میل‌کردن غذای خود، از مناظر تماشایی بسفر نیز لذت ببرید. تماشای غروب آفتاب بسفر از این اسکله، یک خاطره فراموش‌نشدنی برای شما خواهد بود.

یکی از نکات جالبی که باید درباره این رستوران بدانید، روش سرو غذا در آن است. این رستوران همیشه در ابتدا یک پیش غذای سرد را برای مهمانان خود سرو می‌کند. سپس یک پیش غذای گرم را به آن‌ها ارائه می‌دهد و در نهایت غذای اصلی را برای آن‌ها می‌آورد. پس بهتر است این رسم را بشناسید تا از این بابت تعجب نکنید! در این رستوران باید حتماً طعم انواع غذاهای دریایی آن را بچشید.

اطلاعات رستوران روملی

ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا پاسی از بامداد

آدرس: استانبول، خیابان یحیی اول

رستوران لموئت

رستوران لموئت که آن را با نام رستوران مرغ دریایی نیز می‌شناسند، یکی دیگر از بهترین رستوران های استانبول در زمینه طبخ غذاهای دریایی محسوب می‌شود. اگر به زبان ترکی مسلط باشید و از مردم محلی درباره بهترین رستوران های استانبول بپرسید، قطعاً بیشتر آن‌ها رستوران لموئت را به شما معرفی خواهند کرد.

در این غذا از بهترین مواد اولیه تازه استفاده می‌شود. از طرفی سرآشپز معروف آن‌ها نیز غذاها را به بهترین شکل ممکن آماده می‌کند. با وجود مواد غذایی تازه و طعم عالی غذاها؛ اما دلیل شهرت رستوران لموئت فضای داخلی آن است.

این رستوران در کنار آب قرار دارد و زمانی که روی میزهای کنار آب بنشینید، می‌توانید شاهد مناظر خیره‌کننده از مناطق قدیمی استانبول باشید. این رستوران مکانی عالی برای ثبت عکس یادگاری نیز به حساب می‌آید. خوراک جگر این رستوران و دسر پاناکوتای آن از نظر مشتریان، بهترین گزینه‌ها در منوی رستوران لموئت محسوب می‌شود. این رستوران جزو رستوران‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

اطلاعات رستوران لموئنت

ساعت کار: از دوشنبه تا شنبه ۶:۳۰ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: استانبول، خیابان بی اوغلو توم توم سوئیت

رستوران فیش

نام این رستوران فیش است و «ماهی» معنا می‌دهد. پس این رستوران توانسته تا به‌خوبی دریایی بودن خود را به مشتریان نشان دهد. این رستوران یکی از بهترین رستوران های دریایی استانبول به حساب می‌آید. رستوران فیش در جزیره کوچک گالاتاسرای قرار دارد. البته بسیاری از مسافران به اشتباه تصور می‌کنند که گالاتاسرای یک جزیره بسیار کوچک، آرام و خالی از سکنه است که اصلاً هم اینطور نیست.

این جزیره ظاهری بسیار زیبا دارد و به همین خاطر گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند. در جزیره کوچک گالاتاسرای، چندین و چند کافه و رستوران مختلف وجود دارد. با وجود این، رستوران فیش را می‌توان یکی از گران‌قیمت‌ترین و بهترین رستوران‌های گالاتاسرای دانست.

همان طور که از نام این رستوران حدس می‌زنید، رستوران فیش انواع غذاهای دریایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در رستوران فیش تمامی مواد اولیه تازه هستند و اکثر آن‌ها در همان روز صید شده‌اند. به همین خاطر می‌توانید خوشمزه‌ترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی که تا کنون در عمرتان میل کرده‌اید را در این رستوران تجربه کنید.

اطلاعات رستوران فیش

ساعت کار: از دوشنبه تا شنبه ۱۲ ظهر تا پاسی از نیمه شب

آدرس: استانبول، جزیره کوچک گالاتاسرای

رستوران ایکس

  اگر به لوکیشن رستورانی که انتخاب می‌کنید اهمیت می‌دهید و اهل ماجراجویی هستید، رستوران ایکس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این رستوران بالای یک ساختمان قدیمی ۹۰ ساله قرار دارد. البته نگران نباشید، قرار نیست که از بین دیوارها موش بیرون بیاید! این رستوران به‌صورت کامل بازسازی شده است و فضایی بسیار دلنشین و لوکس دارد.

دورتادور این رستوران از پنجره‌های قدی بزرگ استفاده شده است. پس می‌توانید شاهد منظره‌ای خیره‌کننده از شهر تماشایی استانبول باشید. به‌خاطر همین منظره زیبایی، همه‌روزه صدها مشتری به این رستوران مراجعه می‌کنند. پس اگر هنگام ورود به رستوران با صفی طولانی مواجه شدید، بهتر است تعجب نکنید.

این رستوران در هنگام غروب آفتاب، بسیار شلوغ می‌شود. از بالای این ساختمان قدیمی می‌توانید لحظه غروب آفتاب شاخ طلایی یا همان گلدن هورن را در امتداد دریای مرمره مشاهده کنید. فضای داخلی این رستوران از ترکیب اسباب ستی و طراحی مدرن به وجود آمده است. در این رستوران انواع غذاهای سنتی ترک و غذاهای بین‌المللی خوشمزه سرو می‌شود.

جالب است بدانید پیتزاهای این رستوران در تمام استانبول و ترکیه شهرت دارد. رستوران ایکس همانند دوران گذشته، پیتزا را درون کوره آجری می‌پزد و همین مسئله طعمی عالی به آن می‌دهد. پس چشیدن طعم پیتزاهای خوشمزه رستوران ایکس را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

اطلاعات رستوران ایکس

ساعت کار: از همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد

آدرس: استانبول، ساختمان دنیز پالاس یا همان سی پالاس

رستوران ریحون

مگر ترک‌ها هم ریحان دارند!؟ خب مشخصاً این رستوران جزو رستوران‌های ایرونی استانبول به حساب می‌آید. رستوران ریحون یکی از بهترین رستوران های استانبول برای ایرانیان به حساب می‌آید. با وجود آنکه دست‌پخش کشور ترکیه شباهت بسیاری به مردم ایران دارد؛ اما باز هم شاید کسانی باشند که غذای سنتی ایرانی را ترجیح دهند.

پس اگر حتی در سفر هم می‌خواهیم طعم کوبیده‌های خوشمزه ایرانی را بچشید، حتماً سری به رستوران ریحون بزنید. این رستوران دقیقاً در خیابان استقلال و میدان تکسیم قرار دارد. پس دسترسی به آن بسیار ساده است و در هر کجای استانبول که باشید، می‌توانید خودتان را به این رستوران برسانید.

مدیریت این رستوران ایرانی است و در طبخ غذاهای آن از مواد اولیه ایرونی استفاده می‌کنند. زمانی که وارد فضای رستوران می‌شوید، عطر خوش برنج ایرانی و زعفرون به مشامتان خواهد خورد. این رستوران غذاهای حلال سرو می‌کند و جالب اینجاست که قیمت منوی آن نیز چندان گران نیست. پس اگر دلتان برای غذاهای ایرونی لک زده است، حتماً سری به رستوران ریحون بزنید.

اطلاعات رستوران ریحون

ساعت کار: از همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ بامداد

آدرس: استانبول، خیابان استقلال، میدان تکسیم

رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد نیز جزو بهترین رستوران های استانبول به حساب می‌آید. این رستوران نیز جزو رستوران‌های ایرانی ترکیه است و شهرت بسیاری دارد. بد نیست بدانید که حتی مردم ترکیه نیز در این رستوران حضور دارند. انگار که توانسته‌ایم طعم خوشمزه کباب کوبیده را به کشورهای همسایه نیز صادر کنیم!

این تأثیر فرهنگی خوشمزه ایران است! زمانی که نظرات کاربران را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که مردم محلی استانبول و حتی مسافران و گردشگران خارجی دیگر کشورها نیز سری به این رستوران می‌زنند و از عطر و طعم غذاهای ایرانی نیز بسیار راضی هستند!

در رستوران ایرونی شهرزاد نه فقط غذاهای اصیل مثل کباب کوبیده، بلکه غذاهای سنتی و مامان‌پز خوشمزه مثل کتلت، کشک بادمجان، میرزاقاسمی، قرمه‌سبزی، خورش قیمه و حتی کوکوسبزی هم سرو می‌شود. خلاصه اینکه می‌توانید هر روز سری به این رستوران بزنید و به‌صورت کامل فراموش کنید که در کشور غریب حضور دارید!

اطلاعات رستوران شهرزاد

ساعت کار: شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب و دوشنبه الی جمعه از ساعت ۹ صبح الی ۲۳ شب

آدرس: استانبول، خیابان استقلال، میدان تکسیم

رستوران زعفران

خب از نام این رستوران نیز مشخص است که جزو رستوران‌های ایرانی به حساب می‌آید. رستوران زعفران نیز یکی از بهترین رستوران های استانبول است که شهرت جهانی دارد. بین گردشگران خارجی و مردم محلی استانبول به‌صورت دهان به دهان چرخیده که دست‌پخت ایرانیان بسیار عالیست. به همین خاطر می‌توانیم شاهد حضور گردشگران خارجی مختلف نیز در این رستوران باشیم. رستوران زعفران دارای فضای باز است.

همین مسئله آن را به یکی از زیباترین رستوران های ایرانی استانبول تبدیل می‌کند. حتی دسرهای این رستوران نیز ایرونی هستند و می‌توانید با سالاد شیرازی یا ماست و خیار تازه از خودتان پذیرایی کنید. غذاهایی رستوران زعفران همگی از مواد اولیه تازه و ایرانی تهیه می‌شوند و کیفیت بسیاری دارند. همچنین باید بدانید این رستوران جزو رستوران های حلال استانبول نیز به حساب می‌آید.

اطلاعات رستوران زعفران

ساعت کار: همه‌روزه ۷ صبح الی ۱۲ شب

آدرس: استانبول، منطقه فاتح

رستوران نصرت

رستوران نصرت Nusr-Et Steakhouse

علاقه‌‌مندان شکم‌گردی در ترکیه به‌خوبی می‌دانند که بهترین رستورانی های استانبول یدطولایی در پخت کباب‌ها و استیک‌های آبدار دارند. به همین دلیل اگر در سفر به استانبول هوس غذای کبابی کردید و خواستید دلی از عزا در بیاورید، حتماً سری به رستوران نصرت بزنید. حتی اگر به استیک‌های آبدار علاقه‌‌ای نداشته باشید، باز هم مطمئن هستیم در گشت‌و‌گذارتان در اینترنت، چشم شما به ویدئوهایِ سرآشپز این رستوران افتاده است. این سرآشپز به نام سَلت بای (Salt Bae) معروف کرده است. نام اصلی وی، نصرفت گوکچه است. سَلت بای، خود را پدرخوانده استیک دنیا می‌‌داند. محبوبیت سلت بای، کار این سرآشپز را به جایی کشاند که شعبه‌های مختلفی از رستوران نصرت در کلان‌‌ شهرهای معروف دنیا راه‌ اندازی کند. رستوران نصرت اکنون در کنار استانبول، در شهرهای دوحه، دبی، آنکارا و لندن نیز شعبه دارد.

برای تعریف از رستوران نصرت، کافی است به این نکته اشاره کنیم که سرشناس‌ترین چهره‌‌های دنیا سری به این رستوران زده‌اند. در این زمینه می‌توان به مارادونا، لیونل مسی، دیوید بکهام، برونو مارس و لئوناردو دی کاپریو اشاره کرد. ناگفته نماند مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای نصرت، به لحاظ قیمت در گروه رستوران‌های اشرافی قرار دارند. از طرف دیگر از آنجایی که بیشتر غذاهای این رستوران، گوشتی است، قیمت خوراکی‌های آن گران‌تر تمام می‌شود. با این حال تجربه ثابت کرده بعضی از خوراکی‌های رستوران نصرت استانبول، خوش‌قیمت هستند و قیمتی منصفانه دارند. انواع استیک، کباب‌ بره، ماهی‌های کبابی و مرغ‌های بریان در منوی رستوران نصرت استانبول خودنمایی می‌کند.

به‌رغم اینکه با رستورانی روبه‌رو هستیم که به پخت استیک‌های خوشمزه معروف است، رستوران نصرت سالادهای خوشمزه‌‌‌ای با ترکیبات کاملاً گیاهی دارد. فلفل سبز، پیاز، گردو و گوجه فرنگی ترکیبات اصلیِ سالادهای مخصوص گیاه‌خوارانِ رستوران نصرت را تشکیل می‌دهد. رستوران نصرت استانبول از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب پذیرای مشتریان است.

آدرس رستوران نصرت استانبول در نقشه‌های گوگل

<iframe src=”https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m14!1m8!1m3!1d12029.89161382124!2d29.033435!3d41.080513!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x14cab61013b1d78b%3A0xc36794433940ac13!2sNusr-Et%20Steakhouse%20Etiler!5e0!3m2!1sen!2str!4v1685988712446!5m2!1sen!2str” width=”600″ height=”450″ style=”border:0;” allowfullscreen=”” loading=”lazy” referrerpolicy=”no-referrer-when-downgrade”></iframe>

کافه رستوران ایرانی گیلان

کافه رستوران ایرانی گیلان

علاقه‌مندان شکم‌گردی به‌خوبی می‌دانند که آوازه خوش غذاهای شمالی به دیگر کشورهای منطقه نیز رسیده است. به همین دلیل استانبولی‌ها برای خوراکی‌های شمالی سرودست می‌شکنند. این شرایط زمینه‌ای برای راه‌اندازه کافه رستوران ایرانی گیلان در استانبول فراهم کرده است. کافه رستوران ایرانی گیلان، خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. از آنجایی که بسیاری از خوراکی‌های شمالی با سبزیجات خوشمزه درست می‌شود، کافه رستوران ایرانی گیلان انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان غذاهای گیاهی به حساب می‌آید. این کافه رستوران در محله کادیکوی استانبول خودنمایی می‌کند. کادیکوی، یکی از محله‌های خوش‌مسیر استانبول است.

از طرف دیگر کادیکوی فاصله کمی با بسیاری از جاهای دیدنی استانبول دارد. به لطف این شرایط هر زمان که از گشت‌و‌گذار در محله کادیکوی و جاهای دیدنی آن خسته شدید، می‌توانید سری به کافه رستوران گیلان در استانبول بزنید. مطمئن هستیم شما هم با ما هم عقیده‌اید که میرزا قاسمی، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی است. این خوراکی خوشمزه به یکی از غذاهای اصلیِ منوی سرآشپز کافه رستوران ایرانی گیلان تبدیل شده است. ناگفته نماند از آنجایی که با کافه‌ رستوران روبه‌رو هستیم، این مکان انتخاب مناسبی برای گردشگرانی است که می‌خواهند با خوردن جرعه‌‌ای نوشیدنی گوارا، انرژی لازم برای گشت‌و‌گذاری جانانه در استانبول را پیدا کنند. درهای کافه رستوران ایرانی گیلان همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۱ شب به روی مشتریان باز است.

آدرس کافه رستوران ایرانی گیلان در نقشه‌های گوگل

<iframe src=”https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m14!1m8!1m3!1d12044.667240397159!2d29.035942!3d40.999722!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x14cab80da227cc15%3A0x77f61ebfed637433!2sGilan%20Cafe%20%26%20Restaurant!5e0!3m2!1sen!2s!4v1685977323376!5m2!1sen!2s” width=”600″ height=”450″ style=”border:0;” allowfullscreen=”” loading=”lazy” referrerpolicy=”no-referrer-when-downgrade”></iframe>

رستوران لاجورد استانبول

رستوران لاجورد (Lacivert Restaurant)

در این قسمت از معرفی بهترین رستوران های استانبول، به رستورانی رسیدیم که در کنار خوراکی‌های خوشمزه، منظره‌ای تماشایی به دریای مرمره دارد. رستوران لاجورد در قسمت شرقی تنگه سفر جا خوش کرده است. علاقه‌مندان گردشگری در ترکیه به‌خوبی می‌دانند که تنگه بسفر یکی از جاهای دیدنی استانبول به حساب می‌آید. بسفر، تنگه‌ای است که ۲ منطقه اروپایی و آسیایی استانبول را از هم جدا می‌کند. در اطراف این تنگه کشتی‌های تفریحی کروز چشم‌انتظار گردشگران هستند. به لطف این شرایط می‌توانید در تور یک روزه کشتی کروز ثبت‌نام کنید و پس از پایان تور در انتهای روز، سری به رستوران لاجورد در تنگه بسفر بزنید تا غذایی جانانه نوش جان کنید. برج دختر، آب انبار باسیلیکا، کاخ توپکاپی، قلعه روملی و برج گالاتا از دیگر جاهای دیدنی استانبول است که فاصله مناسبی با رستوران لاجورد دارند.

از خوراکی‌های رستوران لاجورد هرچقدر تعریف کنیم، کم گفته‌ایم. جالب است بدانید یکی از بهترین سرآشپزهای استانبول در رستوران لاجورد مشغول به کار است. این سرآشپز وسواس ویژه‌ای برای پخت غذا با خوراکی‌های ارگانیک دارد. به همین دلیل تازه‌ترین گوشت و سبزیجات در پخت غذاهای رستوران لاجورد استفاده می‌شود. اکنون که صحبت از خوراکی‌های خوشمزه رستوران لاجورد به میان آمد، خالی از لطف نیست اگر به این نکته اشاره کنیم که قسمتی از غذاهای منوی این رستوران به خوراکی‌های دریایی اختصاص یافته است. همسایگی رستوران لاجورد با چندین اسکله مهم در تنگه بسفر باعث شده تا ماهی‌های تازه صید‌شده، در پخت غذاهای این رستوران استفاده شود. اگر راهی رستوران لاجورد شدید، پیشنهاد می‌‌کنیم حتماً بوغولاما، میدی دلمه، تاوا، ماهی ترش و سوپ ماهی رستوران لاجورد را امتحان کنید.این رستوران همه‌روزه از ۱۱ صبح تا ۲۲ شب پذیرای مشتریان است.

آدرس رستوران لاجورد در نقشه‌های گوگل

<iframe src=”https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m14!1m8!1m3!1d24055.823749248597!2d29.066489!3d41.091328!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x14caca179be6f629%3A0xa679639b601933d4!2sLacivert!5e0!3m2!1sen!2sus!4v1685988766065!5m2!1sen!2sus” width=”600″ height=”450″ style=”border:0;” allowfullscreen=”” loading=”lazy” referrerpolicy=”no-referrer-when-downgrade”></iframe>

رستوران ماوی بالیک

رستوران ماوی بالیک (Mavi Balik)

بهترین رستوران های استانبول رقابت تنگاتنگی برای جذب مشتری بیشتر دارند. خوشبختانه این رقابت به نفع مشتریان تمام شده است. در نتیجه هرکدام از این رستوران‌ها در کنار غذاهای خوشمزه، امکاناتی متفاوت پیش روی مشتریان قرار می‌دهند. اکنون که صحبت از امکانات متفاوت و جاذبه‌های متنوع به میان آمد، خالی از لطف نیست اگر به رستوران ماوی بالیک اشاره کنیم. این رستوران در منطقه‌ای مرتفع و سرسبز واقع شده است.

این منطقه، منظره‌ای تماشایی و خیال‌انگیز از دریای مرمره دارد. به لحاظ غذاهای خوشمزه نیز خاطر شما جمع باشد که با یکی از بهترین رستوران‌ های استانبول روبه‌رو هستید. در منوی این رستوران هر خوراکی خوشمزه‌ای که فکرش را بکنید پیدا می‌شود. سبک پخت غذاهای این رستوران با دیگر رستوران‌ های استانبول تفاوت دارد. به لطف این شرایط، خوراکی‌های رستوران ماوی بالیک، طعمی خاص دارند و مزه خوش آن‌ها برای همیشه زیر دندان مشتریان باقی می‌ماند. جالب است بدانید به لحاظ وسعت نیز رستوران ماوی بالیک، یکی از بزرگ‌ترین رستوران های استانبول است. این رستوران چیزی حدود ۹۰۰ متر مربع مساحت دارد. این مساحت به یک سالن بسیار وسیع و تراسی خوش‌منظره اختصاص یافته است.

غذاهای رستوران ماوی بالیک، یکی از دیگری خوشمزه‌تر هستند. با این آوازه خوراکی‌ها دریاییِ این رستوران بیشتر بر سر زبان شکم‌گردها افتاده است. بسیاری از غذاهای دریایی خوشمزه‌ای که در منوی کمتر رستورانی وجود دارد، در رستوران ماوی بالیک استانبول طبخ می‌شود. در این زمینه می‌توان به خوراکی‌هایی اشاره کرد که با ماهی مرکب، خرچنگ و اختاپوس درست می‌شود. رستوران ماوی بالیک همه‌روزه از ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب پذیرای مشتریان است.

آدرس رستوران ماوی بالیک در نقشه‌های گوگل

<iframe src=”https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m14!1m8!1m3!1d24068.068081952584!2d29.035634!3d41.057876!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x14cab62e0ee768c3%3A0xa1fe269ebea096da!2sMavi%20Balik!5e0!3m2!1sen!2sus!4v1685988796657!5m2!1sen!2sus” width=”600″ height=”450″ style=”border:0;” allowfullscreen=”” loading=”lazy” referrerpolicy=”no-referrer-when-downgrade”></iframe>

رستوران ماربلا

رستوران ماربِلا (Marbella Restaurant)

از هر لحاظی که فکرش را بکنید، رستوران ماربِلا یکی از بهترین رستوران های استانبول است. سرآشپز این رستوران یدطولایی در پخت غذاهای سنتی دارد. در کنار خوراکی‌های سنتی، غذاهای فرنگی نیز در منوی رستوران ماربلا وجود دارد. همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، سواحل استانبول در گروه جاهای دیدنی این شهر قرار دارند. به همین دلیل بسیاری از رستوران های استانبول در امتداد سواحلِ این شهر ساخته شده‌اند. رستوران ماربِلا، یکی از این رستوران‌هاست. از آنجایی که این رستوران در یکی از خوش‌منظره‌ترین سواحل ترکیه واقع شده، فرصتی پیدا می‌کنید تا در کنار خوردن غذایی جانانه، به تماشای امواج آرام دریای مرمره بنشینید. این رستوران به لحاظ دکوراسیون نیز یکی از شیک ترین رستوران های استانبول است.

مدیران رستوران ماربلا توجه ویژه‌ای به مواد غذاییِ خوراکی‌های این رستوران اختصاص داده‌اند. به همین دلیل ترکیبات غذاهای رستوران ماربلا را خوراکی‌های ارگانیک و تازه تشکیل می‌دهد. ناگفته پیداست استفاده از چنین خوراکی‌هایی، طعم خوشی برای غذاهای رستوران ماربلا به ارمغان می‌آورد. جالب است بدانید سرآشپز این رستوران در کنار مواد غذایی ارگانیک، از ادویه‌های تازه و خوشمزه‌ای برای طعم‌دادن به خوراکی‌های دریایی کمک می‌گیرند. در نتیجه اگر در حین گشت‌و‌گذار در سواحل زیبای استانبول، هوس غذاهای دریایی کردید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً راه رستوران ماربلا را در پیش بگیرید.

به علاقه‌مندان نوشیدنی‌های خوشمزه این نوید را بدهیم که قسمتی از رستوران ماربلا به باری شیک و اشرافی اختصاص یافته است. در این بار، نوشیدنی‌های گوارایی برای مشتریان سرو می‌شود. وجود این بار در رستوران ماربلا، آن را به گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان شب‌گردی در استانبول تبدیل کرده است. رستوران ماربلا همه‌روزه از ساعت ۹ صبح باز می‌شود و تا ۲ شب پذیرای مشتریان است.

آدرس رستوران ماربلا در نقشه‌های گوگل

<iframe src=”https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m14!1m8!1m3!1d24088.256289440786!2d28.974735!3d41.002672!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x14cab9985da0aac5%3A0x946932c72d47781e!2sMarbella%20Restaurant%20%26%20Bar!5e0!3m2!1sen!2sus!4v1685988828116!5m2!1sen!2sus” width=”600″ height=”450″ style=”border:0;” allowfullscreen=”” loading=”lazy” referrerpolicy=”no-referrer-when-downgrade”></iframe>

رستوران پیده نظام

رستوران پیده نظام (Nizam Pide)

گردشگرانی که تاکنون سری به استانبول زده‌اند، به‌خوبی می‌دانند که میدان تکسیم، قلب تپنده استانبول به حساب می‌آید. به همین دلیل بسیاری از رستوران های استانبول در فاصله‌ای نزدیک با این میدان قرار گرفته‌اند. پیده نظام، یکی از این رستوران‌هاست. وقتی از رستوران پیده نظام استانبول صحبت می‌کنیم، منظور رستورانی است که یکی از سنتی‌ترین غذاهای ترکیه را برای مشتریان فراهم می‌کند. این غذا با نام پیده شناخته می‌شود و دیرینگی آن به ۱۸۵۰ میلادی باز می‌گردد. از آنجایی که با رستورانی روبه‌رو هستیم که غذاهای سنتی دارد، خاطر مسافران جمع است که خوراکی‌های خوشمزه‌ای در آن سرو می‌شود. سرآشپزی حرفه‌ای و کهنه‌کار در رستوران پیده نظام به کار مشغول است. این سرآشپز  در کنار غذای محلی پیده، خوشمزه‌ترین خوراکی‌های ترکی و فرنگی را برای مشتریان فراهم می‌کند.

سفره خوش‌رنگ‌و‌لعاب غذاهای رستوران پیده نظام فقط به خوراکی‌های ترکی خلاصه نمی‌شود. غذاهای دریایی را نیز باید به این سفره خوش نقش‌و‌نگار اضافه کنید. خوشبختانه رستوران پیده نظام، مدیران خوش انصافی دارد. در نتیجه به لحاظ قیمت نیز این رستوران طیف گسترده‌ای از خوراکی‌های خوش‌قیمت را برای مشتریان فراهم کرده است. از آنجایی که امکان ندارد راهی استانبول شوید و گذار شما به میدان تکسیم نیفتد، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به رستوران پیده نظام بزنید و دلی از عزا در بیاورید. رستوران پیده نظام در وعده‌های ناهار و شام پذیرای مسافران است. از ۱۱ صبح تا ۱۱:۳۰ شب می‌توانید راهی رستوران پیده نظام  شوید.

آدرس رستوران پیده نظام استانبول در نقشه‌های گوگل

<iframe src=”https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d12327163.922512893!2d10.525280750000004!3d41.03484840000002!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x14cab760838a4335%3A0x470e9876e1b4029c!2sNizam%20Pide%20Taksim!5e0!3m2!1sen!2s!4v1685993634934!5m2!1sen!2s” width=”600″ height=”450″ style=”border:0;” allowfullscreen=”” loading=”lazy” referrerpolicy=”no-referrer-when-downgrade”></iframe>

رستوران دریاکنار استانبول

رستوران دریاکنار استانبول

بسیاری از بهترین رستوران‌ های استانبول، ایرانی هستند. انصافاً باید گفت این رستوران‌ها به لحاظ طعم خوش غذا، پذیرایی و دکوراسیون چیزی کم ندارند. در نتیجه اگر در سفر به استانبول، هوای وطن کردید و دلتان برای خوراک‌های خوشمزه ایرانی تنگ شد، پیشنهاد می‌کنیم سری به رستوران دریاکنار بزنید. آدرس این رستوران بسیار سرراست است و به‌راحتی آن را پیدا می‌کنید. رستوران دریاکنار منویی بسیار متنوع را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. در این منو انواع غذاهای خوش‌قیمت در کنار خوراکی‌های گران و اشرافی خودنمایی می‌کند.

به لطف این شرایط گردشگرانی که برای سفر ارزان استانبول بودجه‌بندی کرده‌اند در کنار مسافرینی که برنامه‌ای برای سفری شاهانه به استانبول ترتیب داده‌اند، خوراکی‌های دلخواه را در منوی غذاهای رستوران دریاکنار پیدا می‌کنند. سرآشپز رستوران دریاکنار استانبول، چلو ماهیچه‌هایی می‌پزد که نظیر آن‌ها را در کمتر رستورانی پیدا می‌کنید. به خوراکی‌هایی که گفتیم، اکبر جوجه و ته‌چین‌های زعفرانی را هم اضافه کنید. این خوراکی‌های هوس‌انگیز با سالاد شیرازی و دوغ سنتی سرو می‌شود تا جمع غذاهای ایرانیِ رستوران دریاکنار استانبول جمع باشد.

رستوران دریاکنار استانبول ۲ سالن با فضای سرپوشیده و روباز دارد. در نتیجه در فصل‌های گرم سال می‌توانید با حضور در سالن روبازِ این رستوران غذایی جانانه نوش جان کنید. در روزهای سرد سال نیز سالن سرپوشیده رستوران دریاکنار، پذیرای مشتریانی است که می‌خواهند خودشان را مهمان غذای اصیل ایرانی کنند. رستوران دریا کنار به لحاظ دکوراسیون نیز یکی از بهترین رستوران های استانبول به حساب می‌آید. از دکوراسیون زیبای این رستوران که بگذریم، به اجرای موسیقی زنده در آن می‌رسیم. خوردن غذایی خوشمزه در کنار گوش فرادادن به موسیقی اصیل ایرانی، موهبتی است که فقط با حضور در رستوران دریاکنار می‌‌توانید آن را تجربه کنید. رستوران دریاکنار استانبول همه‌روزه از ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب پذیرای مشتریان است.

آدرس رستوران دریاکنار استانبول در نقشه‌های گوگل

<iframe src=”https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m14!1m8!1m3!1d12036.165733581061!2d28.9863132!3d41.046223!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x14cab7a23dd80995%3A0x6f9ea37f11ef29d4!2sDaryakenar%20Restaurant!5e0!3m2!1sen!2s!4v1685989002104!5m2!1sen!2s” width=”600″ height=”450″ style=”border:0;” allowfullscreen=”” loading=”lazy” referrerpolicy=”no-referrer-when-downgrade”></iframe>

سخن پایانی

تعداد رستوران های استانبول بسیار زیاد است و هریک دارای امکانات و منوهای ویژه‌ای هستند. اگر شما تجربه‌ای خوش‌طعم و لذیذ از سفر به استانبول به یادگار دارید، سفرزون را شریک لحظه‌های زیبا و به یادماندنی خود کنید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های استانبول کلیک کنید.