اساسی‌ترین نکته‌ای که برای لذت بردن از سفر به اصفهان باید به آن اهمیت بدهید؛ انتخاب شرایط و هزینه اقامت در اصفهان است. آرامش و امنیت یک مسافر، به‌واسطه‌‌ی یک مکان راحت و بی‌دغدغه تامین می‌شود. با پیش‌بینی مدت زمان و همچنین مقدار هزینه اقامت‌‌ در اصفهان با خیالی آسوده با یک انتخاب مناسب داشته باشید. اصفهان به‌دلیل حجم بالای گردشگر شرایط مالی و سلایق متفاوت با برای اقامت را پوشش ‌می‌دهد. تا پایان، همسفر سفرزون در سفر به اصفهان باشید تا هزینه اقامت در اصفهان را به‌طور جامع برای‌تان شرح دهیم.

saadatrent

۱ـ گران ترین هتل ها برای اقامت در اصفهان : عباسی و کوثر

یکسری از لوکس‌ترین هتل‌های ایران در اصفهان هستند
یکسری از لوکس‌ترین هتل‌های ایران در اصفهان هستند

اولین تصویری که از اقامت در اصفهان در ذهن مسافران نقش می‌بندد، هتل‌های این شهر است که به‌دلیل گستره‌ی امکانات و خدمات محتمل‌ترین گزینه برای سپری روز‌های سفر محسوب می‌شود. برای اقامت در هتل‌های اصفهان بهترین انتخاب‌ها، هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره هستند که گران‌ترین نوع اقامت هم به‌حساب می‌آیند.
این هتل‌ها در مقایسه با خدمات متنوعی که به مسافران ارائه می‌دهند، انتخاب ارزشمند، اما گرانی هستند. در اصفهان اکثر هتل‌ها، نزدیک مکان‌های گردشگری و فروشگاه‌ها قرار دارند تا دسترسی مسافران به مناطق توریستی راحت‌تر و هزینه‌های رفت‌و‌آمد در شهر کم‌تر شود؛ بنابراین اگر طالب یک سفر لوکس هستید و تنوع خدمات در سفر برای‌تان در اولویت است، پیشنهاد می‌کنیم قبل از عزیمت به اصفهان با بهترین هتل‌های آن، آشنا شوید.

هتل ۵ ستاره عباسی

هتل عباسی از زیباترین و در عین‌حال گران‌ترین هتل‌های اصفهان است
هتل عباسی از زیباترین و در عین‌حال گران‌ترین هتل‌های اصفهان است

یکی از شاهکار‌های معماری ایران و اصفهان مجموعه بین‌المللی هتل عباسی است. این هتل قدیمی‌ترین هتل جهان است و نماد هنر معماران اصفهانی‌ست که از دوران صفوی به‌جا مانده است.

داستان ساخت این هتل به دوره‌ی صفویه بازمی‌گردد. مجموعه بازارچه، مدرسه و کاروانسرا، به‌دستور «شاه سلطان حسین صفوی» به قصد پیشکشی به مادرش بنا شد که بعد از گذران سال‌ها تبدیل به زیبا‌ترین و مجلل‌ترین هتل ایران شد. این هتل پنج ستاره که به‌دلیل نوع معماری‌اش، مثل موزه‌ای است، ۲۲۵ اتاق، سوئیت و آپارتمان است. اکثریت این اتاق‌ها مشرف به فضای چشم‌نواز باغ هستند و سبک معماری قاجار و صفویه از ویژگی‌های قابل توجه سوئیت‌هاست. هتل عباسی در تمام اصول و استاندارد‌های بین‌المللی روز دنیا جزو برترین‌هاست و لوکس‌ترین و کامل‌ترین خدمات را در اختیار مسافران داخلی و خارجی قرار می‌دهد. این هتل در خیابان چهار باغ عباسی، خیابان آمادگان قرار دارد.

آدرس هتل عباسی روی نقشه گوگل

هزینه اقامت در هتل عباسی: قیمت مبنا و بدون تخفیف برای اقامت در یک اتاق دو‌تخته با ظرفیت دو نفر، در این هتل، برای روزهای پاییز و تابستان ۹۷، حدود ۴۸۰ هزار تومان است که احتمالاً برای نوروز ۹۸، با افزایش ۱۰درصدی مواجه خواهد شد. البته قیمت اتاق‌های سنتی (صفویه و قاجار) تا نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم می‌رسد!

هتل ۵ ستاره کوثر

اقامت در اصفهان را با هتل کوثر و استخر معروفش امتحان کنید
اقامت در اصفهان را با هتل کوثر و استخر معروفش امتحان کنید

دومین هتل لوکس (۵ ستاره) اصفهان هتل پارسیان کوثر است. این هتل چندین‌بار نامش تغییر کرده تا امروز به‌نام هتل پارسیان کوثر شناخته می‌شود. هتل کوثر دقیقا روبه‌روی پل سی و سه پل قرار دارد. از ویژگی‌های مهم این هتل باید به استخر روباز محوطه باغ پشتی، کافه و البته آش معروفش اشاره کرد. برای کسانی که عاشق شنا کردن در هوای آفتابی هستید؛ این هتل یک اتفاق هیجان‌انگیز است. دسترسی خوب به اکثر مکان‌های دیدنی شهر، مثل پل خواجو و مسافت کم تا میدان نقش جهان اصفهان اشاره کرد. همچنین نزدیکی این هتل به مجتمع تجاری کوثر نیاز خرید مسافران را پاسخ می‌دهد.

آدرس هتل پارسیان کوثر روی نقشه گوگل

این هتل پنج ستاره با انواع رستوران‌ها و کافه‌هاو تنوع بالا در اتاق و سوئیت‌های لوکس با نمای زیبا از پل سی و سه پل چهره‌ی متفاوت از خاطره‌سازی برای مسافران نصف جهان دارد. اگر علاقمند به خوردن غذا در ساعات غیر‌متعارف از شبانه‌روز هستید؛ این هتل برای شما انتخاب خوبی‌ست، اولین رستوران ۲۴ ساعته‌ی اصفهان در هتل کوثر افتتاح شد.

هزینه اقامات در هتل کوثر: قیمت مبنا و بدون تخفیف اقامت در یک اتاق دو‌تخته برای پاییز ۹۷ در این هتل، حدود ۵۰۰ هزار تومان است که افزایش ۱۰درصدی آن، در ایام نوروز  ۹۸، قابل پیش‌بینی خواهد بود.


در سفرزون بخوانید: برنامه‌ی ۳روزه‌ی سفر به شیراز ، بهشت بهارنارنج‌ها


۲ـ اقامت در هتل سنتی ؛ رویایی اما ارزان

خیلی از مسافرانی که سفر به اصفهان را انتخاب کرده‌اند، شیفته‌ی حضور در محیطی سنتی با آداب اصیل اصفهان هستند و دوست دارند اقامت در اصفهان را رویایی کنند. به‌عقیده بسیاری از توریست‌های خارجی اقامت در هتل‌های سنتی رویایی اما ارزان به‌حساب می‌آید و فرد را به‌ سنت‌ها نزدیک می‌کند. این هتل‌ها در واقع خانه‌های قدیمی به‌جا مانده از دوران قاجاریه هستند که با تغییرات زیاد تبدیل به هتل شده‌اند؛ روندی که از ۱۰ سال پیش آغاز شد و در شهرهای اصفهان، کاشان، یزد و کرمان رواج یافت.

هتل‌های سنتی از بافت سنتی و فرهنگ اصیل مردم اصفهان دور نیستند و فضای خود را به امروزی بودن در ساخت ارجح دانسته‌اند. این هتل‌های معمولا ۳ ستاره هستند و نباید از آن‌‌ها انتظار یک هتل لوکس مانند هتل عباسی را داشت. اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که به قصد دور شدن از محیط کلیشه‌ی زندگی امروز، قصد سفر به اصفهان را دارید؛ این‌گونه هتل‌ها برای شما انتخاب عالی‌ست.

هتل سنتی عتیق

ذر سفر به اصفهان اقامت در هتل‌های سنتی را امتحان کنید
ذر سفر به اصفهان اقامت در هتل‌های سنتی را امتحان کنید

هتل سنتی عتیق یک خانه‌ی قدیمی دوران قاجاریه است که در سال‌های اخیر تبدیل به هتل سنتی شده است. حوض آّبی و زیبای وسط خانه، اتاق‌ها و فضای سنتی و شعمدانی‌های و سایه‌بان‌های این هتل خاطره‌انگیز است و حس و حال خاصی در شما برمی‌انگیزد. به‌طور کلی ۳۰ اتاق در این هتل وجود دارد که مشتمل بر اتاق‌های قاجار، بهارخواب، شاه‌نشین و انواع دیگر است.

آدرس هتل عقیق اصفهان روی نقشه گوگل

این هتل در مناطق شمال شرقی اصفهان است. البته متمایل به مرکز است. در واقع هتل سنتی عتیق در بافت سنتی شهر اصفهان است. هزینه اقامت در هتل سنتی عتیق: قیمت مبنا و بدون تخفیف اقامت در یک اتاق دو‌تخته برای پاییز ۹۷ در این هتل حدود ۳۵۰ هزار تومان تا نزدیک به ۹۰۰ هزار تومان است.

هتل سنتی اصفهان

هتل سنتی اصفهان یکی از خانه‌های قدیمی اصفهان است که استانداردهای بالایی دارد. این هتل هم مثل باقی هتل‌های سنتی اصفهان فضای زیبایی دارد و امکانات مناسبی را کنار هم جمع کرده است. فضایی آرام و دلنشین با رستوارنی سنتی. این هتل نزدیک به ۱۵ اتاق دارد که تنوع خدمات متفاوتی دارد و شامل اتاق‌های عادی و شاه نشین است.

آدرس هتل سنتی اصفهان روی نقشه گوگل

هزینه اقامت در هتل سنتی اصفهان: قیمت مبنا و بدون تخفیف اقامت برای یک شب در هتل سنتی ابن‌سینا، برای روز‌های پاییز ۹۷، در یک اتاق دوتخته، با ظرفیت ۲ نفر، حدود ۲۳۴ هزار تومان تا حداکثر ۷۰۰ هزار تومان است، که برای ایام نوروز ۹۸، احتمال افزایش ۱۰ درصدی آن وجود دارد.

هتل سنتی ابن‌سینا

هتل سنتی ابن‌ سینا به خاطر نزدیکی به میدان نقش جهان شهرت دارد
هتل سنتی ابن‌ سینا به خاطر نزدیکی به میدان نقش جهان شهرت دارد

هتل سنتی ابن سینا با معماری خاص خود که آئینه‌ی هویت ایرانی‌ست، از مکان‌هایی‌ست که با حضور در بافت باستانی اصفهان، گزینه‌ی خوبی برای مسافرانی‌ست که به قصد ماجراجویی در فرهنگ و آداب مردم به این شهر سفر کرده است.

آدرس هتل سنتی ابن سینا روی نقشه گوگل

این هتل در کنار مسجد جامع اصفهان و بازار قدیمی شهر قرار گرفته است که این نکته خود از نشانه‌های پایبندی آن به سنت‌هاست. ابن‌سینا با ۵۵ اتاق آماده‌ی پذیرایی از مسافران با ظرفیت بالای ۱۳۰ نفر است. همچنین رستوران بام هتل زیباترین چشم‌انداز به اصفهان را دارد که کنار سایر رستوران‌ها و کافه‌های هتل، لحظات طلایی و نابی را برای شما مسافر عزیز می‌سازد. این هتل در خیابان ابن سینا، کوچه‌ی ۳۷ واقع شده است.

هزینه اقامت در هتل سنتی ابن‌سینا: قیمت مبنا و بدون تخفیف اقامت برای یک شب در هتل سنتی ابن‌سینا، برای روز‌های پاییز ۹۷، در یک اتاق دوتخته، با ظرفیت ۲ نفر، حدود ۲۰۰هزار تومان است، که برای ایام نوروز ۹۸، احتمال افزایش ۱۰ درصدی آن وجود دارد.


در سفرزون بخوانید: جاهای دیدنی اصفهان ، تابلوی خوش نقش و نگار میراث صفوی


۳ ـ اقامت در مهمان‌پذیر‌ها

در سفر به اصفهان پایین بودن هزینه نسبت به هتل‌ها و عدم وجود قوانین خاص، از نکات مثبت مهمان‌سرا‌ها محسوب می‌شود. برای اقامت در اصفهان و این اقامتگاه امکان پخت و پز برای مسافران، در آشپزخانه‌ها به‌طور مشترک وجود دارد. قبل از سکونت در مهمانسرا‌ها حتماً به این نکته‌ی مهم توجه کنید که امکان استفاده از سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه برای تمامی مسافران مشترک است.

در سفر به اصفهان مهمان‌پذیرها انتخاب خوبی هستند به شرط این‌که با خانواده در این سفر نباشید. بنابراین برای اقامت در اصفهان به‌صورت مجرد یا متاهل یا با خانواده باید استراتژی متفاوتی بچینید.

۴ ـ خانه مسافر

اگر در طول سفر به اصفهان هوس تجربه‌ی داشتن یک زندگی روتین خانوادگی را داشتید؛ اجاره‌ی یک خانه‌ی مسکونی بهترین گزینه برای اقامت در اصفهان است. همچنین اگر به غیر از خانواده‌‌تان، خانواده‌های دیگری نیز همسفر شماست، ما استفاده از «خانه‌ی مسافر‌» را پیشنهاد می‌دهیم تا تجربه‌ی لذت یک سفر دست جمعی، گرم و صمیمی با عزیزان خود در این شهر تاریخی داشته باشید.

خانه مسافر‌ها منازل مسکونی هستند که توسط مردم محلی اصفهان به مسافران اجاره داده می‌شوند. این خانه‌ها مبله و مجهز به امکانات یک زندگی نرمال خانوادگی هستند. برای اجاره‌ی این خانه‌ها می‌توانید با مشاوران املاک اصفهان تماس بگیرید یا از طریق اینترنت، خانه مناسب خود را پیدا کنید. اگر هیچ‌کدام از این‌ها نمی‌پسندید در هنگام ورود به شهر اطراف‌تان (به‌خصوص تابستان و بهار) را حسابی جستجو کنید، چون افرادی برای اجاره خانه در ورودی‌های شهر ایستاده‌اند.

قیمت یک شب اقامت در خانه مسافر‌های اصفهان، از ۱۰۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان است.

۵ ـ کم هزینه ترین اقامت در سفر به اصفهان

چادر زدن در پارک‌های از مرسوم‌ترین اقامت‌ها در شهر اصفهان است
چادر زدن در پارک‌های از مرسوم‌ترین اقامت‌ها در شهر اصفهان است

در اصفهان به‌دلیل سیل مسافران، به‌خصوص در ایام تعطیل مثل عید نوروز و فصل تابستان، رشد اقامتگاه‌های موقت و ارزان با سرعت بالایی رو‌به‌رو شده است. از جمله این اقامتگاه‌ها ارائه چادر‌های سفری به مسافران برای سکونت در بعضی اماکن عمومی مثل تعدادی از پارک‌های شهر است. نکته‌ی حائز اهمیتی که شما مسافر عزیز باید به آن توجه داشته باشید؛ برپایی چادر در محل‌هایی‌ست که برای این امر توسط مسئولین تعبیه شده تا امنیت شما عزیزان تامین شود. بنابراین در سفر به اصفهان نباید برای اقامت در این مکان‌ها تردید کنید؛ چون در کنار صفا و صمیمیتش لذت خاصی هم در خود دارد.

همچنین تعدادی از امام‌زاده ‌های استان اصفهان، در قالب زائر‌سرا آماده پذیرایی از شما عزیزان خواهند بود. یکی از این زائر‌سرا‌ها واقع در امام‌زاده شاه کرم (ع) است که در ۱۵ کیلومتری اصفهان، جنب فرودگاه شهید بهشتی واقع شده است. از دیگر اقامتگاه‌های کم هزینه می‌توان به اقامتگاه های فصلی، مثل مدارس اشاره کرد که در ایام تعطیلی نوروز و تابستان، آماده خدمت رسانی به گردشگران نوروزی و فصل تابستان هستند.

نرخ تعریف شده برای اقامت در مدارس اصفهان، در تابستان ۹۷، برای یک شب، حدود ۶۰ هزار تومان تعریف شده بود که برای ایام نوروز ۹۸، احتمال رشد ۱۰درصدی قیمت وجود دارد.

طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

null

تور اصفهان

برای مشاهده‌ی تور اصفهان سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.