بدون شک یکی از خوش خوراک‌ترین اقوام در جهان، ایرانیان هستند! به همین خاطر شاید در سفرهای خارجی، نتوانیم غذای باب میل خود را پیدا کنیم. حتی در سفر به استانبول ، با وجود اینکه فرهنگ‌هایی بسیار مشابه یکدیگر داریم، باز هم ممکن است از غذا‌های ترک خسته شویم و دلمان یک چلوکباب خوشمزه بخواهد! شاید تصور کنید که امکان چشیدن طعم غذاهای ایرانی در قلب ترکیه، یعنی استانبول وجود ندارد. اما باید بدانید که چندین و چند رستوران ایرانی در استانبول مشغول به کار هستند تا پذیرای شما عزیزان باشند. نکته جالب توجه این است که رستوران های ایرانی در استانبول بین مردم محلی آنجا هم بسیار پرطرفدار هستند و به این ترتیب مردم ترکیه نیز کمی با فرهنگ ایرانیان آشنا می‌شوند. با سفرزون همراه شوید تا رستوران های ایرانی استانبول را بهتر بشناسید و تجربه لذت‌بخش چشیدن چلوکباب در استانبول را از دست ندهید! 

saadatrent

رستوران های ایرانی استانبول | آشنایی مردم جهان با طعم لذیذ غذاهای ایرانی

بسیاری از کسانی که به ترکیه مهاجرت کردند و در استانبول زندگی می‌کنند، تنها به دو منظور، اقدام به تأسیس رستوران های ایرانی استانبول نموده‌اند. در درجه اول آن‌ها قصد داشتند که پذیرای هم‌میهنان عزیز خود در دل غربت باشند‌، مشتریان ایرانی را جذب خود کنند و لذت چشیدن طعم آشنای غذا‌های ایرانی را به ایرانیان هدیه دهند. در درجه دوم، همان طور که می‌دانید، استانبول یکی از شهرهای توریستی بین‌المللی مهم محسوب می‌شود؛ به همین خاطر گردشگران زیادی از جای‌جای جهان به این شهر سفر می‌کنند. پس وجود رستوران‌های ایرانی در استانبول باعث می‌شود تا مسافرانی که از نقاط مختلف به این شهر سفر کرده‌اند، با فرهنگ ایرانی و همچنین طعم غذا‌های لذیذ آن آشنا شوند. 

رستوران ریحون | Iranaian Restaurant Reyhun

<yoastmark class=

رستوران ریحون، از بهترین رستوران های ایرانی استانبول، در سال ۱۳۹۳ به دست شخصی به‌نام حمید رحیمی افتتاح شد. این رستوران دارای طراحی دکوراسیون بسیار زیبا و منحصربه‌فردی است. وجود المان‌هایی مانند صندلی‌های چوبی، رومیزی‌های ترمه و همچنین الهام گرفتن از معماری ایرانی باعث شده‌ به محض ورود احساس کنید به رستورانی در قلب ایران آمده‌اید. اکثر کسانی که وارد رستوران ریحون می‌شوند، سریعاً احساس راحتی می‌کنند. همه چیز در این رستوران خودمانی بوده و ظاهری کاملاً ایرانی دارد. در ترکیه تأمین مواد اولیه غذاهای ایرانی و همچنین استخدام پرسنل حرفه‌ای ایرانی بسیار دشوار است؛ اما مدیریت این رستوران توانسته در مدتی کوتاه این مشکلات را برطرف کرده و با تهیه مواد غذایی لازم برای غذا‌های اصیل ایرانی و جذب آشپز‌های ایرانی خبره، غذا‌های بسیار لذیذ و با‌کیفیتی را به مشتریان خود ارائه دهد. 

<yoastmark class=

منوی غذایی رستوران ریحون بسیار متنوع است و قیمت‌های نسبتاً مناسبی دارد. در این رستوران شما می‌توانید از چشیدن طعم غذا‌های اصیل و لذیذ ایرانی نظیر چلو کباب کوبیده، چلو کباب برگ، چلو کباب سلطانی، شیشلیک، جوجه کباب، جوجه کباب حلزونی، کباب وزیری، کباب بختیای، کباب نگینی، چلو مرغ، جوجه با استخوان، میرزا قاسمی، فسنجان با مرغ، قرمه سبزی، قیمه سیب‌زمینی، چلو ماهیچه، خوراک مرغ و.. لذت ببرید. از محبوب‌ترین غذا‌های موجود در منوی رستوران ریحون می‌توان به مخلوط ریحون که شامل یک سیخ شیشلیک، یک سیخ جوجه و یک سیخ کوبیده می‌شود و مخصوص ریحون شامل سیخ شیشلیک، یک سیخ برگ، یک سیخ جوجه و یک سیخ کوبیده، اشاره کرد. 

آدرس رستوران ریحون: ترکیه، استانبول، میدان تکسیم، خیابان استقلال، نزدیک مدرسه گالاتاسارای

شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۲۴۵۱۵۰۰

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۳:۰۰

محدوده قیمتی رستوران ریحون: مقرون‌به‌صرفه 

در سفرزون بخوانید :
رستوران ترکیه ای در تهران | معرفی برترین رستوران‌ها برای صرف یک غذای ترکی خوشمزه

رستوران ایرانی شهرزاد استانبول | Iranaian Restaurant Shahrzad

<yoastmark class=

چنانچه به میدان تکسیم استانبول بروید و به گشت‌و‌گذار در خیابان‌ها و کوچه‌های آن بپردازید، بی‌شک تابلوی یک رستوران ایرانی، به‌نام شهرزاد، نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. رستوران شهرزاد از بهترین رستوران های ایرانی در استانبول است که محبوبیت بسیاری دارد. این رستوران، رستورانیست کوچک، که با چیدن میز و صندلی‌های چوبی خود در خیابان، دارای فضایی بسیار صمیمی و دوست‌داشتنی است. چنانچه ساکن استانبول هستید یا برای مدتی کوتاه به این شهر سفر کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده، برای چشیدن طعم غذا‌های لذیذ ایرانی و همچنین لذت بردن از فضای گرم و دوست‌داشتنی رستوران شهرزاد، حتماً همراه با دوستان و عزیزانتان وعده‌ای را در این رستوران سپری کنید. 

در این رستوران می‌توانید از چشیدن طعم انواع غذا‌های محبوب و معروف ایرانی لذت ببرید. منوی رستوران شهرزاد بسیار متنوع است. از جمله غذا‌های محبوب منوی این رستوران می‌توان به چلو کباب نگینی، چلو کباب کوبیده، جوجه کباب، زرشک پلو با مرغ، چلو ماهی، قرمه سبزی، خورش قیمه سیب‌زمینی، کتلت، کشک بادمجان و… اشاره کرد. پیش‌غذا‌ها و دورچین‌های این مجموعه نیز شامل سوپ، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، سلاد فصل، سالاد شیرازی، ماست و خیار و… می‌شوند. در رستوران شهرزاد همچنین انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، نوشیدنی‌های بر پایه قهوه، انواع چای و دمنوش و… نیز سرو می‌شود. در‌نهایت گفتنی است که در رستوران شهرزاد در‌صورت درخواست مشتری، امکان کشیدن قلیان نیز وجود دارد. 

آدرس رستوران شهرزاد: ترکیه، استانبول، استانبول، میدان تکسیم، کوچه آکارجاسی شماره ۴، رستوران شهرزاد 

شماره تماس: ۰۵۳۹۸۹۳۰۸۱۵

ساعات کاری: دوشنبه‌ها تا جمعه‌ها از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۳:۰۰ و شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها از ساعت ۹:۰۰ تا ۰۰:۰۰

محدوده قیمتی رستوران: مقرون‌به‌صرفه 

رستوران ایرانی مژگان استانبول | Mojgan Persian Restaurant

<yoastmark class=

در معرفی رستوران های ایرانی در استانبول نام رستوران مژگان را نباید از قلم انداخت. این رستوران در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد و با تابلویی که بر روی آن عبارت زیبای چو ایران نباید تن من مباد، توجه بسیاری از ایرانیان را به خود جلب می‌کند. این تابلو متعلق به رستوران مژگان است. این رستوران از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌های ایرانی در ترکیه محسوب می‌شود که با انواع غذا‌های ایرانی از مهمانان خود میزبانی می‌کند. رستوران مژگان فضایی بزرگ، زیبا و دلباز با دکوراسیونی منحصر‌به‌فرد و تماشایی دارد. دیوارهای آجری و میزهای چوبی با رومیزی‌های ایرانی باعث شده است که فضای این رستوران بسیار گرم، صمیمی و دوست‌داشتنی باشد. از دیگر ویژگی‌های مثبت رستوران مژگان می‌توان به برخورد صمیمانه و محترمانه پرسنل آن اشاره کرد که باعث می‌شود مهمانان هنگام حضور در آن، حس خوبی داشته باشند.

<yoastmark class=

در رستوران مژگان می‌توانید از چشیدن طعم انواع غذا‌های ایرانی لذت ببرید. این رستوران منویی بسیار متنوع و جذاب دارد. از اقلام منوی رستوران مژگان می‌توان به چلو کباب کوبیده، چلو جوجه کباب، چلو کباب سلطانی، چلو کباب برگ، قرمه سبزی، قیمه و… اشاره کرد. در‌نهایت چنانچه در سفر به ترکیه، به‌دنبال رستورانی با فضایی دلنشین و غذا‌هایی با‌کیفیت هستید که بتوانید در آن از تجربه چشیدن غذا‌های ایرانی لذت ببرید، پیشنهاد ما به شما رستوران مژگان خواهد بود. 

آدرس رستوران مژگان: ترکیه، استانبول، استانبول، محله‌ی کوکاتپه، رستوران مژگان 

شماره تماس: ۹۰۲۱۲۵۳۳۸۲۰۰

ساعات کاری: هر‌روز هفته به‌صورت ۲۴‌ساعته 

محدوده قیمتی رستوران مژگان: نسبتاً گران 

کافه رستوران گیلان | Gilan Cafe and Restaurant

کافه رستوران گیلان | رستوران های ایرانی استانبول
کافه رستوران گیلان

مگر می‌شود از بهترین رستوران های ایرانی در استانبول سخن گفت و حرفی از کافه رستوران گیلان به میان نیاورد. این رستوران در دو فضای سر‌پوشیده و رو‌باز از مهمانان خود در استانبول پذیرایی می‌کند. رستوران گیلان در محله آسی بادم قرار دارد و دسترسی به آن از هر نقطه شهر، به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. کافه رستوران گیلان با دارا بودن فضایی گرم و صمیمی و دکوراسیونی ساده و در عین حال زیبا، باعث می‌شود تا افراد هنگام حضور در آن حس خوبی داشته باشند. کافی است تنها یک بار طعم غذا‌های این رستوران را بچشید تا کافه رستوران گیلان به یکی از پاتوق‌های محبوب شما در استانبول تبدیل شود. 

چنانچه روزی برای چشیدن طعم غذا‌های ایرانی و لذت بردن از فضای این رستوران، مهمان آن شدید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً چلو کباب‌ها و قرمه‌سبزی آن را انتخاب کنید؛‌ چرا‌که این دو غذا، جزو محبوب‌ترین غذا‌های رستوران گیلان شمرده می‌شوند. در‌نهایت همان طور که از نام این رستوران پیداست، در رستوران گیلان می‌توانید لذت چشیدن طعم انواع غذا‌های سنتی گیلکی نظیر میرزا قاسمی را نیز به خود هدیه دهید. 

آدرس کافه رستوران گیلان : ترکیه، استانبول، محله آسی بادم، کافه رستوران گیلان 

شماره تماس: ندارد

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۳:۰۰ 

محدوده قیمتی کافه رستوران گیلان: متوسط 

رستوران ایرانی گلستان ایرانیان استانبول | Golestan Iranian Restaurant

<yoastmark class=

رستوران گلستان ایرانیان نه تنها جزو بهترین رستوران های ایرانی در استانبول، بلکه جزو بهترین رستوران های بین‌المللی در این شهر شمرده می‌شود. این رستوران در فضایی بسیار بزرگ و دلباز، با دکوراسیونی شیک و مدرن از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. رستوران گلستان ایرانیان در محله شیشلی استانبول قرار دارد و علاوه‌بر ایرانیان، بسیاری از گردشگران خارجی و همچنین مردم ترکیه نیز برای صرف غذایی خوشمزه و با‌کیفیت به این رستوران مراجعه می‌کنند. از مهم‌ترین مزایای این رستوران می‌توان به فضاسازی زیبا و دلنشین، برخورد محترمانه و دوستانه پرسنل، سرویس‌دهی سریع و مناسب، محیط تمیز و غذا‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه و با‌کیفیت اشاره کرد. 

<yoastmark class=

در منوی رستوران گلستان ایرانیان انواع غذا‌های محبوب ایرانی و بین‌المللی به چشم می‌خورد؛ از‌این‌رو این رستوران مقصدی جذاب برای جمع‌های بزرگ، با سلایق و علایق متفاوت است. از محبوب‌ترین غذا‌های ایرانی این رستوران می‌توان به جوجه کباب، کوبیده، آش رشته و کباب بره اشاره کرد. در این رستوران، انواع کباب روی ذغال پخت می‌شود؛ از‌این‌رو پیشنهاد می‌کنیم که هنگام مراجعه به این رستوران لذت چشیدن طعم لذیذ کباب‌های ذغالی آن را از دست ندهید. 

آدرس رستوران گلستان ایرانیان: ترکیه، استانبول، محله شیشلی، رستوران گلستان ایرانیان 

شماره تماس: ندارد

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۲:۰۰ 

محدوده قیمتی رستوران گلستان ایرانیان: متوسط 

رستوران فارسی | Iranian Farsi Restaurant

رستوران فارسی
رستوران فارسی

از دیگر رستوران های ایرانی در استانبول که در نزدیکی قطب گردشگری این شهر، یعنی میدان تکسیم قرار دارد، می‌توان به رستوران فارسی اشاره کرد. این رستوران در خیابان استقلال و در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد و با محیط دلنشین و جذابی که دارد، گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند. فضای شیک و لوکس این رستوران برای برگزاری قرار‌های رسمی بی‌نظیر است. در منوی رستوران ایرانی فارسی، نام انواع غذا‌های لذیذ و اصیل ایرانی به چشم می‌خورد. از خورش‌های محبوب ایرانی نظیر قیمه و قرمه سبزی گرفته تا کباب‌های خوش‌طعم و غذا‌های اصیلی همچون دلمه، کوفته تبریزی و… همگی در این رستوران با بهترین کیفیت طبخ و سرو می‌شوند. 

ساکن استانبول هستید یا برای مدتی به این شهر سفر کرده‌اید و به‌دنبال رستورانی ایرانی می‌گردید که هم فضای دلنشینی داشته باشد و هم غذا‌هایش با کیفیت و خوشمزه باشند، پیشنهاد ما به شما رستوران ایرانی فارسی خواهد بود. 

آدرس رستوران: ترکیه، استانبول، خیابان استقلال، رستوران فارسی 

شماره تماس: ۰۹۰۵۴۲۲۹۹۲۷۱۱

ساعات کاری: دوشنبه‌ها تا پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۲:۰۰ و جمعه‌ها تا یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۲۳:۰۰ 

محدوده قیمتی رستوران: گران

رستوران ایرانی آسمان استانبول | ranian Asuman Restaurant

<yoastmark class=

رستوران آسمان یکی از رستوران‌های دنج و کوچک استانبول است که در محله فاتح قرار دارد و بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی و همچنین اهالی استانبول را به‌سوی خود می‌کشاند. این رستوران در سال ۲۰۰۹ با هدف ارائه انواع غذا‌های اصیل و لذیذ ایرانی با طعم و کیفیت بی‌نظیر افتتاح شد و تا امروز نیز بر اهداف خود پایبند مانده است؛ از‌این‌رو شما می‌توانید با مراجعه به رستوران ایرانی آسمان استانبول، با پرداخت هزینه‌ای معقول، لذت چشیدن طعم غذا‌های اصیل و لذیذ ایرانی را به خود هدیه دهید. این رستوران دکوراسیونی بسیار ساده دارد که در عین سادگی، بسیار زیبا و دلنشین است. پرسنل این رستوران نیز برخوردی بسیار محترمانه و دوستانه با مهمانان دارند و تمامی آن‌ها در تلاشند تا مهمانان هنگام حضور در رستوران ایرانی آسمان استانبول، اوقات خوش و دلنشینی را سپری کنند. 

 

<yoastmark class=

از دیگر مزایای رستوران ایرانی آسمان استانبول می‌توان به فضای تمیز و همچنین نبود محدودیت زمانی برای حضور در آن اشاره کرد. منوی رستوران ایرانی آسمان از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و در آن نام انواع غذا‌های ایرانی به چشم می‌خورد. از انواع کباب گرفته تا خورش‌های لذیذ ایرانی، همگی در این رستوران با کیفیت و طعمی بی‌نظیر ارائه می‌شوند. 

آدرس رستوران: ترکیه، استانبول، محله فاتح، آکسارای، بلوار آتاتورک، شماره ۱۵۸، رستوران ایرانی آسمان استانبول 

شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۵۱۱۲۷۳۷

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۳:۰۰ 

محدوده قیمتی رستوران: مقرون‌به‌صرفه 

رستوران ایرانی شیراز استانبول | shiraz restaurant

رستوران شیراز | رستوران های ایرانی استانبول
رستوران شیراز

در معرفی بهترین و محبوب‌ترین رستوران های ایرانی در استانبول نام رستوران ایرانی شیراز را نباید از قلم انداخت. این رستوران با وجود اینکه فضای بسیار کوچک و نقلی دارد، اما محیط آن بی‌نهایت دلنشین، دنج و دوست‌داشتنی است؛‌ به‌طوری که هنگام ورود به آن، احساس می‌کنید که گویی به رستورانی در ایران مراجعه کرده‌اید و سرشار از حس خوب می‌شوید. مدیریت پرسنل رستوران ایرانی شیراز استانبول بسیار خوش‌برخورد هستند و رفتاری دوستانه و صمیمانه دارند. همین امر سبب می‌شود تا افراد هنگام حضور در آن، احساس بسیار خوبی داشته باشند. تنها کافی است یک بار برای صرف وعده‌ای غذا به این رستوران مراجعه کنید تا شیفته آن شوید و از آن پس رستوران ایرانی شیراز در استانبول، به یکی از پاتوق‌های ثابت شما تبدیل شود. 

 

رستوران شیراز
رستوران شیراز

رستوران ایرانی شیراز استانبول منویی بسیار جذاب و متنوع دارد. در منوی این رستوران نام انواع غذا‌های اصیل و لذیذ ایرانی به چشم می‌خورد. از جمله غذا‌های خوشمزه‌ای که در این رستوران سرو می‌شود می‌توان به انواع چلو کباب نظیر چلو کباب کوبیده، چلو جوجه کباب، چلو کباب سلطانی و انواع خورش نظیر خورش قیمه، خورش قرمه سبزی و… اشاره کرد. چنانچه عاشق کباب‌های ایرانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول، حتماً سری به رستوران ایرانی شیراز بزنید و کباب‌های لذیذ آن را امتحان کنید. 

آدرس رستوران: ترکیه، استانبول، رستوران ایرانی شیراز استانبول 

شماره تماس: ۰۹۰۵۰۶۳۰۲۸۱۸۸

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۰۰:۰۰ 

محدوده قیمتی رستوران: متوسط 

کافه رستوران ایرانی زعفران استانبول | Zeferan Restaurant

کافه رستوران زعفران | رستوران های ایرانی استانبول
کافه رستوران زعفران

محله کادیکوی استانبول از جمله زیبا‌ترین مناطق شهر است که گردشگران بسیاری برای گشت‌و‌گذار و لذت بردن از فضای چشم‌نوازش، به‌سوی آن روانه می‌شوند. هنگامی که در کوچه‌پس‌کوچه‌های دوست‌داشتنی و چشم‌نواز محله کادیکوی قدم می‌زنید، نظرتان به کافه رستورانی جذاب جلب می‌شود که تم آن شبیه به کافه‌های دهه ۴۰ لاله‌زار تهران است و میز‌های چوبی با رو‌میزی‌های چهار‌خانه‌اش جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد. این کافه رستوران زعفران نام دارد. کافه رستوران زعفران از بهترین کافه رستوران های ایرانی در استانبول است که محبوبیت بسیاری در میان گردشگران ایرانی و خارجی دارد. دکوراسیون و فضای داخلی این رستوران بی‌نظیر است؛‌ به‌طوری که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌های استانبول از نظر فضای داخلی معرفی کرد. 

کافه رستوران زعفران
کافه رستوران زعفران

در کافه رستوران ایرانی زعفران استانبول علاوه‌بر ناهار و شام، صبحانه نیز سرو می‌شود. شما می‌توانید صبح هنگام برای چشیدن طعم خوراک عدسی گرم و خوشمزه یا خوراک لوبیا لذیذ این رستوران، روانه آن شوید. در منوی کافه رستوران زعفران نام انواع غذا‌های اصیل و محبوب ایرانی به چشم می‌خورد. تمام غذا‌های ایرانی که در این رستوران سرو می‌شوند، بسیار خوشمزه و با‌کیفیت هستند؛ از‌این‌رو شما می‌توانید با خیال راحت، همراه دوستان و عزیزانتان به این رستوران رفته و هر غذایی که دوست دارید را سفارش دهید. در این کافه رستوران علاوه‌بر انواع غذا‌های ایرانی، امکان سفارش انواع نوشیدنی سرد و گرم، نوشیدنی‌های بر پایه قهوه، انواع چای و دمنوش، انواع شربت و… نیز وجود دارد. 

در منوی این رستوران انواع غذا‌های اصیل ایرانی به چشم می‌خورد. 

آدرس رستوران: ترکیه، استانبول، کادیکوی، خیابان امام رمیز، محله صحراییسدیت

شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۳۶۸۴۴۴۴

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۰:۰۰ 

محدوده قیمتی رستوران: متوسط 

رستو‌ران ایرانی نایب استانبول | nayeb restaurant

<yoastmark class=

رستوران ایرانی نایب را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین و لوکس‌ترین رستوران های ایرانی در استانبول معرفی کرد. این رستوران حدود ۱۲۰ نفر ظرفیت دارد. فضای رستوران ایرانی استانبول بسیار لوکس و مدرن است. دکوراسیون آن نیز بسیار شیک و چشم‌نواز بوده و فضای داخلی آن نور‌پردازی حرفه‌ای و جذابی دارد. از‌این‌رو اگر به‌دنبال رستورانی شیک برای قرار‌های رسمی، دوستانه یا عاشقانه هستید، پیشنهاد ما به شما رستوران ایرانی نایب استانبول خواهد بود. نکته جذاب در‌خصوص این رستوران این است که در آن به‌منظور حفظ کیفیت بهتر و ارائه طعم واقعی و اصیل غذا‌های ایرانی، اغلب مواد اولیه لازم هر هفته از ایران تهیه می‌شوند. 

<yoastmark class=

در منوی رستوران ایرانی نایب استانبول، نام انواع غذا‌های لذیذ و اصیل ایرانی به چشم می‌خورد؛‌ از‌این‌رو تفاوتی نمی‌کند که شما هوس کدام غذای ایرانی را کرده باشید؛ چرا‌که به احتمال زیاد می‌توانید آن را در این رستوران سفارش داده و میل کنید. با‌وجود اینکه منوی رستوران ایرانی نایب استانبول بسیار متنوع است؛ اما این رستوران به کباب‌های لذیذ و بی‌نظیرش شهرت دارد. به عقیده مشتریان دائمی رستوران نایب، این رستوران در زمینه پخت کباب‌های ایرانی بهترین رستوران ایرانی در شهر استانبول است؛ از‌این‌رو اگر عاشق کباب‌های ایرانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای چشیدن طعم بهترین کباب ایرانی در استانبول، سری به این رستوران بزنید. 

آدرس رستوران: ترکیه، استانبول، منطقه فاتح، سحرمینی، خیابان تورگات ازل میله، رستوران ایرانی نایب  

شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۵۸۷۶۸۴۶

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰

محدوده قیمتی رستوران: نسبتاً گران 

رستوران ایرانی خراسانی استانبول | Khorasani Grill Restaurant

رستوران خراسانی | رستوران های ایرانی استانبول
رستوران خراسانی

در معرفی بهترین رستوران های ایرانی در استانبول نام رستوران ایرانی خراسانی را نباید از قلم انداخت. دیوار‌های کاه‌گلی این رستوران در کنار دکوراسیونی با تم سنتی ایرانی باعث می‌شود که به محض ورود به آن احساس کنید که گویی به رستورانی سنتی در ایران رفته‌اید. اغلب مشتریان این رستوران ایرانی هستند؛ از‌این‌رو در این رستوران به هیچ‌وجه احساس غربت نخواهید کرد. رستوران ایرانی خراسانی استانبول دارای ۳ طبقه است که هر طبقه آن دکوراسیونی متفاوت دارد. طبقه اول این رستوران حدود ۵۰ نفر ظرفیت دارد. طبقه دوم و سوم آن نیز به ترتیب دارای ظرفیت ۶۰‌نفره و ۱۵۰‌نفره هستند. 

رستوران خراسانی
رستوران خراسانی

در منوی رستورانی ایرانی خراسانی استانبول نام انواع غذا‌های اصیل ایرانی به چشم می‌خورد. از محبوب‌ترین غذا‌های این رستوران می‌توان به انواع کباب‌ها، انواع پلو‌ها، انواع خورش‌ها، مرغ کبابی و… اشاره کرد. در این رستوران همچنین می‌توانید از چشیدن طعم انواع دسر‌های ایرانی نیز لذت ببرید. در‌نهایت چنانچه در شهر زیبای استانبول به دنبال رستورانی هستید که در آن بتوانید با چشیدن طعم غذای ایرانی و معاشرت با ایرانیان، حس کنید که در کشور خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به رستوران ایرانی خراسانی استانبول زده و خود را به صرف وعده‌ای غذای لذیذ و با‌کیفیت مهمان کنید. 

آدرس رستوران: ترکیه، استانبول، محله فاتح، رستوران ایرانی خراسانی استانبول 

شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۵۱۲۱۲۲۷

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۹:۰۰ تا ۳:۰۰ 

محدوده قیمتی رستوران: متوسط

کافه رستوران ایرانی میسا استانبول | Misa Cafe İstanbul

کافه میسا | رستوران های ایرانی استانبول
کافه میسا

مگر می‌شود از بهترین و محبوب‌ترین رستوران های ایرانی در استانبول سخن گفت و حرفی از کافه رستوران ایرانی میسا استانبول به میان نیاورد؟ دکوراسیون و فضای داخلی این کافه رستوران، شبیه به قهوه‌خانه‌های قدیمی ایران است؛ از‌این‌رو حس نوستالژی دلنشینی را برای ایرانیان تداعی می‌کند. در منوی این رستوران انوع غذا‌های اصیل و خوشمزه ایرانی به چشم می‌خورد. از ساده‌ترین غذا‌ها نظیر نان و پنیر گرفته تا غذا‌های اعیانی همچون چلوگوشت و کباب و…. در کافه رستوران ایرانی میسا استانبول علاوه‌بر غذا‌های اصیل ایرانی، انواع غذا‌های لذیذ خاورمیانه‌ای نیز طبخ و سرو می‌شود. علاوه‌بر غذا‌های خوشمزه و با کیفیت، مشتریان می‌توانند در این رستوران از نوشیدن انواع نوشیدنی‌های گوارا نیز لذت ببرند. در‌نهایت از دیگر جذابیت‌های کافه رستوران ایرانی میسا می‌توان به اجرای موسیقی زنده در آن اشاره کرد. 

آدرس رستوران: ترکیه، استانبول، خیابان ساکیز گولگو ۲۱، کافه رستوران ایرانی میسا استانبول 

شماره تماس: ندارد

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰ 

محدوده قیمتی رستوران: متوسط

رستوران ایرانی آریا استانبول | Ariya Restaurant

<yoastmark class=

رستوران ایرانی آریا از آن دست رستوران های ایرانی در استانبول است که بنا بر گفته مشتریان، با حضور در آن، به‌هیچ‌وجه حس نمی‌کنید که در کشوری غریب حضور دارید و گویی به رستورانی در قلب تهران رفته‌اید. این رستوران جزو محبوب‌ترین رستوران‌های استانبول شمرده می‌شود و مشتریان بسیاری دارد. رستوران ایرانی آریا محبوبیتش را مدیون کیفیت و طعم بی‌نظیر غذا‌هایش است. محال است که برای صرف وعده‌ای غذا به این رستوران بروید و نا‌راضی از آن خارج شوید. فضای داخلی رستوران ایرانی آریا استانبول نیز بسیار شیک و مجلل است؛ از‌این‌رو اگر به‌دنبال محیطی رسمی برای برگزاری قرار‌های کاری، دورهمی‌های دوستانه، خانوادگی یا قراری عاشقانه می‌گردید، این رستوران یکی از بهترین مقاصد برای شما خوهد بود. نکته‌ای که باعث محبوبیت دو‌چندان این رستوران شده است، قیمت‌گذاری منصفانه آن است؛ به‌طوری که شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مناسب،‌ در محیطی مجلل و بی‌نظیر، غذایی بسیار با‌کیفیت و خوشمزه میل کنید. 

در منوی رستوران ایرانی آٰیا استانبول نام انواع غذا‌های ایرانی به چشم می‌خورد. از انواع پیش‌غذا‌های ایرانی گرفته تا انواع سالاد، انواع غذا‌های اصلی، انواع نوشیدنی، انواع دسر و…. از محبوب‌ترین غذا‌هایی که در این رستوران با بهترین طعم و کیفیت سرو می‌شوند می‌توان به خورش قیمه، خورش مسمی بادمجان، خورش قرمه سبزی، کباب لقمه، سلطانی برگ و کوبیده، کباب برگ مخصوص آریا، کباب بختیاری، چلو ماهیچه، زرشک پلو با مرغ، کوفته تبریزی و… اشاره کرد. 

آدرس رستوران: ترکیه، استانبول، محله ساری‌یر، رستوران ایرانی آریا استانبول 

شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۲۶۲۸۰۸۰

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۳:۰۰ 

محدوده قیمتی رستوران: متوسط 

رستوران ایرانی دریا کنار استانبول | Daryakenar Restaurant

رستوران ایرانی دریا کنار استانبول
رستوران ایرانی دریا کنار استانبول

در معرفی بهترین رستوران های ایرانی در استانبول نام رستوران دریا کنار را نباید از قلم انداخت. این رستوران تنها رستوران ایرانی در استانبول است که اکبرجوجه اصل شمال را با بهترین کیفیت و اصیل‌ترین طعم برای مشتریان ارائه می‌کند. در‌واقع این رستوران به اکبر‌جوجه‌هایش معروف است و به همین دلیل است که نامش را دریاکنار گذاشته‌اند؛ چرا‌که با چشیدن طعم اکبر‌جوجه‌های این رستوران، حس حضور در شمال ایران برایتان تداعی می‌شود. جالب است بدانید که رستوران دریا کنار، برند اکبرجوجه را در استانبول به ثبت رسانده است. در این رستوران علاوه بر اکبرجوجه، دیگر غذا‌های اصیل ایرانی نیز سرو می‌شود. تمامی غذا‌های رستوران دریاکنار از لحاظ طعم و کیفیت بی‌نظیرند. گفتنی است که در این رستوران برای طبخ برنج، از برنج طارم ایرانی استفاده می‌شود. در‌نهایت پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر به استانبول، لذت حضور در رستوران دریا کنار و چشیدن طعم غذا‌های بی‌نظیر آن را از دست ندهید. 

آدرس رستوران: ترکیه، استانبول، میدان تکسیم به سمت شیشلی، روبه‌روی هتل هلیتون، شماره ۱۵۱، رستوران ایرانی دریا کنار استانبول

شماره تماس: ۰۹۰۵۳۷۳۴۹۸۱۰۱

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۳:۰۰ 

محدوده قیمتی رستوران: متوسط 

رستوران ایرانی گرند شاندیز استانبول | Shandiz Grand Restaurant

<yoastmark class=

رستوران ایرانی گرند شاندیز از دیگر رستوران های ایرانی در استانبول است. شاندیز نام منطقه‌ای خوش‌آب‌و‌هوا در نزدیکی شهر مشهد است که به شیشلیک‌های بی‌نظیرش شهرت دارد. معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذای رستورانی ایرانی گرند شاندیز نیز شیشلیک است؛‌ از‌این‌رو اگر می‌خواهید خود را به یک شیشلیک اشرافی خوشمزه در استانبول مهمان کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به رستوران گرند شاندیز بزنید تا از چشیدن طعم بی‌نظیر آن غرق لذت شوید. در این رستوران علاوه‌بر شیشلیک، سایر غذا‌های ایرانی نیز طبخ و سرو می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های مثبت رستوران ایرانی گرند شاندیز می‌توان به فضای آرام، دلنشین، زیبا و شیک، برخورد محترمانه و مهربانانه پرسنل، کیفیت بالای مواد اولیه و… اشاره کرد. از‌این‌رو اگر به‌دنبال رستورانی ایرانی در استانبول می‌گردید که بتوانید در آن ضمن گذراندن اوقاتی خوش و دلپذیر، از چشیدن طعم غذا‌های خوشمزه ایرانی لذت ببرید، پیشنهاد ما به شما رستوران گرند شاندیز خواهد بود. 

آدرس رستوران: ترکیه، استانبول، محله کتیب مصطفی، رستوران ایرانی گرند شاندیز استانبول 

شماره تماس: ۰۹۰۵۵۳۸۰۲۳۰۳۰

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲:۰۰ 

محدوده قیمتی رستوران: نسبتاً گران 

رستوران ایرانی زلفا استانبول | Zolfa Iranian & Vegan Restaurant

رستوران زلفا
رستوران ایرانی زلفا استانول

چنانچه در شهر استانبول به‌دنبال رستورانی ایرانی با غذا‌های با‌کیفیت و لذیذ می‌گردید که قیمتشان نیز مناسب باشد، پیشنهاد ما به شما رستوران ایرانی زلفا خواهد بود. این رستوران جزو بهترین رستوران های ایرانی در استانبول شمرده می‌شود. در این رستوران شما می‌توانید از چشیدن طعم انواع غذا‌های لذیذ ایرانی لذت ببرید. از محبوب‌ترین غذا‌هایی رستوران ایرانی زلفا می‌توان به باقالی پلو با ماهیچه و قرمه سبزی آن اشاره کرد. فضای این رستوران نیز بسیار شیک و تمیز بوده و برخورد محترمانه و صمیمانه پرسنل آن نیز حس خوبی به مشتریان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های مثبت رستوران ایرانی زلفا می‌توان به طبخ و سرو غذا‌هایی خوش‌طعم برای گیاهخواران اشاره کرد. از‌این‌رو می‌توان گفت که حضور در این رستوران برای هر فرد با هر سلیقه و زائقه‌ای رضایت‌بخش خواهد بود. 

آدرس رستوران: ترکیه، استانبول، محله ساری‌یر، ماسلاک، رستوران ایرانی زلفا استانبول 

شماره تماس: ندارد

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۳:۰۰ 

محدوده قیمتی رستوران: متوسط 

رستوران سودی | Sudi Iranian Restaurant

رستوران سودی

رستوران سودی را می‌توان به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین و جدید‌ترین رستوران های ایرانی در استانبول معرفی کرد. این رستوران از هر نظر بی‌نظیر است؛ از فضای شیک، زیبا و دوست‌داشتنی آن گرفته تا طعم و کیفیت غذا‌ها و حتی قیمت منصفانه آن‌ها. چنانچه در استانبول به‌دنبال رستورانی بی‌نظیر برای قرار‌های کاری، دوستانه، عاشقانه یا خانوادگی می‌گردید، رستوران سودی استانبول یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. منوی این رستوران بسیار متنوع بوده و در آن نام انواع پیش‌غذا‌ها، غذا‌ها و دسر‌های اصیل و محبوب ایرانی به چشم می‌خورد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر این رستوران را برای صرف وعده‌ای غذا در کنار دوستان و عزیزانتان انتخاب کردید، لذت چشیدن طعم کباب‌ها و جوجه‌کباب‌های بی‌نظیر آن را از دست ندهید. 

در‌نهایت اگر اهل عکس گرفتن هستید، پیشنهاد می‌کنیم ست لباس خود را با تم رنگی آبی و سفید انتخاب کنید تا با فضای داخلی رستوران که تم سفید و آبی دارد ست شوید و عکس‌های زیباتری ثبت کنید. 

آدرس رستوران: ترکیه، استانبول، محله آتاشهیر، رستورانی ایرانی سودی استانبول 

شماره تماس: ۰۹۰۲۱۶۲۲۶۶۰۳۶

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۱۱:۱۵ تا ۲۲:۰۰ 

محدوده قیمتی رستوران: متوسط

مطبخ تهرون | Tehroon Restaurant 

رستوران مطبخ تهرون

در میان بهترین رستوران های ایرانی در استانبول، رستوران مطبخ تهرون، دارای متنوع‌ترین منو از انواع غذا‌های ایرانی است. در این رستوران می‌توانید لذت چشیدن طعم آشنای هر غذای ایرانی که فکرش یا هوسش به سرتان افتاده است را به خود هدیه دهید. از انواع پیش‌غذا‌های جذاب ایرانی گرفته تا غذا‌های اصیل و لذیذ و دسر‌های شیرین و محبوب ایرانی، همگی در این رستوران برای مشتریان طبخ و سرو می‌شوند. فضای درون این رستوران بسیار دنج و دلنشین است و صمیمیت و گرمای رستوران‌های قدیمی ایران را دارد. جالب است بدانید که رستوران مطبخ تهرون و کافه ایرانی لاله زار استانبول در نزدیکی هم قرار دارند؛ از‌این‌رو شما می‌توانید پس از گشت‌و‌گذاری پر‌ماجرا در خیابان‌های استانبول، ابتدا برای نوشیدن نوشیدنی گوارا و دلچسب به کافه لاله زار رفته و با مراجعه به رستوران مطبخ تهرون، غذایی لذیذ سفارش دهید و با چشیدن طعم آشنای غذا‌های لذیذ ایرانی، غرق لذت شوید. 

آدرس رستوران: ترکیه، استانبول، محله ساری یر،‌ ماسلاک، مطبخ تهرون 

شماره تماس: ۰۹۰۸۵۰۵۵۴۵۰۵۰

ساعات کاری: هر‌روز هفته از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۳:۰۰ 

محدوده قیمتی رستوران: متوسط 

خب سفر‌زونی عزیز، نظر شما در مورد صرف غذا در رستوران های ایرانی استانبول چیست؟ شما در طول سفر خود ترجیح می‌دهید غذاهای جدید آن منطقه را امتحان کنید یا همیشه پایبند به غذاهای سنتی ایرانی هستید؟ به نظر شما بهترین رستوران ایرانی استانبول کدام است؟ آیا رستورانی بوده که از لیست ما جا مانده باشد؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که نظرات شما بهترین قوت قلب برای ادامه کار سفر‌زون است!


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های استانبول کلیک کنید.