چابهار با جاهای دیدنی خاص خود به یک قطب گردشگری در ایران تبدیل شده است. همه ساله صدها گردشگر از داخل و خارج کشور عازم چابهار می‌شوند. در این شهر جاهای دیدنی و تفریحی بسیاری وجود دارد. تفریح و خوش‌گذرانی هم حسابی آدم را گرسنه می‌کند. اگر در شهر زیبای چابهار مسافر هستید، حتماً به‌دنبال بهترین رستوران های چابهار می‌گردید تا دلی از عزا در بیاورید! پس در این مقاله با ما همراه باشید تا معروف ترین و بهترین رستوران های چابهار را بهتر بشناسید.

saadatrent

۱. رستوران بام چابهار

رستوران های چابهار

کسی که مسافر چابهار است، حتماً انتظار میل کردن غذاهای دریایی خوشمزه را در این شهر دارد. البته باید به یاد داشته باشید که ماهی دارای فصل خاصی است. مثلاً در فصل تابستان شاید ماهی‌های مناسب و تازه‌ای در چابهار پیدا نکنید. در عین حال پاییز و زمستان زمان مناسبی برای میل کردن غذاهای دریایی خواهد بود. رستوران بام چابهار در سرو غذاهای دریایی شهرت بسیاری دارد. این رستوران غذاهای دریایی را به بهترین شکل ممکن سرو می‌کند. لازم به ذکر است که در این رستوران می‌توانید شاهد اجرای موسیقی زنده باشید. البته در ایام سوگواری موسیقی زنده تعطیل می‌شود. پرسنل برخوردی بسیارگرم دارند. لازم به ذکر است که رستوران بام چابهار در منطقه‌ای قرار دارد که می‌توانید از چشم‌انداز زیبای خلیج همیشه فارس لذت ببرید.

کیفیت غذاهای این  رستوران در سطح بالایی قرار دارد. اگر به‌دنبال غذاهای محلی و مخصوص چابهار هستید، این رستوران برای شما بهترین گزینه خواهد بود. در بین مردم محلی نیز رستوران با چابهار جزو بهترین رستوران های چابهار به حساب می‌آید. طعم میگوهای سوخاری و ماهی شهری این رستوران را حتماً باید بچشید. البته در نظر داشته باشید که در ایام پرتردد، این رستوران بسیار شلوغ خواهد بود.

آدرس رستوران: چابهار بالاتر از مجتمع تجاری صدف، رو‌به‌روی مجتمع تجاری پردیس

شماره تماس: ۰۵۴۳۵۳۱۳۸۰۰ و ۰۹۱۲۱۴۶۲۶۲۸

ساعت کاری: ۱۲-۲ ظهر و ۸-۱۲ شب

۲. رستوران بلوچ

مردم جنوب کشور دست پخت و ذائقه غذایی بسیار خاصی دارند. وقتی که سری به بازار محلی مردم جنوب کشور بزنید، ده‌ها عطر و بوی مختلف به مشام شما می‌خورد. غالب غذاهای مردم جنوب، غذاهای خوشمزه دریایی است. از طرفی غذاهای دریایی را با انواع ادویه‌جات خاص تهیه می‌کنند که مشابه آن‌ها را در شهرهای دیگر کشور نمی‌توان پیدا کرد. معمولاً مسافرانی که به جنوب کشور سفر می‌کنند، تا مدت‌ها درباره غذاهای خوشمزه آن‌ها صحبت خواهند کرد. اگر به‌دنبال یک رستوران عالی برای میل کردن غذاهای سنتی جنوب هستید، بین تمامی رستوران های چابهار، بهتر است مستقیم به رستوران بلوچ بروید. این رستوران به قلیه ماهی‌های خوشمزه می‌شناسند. البته انواع غذاهای دریایی دیگر از جمله بتو ماش، کراهی ماهی و میگو، بریانی ماهی، کورک و بتوهواری در منوی این رستوران وجود دارند.

جالب اینجاست که اکثر مسافران حتی نام این غذاها را هم نشنیده‌اند. زحمت نکشید، در اینترنت هم برخی آن‌ها را نمی‌توانید پیدا کنید! برای شناخت این غذاها فقط یک راه پیش روی شما وجود دارد. آن هم تست کردن غذاهای مختلف در وعده‌های متفاوت است. در اولین مراجعه، حتماً قلیه ماهی سفارش دهید. پس از آن به ترتیب غذاهای مختلف را تست کنید!

آدرس: چابهار، بلوار امام، مقابل پمپ بنزین

۳. رستوران تهرانی

رستوران های چابهار

گاهی غذاهای سنتی چابهار برای مردم شهرهای دیگر چندان خوشایند نیست. کسانی که به غذاهای پرادویه علاقه‌مند نباشند، قطعاً از طعم غذاهای جنوب کشور لذت نمی‌برند. همچنین بسیاری از ما به غذاهای دریایی علاقه نداریم. در رستوران‌های سنتی و محلی چابهار نیز اکثراً غذاهای دریایی سرو می‌شوند. پس در هر صورت اگر احساس می‌کنید که با غذاهای جنوبی رابطه خوبی ندارید، نگران نباشید. قرار نیست که گرسنه بمانید! مستقیم به رستوران تهرانی بروید. در این  رستوران انواع کباب‌های خوشمزه سرو می‌شود و خبری از غذاهای دریایی نیست. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالاست؛ اما در نظر داشته باشید که قیمت نسبتاً گرانی دارد.

آدرس: چابهار بلوار امام، مقابل مرکز بهداشت

۴. رستوران مُکران

رستوران مُکران یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های چابهار به حساب می‌آید. اول از همه مهم‌ترین نقطه تمایز رستوران مُکران از رستوران‌های دیگر چابهار، موقعیت قرارگیری آن است. این رستوران درست در ساحل چابهار و روی یک سکوی زیبا قرار دارد. مشتریان برای نشستن روی میزهایی که درست در کنار ساحل قرار دارند و می‌توانند از چشم‌انداز خیره‌کننده خلیج همیشه فارس لذت ببرند، سر و دست می‌شکنند. این رستوران بیش از ۵۰ سال سابقه دارد. قدمت آن به پیش از دوران انقلاب می‌رسد.

در این رستوران غذاهای مختلفی سرو می‌شود. جالب است بدانید که رستوران مُکران یک رستوران تک بعدی نیست. این رستوران شامل بخش‌های مختلفی از جمله کافی‌شاپ، قهوه‌خانه، بخش رستوران محلی، فست‌فود و رستوران ایرونی می‌شود. پس هرکسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند رستوران مُکران را انتخاب کند. زمانی که یک خانواده با سلیقه‌های غذایی مختلف به این رستوران می‌آیند، هر کس می‌تواند غذای مورد علاقه خود را سفارش دهد. همین موضوع  رستوران مُکران را به یکی از بهترین رستوران های چابهار تبدیل می‌کند. در این رستوران می‌توانید از اجرای موسیقی زنده نیز لذت ببرید. البته در دوران سوگواری، موسیقی زنده تعطیل خواهد بود.

آدرس: انتهای خیابان امام خمینی، جنب هتل بین المللی لاله

۵. رستوران براسان

رستوران براسان از دیگر معروف ترین رستوران های چابهار است. این رستوران در پلاژ ساحلی چابهار قرار دارد و دارای ظاهری بسیار شیک است. بد نیست بدانید که نام براسان در زبان محلی به معنای برادران است. این رستوران ظاهری بسیار خاص و دوست‌داشتنی دارد. موقعیت قرارگیری رستوران براسان، آن  را به یکی از بهترین رستوران های چابهار تبدیل می‌کند. حین میل کردن غذا می‌توانید شاهد مناظری خیره‌کننده از خلیج همیشه فارس باشید. در این رستوران غذاهای مختلف با گوشت ماهی، گوشت قرمز و مرغ تهیه می‌شود. همچنین باید بدانید که انواع غذاهای محلی را نیز در رستوران براسان سرو می‌کنند. غذاهای این رستوران دارای ادویه‌های خاص هستند. اگر به غذاهای محلی جنوبی علاقه‌مند هستید، یک راست به رستوران براسان بیایید. البته این رستوران در مقایسه با رستوران‌های دیگر تا حدودی گران‌تر است.

آدرس: پلاژ ساحلی تیس

شماره تماس: ۰۹۱۵۵۴۵۲۳۳۰

ساعت کاری: ۷شب تا ۱ بامداد

۶. رستوران مارال شعبه ۱ و ۲

رستوران مارال یکی از رستوران‌های معروف چابهار است. این رستوران اولین رستوران زنجیره‌ای ارگانیک در منطقه چابهار است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه ایرانی را بچشید. به دلیل استقبال گسترده مردم محلی و مسافران، یک شعبه دیگر از این رستوران در چابهار افتتاح شد.

آدرس شعبه ۱: چابهار، منطقه آزاد مجتمع طلا

آدرس شعبه ۲: چابهار، خیابان توحید، تقاطع مکران

۷. رستوران شیش محل

رستوران شیش محل یک رستوران بسیار خاص است که غذاهای محلی شهرهای دیگر را در کنار غذاهای سنتی بلوچی سرو می‌کند. البته ناگفته نماند که طعم غذاهای بلوچی این رستوران از طعم غذاهای دیگر آن‌ها بهتر است. جای تعجب هم نیست، خب به چابهار آمده‌اید تا طعم غذاهای محلی این شهر را بچشید! این رستوران کیفیت غذاهای بسیار خوبی دارد. همچنین قیمت منصفانه‌ای ارائه می‌دهد.

شماره تماس: ۰۵۴۳۵۳۲۲۴۶۸

ساعت کاری: ظهر ۱۲:۴۵-۱۵:۳۰ و شب از ۱۹:۰۰ تا ۱۲ بامداد

۸. رستوران سنتی خلیج

در نهایت رستوران سنتی خلیج را به شما معرفی می‌کنیم. این رستوران جزو رستوران‌های سنتی چابهار با دکور قدیمی و سنتی است .در این رستوران غذاهای مختلف سنتی از دریایی تا غیردریایی سرو می‌شود. فقط اگر به این رستوران رفتید، به یاد داشته باشید که حجم غذاهای این رستوران بسیار زیاد است. پس ترجیحاً به ازای هر نفر، یک پرس کامل نگیرید. ابتدا حجم غذاهای دیگر مشتریان را زیر چشمی نگاهی بیاندازید و سپس سفارش دهید!

این رستوران دارای طراحی بسیار خاص و دوست‌داشتنی است. رستوران سنتی خلیج جزو رستوران‌های ساحلی است. میز و صندلی‌های آن در بخش سرپوشیده و روباز قرار دارند. این رستوران از دید بسیاری از مسافران در فهرست بهترین رستوران های چابهار قرار می‌گیرد.

آدرس: چابهار، میدان شیلات، خیابان دریا

شماره تماس: ۰۹۱۱۱۲۸۱۶۹۷

ساعت کاری: ۱۲-۱۲ شب

خب دوستان عزیز، با بهترین رستوران های چابهار آشنا شدید. به نظر شما خوشمزه‌ترین غذای بلوچی کدام غذاست؟ آیا طعم غذای هیچ یک از این رستوران‌ها را تجربه کرده‌اید؟ اگر اینطور است، نظر خود را درباره غذاهای رستوران در این بخش به اشتراک بگذارید. به این ترتیب به سایر دوستان کمک می‌کنید تا تجربه سفری جذاب و خوشمزه را داشته باشند!