جزیره هرمز جزیره کوچکی است که در نزدیکی قشم قرار دارد. بسیاری از مسافران قشم، یک روز خود را صرف بازدید از جزیره هرمز می‌کنند. تورهای گردشگری هرمز در ساعات ابتدایی صبح شما را به این جزیره می‌رسانند و هنگام غروب برای بازگشت به قشم به‌دنبال شما می‌آیند. به همین خاطر یک روز کامل را در این جزیره زیبا خواهید بود. از‌این‌رو قطعاً دلتان می‌خواهد تا در این جزیره سنتی و خاص، کمی شکم‌گردی کنید و طعم غذاهای سنتی جنوب کشور را بچشید. این جزیره مساحت چندانی ندارد و بسیاری از بخش‌های آن غیرقابل سکونت است. به همین خاطر رستوران‌های انگشت‌شماری دارد. در این مقاله هم قصد داریم تا بهترین رستوران های جزیره هرمز را به شما معرفی کنیم. پس اگر عازم این جزیره زیبا هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

saadatrent

۱. آشپزخانه خنجی زاده

بهترین رستوران های جزیره هرمز

آشپزخانه خنجی زاده از نظر ظاهری شاید حتی شباهت چندانی به یک رستوران هم نداشته باشد. بیشتر شبیه به یک خانه سنتی جنوب کشور است که درب خانه خود را به روی مهمانان باز کرده و از آن‌ها پذیرایی می‌کند. البته که سبک کاری آشپزخانه خنجی زاده هم غیر از این نیست. صاحب این آشپزخانه همانند تمامی ساکنین جنوب کشور، خون‌گرم و مهمان‌نواز است. وقتی که وارد این آشپزخانه می‌شوید، مست بوی عطر غذاهای خوشمزه جنوبی خواهید شد. اگر به این آشپزخانه می‌آیید، حتماً باید طعم غذاهای دریایی آن را بچشید.

مهم نیست که رابطه خوشی با غذاهای دریایی دارید یا نه، آشپزخانه خنجی زاده انواع غذاهای دریایی را آنقدر خوشمزه درست می‌کند که هر کسی عاشق آن می‌شود. در فصل صید میگو، باید حتماً طعم میگوهای آشپزخانه خنجی زاده را بچشید. البته که نمی‌توان از قلیه ماهی این آشپزخانه هم گذشت.

۲. غذاخوری خاله فاطمه و خالو شهریار

بهترین رستوران های جزیره هرمز

از نام این غذاخوری می‌توانید تصور کنید که باید انتظار غذاهای خوشمزه محلی را بکشید. این رستوران فضایی کاملاً سنتی و بسیار باصفا دارد. غذاها روی تخت‌های سنتی سرو می‌شود. البته همان طور که انتظار دارید، خبری از میز و سفره‌های لوکس امروزی نیست. غذاها را روی سفره‌های حصیری سنتی سرو می‌کنند. غذاهای این رستوران شامل انواع دستور پخت سنتی جنوبی می‌شود. وقتی که غذاهای دریایی غذاخوری خاله فاطمه و خالو شهریار را امتحان می‌کنید، با خودتان می‌گویید که این چه ادویه و طعم خاصی است؟ غذاخوری خاله فاطمه و خالو شهریار قطعاً یکی از بهترین رستوران های جزیره هرمز است. حتماً باید طعم ماهی شیر و میگو پلو آن را بچشید.

۳. کافه گلک

کافه گلک تصور شما را از کافه تغییر می‌دهد. همه ما از کافه به‌عنوان یک فضای لوکس و شیک انتظار داریم. فضایی که میز و صندلی‌های شیک دارد و انواع نوشیدنی‌های خاص و لاکچری را سرو می‌کند. به تصویر بالا نگاه کنید، این محیط بیرونی کافه گلک است. میزهای این کافه از تخته‌های کف پالت درست شده‌اند. همچنین به جای صندلی از تنه درخت نخل استفاده می‌کنند. فضای بیرونی کافه بسیار دوست‌داشتنی است. این کافه را به‌خوبی بر اساس فرهنگ جنوب کشور طراحی کرده‌اند. فضای داخلی کافه حتی از فضای بیرونی آن هم زیباتر و باصفاتر است.

دیوارهای کافه را با کاشی‌های ایرانی قدیمی طراحی کرده‌اند. همچنین چند تابلوی نقاشی سنتی جنوبی نیز روی دیوارهای این کافه خود نمایی می‌کند. لبه‌ای کاشی کاری شده برای نشستن مشتریان تعبیه شده است. کافه گلک در سه وعده صبحانه نهار و شام فعالیت می‌کند. در این کافه رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی جنوبی و نوشیدنی‌های سنتی جنوب کشور را سفارش دهید. کافه گلک را قطعاً باید در لیست بهترین رستوران های جزیره هرمز قرار داد.

۴. کافه رونگ

کافه رونگ بخشی از مجموعه گردشگری فرهنگی رونگ است. این کافه درست در خط ساحلی جزیره هرمز قرار دارد. پس با مراجعه به این کافه، می‌توانید از منظره بسیار زیبا و تماشایی خلیج همیشه فارس لذت ببرید. کافه رونگ منویی بسیار متنوع و خوشمزه دارد. در منوی این کافه رستوران می‌توانید انواع لقمه‌های سرد و گرم محلی، قهوه‌های خوش عطر جنوبی، خوراکی‌های خاص جنوب کشور از جمله شیره خرما و ارده، انواع نوشیدنی مدرن و خنک از جمله مهیتو و انواع اسنک را سفارش دهید. این کافه برای وقت‌گذرانی و به اصطلاح خودمان « ته بندی» بسیار مناسب است. البته که لقمه‌های سرد و گرم این کافه طعم بسیاری خاصی دارند و نمی‌توانید از آن‌ها دل بکنید. صبحانه کافه رونگ شامل انواع مواد غذایی مقوی از جمله شیره خرما می‌شود. پس اگر می‌خواهید یک روز پرانرژی را آغاز کنید، مستقیم برای صبحانه به کافه رونگ بروید.

۵. کافه صبورآ

کافه صبورآ از دیگر بهترین رستوران های جزیره هرمز است که حتماً باید به آن سر بزنید. این کافه رستوران انواع غذاهای محلی و خوراک از جمله املت و غذاهای دریایی را در کنار انواع سالاد میوه و کیک بستنی سرو می‌کند. اگر دلتان شربت‌های سنتی از جمله شربت بهارنارنج یا شربت نعنا می‌خواهد نیز می‌توانید روی کافه صبورآ حساب کنید. این کافه رستوران فضایی بسیار دنج و دوست‌داشتنی دارد و سوژه مناسبی برای عکاسی است.

خب دوستان عزیز سفرزون، با بهترین رستوران های جزیره هرمز به‌خوبی آشنا شدید. به نظر شما بهترین رستوران این جزیره کدام است؟ آیا تجربه حضور در هیچ یک را داشته‌اید؟ اگر اینطور است تجربه خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید. به این ترتیب به سایر دوستان نیز کمک می‌کنید تا بتوانند طعم غذاهای خوشمزه جنوب کشور را بچشند.