رشت، در کنار تمام جاذبه‌های طبیعی و زیبایی‌های منحصر به فردش، به غذاهای خوش طعم و رستوران‌های بی‌نظیرش معروف است. رستوران های رشت با تنوع فراوان و محیط‌های زیبا و دلنشین در میان گردشگران زبانزد و مثال‌زدنی‌اند. در سفر به هر شهری، پس از انتخاب محل مناسب برای اقامت، غذا و رستوران‌های آن شهر اهمیت زیادی دارند. بهترین نوع رستوران در هر سفری، رستوران‌هایی هستند که پاسخگوی تمام سلیقه‌ها و ذائقه‌ها باشند.

saadatrent

رستوران‌ های رشت به این نیاز گردشگران توجه کرده‌ و مجموعه‌ای کامل برای انواع سلیقه‌ها در اختیارشان گذاشته‌اند. رستوران های رشت آدم را به یاد خانه خودش و دست‌پخت فراموش‌نشدنی مادر می‌اندازد. اگر دلتان برای چشیدن دستپخت‌های خانگی و تجربه غذا خوردن در یک محیط خودمانی و آرام تتگ شده، با سفرزون همراه شوید و به رستوران های رشت سر بزنید.

رستوران محرم؛ سلطان کباب رشت

رستوران محرم یکی از رستوران های قدیمی شهر رشت است که در حدود نیم قرن کنار‌ مردم  رشت مانده‌است. کمتر کسی از اهالی رشت پیدا می‌شود که اگر از او بپرسید کباب را کجا بخوریم، نگوید رستوران محرم! این رستوران از جمله رستوران‌ های رشت است که علاوه‌بر مردم محلی، در میان مسافران نیز محبوبیت و شهرت زیادی دارد.

رستوران محرم
رستوران محرم

فضای داخلی رستوران محرم بزرگ است و برای صف دراز و طویلی که از گردشگران طرفدار این رستوران در مقابل در آن تشکیل می‌شود، مناسب است. دیزاین زرد و نارنجی داخل آن، آدم را سر ذوق می‌آورد و گرمای رنگ‌ها و برخورد گرم و صمیمی کارکنان رستوران به دل آدم می‌نشیند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای محلی رشتی را نوش جان کنید. یادتان نرود اگر به رستوران محرم رفتید، حتما کباب‌های خوشمزه آن را امتحان و تا همیشه طعم خوبش را زیر زبانتان حس کنید.

سلطان کباب رشت
سلطان کباب رشت

رستوران محرم در بلوار امام رشت، روبه‌روی دانشکده‌ی پزشکی قرار دارد.

آدرس رستوران محرم رشت روی نقشه گوگل

رستوران رازقی؛ تجربه یک شب خوب همراه با نوای پیانو

از میان رستوران های رشت ، اگر به دنبال رستورانی شیک و بین‌المللی با تنوع غذایی بالا و کیفیت خوب می‌گردید، حتما رستوران رازقی را انتخاب کنید. این رستوران با منوی متنوع خود، طرفداران زیادی از بین مردم محلی و گردشگران به سوی خودش جذب کرده. نکته جالب‌تر درباره رستوران رازقی، منوی متنوع صبحانه است که برای یک تغذیه خوب در صبح بسیار مناسب و پرطرفدار است.

رستوران رازقی
رستوران رازقی

باید گفت که برخورد پرسنل با مشتریان، در این رستوران بسیار محترمانه است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سفارش شما را آماده می‌کنند. منوی این رستوران شامل انواع پلوها، کباب، جوجه‌کباب و تمامی غذاهای محلی گیلان است. رستوران رازقی به دلیل کیفیت بالای غذاها و محیط آرام و دلنشینش شهرت زیادی دارد. این رستوران در دو طبقه بسیار شیک بنا شده و موسیقی زنده با پیانو، شبی خاطره‌انگیز را برایتان رقم خواهد زد.

غذای رستوران رازقی
غذای رستوران رازقی

شاید این نکته هم خالی از لطف نباشد که می‌توانید برای مراسم‌های مختلف مثل تولد و میهمانی‌های خانوادگی نیز این رستوران را رزرو کنید. اگر به رشت رفتید ستوران بین‌المللی رازقی را از یاد نبرید.

برای رفتن به این رستوران، آدرس زیر را یادداشت کنید:

گلسار، بلوار سمیه، نبش خیابان ۱۲۳

آدرس رستوران رازقی روی نقشه گوگل


برای دریافت راهنمای سفر به رشت کلیک کنید.


رستوران محلی شور کولی نظیر ندارد

تا به حال پیش آمده به رستورانی بروید و بعد از چشیدن غذاهایش دیگر دلتان نخواهد آنجا را ترک کنید؟ رستوران محلی شور کولی در شهر زیبای رشت دقیقا این تصویر را برای شما محقق خواهد کرد. نام این رستوران را از کولی، که نوعی ماهی است و در هنگام طبخ آن را شور می‌کنند گرفته شده‌است.

رستوران شور کولی
رستوران شور کولی

بدون اغراق باید گفت که می‌توان بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را در میان رستوران های رشت ، در این رستوران نوش جان کنید. شور کولی، رستورانی گرم، صمیمی و دلنشین در شهر رشت است که محیط آرامش هر مسافری را به آنجا فرا می‌خواند. این رستوران انواع غذاهای سنتی شهر رشت را سرو می‌کند و عطر و طعم بی‌نظیر غذاهایش برای همیشه در خاطرتان ماندگار می‌شود.

شور کولی
شور کولی

نحوه سرو و تزیین غذاهای رستوران شور کولی، در ظروف گلی آبی رنگ و یا ظرف‌های سنتی مسی، اشتها را برای خوردن غذا چند برابر می‌کند. علاوه بر آن، رفتار محترمانه و صمیمی کارکنان رستوران، آنقدر دلنشین است که گویا در خانه مردم گیلان غذایتان را نوش جان می‌کنید.

عطر و طعم غذای رستوران محلی شور کولی هوش را از سر آدم می‌برد. در آخر باید گفت از آن دسته رستوران های رشت است که می‌ارزد یک آخر هفته را برای یک تجربه لذتبخش تا رشت بروید!

آدرس این رستوران را یادداشت کنید: رشت، بلوار گلسار، ابتدای بلوار توحید.

آدرس رستوران محلی شور کولی روی نقشه گوگل

رستوران دلیجان رشت؛ عطر واقعی کته کبابی

یکی از معروف‌ترین رستوران های رشت ، رستوران دلیجان رشت است که تنوع زیادی از انواع غذاهای سنتی ایرانی را به گردشگران و مسافران عرضه می‌کند. این رستوران منوی دراز و طویلی دارد که ذائقه‌های مختلف را راضی می‌کند و هیچکس گرسنه از آنجا بیرون نمی‌رود!

رستوران دلیجان
رستوران دلیجان

علاوه‌بر طعم لذیذ غذاهای این رستوران، محیط شیک و لوکس با دکوراسیون سنتی و زیبای آن گردشگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. محیط داخلی رستوران با پنجره‌های قوس‌دار جوبی، میز و صندلی‌های خاص و ظروف و المان‌های قدیمی تزیین شده‌است و یادآوردوران خوب گذشته است. شاید بتوان گفت کته کبابی این رستوران شهرت بسیار زیادی در بین رستوران های رشت دارد. پس پیشنهاد سفرزون به شما امتحان این رستوران ماندگار است.

آدرس رستوران دلیجان رشت را در دفتر سفرتان یادداشت کنید و در اولین فرصت سری به آنجا بزنید: بلوار امام رضا، نبش جاده کوچصفهان رشت.

آدرس رستوران دلیجان روی نقشه گوگل

رستوران پارادیزو؛ عطر پاستا در رستوران های رشت

رستوران پارادیزو
رستوران پارادیزو
رستوران پارادیزو
رستوران پارادیزو

رستوران پارادیزو، نوع جدید و مدرن رستوران های رشت است که یکی از جذاب‌ترین و خوشمزه‌ترین پاستاها و پیتزاها را درست می‌کند. این رستوران با قدمتی ۱۲ ساله، همچنان انتخاب اول گردشگران برای امتحان غذاهای اروپایی و سفارش از منوی متنوع آن است.

رستوران پارادیزو
رستوران پارادیزو

پارادیزو، محیطی آرام دارد و برای رقم زدن یک شب عالی در کنار خانوادا و یا دوستانتان بسیار مناسب است. اگر قصد رفتن به این رستوران محبوب را دارید به بلوار گلسار، نبش خیابان ۱۱۱ بروید.

آدرس رستوران پارادیزو روی نقشه گوگل

رستوران مس؛ تازه‌کار اما پرطرفدار

رستوران مس رشت که حدود ۲ سال از آغاز به کار آن می‌گذرد، توانسته در این مدت کم طرفداران زیادی را به خودش جلب کند. این رستوران بزرگ و شیک با ظرفیتی در حدود ۳۰۰ نفر در دو طبقه بنا شده. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای اصیل ایرانی و خصوصا رشتی و همچنین انواع فست‌فودها را امتحان کنید. غذاهای ایرانی در وعده ناهار و فست‌فودها در وعده شام در رستوران مس عرضه می‌شوند و می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان در انتخاب غذا یکی از این دو وعده را انتخاب کنید.

رستوران مس
رستوران مس

پرسنل این رستوران از میان افراد آموزش‌دیده انتخاب شده‌اند و مهارت زیادی در طبخ و سرو غذا دارند. این رستوران دارای یک کافی‌شاپ است که امکان نوشیدن چای پس از غذا را به شما می‌دهد. رستوران مس رشت از جمله رستوران های مناسب و به یادماندنی در میان رستوران های رشت است.

رستوران مس
رستوران مس

گلسار، خیابان ۱۱۷ را از یاد نبرید و حتما در یکی از وعده‌های سفرتان به این رستوران سر بزنید.

آدرس رستوران مس روی نقشه گوگل

رستوران بزرگ گیلانه؛ طعم واقعی کباب ترش

رستوران بزرگ گیلانه، رستورانی تقریبا بزرگ برای طبخ و سرو غذاهای سنتی گیلانی است. یکی از علت‌های محبوبیت این رستوران، معماری جذاب آن است که به شکل دایره‌ای با ترکیبی مدرن ایجاد شده. علاوه‌بر محیط داخلی، یک فضای باز کوچک نیز در قسمت حیاط وجود دارد که برای استفاده از قلیان مناسب است. رستوران بزرگ گیلانه، همچنین یک فضای کوچکتر و خصوصی را نیز برای قرارهای کاری و اداری ایجاد کرده‌است که محیطی آرام برای صحبت‌های جدی‌تر حساب می‌شود.

رستوران گیلانه
رستوران گیلانه

سطح قیمت‌ها در این رستوران پایین است و می‌توانید با خیال راحت غذای خوش‌طعم و با کیفیتی را با قیمتی مناسب تهیه کنید. از خوشمزه‌ترین و پرمخاطب‌ترین غذاهای رستوران بزرگ گیلانه می‌توان به کباب ترش، گمج کباب، و دیبیجا اشاره کرد. مطمئن باشید پس از نوش جان کردن آن‌ها پشیمان نمی‌شوید.

رستوران گیلانه
رستوران گیلانه

آدرس این رستوران را همین الان یادداشت کنید: شهر رشت، گلسار، خیابان معین

 

آدرس رستوران گیلانه روی نقشه گوگل

رستوران کاج رشت؛ برای طرفداران فست‌فود

رستوران کاج، از آن دسته رستوران های رشت است که فست‌فود و غذاهای اروپایی دارد. خوشمزه‌ترین برگرهای ذغالی، گریل و ساندویچ‌ها را می‌توانید در رستوران کاج امتحان کنید. پاستا و پیتزاهای خوش‌طعم و جدیدی هم در این رستوران طبخ و سرو می‌شود که نوش جان کردن آن برایتان لذتبخش خواهد بود.

رستوران کاج
رستوران کاج
رستوران کاج
رستوران کاج

این رستوران ظاهری مدرن دارد و محیط آن دلباز و صمیمی است. یک بار امتحان رستوران کاج رشت قطعا ارزش دارد! آدرس این رستوران، رشت ، بلوار منظریه ، روبروی هتل کادوس است.

آدرس رستوران کاج روی نقشه گوگل

رستوران محلی میرزا؛ پرگل و زیبا

رستوران محلی میرزا را می‌توان در دسته زیباترین رستوران های رشت قرار داد. اولین نکته درباره این رستوران، ظاهر شیک، تمیز و سنتی آن است. گلکاری‌های رستوران محلی میرزا و گلدان‌های آویزان از سقف حس طراوت و تازگی را به آدم می‌بخشد. بسیاری از گردشگران، خصوصا گردشگران خارجی جذب زیبایی این رستوران می‌شوند.

رستوران محلی میرزا
رستوران محلی میرزا

علاوه‌بر ظاهر جذاب و دیدنی این رستوران، طعم خوب غذاهای سنتی گیلانی طرفداران زیادی دارد. در رستوران محلی میرزا می‌توانید انواع غذاهای رشتی را نوش جان کنید و خیالتان از عطر و طعم و کیفیت آن راحت باشد.

رستوران محلی میرزا
رستوران محلی میرزا

ساعات کاری این رستوران، از ساعت ۱۲ الی ۱۶ و ۱۹ الی ۲۴ است. اگر مقصدتان شهر زیبای رشت بود، حتما در اولین فرصت به رستوران محلی میرزا بروید تا طعم واقعی غذاهای گیلانی را بچشید.

رستوران محلی میرزا
رستوران محلی میرزا

برای رسیدن به این رستوران به آدرس رشت، گلسار، بلوار دیلمان، بعد از شیرینی ماهان، کوچه بوستان بروید.

آدرس رستوران محلی میرزا روی نقشه گوگل

رستوران بابک؛ خالق طعم‌های به یادماندنی

اگر آدم خوش غذایی هستید و علاقه زیادی به غذا خوردن دارید، بهترین گزینه از میان رستوران های رشت ، رستوران بابک است. این رستوران با غذاهای پرحجم و باکیفیت، کاملا شما را سیر می‌کند و آنقدر خوشمزگی و عطر غذا، زیر زبانتان مزه می‌کند که به سختی دلتان می‌خواهد آن جا را ترک کنید.

رستوران بابک
رستوران بابک

برخلاف نمای بیرونی رستوران که اندکی قدیمی به نظر می‌رسد، داخل رستوران بسیار شیک است و میز و صندلی‌های راحت آن، گردشگران را برای یک استراحت ۱ ساعته همراهی می‌کند. جالب است که بدانید سرویس چای و قلیان برای مشترکین این رستوران رایگان است. اگر روزهای آخر هفته را برای رفتن به رستوران بایک انتخاب می‌کنید، این شانس را دارید که از اجرای موسیقی زنده در رستوران لذت ببرید.

رستوران بابک خاطره‌انگیزترین لحظات را برای شما به وجود خواهد آورد. آدرس این رستوران را به خاطر بسپارید: بزرگراه رشت به انزلی، جنب پل رهگذر خمام ، روبروی سازمان آب.

آدرس رستوران بابک روی نقشه گوگل

پلو کباب محمود؛ خوشمزه و معروف

کبابی محمود
کبابی محمود

پلو کباب محمود به خاطر کته کبابی‌های ناب و خوشمزه‌اش معروف شده. شاید بتوان گفت بیشتر گردشگرانی که به رشت می‌آیند، سراغ این رستوران را می‌گیرند.  کته کبابی‌های محمود، در میان رستوران های رشت شهرت زیادی دارد و با آنکه مکان رستوران در تیررس دید نیست، باز هم شلوغ است و مشتریان زیادی را به سمت خودش جذب می‌کند.

کبابی محمود
کبابی محمود

در رستوران پلو کباب محمود، می‌توانید طعم واقعی غذاهای سنتی و محلی رشت را بچشید و از آن لذت ببرید. اگر به رشت آمدید، حتما به آدرس بلوار امام خمینی، نرسیده به میدان گیل بروید و خودتان را به رستوران پلو کباب محمود برسانید.

آدرس پلو کباب محمود روی نقشه گوگل

رستوران اردشیر؛ اصیل و ماندگار

به عنوان یکی از کهن‌ترین و با اصالت‌ترین رستوران های رشت که از سال ۱۳۵۱ همراه مردم گیلان است، می‌توان رستوران اردشیر را نام برد. این رستوران نیز از دسته رستوران‌های سنتی با غذای محلی است که با توجه به قدمت و تجربه‌اش، مشتریان زیادی دارد.

رستوران اردشیر
رستوران اردشیر
رستوران اردشیر
رستوران اردشیر

بسیاری از گردشگران با اطمینان به روش‌های طبخ سنتی، طعم خوب و کیفیت بالای غذاها، چشم بسته این رستوران را انتخاب می‌کنند. برخورد خوب کارکنان و منوی متنوع رستوران اردشیر، همه چیز را برای یک انتخاب مطمئن فراهم می‌کند.

آدرس رستوران اردشیر روی نقشه گوگل

رستوران هفت سور؛ مجلل و باشکوه

اگر از طرفداران رستوران‌های مجلل و کلاسیک با ظاهری شیک و فاخر هستید، رستوران هفت سور بسیار مناسب شماست.  در این رستوران می‌توانید غذاهای ایرانی از انواع کباب گرفته تا خورشت‌های خوش‌ عطر و طعم را نوش جان کنید. در میان رستوران های رشت ، شاید رستوران هفت سور تنها رستورانی باشد که انواع غذاهای ایتالیایی را هم سرو می‌کند. غذاهای ایتالیایی این رستوران آنقدر پرطرفدار و معروف است که گردشگران زیادی برای نوش جان کردن آن‌ها رستوران هفت سور را انتخاب می‌کنند.

اما پیشنهاد سفرزون با شما، امتحان کردن استیک‌های بسیار خوشمزا این رستوران است. طعم واقعی استیک و بوی کبابی شدن آن هوش را از سر آدم می‌برد.

هفت سور با معماری زیبا و نورپردازی خیره‌کننده در شب، هر گردشگر و مسافرانی را به سمت خودش فرا می‌خواند. آدرس این رستوران را در دفتر سفرتان یادداشت کنید و حتما یک بار به آنجا بروید: گیلان، رشت، ابتدای گلباغ نماز.

رستوران حسن رشتی؛ ساده و صمیمی

رستوران حسن رشتی در بلوار امام خمینی رشت، یکی از معروف‌ترین رستوران های رشت است که بوی غذاهای شمالی و دریایی‌اش کل بلوار را پر می‌کند. محیط این رستوران بسیار تودمانی و صمیمی  و برای یک دورهمی خانوادگی بسیار است.

رستوران حسن رشتی، طعم دیگری از انواع غذاهای رشتی و دریایی برایتان طبخ می‌کند که همیشه در خاطرتان ماندگار خواهد شد. اگر مقصدتان شهر رشت است حتما به میدان مصلی، توشیبا، روبروی شهرداری، رستوران حسن رشتی بروید و از انتخاب خود لذت ببرید.

حسن رشتی
حسن رشتی

رشت، به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری و اولین انتخاب‌های گردشگران برای سفر، در زمینه‌ها مختلفی پیشرفت داشته‌است و یکی از موفق‌ترین آن‌ها، رستوران های رشت با محیط‌های متنوع و منو‌های غذایی مختلف است. اگر به رشت بروید، هیچگاه ناراضی و گرسنه با محل اقامتتان باز نمی‌گردید چرا که فکری برای همه سلیقه‌ها شده‌است.از میان تمامی این رستوران‌ها می‌توانید آنچه را که متناسب با سلیقه‌تان است انتخاب کنید و حتی برای سفرهای بعدیتان جایی برای امتحان کردن رستوران‌های جدید هم داشته‌باشید.

آدرس رستوران حسن رشتی روی نقشه گوگل

رستوران شورکولی رشت

اگر به شمال و گیلان سفر کرده باشید، حتماً نام ماهی کولی به گوشتان خورده است. این رستوران را نیز از روی نام ماهی کولی نامگذاری کرده‌اند. رستوران شورکولی در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد و از همان ابتدا توانست طرفداران خاص به خود را پیدا کند. در حال حاضر بعد از چند سال کار، رستوران شورکولی توانسته مشتریان محلی و مسافر بسیاری داشته باشد. فضای داخل رستوران شورکولی را به‌خوبی طراحی کرده‌اند. جو داخل رستوران آنقدر خودمانی است که به محض ورود احساس می‌کنید به مهمانی خانه یکی از دوستان یا اقوام خود رفته‌اید. در طراحی دکوراسیون این رستوران از گدلان‌های سفالی و گل‌های زیبا استفاده کرده‌اند و زندگی در آن جریان دارد.

حتی سرو غذا در این رستوران به شکلی کاملاً خلاقانه و سنتی انجام می‌شود. پس اگر غذای شما را داخل ظروف سفالی و قدیمی سرو کردند، اصلاً تعجب نکنید. پرسنل این رستوران رفتاری بسیار صمیمانه دارند و احساس می‌کنید که چند سالی می‌شود که با شما رفیق هستند. این رستوران انواع کباب‌های خوشمزه و آبدار را تا غذاهای دریایی عالی و غذاهای سنتی گیلکی را سرو می‌کند. خلاصه هر کسی با هر سلیقه‌ای با شکم سیر از رستوران شورکولی خارج خواهد شد. اگر گذرتان به این رستوران افتاد، حتماً طعم میرزاقاسمی، انارپیچ، ترشه تره و ماهی آن را بچشید. البته ناگفته نماند که نمی‌توان از طعم فسنجان آلو با گوشت اردک گذشت!

آدرس: بلوار گلسار، ابتدای بلوار توحید

شماره تماس: ۰۱۳۳۲۱۲۱۷۴۹

ساعت کاری: از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۵:۳۰ و از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۳:۳۰

رستوران شکم‌ الملوک رشت

رستوران شکم‌ الملوک یکی از جذاب‌ترین رستوران های رشت به حساب می‌آید. این رستوران فضایی بسیار شیک و دوست‌داشتنی دارد. با حضور در این فضا خود به خود اشتهای شما باز می‌شود. از دکوراسیون زیبا سنتی که بگذریم، باید به موسیقی زنده داخل رستوران اشاره کنیم. رستوران شکم‌ الملوک جایی عالی برای تجربه بهترین غذاهای گیلکی به حساب می‌آید. این رستوران بسیار مشهور است و درست در کنار هتل کادوس رشت قرار دارد. به همین خاطر در اکثر مواقع می‌توانید شاهد حضور مشتریان بسیار در این رستوران باشید. همچنین در ایام پرتردد همانند عید نوروز، باید خودتان را برای انتظار در صف آماده کنید.

مدیریت رستوران شکم‌ الملوک تاکید بسیاری بر خرید مواد اولیه تازه و باکیفیت دارد. در این رستوران از برنج ایرانی گیلان و ماهی‌های صید روز استفاده می‌کنند. نام غذهای رستوران شکم‌ الملوک در منو بسیار خلاقانه است. مثلاً سینی ملوکانه و دوغ ملوک، از جمله معروف‌ترین غذاهای داخل منوی رستوران شکم‌ الملوک به حساب می‌آیند. رستوران شکم‌ الملوک فضایی کاملاً خانوادگی دارد و با توجه به تنوع منو، تمامی اعضای خانواده می‌توانند دلی از عزا در بیاورند!

آدرس: بلوار منظریه، جنب هتل بزرگ کادوس

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۳۳۴۲۵۱

ساعت کاری:

رستوران دوران رشت

رستوران دوران یکی دیگر از معروف ترین رستوران های رشت است. این رستوران با سایر رستوران‌هایی که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم و در ادامه معرفی می‌کنیم، تفاوت دارد. همه ما رستوران های رشت را به غذاهای سنتی گیلکی می‌شناسیم. اصلاً انتظار داریم تا بلافاصله بعد ورود، چشممان به باقلاقاتوق و کباب ترش بیافتد! اما این رستوران با سایر رستوران های رشت تفاوت بسیاری دارد و آن هم منوی خاص آن است. رستوران دوران را به انواع دیزی خوشمزه و آبگوشت می‌شناسند. اگر اهل دیزی هستید، مستقیم به رستوران دوران بیایید. این رستوران منویی بسیار خاص دارد و شما را متعجب می‌کند.

در رستوران دوران می‌توانی دیزی کلاسیک با گوشت گوسفندی یا گوشت گوساله را به‌صورت جداگانه سافرش دهید. همچنین دیزی زعفرانی، دیزی کنجدی و انواع دیگر دیزی در منوی این رستوران به چشم می‌خورد. البته غذاهای دیگری همانند کشک بادمجان را نیز می‌توانید در رستوران دوران سفارش دهید؛ اما چه کسی می‌تواند از طعم دیزی بگذرد و کشک بادمجان سفارش دهد!؟ فضای داخل رستوران کمی کوچک است و شاید در دوران پرترددی همانند عید نوروز، باید مدتی را منتظر بمانید.

آدرس: میدان جهاد، ابتدای رشتیان، ۲۴ متری، جنب پیتزا حاتم

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۵۸۴۷۲۳

ساعت کاری: از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۵:۳۰ و از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۳:۳۰

کباب سرای حاج حسین رشت

ما ایرانیان کلاً کباب خور هستیم! مهم نیست به شمال، جنوب، شرق یا غرب سفر کنیم، هرجا که باشیم، دلمان برای کباب لک می‌زند. اصلاً بوی کباب که به ما می‌خورد، ماهی قزل‌آلا، باقلاقاتوق و میرزاقاسمی را فراموش می‌کنیم! در رشت کبابی‌های متعددی وجود دارند؛ اما کباب سرای حاج حسین یک چیز دیگر است! این کبابی را نمی‌توان یک رستوران دانست، بلکه غذاخوری نسبتاً کوچکی است که همیشه هم مشتری در آن حضور دارد. کباب سرای حاج حسین نان کباب‌های زغالی خوشمزه خود را می‌خورد و خبری از دکوراسیون خاص و میز و صندلی لوکس در آن نیست.

اگر قصد مراجعه به کباب سرای حاج حسین را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که کباب دوش را سفارش دهید. دوش کباب نوعی کباب سنتی گیلانی است. شاید با خودتان بگویید که مگر کباب ترش کباب سنتی شمال نیست؟ چرا! اما خب دوش کباب هم شهرت بسیاری دارد. گاوهای نر، در قسمت بالای گردن خود بخشی چرب دارند که به آن کول یا دوش می‌گویند. کول بافتی لا به لا چربی و گوشت دارد و به همین خاطر بسیار لذیذ است. دوش کباب کباب سرای حاج حسین نیز شهرت بسیاری دارد و حتماً باید طعم آن را بچشید. البته می‌توانید جوجه ترش، چنجه، کباب ترش، فیله کباب، کوبیده و کباب بناب نیز سفارش دهید.

آدرس: میدان زرجوب، جنب پل آهنی

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۳۴۰۸۱۹

ساعت کاری: از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۲:۳۰

رستوران جهانگیر رشت

اگر از مردم محلی رشت درباره بهترین رستوران های رشت سؤال کنید، قطعاً چند نفری رستوران جهانگیر را به شما معرفی خواهند کرد. رستوران جهانگیر یکی از قدیمی‌ترین رستوران های رشت است. این رستوران در سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد. جالب است بدانید که برخی مشتریان این رستوران در گذشته همراه با پدر یا پدر بزرگ خود به این رستوران می‌آمدند و حالا فرزندان خود را به رستوران جهانگیر می‌آورند تا دلی از عزا در بیاورند. رستوران جهانگیر در بین مردم رشت شهرت بسیاری دارد. خوشبختانه در پی نیم قرن سابقه، این رستوران کیفیت گذشته خود راحفظ کرده است. وقتی که به این رستوران می‌آیید، احساس می‌کنید که همان طعم ۵۰ سال پیش را می‌چشید.

رستوران جهانگیر فضایی سنتی دارد و همان بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. مدیریت رستوران همانند گذشته بسیار دقیق است و از بهترین مواد اولیه استفاده می‌کند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی و اصیل ایرانی و گیلکی را سفارش دهید. اگر در فصل صید ماهی سفید به رستوران جهانگیر آمدید، حتماً ماهی سفید آن را سفارش دهید و لذت ببرید. غذاهای این رستوران همگی تازه و باکفیت هستند. رستوران جهانگیر در اکثر مواقع شلوغ است و این شلوغی در ایام عید نوروز تشدید می‌شود. پس اگر قصد مراجعه به این رستوران را دارید، حتماً خودتان را برای انتظار آماده کنید.

آدرس: رشت، میدان زرجوب

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۸۲۹۵۸۱

ساعت کاری: از ساعت ۱۲ الی ۱۵ و از ساعت ۱۹ الی ۲۴

رستوران چلو شیش رشت

رستوران چلو شیش قطعاً یکی از بهترین رستوران های گیلان است. این رستوران فضایی کاملاً خلاقانه و دوست‌داشتنی دارد. رستوران چلو شیش در سال ۱۳۹۵ تأسیس شده است و به همین خاطر فضای آن نو بوده و حتی ظرو آن بسیار شیک هستند. فضای داخلی رستوران چلو شیش را به شکلی خلاقانه از ترکیب سبک سنتی، مدیترانه‌ای و مدرن طراحی کرده‌اند. نام این رستوران شاید برای شما عجیب باشد. با توجه به اینکه ابتدای پلاک شمالی‌ها با شش شروع می‌شود، این رستوران را با نام چلو شیش انتخاب کردند و همین موضوع خلاقیت مدیریت رستوران را نشان می‌دهد. مدیریت رستوران روابط عمومی بسیار بالایی دارد و در صورتی که به هر دلیل از کیفیت غذا یا خدمات رضایت نداشته باشید، شکایت شما را می‌شنود و سریعاً ترتیب اثر می‌دهد.

این رستوران به پاتوقی برای خانواده‌های رشتی و مسافران تبدیل شده است. رستوران چلو شیش فضایی شیک دارد و غذاهایی بسیار باکیفیت خوشمزه را ارائه می‌دهد. یکی از نکات جالب که درباره رستوران چلو شیش باید به آن اشاره کنیم این است که به جای استفاده از شماره میز، از نام محلات قدیمی رشت استفاده کرده‌اند! غذاها داخل ظروف قدیمی و سینی‌های مسی سرو می‌شود. در این رستوران بد نیست تا حتماً طعم چنجه ترش، دوش کباب و انارپیچ را بچشید.

آدرس: میدان توشیبا، خیابان کنار هتل پامچال رشت به طرف بیمارستان

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۶۱۰۱۲۰

ساعت کاری: از ساعت ۱۲ الی ۱۵ و از ساعت ۱۹ الی ۲۴

رستوران گلسار رشت

رستوران گلسار در بلوار گلسار و بلوار سمیه قرار دارد. بلوار گلسار را بسیاری به بلواری برای شکم‌گردی می‌شناسند و در این میان رستوران گلسار یکی از بهترین رستوران های رشت به حساب می‌آید. این رستوران فضایی بسیار دنج و آرام دارد. منوی رستوران گلسار بسیار متنوع است و هر کسی با هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. شما می‌توانید انواع غذاهای دریایی از جمله ماهی کولی، ماهی سفید، سالمون یا ماهی قزل‌آلا را سفارش دهید. همچنین بد نیست طعم کباب‌های خاص رستوران گلسار همانند کباب لقمه استانبولی، خوراک کوبیده، کباب ترش، کباب چنجه و خوراک کتف آن را بچشید. در ضمن امکان سفارش انواع غذاهای سنتی گیلکی از جمله میرزاقاسمی و باقلاقاتوق نیز وجود دارد. رستوران گلسار دارای کیفیتی بی‌نظیر است و از جمله بهترین رستوران های رشت به حساب می‌آید.

آدرس: بلوار گلسار، بلوار سمیه، خیابان ۱۲۶

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۷۲۱۹۰۰

ساعت کاری: از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۵:۳۰ و از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۳:۳۰

آیا شما تجربه نوش جان کردن غذا در رستوران های رشت را داشته‌اید؟ کدام یک از غذاهای رشتی را به دوستتان پیشنهاد می‌دهید؟ برای راهنمایی هر چه بیشتر دوستانتان، نظرها و تجربیات خود را از این رستوران‌ها با سفرزون به اشتراک بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های رشت کلیک کنید.