سن پترزبورگ برای فرهنگ غنی و بی‌نظیر آشپزی‌اش شهرت دارد. در آشپزی باشکوه سن پترزبورگی گذشته‌ی تاریخی شهر و شکل‌های مدرن غذاهای کلاسیک با مهارت درهم‌آمیخته می‌شوند. حاصل کار ترکیب‌‌های غذاهایی دلپذیر است. غذاهای سن پترزبورگ ، ترکیب‌هایی هستند که بی‌تردید چشیدن طعم‌شان از تجربه‌های فراموش‌نشدنی گردشگران خواهد بود. در این مطلب سفروزن، بهترین رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ را به شما معرفی خواهیم کرد. برای تجربه‌ی لذت‌بخش گشت‌وگذار خوراکی حتما باید به آن‌ها سر بزنید.

saadatrent
رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ و یک شکم‌گردی ناب ۲
در آشپزی باشکوه سن پترزبورگی گذشته‌ی تاریخی و شکل‌های مدرن غذاهای کلاسیک با هم آمیخته می‌شوند

به کدام رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ برویم؟

رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ و یک شکم‌گردی ناب ۳
در سن پترزبورگ از هر طرف که بروید در نهایت از نوسکی سردرمی‌آورید

خیابان مشهور و زیبای نوسکی قلب تپنده‌ و مرکز فرهنگی شهر سن پترزبورگ است که تقریبا تمام دیدنی‌های این شهر در این خیابان تاریخی و یا در حول‌وحوش آن قرار دارند. شما در سن پترزبورگ از هر طرف که بروید در نهایت از نوسکی سردرمی‌آورید. رستوران‌ها و کافه‌ها هم از این موضوع مستثنا نیستند و چند تا از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های سن پترزبورگ که به جز غذای خوشمزه‌، اهمیت تاریخی هم دارند، در این خیابان قرار گرفته‌اند. اگر هم می‌خواهید در سفر به جام جهانی، سن پترزبورگ را بچرخید حتما به راهنمای ما در سفرزون سر بزنید.

غذاهای سن پترزبورگ و طعم مدرن آشپزی کلاسیک روسی در پالکین

رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ و یک شکم‌گردی ناب ۴
پالکین، اولین رستوران‌ سن پترزبورگ بود که غذای روسی عرضه کرد

این رستوران ۲۰۰ ساله در ساختمان پلاک ۴۷ خیابان نوسکی، از اولین رستوران‌ سن پترزبورگ بود که غذای روسی عرضه کرد. پالکین امروز هم مانند گذشته با فضای داخلی کاخ مانند، کف‌پوش‌های چوبی، لوسترهای باشکوه و فرسکوهای بی‌نظیر دیوارها، مجلل و خیره‌کننده است. بیشترین شهرت آشپزخانه‌ی پالکین، به جز کیفیت عالی خوراک‌ها،  به‌دلیل تغییرات خلاقانه‌ای است که در دستور تهیه‌ی غذاهای کلاسیک می‌دهد. امروز به جز غذاهای سن پترزبورگ و روسیه، خوراک‌‌هایی از اروپا مرکزی و شرقی را هم می‌توانید در پالکین سفارش داده و میل کنید. برای رفتن به پالکین بهتر است از قبل میزتان را رزرو کنید.

Nevsky Prospekt 47, St Petersburg

چخوف : همیشه پای یک نویسنده در میان است

رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ و یک شکم‌گردی ناب ۵
خوراکی‌های کلاسیک روسی را در رستوران چخوف بخورید

در رستوران چخوف احساس می‌کنید در فضای روستایی روسیه‌ی قرن نوزدهم هستید. منوی رستوران گردشگران را دعوت می‌کند از خوراکی‌های کلاسیک روسی مانند خُلُدت، خورا ک کلم همراه با سیب و کرنبری، دنده‌های دودی شده‌ی خوک، سیب‌زمینی سرخ‌شده با قارچ‌های پورسینی و ..لذت ببرند.

Nevsky Prospekt 47, St Petersburg


در سفرزون بخوانید: غذاهای خوشمزه‌ی روسیه ، طعم‌های آسیای شمالی


لورپ ، یک جای تاریخی در میان رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ

رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ و یک شکم‌گردی ناب ۶
بوفه‌ی صبحانه لورپ یکی از معروف‌ترین بوفه‌های صبحانه در جهان است

لوروپ یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های در حال فعالیت سن پترزبورگ است. در این رستوران می‌توانید بهترین غذاهای سن پترزبورگ و لذیذ‌ترین خوراک‌های کلاسیک را در یکی از منحصربه‌فردترین فضاهای این شهر بچشید. ساختمان رستوران لوروپ که در گراند هتل اروپا قرار دارد در سال ۱۹۰۵ به سبک آرت‌نوو ساخته شده و یکی از پاتوق‌های طبقه مرفه و چهره‌های مشهور پایتخت فرهنگی روسیه است. بوفه‌ی صبحانه این رستوران هم یکی از معروف‌ترین بوفه‌های صبحانه در جهان است.

Grand Hotel Europe, Mikhailovskaya ulitsa 1/7, St Petersburg

نازدُرُویه :  در آشپزخانه‌ی سنتی مادربزرگ‌های روسی

رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ و یک شکم‌گردی ناب ۷
در نازدُرُویه انگار در خانه‌ی مادربزرگ‌های روسی هستید

در میان رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ ، این یکی از بهترین‌هاست. در رستوران نازدُرُویه که در خیابان بالشوی قرار دارد، خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی روسی براساس دستور تهیه‌ی قدیمی‌شان آماده می‌‌شوند. این‌جا می‌توانید فضای گذشته را تجربه کنید و خوراک‌هایی را میل کنید که امروز به‌ندرت پخته می‌شوند. فضای این رستوران از چندین اتاق تشکیل شده که هر کدام دکور منحصربه فرد ولی در کل سبک روسی دارند و در هر گوشه‌وکناری صنایع دستی و اشیای سنتی روسی هم به چشم می‌خورد. منوی نازدُرُویه بسیار متنوع است و مجموعه‌ای از سوپ‌های گرم خوشمزه، انواع خوراک‌های ماهی و گوشت، کیک‌های سنتی که با کلم و سیب‌زمینی درست می‌شوند، ترشی‌هاس سنتی و پیراشکی‌های گوشت سیبریایی را شامل می‌شود. در این رستوران همچنین می‌توانید انواع نوشیدنی‌هایی که در دهکده‌های سراسر روسیه ساخته می‌شوند را میل کنید.

Bolshoy Prospekt P. S 13, 1st Floor, St Petersburg

خانه‌ی استیک استراگانف : همه چیز برای آرامش فراهم است

رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ و یک شکم‌گردی ناب ۸
با کودکان خود به خانه‌‌ی استیک استروگانف بروید

اگر با فرزندان‌تان در سفر هستید، پیشنهاد می‌کنیم به خانه استیک استراگانف در مرکز شهر سر بزنید. اتاق اسباب‌بازی، سرگرمی‌های مختلف برای کودکان و پرستارانی که آخر هفته‌ها برای مراقبت از کودکان ۱ تا ۵ سال در محل حاضر هستند از جمله امکاناتی است که این رستوران برای بچه‌دارها در نظر گرفته تا غذاهای سن پترزبورگی را با آرامش بچشند و از ساعاتی فراغت لذت ببرند. این رستوران که در ساختمانی تاریخی قرار دارد، فضایی بسیار دلنشین دارد که با چوب و چرم تزئین شده و دیوارها پر از عکس‌هایی از زندگی روزمره‌ی مردم روسیه در قرن نوزدهم است.

Konnogvardeyskiy Bul’var, 4, St.Peterburg, Leningradskaya oblast, 190000

آشپزخانه‌ی رومئو : غذایی با چاشنی باله‌ی روسی

رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ و یک شکم‌گردی ناب ۹
بعد از تماشای باله در تئاتر مارینسکی به اشپزخانه‌ی رومئو بروید

اگر از علاقه‌مندان فعالیت‌های هنری- فرهنگی باشید، حتما در طول سفرتان برای دیدن نمایش باله به تئاتر مارینسکی سر خواهید زد. پیشنهاد می‌کنیم پس از لذت بردن از نمایش باله به آشپزخانه‌ی رومئو بروید در نزدیکی تئاتر بروید و طعم دلچسب غذاهای سن پترزبورگ و دسرهای مشهور این رستوران را با چشم‌انداز زیبایی به کلیسای سنت‌نیکلاس در پیش‌رویتان بچشید.

رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ : کافه‌نشینی به سبک روسی

رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ و یک شکم‌گردی ناب ۱۰
سن پترزبورگ پر از کافه‌های خوب است

وقتی حرف از غذاهای سن پترزبورگ می‌شود، از کافه‌های دلنشین این شهر نباید گذشت. این شهر انقدر کافه‌های خوب دارد که انتخاب چند تا میان آنها کار آسانی نیست ولی با این‌حال تعدادی از بهترین‌ها کافه‌ها که محبوب اهالی شهر و گردشگران هستند را به شما معرفی می‌کنیم.


در سفرزون بخوانید: گشت و گذار در روسیه‌ی زیبا ، راهنمای بهترین زمان سفر و ویزا


کافه ابله :کافه‌ای برای دوست‌داران ادبیات

رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ و یک شکم‌گردی ناب ۱۱
کافه ابله یادآور زندگی نویسنده‌ی رمان ابله است

نام این کافه از نام یکی از مشهورترین رمان‌های داستایوفسکی گرفته شده، در نزدیکی کلیسای سنت‌اسحاق قرار دارد و در آن  انواع غذاهای روسی و بین‌المللی سرو می‌شود. تزئین کافه به تناسب نامش با اشیای آنتیک، زیبایی خاصی به آن بخشیده و یادآور دوران زندگی این نویسنده‌ی بزرگ است. کارکنان این کافه به زبان انگلیسی مسلط هستند و میزهای بازی شطرنج و تخته‌نرد هم در کافه مهیاست.

Moika Embankment, 82, St. Petersburg 190000

کافه زوم : کافه‌ای به گرمای خانه

رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ و یک شکم‌گردی ناب ۱۲
کافه زوم برای رفع خستگی شهرگردی و صرف غذایی ساده و لذیذ مناسب است

فضای گرم، دلنشین و راحت کافه زوم که با کتاب و عکس و نقاشی دکور شده یکی از بهترین جاها برای رفع خستگی شهرگردی و صرف غذایی ساده و لذیذ است. اگر راحتی و سادگی را ترجیح می‌دهید حتما به این کافه‌ی محبوب شهر سر بزنید و کافه‌نشینی‌ را به خاطره‌ای به‌یادماندنی از سفرتان تبدیل کنید. در میان رستوران ها و کافه‌های سن پترزبورگ ، این کافه‌ بسیار خودمانی و محبوب است.

Gorokhovaya 22, St Petersburg

کافه‌های ارزان و خودمانی و خاطره‌ای خوش از غذاهای سن پترزبورگ

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که ترجیح می‌دهید با صرف هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه غذایی مناسب میل کنید در سن پترزبورگ کافه‌های دلپذیری برای شما هم وجود دارد. یکی از این کافه‌ها بلینی‌دامیک نزدیک ایستگاه متروی ولادیمیر است که پنکیک‌های بی‌نظیری دارد. اما اگر دوست دارید در فضای باز غذایتان را میل کنید پیشنهاد ما به شما کافه پاف است که غذاهای سالم و خوشمزه‌ای دارد. این کافه‌ی محبوب دانشجویان، آخر هفته‌ها شلوغ می‌شود. کافه دنج پلمنی که پلمنی این غذای سنتی روسی سرو می‌کند، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.