غذاهای چینی در دنیا طرف‌داران زیادی دارند، علت این محبوبیت تنوع بالا و سالم بودن این غذاها نسبت به غذای فرهنگ‌های دیگر است. ممکن است بعضی از غذا به مذاق ایرانیان خوش نیاید اما آن‌قدر متنوع هستند که با هر ذائقه و سلیقه‌ای که باشید می‌توانید آنها را امتحان کنید و طعم آن‌ها را بپسندید. در این مطلب از مجله گردشگری سفرزون برای کسانی که علاقه‌مند به غذاهای چینی هستند و یا برای افرادی که تابه‌حال آنها را امتحان نکرده‌اند و دوست دارند طعمشان را بچشند، به معرفی بهترین رستوران های چینی در تهران می‌پردازیم.

saadatrent

 

معرفی غذاهای چینی

رستوران های چینی در تهران همان‌طور که گفتیم تنوع غذاهای چینی بسیار زیاد است و ممکن است موقع سفارش دادن سردرگم شوید و ندانید کدام غذا مناسب سلیقه شماست. هرچند به هر رستورانی که سر بزنید برای انتخاب غذا شما را راهنمایی می‌کنند، اما در این بخش اندکی در مورد غذاهای چینی صحبت می‌کنیم و محبوب‌ترین‌هارا به شما معرفی می‌کنیم.

علت سالم بودن این غذاها این است که در طبخ آنها از روغن کمی استفاده می‌شود و همین باعث می‌شود تا غذاها سالم باشند، علاوه بر این به‌خاطر پخت کوتاه‌مدت، مواد غذایی خاصیت خودشان را از دست نمی‌دهند.

به این شیوه پخت «چائو» می‌گویند. ممکن است فکر کنید به‌خاطر پخت کوتاه‌مدت، این غذاها کاملاً پخته نمی‌شوند اما این‌طور نیست، تنها روش طبخ آنها متفاوت است. در واقع برای طبخ غذا از تابه‌های بسیار نازک استفاده می‌کنند که به‌سرعت داغ می‌شوند و در نتیجه مدت‌زمان پخت مواد کوتاه‌تر می‌شود.

در آشپزی چینی از موادی مانند: روغن کنجد، زنجبیل تازه، دانه‌های سویا، سویا سس، جوانه گندم، سیر، آب مرغ و گوشت تازه، بادام‌زمینی، نشاسته ذرت، بامبو شوت (بامبو شوت یا جوانه بامبو به جوانه‌های تازه از خاک بیرون‌آمده گیاه بامبو گفته می‌شود)، روغن ماهی و… استفاده می‌شود. همچنین برای خوردن غذای چینی، از چاپِستیک Chopsticks)) یا همان چوبک غذاخوری استفاده می‌شود.

شاید طعم بسیاری از این غذاها برای ما عجیب باشند اما تعداد زیادی از آنها طعمی آشنا و متناسب باسلیقه غذایی ما ایرانیان دارند که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

در سفرزون بخوانید :
رستوران های کره ای در تهران | چشیدن طعم خاص غذاهای آسیای شرقی در پایتخت ایران

معروف‌ترین غذاهای چینی را بشناسید

رستوران های چینی در تهران انواع پیش‌غذا: اسپرینگ رول یا رول بهاری (رول‌هایی استوانه‌ای‌شکل است که داخل آن‌ها با سبزیجات یا گوشت پر می‌شود و این رول‌ها را با سس ها و طعم‌دهنده‌های مختلف سرو می‌کنند.)، دامپلینگ (دامپلینگ شبیه دلمه‌های کوچکی است که سفیدرنگ هستند. برای پخت آن‌ها از یک خمیر نشاسته‌ای استفاده می‌شود که داخلش با مواد و ترکیبات مختلفی مانند گوشت و سبزیجات پر می‌شود)، اگ‌رول یا رول تخم‌مرغ (شبیه اسپرینگ رول است).

 

غذاهای دریایی

غذاهای دریایی محبوب و مناسب باسلیقه ایرانیان، فیله ماهی مرکب، خرچنگ با سس تند، میگو با سس ترش‌وشیرین، لابستر و … هستند.

غذاهای گوشتی

غذاهای گوشتی در فرهنگ غذایی چین تنوع زیادی دارند و از بین محبوب‌ترین آنها در بین ایرانیان می‌توان به اردک سرخ شده، مرغ ترش‌وشیرین و چیکن کونگ پائو (مواد اصلی تشکیلدهنده آن مرغ و سبزیجات، بادام‌زمینی سرخ شده است) اشاره کرد.

رستوران های چینی در تهران چاپ سویی

چاپ سویی خوراک سبزیجات و گوشت است که برای طبخ این غذا رشته‌های انواع گوشت روی حرارت تند تفت‌داده می‌شود. این غذا یکی از غذاهای معروف چین است که با اندکی تغییر در روش پخت، در همه دنیا محبوب شده است.

برنج سرخ شده

چائو فان یا برنج سرخ شده، یکی از خوشمزه‌ترین غذاها است. در پخت آن، برنج با مواد دیگری مانند سبزیجات و تخم‌مرغ تفت‌داده می‌شود. هرچند این غذا را با نام برنج سرخ شده می‌شناسیم اما در واقع برنج سرخ نمی‌شود و فقط با به همراه مواد دیگر تفت‌داده می‌شود.

انواع نودل

نودل بخش جدانشدنی از غذاهای چینی است. در پخت نودل از انواع سبزیجات ریز استفاده می‌شود برای همین است که نودل‌های چینی طعم و بوی فوق‌العاده‌ای دارند تنوع غذاهایی که با نودل پخته می‌شوند زیاد است و یکی از معروف‌ترین آن‎ها، ژاجیانگ می ین یا خوراک نودل با سس سویا است.

همچنین نودل سرخ شده یا چو مین که در بین ایرانیان هم بسیار محبوب است، در این غذا، نودل مانند برنج سرخ شده، تفت‌داده می‌شود و با ترکیبات مختلفی مانند گوشت و یا سبزیجات سرو می‌شود.

رستوران های چینی در تهران ماپو توفو

توفو که به‌عنوان کشک لوبیا هم شناخته می‌شود یکی از مواد غذایی محبوب در غذاهای آسیای شرقی است. با استفاده از این ماده غذایی غذاهای بسیاری تهیه می‌شود و ماپو توفو یکی از این غذاهاست که در دنیا بسیار محبوب است.

انواع سوپ

از آن‌جایی که مردم چین غذاهای آبکی را خیلی دوست دارند، شاید با دیدن غذاهای چینی، فکر کنید اکثر آن‌ها سوپ هستند اما در واقع تعداد زیادی از آن‌ها سوپ نیستند. البته در بین غذاها سوپ‌های متنوع و خوشمزه زیادی مانند: سوپ جلبک، سوپ وانتان (مخلوطی از سوپ و دامپلینگ است)، سوپ سبزیجات و… وجود دارد که می‌توانید در فصل سرد آن‌ها را امتحان کنید.

هات پات

هات پات در فارسی «دیگ داغ» ترجمه می‌شود و یکی از معروف‌ترین غذاهای کشور چین است. در واقع این غذا یک سوپ بسیار محبوب است. برای تهیه‌ی این غذا تمام مواد را داخل ظرفی پرازآب سرد می‌ریزند و سپس ظرف را روی حرارت قرار می‌دهند تا آب به‌خوبی جوش آمده و مواد پخته شود. در نهایت تمامی مواد را داخل میکسر می‌ریزند تا رقیق شود.

در سفرزون بخوانید :
رستوران ژاپنی در تهران | معرفی بیش از ۱۲ رستوران برتر ژاپنی پایتخت

 

معرفی ۱۳ رستوران چینی در تهران

بعد از آشنا شدن با غذاهای چینی حالا وقت آن است که به یک رستوران چینی سر بزنید و این غذاهای خوش‌طعم را امتحان کنید.

 

رستوران اژدهای طلایی

رستوران های چینی در تهران رستوران اژدهای چینی، اولین رستوران چینی در شرق میانه و در ایران است که در سال ۱۳۴۷ با آشپزان خارجی و کارآزموده شروع به کار کرد. این رستوران نه یک رستوران آسیایی بلکه یک رستوران کاملاً چینی است. در این رستوران همه مدل غذای چینی، یعنی انواع نودل، انواع مختلف غذاهای دریایی، انواع مختلف برنج سرخ شده و … وجود دارد. فضای این رستوران گرم و صمیمی است و دکوراسیونی کاملاً چینی دارد که با آویزها، مجسمه‌ها و تابلوهایی از فرهنگ چین تزیین شده است.

 

آدرس: خیابان شریعتی، جنب متروی قیطریه، ابتدای بلوار صبا (اندرزگو)، رستوران چینی اژدهای طلایی

تلفن: ۲۲۲۳۰۲۹۲ – ۲۲۲۱۹۰۳۶

رستوران چینی تهران

این رستوران یکی دیگر از رستوران های چینی ایران است که قدمت زیادی دارد. هرچند دکوراسیون این رستوران مطابق فرهنگ چینی نیست اما محیط این رستوران بسیار دوست‌داشتنی، ساده و با صفاست. یکی از دلایل باصفا بودن این رستوران حیاط آن است که حال و هوای خوبی دارد و لذت خوردن غذای چینی را دوبرابر می‌کند. در منوی این رستوران انواع غذاهای چینی وجود دارد که می‌توانید با راهنمایی گارسون‌های این مجموعه، غذایی مطابق سلیقه‌تان سفارش دهید.

 

آدرس: خیابان ولیعصر، روبروی فاطمی، کوچه عبده، پلاک ۶۴

تلفن: ۸۸۹۰۰۷۱۴

 

رستوران چینی تی بی آی

رستوران های چینی در تهران رستوران TBI Chineese نام مجموعه رستوران های چینی است که یک شعبه از این رستوران در کیش و دو شعبه دیگر این رستوران در تهران قرار دارد. در این رستوران، آشپزهای چینی با استفاده از مواد تازه و باکیفیت انواع غذاهای چینی را طبخ می‌کنند. در این رستوران می‌توانید مرغ ترش‌وشیرین، برنج سرخ شده، بادمجان با سس سیر، انواع نودل و غذاهای دیگر را سفارش دهید. همچنین در این رستوران می‌توانید هات پات چینی را هم امتحان کنید.

 

آدرس (شعبه هتل فردیس): خیابان سمیه، خیابان موسوی (فرصت)، کوچه سهیل، پلاک ۱

تلفن: ۸۸۸۳۸۳۰۱

آدرس (شعبه نودل اکسپرس): انتهای خیابان آجودانیه، فودکورت مجتمع عرش آجودانیه

تلفن: ۲۶۱۵۰۹۹۴

رستوران نودل چی

رستوران های چینی در تهران رستوران نودل چی یک رستوران آسیایی است که در آن انواع غذاهای آسیایی به‌خصوص غذاهای چینی باکیفیت بالا و طعمی عالی پخته می‌شوند. در این رستوران می‌توانید انواع پیش‌غذاها و غذاهای چینی مانند: اسپرینگ رول و دامپلینگ، انواع نودل، برنج سرخ شده با مرغ، گوشت، میگو و یا سبزیجات را سفارش دهید.

آدرس: بلوار اندرزگو، بین قیطریه و کامرانیه، جنب اشکستانپور شمالی

تلفن: ۲۲۶۷۴۸۴۶ – ۲۲۶۹۶۴۹۶

 

رستوران بامبو اکسپرس

این رستوران یکی دیگر از محبوب‌ترین رستوران های آسیایی در تهران است که انواع غذاهای چینی را طبخ می‌کند. در این رستوران می‌توانید سس‌های متنوع با طعم‌های مختلف را در کنار غذای خود سفارش دهید و از طعم دلخواهتان لذت ببرید. سس کره بادام‌زمینی، سس واسابی، سس تند پیازچه، سس تارتار، سس سویا، سس ترس و شیرین، سس تریاکی، سس سیراچا و سس دینامیت، نام سس‌هایی هستند که می‌توانید همراه غذا سفارش دهید.

 

آدرس: الهیه، گلنار، ماهرو، بن‌بست پناهی، برج‌های الهیه، زیر برج B

تلفن: ۲۲۶۸۳۴۸۵ – ۲۲۶۸۳۴۶۷

در سفرزون بخوانید :
رستوران هندی در تهران | گذری به غذاهای پر از ادویه هندی

 

رستوران ستاره ونک

رستوران های چینی در تهران رستوران ونک استار یا ستاره ونک یک رستوران کوچک با محیطی دنج و دکوراسیونی مطابق فرهنگ آسیایی است. هرچند محیط این رستوران کوچک است اما یک منو با غذاهای متنوع دارد که ممکن است در انتخاب غذا شما را دچار تردید کند. در منوی این رستوران انواع غذاهای آسیایی از جمله غذاهای چینی وجود دارد که با راهنمایی مدیر این مجموعه می‌توانید غذایی مطابق سلیقه‌ی غذایی‌تان سفارش دهید و از طعم خوب آن لذت ببرید.

 

آدرس: میدان ونک – انتهای خیابان ونک – ابتدای خیابان سئول – پلاک ۱۲

تلفن: ۸۸۰۴۲۱۹۳

 

رستوران چینی مانسون لانژ

رستوران های چینی در تهران رستوران مانسون لانژ یک رستوران آسیایی و لوکس در تهران است. علاوه بر غذاهای خوش طعم، محیط این رستوران بسیار موردپسند مشتریان واقع می‌شود. فضای این رستوران بسیار شیک و جذاب است و برای قرارهای مهم بسیار مناسب است. همچنین در این رستوران یک تراس جذاب هم وجود دارد که برای دورهمی‌های دوستانه انتخاب خوبی خواهد بود. از جمله غذاهای محبوب رستوران چینی مانسون می‌توان به: میگو ترش‌وشیرین، رول میگو و سوپ تند و ترش اشاره کرد.

 

آدرس: خیابان جردن – نبش خیابان گلدان – پلاک ۲

تلفن: ۲۲۰۴۴۸۱۳ – ۲۲۰۵۳۴۳۷

 

رستوران سوشی آنت

رستوران های چینی در تهران رستوران سوشی آنت یکی دیگر از رستوران‌های آسیایی تهران است که در آن می‌توانید انواع غذاهای چینی را سفارش دهید. محیط رستوران شیک و جذاب است و برای قرارهای دوستانه انتخاب بسیار مناسبی است. در این رستوران می‌توانید انواع نودل، انواع پلوی چینی و چاپ سوی را سفارش دهید.

 

آدرس: زعفرانیه خیابان آصف سه‌راه آصف کوچه سیمین

تلفن: ۲۶۸۰۶۹۳۱

 

 

 

رستوران چینا باکس

رستوران های چینی در تهران این رستوران در کنار دریاچه چیتگر قرار گرفته است و شما می‌توانید لذت خوردن انواع نودل چینی را با دیدن منظره دریاچه چیتگر دوبرابر کنید. اگر با گروهی قصد رفتن به رستوران را دارید که همه افراد علاقه‌مند به غذای چینی نیستند، نگران نباشید! در این رستوران علاوه بر انواع نودل، می‌توانید پنینی، پیتزا و یا همبرگر سفارش دهید.

 

آدرس: بزرگراه همت غرب، دریاچه چیتگر، بام لند، بلوک B، رستوران چینا باکس (فودکورت بام لند)

تلفن: ۴۰۴۴۳۲۰۹ – ۴۰۴۴۳۲۱۲

 

 

رستوران چینی سیلک رود فرد جوان

رستوران های چینی در تهران یکی دیگر از رستوران‌های چینی تهران که انواع غذاهای چینی را در منوی خود دارد رستوران جوان است. محیط این رستوران ساده و آرام است و کیفیت غذاها بالاست. در این رستوران می‌توانید غذاهای مختلف چینی، انواع سوپ و انواع سالاد چینی را سفارش دهید.

 

آدرس: سپهبد قرنی، بعد از طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۲

تلفن: ۸۸۹۱۷۵۹۱

 

رستوران پیچ

رستوران های چینی در تهران رستوران پیچ یک رستوران کوچک و صمیمی است و بر خلاف محیط کوچکش تنوع غذا در این رستوران بسیار بالاست. در این رستوران در کنار انواع پاستا و ساندویچ، غذاهای آسیایی هم طبخ می‌شود. در این رستوران انواع نودل‌های چینی را می‌توانید سفارش دهید.

 

آدرس: تهران، پاسداران، ساقدوش انتهای رحمانیان شمالی، پلاک ۱۲

تلفن: ۲۲۳۰۰۳۰۳

 

 

رستوران فردیس (سوئیس سابق)

رستوران های چینی در تهران رستوران فردیس، یک رستوران قدیمی به سبک رستوران های فرانسوی است که در آن غذاهای ملل مختلف از جمله غذاهای چینی را می‌توانید امتحان کنید. محیط این رستوران فوق‌العاده جذاب و دوست‌داشتنی است. حیاط این رستوران یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این رستوران است. خوردن غذا در این حیاط با‌صفا لذت خوردن غذاهای چینی خوش‌طعم را دوچندان می‌کند.

 

آدرس: خیابان سمیه، خیابان شهید موسوی، جنب هتل اسکان، کوچه آرایه

تلفن: ۸۸۸۲۸۵۱۶

 

 

رستوران واسابی

رستوران های چینی در تهران یکی دیگر از رستوران های آسیایی تهران رستوران واسابی است که فضای شیک و جذابی دارد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای چینی را سفارش دهید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رستوران این است که غذاهای این رستوران بسیار باسلیقه تزیین و سرو می‌شوند.

 

آدرس: اتوبان کردستان، شصت و چهارم غربی، مجتمع آ اس پ، واحد ۲۶ تجاری

تلفن: ۸۸۰۳۹۷۷۸

 

جمع‌بندی

گفتیم که فرهنگ غذایی چینی پر از شگفتی و طعم‌های متنوع است که در تمام دنیا طرف‌داران زیادی دارد. قطعاً تجربه غذاهای کشورهای دیگر برای ما تجربه‌ی جالبی خواهد بود به شرطی که بهترین رستوران‌ها را انتخاب کنیم و با طعم واقعی غذاهای جدید آشنا شویم. امیدواریم به بهترین رستوران های چینی تهران سر بزنید و از غذاهای چینی لذت ببرید.

اگر رستوران دیگری می‌شناسید که جای آن در این فهرست خالی است، برای ما از تجربه خود بنویسید.