۱۱سفر مثل یک پازل است. هر گوشه از سفر، از مسیر و جاده و گشت و گذار گرفته تا جاهای دیدنی و مراکز تفریحی تکه‌ای از این پازل مهیج است. غذا یکی از مهم‌ترین و خوش آب و رنگ‌ترین بخش‌های سفر است. با انتخاب درست رستوران‌های هر شهر برای صرف غذا، خاطره‌ای به یادماندنی از طعم اصیل آن شهر برای خود خواهید ساخت. شیراز یکی از شهرهایی است که می‌توانید علاوه‌بر گشت و گذار در جاهای تاریخی و دیدنی آن، رستوران‌گردی را تجربه کنید. سفرزون در این مطلب بهترین رستوران های شیراز را به شما معرفی می‌کند.

saadatrent

جاهای دیدنی شیراز

گشت و گذار در رستوران های شیراز

رستوران‌گردی در شهر مقصد چندان آسان نیست. زیرا وقت کافی برای شناختن همه‌ی رستوران‌های خوب شهر نخواهید داشت. برای اینکه وقت خود را مدیریت کنید و علاوه بر آن تجربه‌ی دلچسبی از طعم‌های اصیل شیرازی داشته باشید نگاهی به لیست زیر بیندازید.

اینجا کلیک کنید: بلیط هواپیما شیراز

۱. رستوران هفت خوان ، خوش آوازه‌ترین رستوران شیراز

رستوران هفت خوان
رستوران هفت خوان

شیرازی‌ها معتقدند اگر به این شهر سفر کردید و سری به رستوران هفت خوان نزده‌اید، سفرتان کامل نشده است. خوان در فارسی به معنای سفره است. هفت خوان علاوه بر تعریفی که در شاهنامه و داستان رستم از آن می‌شناسیم، اصطلاحا به سفره‌های پر زرق و برق و کامل که برای مهمان پهن می‌شد، گفته می‌شود. درست‌ترین تعریف از رستوران هفت خوان هم به این تعریف برمی‌گردد.

رستوران هفت خوان | رستوران های شیراز
رستوران هفت خوان | رستوران های شیراز

پنج طبقه در این رستوران وجود دارد که در هرکدام می‌توانید طعم منحصربه‌فردی را تجربه کنید. رستوران سنتی، رستوران بین المللی نوفل، رستوران فست فود بلیان، رستوران بوفه‌ی سیندخت و رستوران باربیکیو بخش‌های مختلف این رستوران هستند. علاوه‌بر آن، دو کافی شاپ کلاسیک و بین المللی هم پذیرای شما برای عصرانه‌ای دلپذیر هستند.

موسیقی زنده بخش ثابت رستوران است و در زمان صرف غذا، فضایی متفاوت برای شما ایجاد می‌کند. با توجه به کیفیت غذا و نوع خدمت‌رسانی، قیمت‌های مجموعه گران‌تر از دیگر رستوران های شیراز است. اگر برای صرف غذا به این رستوران می‌روید، ته چین، قلیه ماهی، هورماهی و دمپخت شیرازی هفت خوان را از دست ندهید.

آدرس رستوران هفت خوان: شیراز ، بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم

۲. رستوران صوفی ، تجربه طعم ماندگار در یکی از بهترین رستوران های شیراز

رستوران صوفی
رستوران صوفی

پس از بازدید از باغ عفیف آباد و باغ ستارخان و در حالی‌که از زیبایی آن‌ها غرق در نشاط و شور هستید، رستوران صوفی انتخاب خوبی برای صرف غذاست تا روز زیبای شما را کامل کند. این رستوران را می‌توان سرآمد قدیمی‌ترین رستوران های شیراز دانست. جایی که از حدود ۲۰ سال گذشته در حال خدمت‌رسانی به گردشگران و اهالی شهر است. به جز ویژگی کیفیت غذا و رنگ و لعاب آن، فضای رستوران و معماری‌اش باعث می‌شود فضای آن را دوست داشته باشید و در هربار سفر به شیراز سری به آن بزنید. پنجره‌های ارسی، نمای آجری و مبلمان سنتی میزبان‌های دلنشین شما هستند.

رستوران صوفی
رستوران صوفی

منوی رستوران صوفی بسیار متنوع است؛ اما پیشنهاد طلایی ما به شما کلم پلو شیرازی رستوران صوفی است. نان تازه تنوری رستوران از دلچسب‌ترین بخش‌های صرف غذاست. به یاد داشته باشید که اگر کمی دیر به فکر غذا خوردن در این رستوران بیوفتید ممکن است در صف طولانی آن بمانید؛ زیرا در ساعت‌های اوج سفارش، رستوران صوفی بسیار شلوغ است.

آدرس رستوران صوفی: شیراز ، خیابان عفیف آباد، جنب کوچه ۱۰

در سفرزون بخوانید :
کافه های شیراز | معرفی ۱۵ مورد از بهترین کافه‌های شهر بهارنارنج

کاروانسراهای شیراز ، یادگارانی از گذر تاریخ

۳. رستوران برنتین ، در حصار کیفیت

رستوران برنتین
رستوران برنتین

طراحی فضا، طراحی منو و شکل سرو غذاها، نشان دهنده‌ی اهمیت دادن این مجموعه به مشتری است. از ابتدای ورود به رستوران تا زمان خروج تجربه‌ی دلپذیری از رستوران برنتین خواهید داشت. این رستوران در خیابان ستارخان قرار گرفته و یکی از معروف ترین رستوران های شیراز است. نمای سفید و زیبای ساختمان از همان ابتدا نوید تفاوت را به شما می‌دهند. رفتار پرسنل بسیار عالی و کیفیت غذاها فوق العاده است. البته این رستوران از نظر اقتصادی در رده‌ رستوران‌های نه چندان ارزان قرار می‌گیرد.

آدرس رستوران برنتین: شیراز بلوار ستارخان مقابل ۲۰ متری نمازی ، نبش کوچه ۱۲

۴. رستوران شرزه ، بهترین کباب شیراز

رستوران شرزه
رستوران شرزه

رستورانی قدیمی با بافت سنتی که از گذشته تا امروز کیفیت خود را حفظ کرده است. رستوران شرزه بعد از دیدن بازار و حمام وکیل می‌تواند بهترین انتخاب شما برای صرف ناهاری دلپذیر باشد. موسیقی زنده، فضای سنتی، طعم نان داغ و تازه و بوی دلپذیر کباب لاری تصاویری است که تا همیشه در خاطره‌ی شما از سفر به شیراز ثبت می‌شود. بهترین کباب شیراز را می‌توانید در این رستوران سنتی تجربه کنید.

آدرس رستوران شرزه: شیراز، خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل

۵. شاطر عباس ، رستوران‌های زنجیره‌ای محبوب

رستوران شاطر عباس
رستوران شاطر عباس

اگر از دوست‌داران کباب باشید حتما در یکی از شعبه‌های شاطرعباس وعده‌ای را صرف کرده‌اید. این رستوران معروف شعبه‌ای در شیراز و درست در جوار سرای مشیر دارد. طعم نان تازه و کباب و ریحان شاطرعباس شما را بارها به این رستوران می‌کشاند.

آدرس رستوران شاطر عباس: شیراز، خیابان خاکشناسی


برای دریافت راهنمای سفر به شیراز کلیک کنید.


۶. باغ راز ، صرف غذا در یکی از بهترین رستوران های شیراز

رستوران باغ راز
رستوران باغ راز

باغ راز یکی از پر طرفدارترین رستوران های شیراز است. این مجموعه شامل فضای داخلی، فضای باز و پشت بام است. در هر بخش چشم‌انداز و محیط منحصربه‌فردی را تجربه می‌کنید. کیفیت غذا، برخورد مناسب پرسنل و چشم‌انداز زیبا از ویژگی‌های خاص این باغ است.

آدرس رستوران باغ راز: شیراز، قصردشت، بلوار شاهد

۷. خانه سنتی پرهامی ، خانه تاریخی زیبا

خانه سنتی پرهامی
خانه سنتی پرهامی

خانه سنتی پرهامی در دل یکی از محله‌های قدیمی شیراز قرار گرفته و یکی از پر رفت و آمدترین فضاهای تفریحی است. این خانه در حقیقت عمارت کوچک قدیمی است که امروزه به رستوران سنتی تبدیل شده است. حوض و فواره‌ی وسط آن، موزیک سنتی، شیشه‌های قدیمی و لوازم قدیمی روایت زیبایی از نوستالژی را برای ما بازگو می‌کنند. هرروز چهار مدل غذای سنتی در این رستوران زیبا سرو می‌شود. بهتر است برای آنکه غذاها هماهنگ با ذائقه‌تان باشد، قبل از رفتن با آن‌ها تماس بگیرید و از منوی روز اطمینان پیدا کنید.

آدرس خانه سنتی پرهامی: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی، گود عربان

۸. سرای فرهنگی تجار از بهترین رستوران های شیراز

رفته‌اید به دیدن شاهکارهای وکیل شیراز و حالا دلتان می‌رود برای اینکه جایی استراحت و وعده‌ای غذای خوشمزه نوش جان کنید. سرای فرهنگی تجار آماده خدمت‌رسانی به شماست. سرای فرهنگی تجار از آن دست رستوران های شیراز است که همه چیز را با هم دارد. منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را با بهترین کیفیت به شما عرضه می‌کند. محیط دنج و شیک این رستوران هم فضایی هنری دارد و تابلوهای نقاشی متعدد بر روی دیوارها شما را به دنیایی بهشتی از طرح و نقش می‌برد. پرسنل حرفه‌ای این رستوران نیز هر آنچه که بخواهید به سرعت برای شما فراهم می‌کنند. راستی، فراموش نکنید که سوپ قارچ‌های معروف این رستوران را نوش جان کنید.

آدرس سرای فرهنگی تجار : خیابان طالقانی، روبروی مسجد وکیل

۹. کافه رستوران قوام شیراز ، بهترین جا برای خوردن غذاهای سنتی شیراز

کافه رستوران قوام شیراز | رستوران های شیراز
کافه رستوران قوام شیراز

اهل غذاهای خانگی هستید؟ دلتان می‌خواهد حالا که به شهر فرهنگ و تاریخ ایران سفر کرده‌اید، از غذاهای سنتی این شهر هم لذت ببرید؟ پس بهترین انتخاب برای شما در بین رستوران های شیراز، کافه رستوران قوام شیراز است. این رستوران با محیطی دنج و کوچک، انواع غذاهای خوشمزه سنتی شیراز را با بهترین کیفیت و طعمی به یاد ماندنی به شما عرضه می‌کند. از کوفته هلو و کوفته سبزی، تا حلیم بامجان و کتف و بال مرغ. دیزی‌های این رستوران را هم دست کم نگیرید. انواع عرقیجات خوشمزه ایرانی هم از دیگر خوش عطر و طعم‌هایی است که می‌توانید در این کافه رستوران نوش جان کنید. در رستوران قوام شیراز پرسنل حرفه‌ای با نهایت ادب و صمیمیت رفتار می‌کنند و احساس خوبی خواهید داشت. فقط سعی کنید برای رفتن به این رستوران حتما صندلی خود را رزرو کنید تا برای جا معطل نشوید. راستی قیمت‌های بسیار مناسب این رستوران، باعث می‌شود شما با خوشحالی از رستوران قوام بیرون بیایید.

آدرس کافه رستوران قوام شیراز : بلوار زند، خیابان رودکی، چهارراه فردوسی

۱۰. رستوران شام ایرانی ، محیطی دلنشین، غذاهایی خوشمزه

رستوران شام ایرانی | رستوران های شیراز
رستوران شام ایرانی

یک رستوران درجه یک دیگر در قلب شعر و تمدن ایرانی. رستوران شام ایرانی با منویی پر از انواع غذاهای سنتی شیرازی و غذاهای رسمی ایرانی به شما ثابت می‌کند که فرهنگ غذایی شیراز چقدر پربار است. محیط دلنشین این رستوران باسابقه با موسیقی دلپذیرتر‌ هم می‌شود و می‌توانید ساعاتی فوق‌العاده برای خود و خانواده‌تان در این رستوران بسازید.

آدرس رستوران شام ایرانی : قصرالدشت، کوچه ۱۷، جنب بیمارستان کوثر

۱۱. سرای سنتی بالو ، رستورانی پنج ستاره از نگاه توریست‌ها

سرای سنتی بالو | رستوران های شیراز
سرای سنتی بالو

یک کافه رستوران دنج دیگر برای گذراندن ساعاتی خوش در شیراز. در سرای سنتی بالو می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه ایرانی و سنتی شیرازی را نوش جان کنید. همین‌طور منوی کافه این رستوران با انوع خوراکی‌های عالی منتظر شماست. موسیقی دلنشین، دکوراسیون بسیار زیبا، دیزاین حرفه‌ای غذاها و اتمسفر صمیمانه، بالو را به یکی از جذاب‌ترین رستوران های شیراز تبدیل می‌کند. کلم‌پلوهای این رستوران را دست کم نگیرید.

آدرس سرای سنتی بالو شیراز : خیابان لطفعلی خان زند، بلوار دستغیب، خیابان سنگ سیاه

۱۲. رستوران درویش شیراز ، طعم واقعی غذاهای شیرازی

رستوران درویش شیراز | رستوران های شیراز
رستوران درویش شیراز

یک رستوران سنتی خوب با محیطی دلنشین به سبک سنتی و یکی از بهترین رستوران های شیراز. تخت‌های راحت و سنتی و میز و صندلی‌های شیک حق انتخاب را به خودتان می‌دهد که به چه سبک غذا را نوش جان کنید. غذاهای خوب ایرانی را در کنار پیش‌غذاها و سالادهایی که بر روی میز اردور در اختیار شما قرار گرفته نوش جان می‌کنید و لذت می‌برید. موسیقی زنده سنتی در این رستوران هم باعث می‌شود لذت خوردن غذاهای ایرانی برایتان چند برابر شود. پس غذا خوردن در این رستوران زیبا با محیط صمیمی و کارکنان حرفه‌ای را از دست ندهید.

آدرس رستوران درویش شیراز : قصر دشت، رحمت‌آباد، روبروی بانک مسکن

۱۳. باغ رستوران سنتی شاپوری

همان طور که حدس می‌زنید، باغ رستوران سنتی شاپوری در محیط عمارت شاپوری شیراز قرار دارد. عمارت شاپوری یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شیراز به حساب می‌آید. این عمارت در لیست برترین جاذبه‌های گردشگری شیراز قرار دارد و تقریباً هر کس که به شیراز سفر می‌کند، سری هم به این عمارت تماشایی می‌زند. عمارت شاپوری در میان باغی بسیار تماشایی و زیبا واقع شده است. این باغ هوایی بسیار عالی دارد. به همین خاطر بخشی از عمارت شاپوری را به رستوران اختصاص داده‌اند.

میز و صندلی‌های این رستوران را دور حوض اصلی باغ شاپوری گذاشته‌اند. به این ترتیب می‌توانید از آب‌وهوای عالی شیراز در باغ شاپوری لذت ببرید و طعم غذاهای سنتی شیراز را بچشید. این رستوران جزو بهترین رستوران های شیراز به حساب می‌آید و کیفیت غذاهای عالی دارد. البته قیمت آن در مقایسه با سایر رستوران های شیراز کمی بالاتر است. به غیر از مواقع شهادت و ایام سوگواری، در تمامی روزهای سال صدای موسیقی زنده در این باغ به گوش می‌رسد. فضای این رستوران باعث می‌شود تا بهترین گزینه برای دورهمی‌های خانوادگی باشد. اگر به‌دنبال محیطی آرام و خانوادگی با فضایی بسیار زیبا برای میل کردن غذای خود هستید، بهتر است مستقیم به عمارت شاپوری بروید. در نظر داشته باشید که شب‌های این عمارت با نورپردازی خاص و هوایی عالی بهتر از روزهای آن است.

آدرس: شیراز، بلوار کریم‌خان، خیابان انوری

تلفن: ۰۷۱۳۲۳۴۷۴۹۱

۱۴. باغ رستوران خوشا شیراز

شیراز باغ رستوران‌های بسیاری دارد. به دلیل شرایط مناسب جغرافیایی، باغ‌های شیراز بسیار زیبا و سرسبز هستند. حال تصور کنید که این باغ‌های زیبا را به یک رستوران باصفا تبدیل کنند. باغ رستوران خوشا شیراز یکی از باصفاترین رستوران های شیراز محسوب می‌شود. این باغ رستوران را به شکلی بسیار خاص طراحی کرده‌اند. در طراحی رستوران از تخت‌های چوبی سنتی همراه با تشک‌های ترمه به جای صندلی‌های رسمی و شیک استفاده شده است.

به غیر از ایام سوگواری، همه روزه گروه موسیقی در این رستوران برنامه‌های بسیار جذاب اجرا می‌کند. منوی این رستوران بسیار متنوع است و انواع غذاهای ایرونی سنتی را شامل می‌شود. از نظر مشتریان، کیفیت غذاهای باغ رستوران خوشا شیراز بسیار عالی و بی‌نظیر است. البته توجه داشته باشید که قیمت آن در مقایسه با برخی دیگر از رستوران‌های شیراز کمی بیشتر است؛ اما این قیمت بیشتر را قطعاً به خاطر فضای زیبای باغ رستوران خوشا شیراز پرداخت خواهید کرد و پشیمان هم نمی‌شوید.

آدرس: شیراز، بلوار صنایع، روبه‌روی ورودی گلدشت حافظ

تلفن: ۰۷۱۳۶۵۰۴۳۲۴

۱۵. رستوران سنتی کته ماس

شاید تصور کنید که نویسنده در این بخش غلط املایی دارد و به جای واژه ماست، ماس نوشته است؛ اما اینطور نیست. در حقیقت رستوران سنتی کته ماس یک نامگذاری بسیار بامزه و دوست‌داشتنی دارد. همین نامگذاری باعث شده تا رستوران سنتی کته ماس در شیراز طرفداران بسیاری داشته باشد. همان طور که می‌توانید از نام این رستوران حدس بزنید، رستوران سنتی کته ماس یکی از رستوران‌های سنتی شیراز است. فضای رستوران را به‌صورت کاملاً سنتی طراحی کرده‌اند و از حضور در آن لذت خواهید برد. زمانی که وارد رستوران می‌شوید، احساس می‌کنید که در عمارت‌های قدیمی دوره زندیه قرار دارید.

تزئیناتی که در فضای داخلی رستوران به کار رفته‌اند، جزو تزئینات بسیار ظریف و حرفه‌ای هستند که الگوهای سنتی دارند. در این رستوران همواره به‌جز ایام سوگواری، موسیقی زنده پخش می‌شود. رستوران سنتی کته ماس منویی کاملاً متنوع ارائه می‌دهد و انواع غذاهای ایرانی و سنتی را شامل می‌شود. در صورتی که به این رستوران مراجعه کردید، حتماً طعم کباب بره آن را بچشید که طرفداران بسیاری هم دارد.

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، سه راه نمازی

تلفن: ۰۷۱۳۲۲۳۱۸۱۸

۱۶. رستوران سنتی سرای مهر

رستوران سنتی سرای مهر از دیگر رستوران های شیراز است که طرفداران بسیاری هم دارد. این رستوران دارای فضایی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است. از تزئینات بسیار شیک و ظریف در این رستوران استفاده کرده‌اند. با ورود به رستوران سنتی سرای مهر متوجه فضاسازی بی‌نظیر آن خواهید شد.

تقریباً می‌توان گفت که در بین رستوران های سنتی شیراز، این رستوران یکی از بهترین فضاسازی‌های ممکن را دارد. رومیزی‌های ترمه، تابلوهای قاجاری زیبا و صندلی‌های چوبی، همگی یادآور دوران قاجار هستند. تزئینات پر زرق و برق شما را جذب خود می‌کنند و سوژه‌ای مناسب برای عکاسی در اختیار شما قرار می‌دهند. کیفیت غذاهای رستوران سنتی سرای مهر بی‌نظیر است و بد نیست طعم کباب چنجه آن را بچشید.

آدرس: شیراز، بازار وکیل، مجموعه زندیه، سرای مشیر

تلفن: ۰۷۱۳۲۲۲۹۵۷۲

شکم گردی در شمار یکی از مهم‌ترین سبک‌های گردش به حساب می‌آید. شما چه سبک رستورانی را می‌پسندید. اگر در سفر به شیراز به تجربه‌ی خوش‌طعم و وسوسه‌انگیزی برخوردید، آن را با سفرزون به اشتراک بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های شیراز کلیک کنید.