هرساله مقاصد بیش‌تری برای استفاده کنندگان از صندلی‌های چرخدار ایجاد می‌شود که می‌تواند برای علاقه‌مندان کارهای هیجان‌انگیز مناسب باشند. جاهایی که هر کسی می‌تواند به آن‌جا سربزند و از آن‌ها لذت ببرد، اما به‌طور خاص برای سفر با ولیچر بسیار مناسب است. جاهایی که شما فکرش را هم نمی‌کردید. در این مطلب سفرزون ۵ تا از بهترین مکان‌ها برای سفر با ویلچر را معرفی می‌کنیم.

saadatrent

 اسنوبورد سواری در ویستلر، کانادا : اوج هیجان

Snowboarding in Whistler در کانادا یکی از بهترین جاها برای ورزش معلولان است
Snowboarding in Whistler در کانادا یکی از بهترین جاها برای ورزش معلولان است

برنامه‌های ورزشی فضای باز ویستلر (Whistler, Canada) در طول سال اجرا می‌شود و فعالیت‌های تابستانی و زمستانی برای ورزشکاران و افراد غیر‌حرفه‌ای دارای معلولیت قابل اجراست. در فصل زمستان تمرکز این مرکز روی ورزش‌های آبی است و کلاس‌های آموزشی و تمرین قایق‌سواری کایاک، کانو و پارو زدن در دریاچه‌ی آلتا برگزار می‌شود. برنامه‌های زمستانی شامل اسکی، اسنوبوردینگ و مسابقات آلپاین است که با نوشیدن هات‌چاکلت داغ یا نوشیدنی‌های دیگر و در یکی از مجموعه‌های اسکی مناسب صندلی چرخدار مانند هتل آوا برگزار می‌شود.

غواصی در دریای سرخ، مصر: سفر در دنیای زیر آب

Scuba-diving in the Red Sea در مصر جای خوبی برای سفر با ویلچر است
Scuba-diving in the Red Sea در مصر جای خوبی برای سفر با ویلچر است

در ساحل شرقی مصر تعدادی از مشهور‌ترین جاهای غواصی دنیا قرار دارد و بسیاری از آن‌ها امکان استفاده‌ی افراد دارای ویلچر را فراهم می‌کنند. کلاس‌های آموزش غواصی برای افراد کم‌توان در این مجموعه‌ها برگزار می‌شود. مجموعه‌ی لوکس «القوسیر» در شهر ساحلی «مارسا عالم» قرار گرفته و این مکان با برخی از شرکت‌های تفریحی همکاری می‌کند.

در سفرزون بخوانید: ۱۰ بهترین جاهای دیدنی تورنتو و زیبایی‌هایش برای مسافران کانادا

منطقه‌ی اینترتینمنت در تورنتو محل‌ه­ای است درست مشابه با محله‌ی برادوی در نیویورک که شور و نشاط و فعالیت در آن جریان دارد. این محله مکانی برای دیدن تولیدات مهم تئاتری با آخرین اجراهای صحنه­‌ای… بیش‌تر بخوانید Petit-Champlain, Quebec City

باشگاه غواصی «اوناس» در شمال القوسیر و در شهر «شرم الشیخ» قرار دارد و دارای یک مرکز غواصی ثابت همراه با قایق‌ها و تورهای غواصی برای تمامی افراد است. مکانی مناسب‌تر از این‌جا برای سفر با ویلچر و غواصی وجود ندارد.

رفتینگ آب‌های خروشان در یوتا، سفر با ویلچر برای ماجراجویی

White-water rafting in Utah اگر اهل هیجان هستید، رفتینگ یوتا را از دست ندهید
White-water rafting in Utah اگر اهل هیجان هستید، رفتینگ یوتا را از دست ندهید

در سال‌های اخیر «پارک ملی یوتا» (Utah National Park) به سختی تلاش کرده تا امکان مشاهده‌ی مناظر زیبای این ایالت را برای تمامی افراد فراهم کند. قایق‌سواری در آب‌های خروشان رودخانه‌ی کلرادو که برای افراد دارای ویلچر هم قابل انجام است از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. این تورهای قایق‌سواری می‌توانند به انتخاب خود فرد، چند ساعته و یا چند روزه باشند. استراحتگاه بسیار زیبای «ردکلیف» در نزدیکی دره‌ی «وست‌واتر» قرار دارد؛ جایی که قایق‌سواری در آب‌های آن انجام می‌شود و اتاق‌هایش با قابلیت استقاده برای افراد ویلچر‌سوار ساخته شده‌اند.

گشت‌و‌گذار در آمازون، اکوادور: اقامت در جنگل‌های بارانی آمازون

Trekking in the Amazon می‌توانید از نزدیک جنگل‌های آمازون را ببینید
Trekking in the Amazon می‌توانید از نزدیک جنگل‌های آمازون را ببینید

قسمت‌های زیادی از جنگل‌های آمازون احتمالا هنوز کشف نشده‌اند، اما بخش‌های شناخته شده‌ی آن مانند «مجتمع رفاهی اکو» (Huasquila Amazon Lodge) برای استفاده‌کنندگان از صندلی چرخدار طراحی شده است. در مجتمع تفریحی «هواسکویلای آمازون»، پیاده‌راه‌ها در جنگل‌های استوایی برای استفاده از صندلی چرخدار طراحی شده‌اند و از طراحی خاصی برخوردارند.

خرید بلیط هواپیما تهران تورنتو
رزرو هتل در کانادا

صندلی‌های چرخدار مناسب جنگل‌های استوایی نیز در اختیار مهمانان قرار می‌گیرند. هزینه‌ی تورهای گشت‌و‌گذار در جنگل به‌عنوان بخشی از هزینه‌ی اقامت محاسبه می‌شوند و کارکنان مرکز تمام سعی خود را می‌کنند تا لذت بردن از این بهشت استوایی برای تمامی مهمانان امکان‌پذیر شود.

زیپ‌لاینینگ در نیو فورست، انگلستان: محبوب‌ترین انتخاب برای ماجراجویی

Zip-lining in the New Forest جای که بچه‌ها و بزرگ‌ترها حسابی خوش خواهند گذراند
Zip-lining in the New Forest جای که بچه‌ها و بزرگ‌ترها حسابی خوش خواهند گذراند

مرکز تفریحات فضای باز «آوون تایلر» (Avon Tyrrell) توسط انجمن خیریه‌ی جوانان انگلستان اداره می‌شود و هدفش فراهم آوردن تمام ماجراجویی‌های موجود برای همه‌ی آدم‌ها است. با وجود رقابت شدید میان بیش از ۴۰ فعالیت ماجراجویانه‌ی مختلف موجود در مرکز، زیپ‌لاین با فاصله‌ی زیادی پرطرفدارترین سرگرمی مرکز است که به استفاده‌کنندگان از ویلچر اجازه می‌دهد از روی دریاچه‌های آوون تایلر عبور کنند. آخر‌ هفته‌ها برای لذت بردن و گشت‌و‌گذار کودکان دارای اختلالات حرکتی در نیو فورست (New Forest) برنامه‌ریزی شده و این موضوع سفر با ویلچر را راحت می‌کند.