تور روسیه می‌تواند یک تجربه فراموش‌نشدنی و عالی باشد. این کشور که گسترده‌ترین کشور جهان است و در قلب اروپا و آسیا قرار دارد، دارای فرهنگ و تاریخ بی‌نظیری است و سفر به این کشور می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر و فوق العاده باشد.

saadatrent

سفر به روسیه، یک تجربه‌ی فوق العاده و متفاوت است که همیشه در ذهنتان به خاطر خواهد ماند. این کشور با جاذبه های گردشگری متنوعی که دارد، مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند و احتمالاً شما نیز از آن دسته افرادی باشید که به دنبال دیدن جاذبه‌های گردشگری این کشور هستند.

 

سفر به مسکو؛ پایتخت روسیه

مسکو، پایتخت روسیه، شهری با تاریخی بسیار قدیمی است که برای هر گردشگری با هر سلیقه‌ای چیزی برای دیدن و تجربه کردن دارد. همه‌ی خیابان‌های پر شلوغ مسکو از ساختمان‌های قدیمی و تاریخی شهر، گنجینه‌هایی از هنر، فرهنگ و تاریخ این کشور هستند. از معابد قدیمی تا کاخ‌های بزرگ و شیک، مسکو شهری است که توانسته با حفظ تاریخ خود، همه‌ی امکانات مدرن را نیز در اختیار شهروندان و گردشگرانش قرار دهد.

تور مسکو با وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع، از جمله مجموعه‌ی خانه و موزه پوشکین، کاخ کرملین، کلیساهای معروفی مانند کلیسای سنت باسیل از جمله بهترین تجربه‌هایی است که می‌توان در سفر به روسیه داشت.

 

میدان سرخ (Red Square)

این میدان، قلب تاریخی مسکو است و شامل بسیاری از بناهای تاریخی شهر می‌باشد. از بناهای اصلی که در این میدان قرار دارند میتوان به کاخ کرملین (Kremlin)، کلیسای سنت باسیل (St. Basil’s Cathedral)، موزه تاریخی مسکو و مقبره لنین اشاره کرد.

 

کاخ کرملین

این کاخ، قلعه و قلب مسکو است. این بنا در دوران تزار برای محافظت از شهر از سوی افراد خارجی ساخته شده است. کاخ کرملین امروزه دروازه‌ی شرقی شهر مسکو را تشکیل می‌دهد و شامل بسیاری از ساختمان‌های تاریخی، موزه‌های متنوع و باغ‌های زیبا است.

 

کلیسای سنت باسیل

این کلیسا، یکی از بناهای تاریخی شهر مسکو است. کلیسای سنت یاسیل با معماری فریبنده و گنبد های رنگارنگ خود، به عنوان یکی از نمادهای مسکو شناخته شده است. این کلیسا بین سال‌های ۱۵۳۲ و ۱۶۱۲ ساخته شده و در سال ۱۹۹۰ به عنوان بخشی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

سفر به سنت پترزبورگ؛ پایتخت فرهنگی روسیه

علاوه بر مسکو، سنت پترزبورگ یکی دیگر از شهرهای روسیه و یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان است. این شهر دارای تاریخ و فرهنگ بسیار غنی و جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که باعث شده است تا هر ساله بیش از ۵ میلیون گردشگر از سراسر جهان به این شهر سفر کنند. این شهر با قلعه‌های مجلل، کاخ‌های تاریخی، کانال‌های زیبا و موزه‌های بسیار غنی، جایگاه ویژه‌ای در قلب گردشگرانی به روسیه سفر میکنند دارد. بازدید از موزه ارمیتاژ و کاخ زمستانی، کاخ پترهوف، کلیسای ناجی در خون و برج ساعت در جهان که در این شهر قرار دارد، از جمله برنامه‌هایی است که در سفر به روسیه از دست ندهید.

 

کاخ زمستانی (Winter Palace)

این کاخ، یکی از بزرگترین و بی‌نظیرترین کاخ‌های جهان است و به عنوان شاهکاری از معماری باروک شناخته می‌شود. این کاخ در سال ۱۷۵۴ توسط امپراتور الیزابت از روسیه برای کشورش ساخته شد و هم‌اکنون به عنوان موزه‌ای برای بازدیدکنندگان باز است.

 

کلیسای ناجی غرق در خون (Church of the Savior on Blood)

کلیسای ناجی غرق در خون، یکی از مکان‌های مهم و تاریخی در شهر سنت پترزبورگ است. این کلیسا در نزدیکی میدان سنت‌ایزاک و ساحل نوا در شهر قرار دارد و یکی از زیباترین کلیساهای شهر و حتی جهان به حساب می‌آید. در داخل کلیسا، تزئیناتی بسیار زیبا و با ارزش مانند نقاشی‌ها و بلورهای زیبا قرار دارد که توجه گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب کرده است. بازدید از کلیسای ناجی غرق در خون، یکی از تجربه‌های فراموش نشدنی و هیجان‌انگیز در سفر به سنت پترزبورگ است.

 

موزه هرمیتاژ (Hermitage Museum)

این موزه، یکی از بزرگترین موزه‌های جهان است که بیش از ۳ میلیون آثار تاریخی و هنری در آن نگهداری می‌شود. موزه هرمیتاژ در داخل قصر زمستانی قرار دارد و شامل انواع نمایشگاه‌های هنری، اشیای باستانی و آثار هنری میباشد.

 

پدیده شب های سفید سنت پترزبورگ

شب های سفید سنت پترزبورگ، یکی از جالب‌ترین و معروف‌ترین پدیده‌های طبیعی در شهر سنت پترزبورگ است. این پدیده طبیعی به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر و دمای هوا در تابستان به پدید می‌آید. شهر سنت پترزبورگ در شمال غربی روسیه واقع شده و در نزدیکی دریای بالتیک قرار دارد. در تابستان‌های این شهر، شب‌ها به طور کامل تاریک نمیشود. به همین دلیل، شهر سنت پترزبورگ به عنوان شهری با “شب‌های سفید” شناخته می‌شود.

در طول شب‌های سفید، تقریباً در طول شب، آسمان شهر پوشیده از نور است و به خاطر وجود چندین ساختمان با تزئینات معماری زیبا و قدیمی، منظره‌ای بسیار دیدنی به وجود می‌آید. این پدیده زیبا و عجیب، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر سنت پترزبورگ است و گردشگران و بازدیدکنندگان از سراسر جهان به دیدن این پدیده جذاب و دیدنی می‌آیند. شهر سنت پترزبورگ در شب‌های سفید تبدیل به مکانی رومانتیک و شگفت‌انگیز می‌شود که در ذهن گردشگران خاطره‌ای فراموش‌نشدنی به جا می‌گذارد.

 

تابستان محبوب ترین فصل برای سفر به روسیه است. بنابراین، اگر قصد دارید تعطیلات تابستانی خود را در سفر به روسیه سپری کنید، بهتر است سریعا برای ویزای توریستی روسیه اقدام نمایید، بلیط بخرید و هتل رزرو کنید. شرکت هواپیمایی آرزوی سفر پارسیان با داشتن متخصصین مجرب و متخصص در این کلیه خدمات تور اعم از ویزا، بلیط و واچر هتل را ارائه می دهد. بنابراین برای برنامه ریزی سفر می توانید به دفتر این شرکت در بلوار مرزداران مراجعه کنید و یا از طریق شماره تماس ۰۲۱۴۵۱۲۸ با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. همچنین میتوانید با رزرو تور دلخواه خود، چمدان های خود را ببندید و برای یک سفر تابستانی فراموش نشدنی به روسیه آماده شوید.