عمان آنقدر نادیده و ناشنیده دارد که همگان را شگفت زده می‌‎کند. برای شناخت جاهای دیدنی عمان؛ عبور از خیابان‌ها، نفس کشیدن بوی شور اقیانوس و بازدید از بازارهای پر نقش عربی با راهنمای سفر به عمان در سفرزون همراه شوید.

saadatrent

سفر به عمان،سرزمین عطر تند کندر

سفر به عمان
کندر ، عطر خانه‌های عمانی

این سرزمین زیبا طبق اسناد و میراث تاریخی یکی از اولین زیستگاه‌های بشری محسوب می‌شود. وجود بیشتر از ۱۰۰ مقبره که به صورت خانه‌های زنبور عسل بر روی کوه‌های شمالی عمان قرار گرفته اند و قدمت آن ها ۲۰۰۰ سال تا ۳۰۰۰ سال تخمین زده شده است شاهدی برای این ادعا است. این گورستان در سال ۱۹۸۸ به عنوان میراث جهانی ثبت شده است و این محل بزرگ‌ترین گورستان ما قبل تاریخ در جهان شناخته شده تا مهر تاییدی بر تاریخ بلند قامت عمان باشد. این کشور دارای دو برون بوم است،یکی در تنگه‌ی هرمز و دیگری در امارات.در متون تاریخی آن را مگان یا مزون خوانده اند که به احتمال قوی به دلیل تعدد چشمه‌های آبگرم بوده است.

شرایط دریافت ویزا عمان

سفر به عمان
سفر به عمان

اگر قصد سفر به عمان را دارید برای دریافت ویزای آن کافی است ، مسافر، وکیل یا نماینده‌ی با در دست داشتن مدارک لازم این ویزا را دریافت کنند. در اخذ ویزای توریستی کشور عمان نیازی به مصاحبه با مسافر نیست. صدور ویزاهای عادی ۷ تا ۱۰ روز کاری و ویزاهای فوری ۴ تا ۵ روز کاری طول می‌کشد.

سفارت عمان در ایران

نشانی تهران، خیابان آفریقا، کوچه تندیس، پلاک ۱۲

تلفن: ۲۲۰۵۶۸۳۱ _۰۲۱

ساعت کاری سفارت:  شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ بعدازظهر (شنبه‌ها و یکشنبه‌ها امکان تغییر ساعت کاری وجود دارد.

مدارک لازم برای درخواست ویزا عمان

  • اسکن صفحه اول پاسپورت مسافر باید حداقل شش ماه اعتبار از زمان ورود داشته باشد
  • اسکن صفحه اول شناسنامه
  • دو قطعه عکس رنگی زمینه سفید
  • چک ضمانت بازگشت
  • درخواست آژانس یا شرکت بر روی سربرگ با مهر و امضاء
  • رزرو هتل و بلیط هواپیما

انواع ویزای عمان

  • ویزا عادی ۱۰ روزه
  • ویزا فوری ۱۰ روزه
  • ویزا عادی یک ماهه
  • ویزا فوری یک ماهه

نکات مهم در خصوص ویزا عمان

  • اعتبار ورود کلیه ویزاها سه ماه و یکبار ورود است.
  • خروج تنها از ایران و از مرز هوایی صورت می‌گیرد.
  • درخواست ویزای عمان باید شامل نام و نام خانوادگی مسافران و تاریخ ورود و خروج به عمان باشد.

چگونه به عمان سفر کنیم؟

سفر به عمان
طبیعت عمان

بهترین زمان سفر به عمان از میانه‌های پاییز تا اواخر فروردین است که هوای کشور‌های عربی رو به خنکا می‌گذار و بادهای بهاری از سطح آب‌ها به سوی این کشورها می‌وزند.

برای این سفر به عمان می‌توانید با هواپیما به فرودگاه مسقط پایتخت عمان بروید. در این سفر از پهنه‌ی آب‌ها و طبیعت عبور کنید تا تجربه‌ای نو به شما هدیه ‌کنند.

عمان، آرامشی که از گذشته می‌آید

سفربه عمان
همنشینی معماری و طبیعت

پیش از این ساکنین عمان بودایی بوده‌اند و به عبادت و ریاضت می‌پرداختند. تاثیر آن را می‌توانیم در آرامش احوال مردمش مشاهده کنیم. این کشور را با عطر گرم و زندگی‌بخش کندر می‌توان شناخت که با روزگار مردمانش گره خورده. در سفر به عمان از مقابل هر خانه‌ای که عبور می‌کنید می‌توانید بوی آن را استشمام کنید. اکثر خانه‌هایشان با رنگ های روشن رنگ آمیزی شده و درهای مزین به سنگ‌های قیمتی و طرح‌های هنری یکی از جذابیت‌های آن‌ها است. حضور اقوام هندی و پاکستانی در عمان باعث برخی شباهت‌ها در ابعاد مختلف زندگی اعم از خوراکی‌ها، لباس‌ها و لهجه شده است.

همنشینی با ساکنان عمان

سفر به عمان
لباس محلی کودکان عمانی

مردمانش چنان خونگرم و مهمان نوازند که حتی راننده‌های تاکسی هم گاهی گردشگران را به خانه‌هایشان دعوت می‌کنند. همچنین می‌توانید شب های پرستاره را در چادرمحلی‌ها در صحرا به همراه موسیقی عربی و قهوه‌های معروف‌شان صبح کنید. این کشور بالاترین شاخص امنیت را دارد و هیچ جرم محلی یا فعالیت تروریستی در آن ثبت نشده که همین موضوع مزیتی بزرگ برای شما گردشگران محسوب می‌شود و توریست این کشور را رونق می‌بخشد. به طور کلی مردم عمان از نظر سطح رفاه، توسعه و اشتغال در حرفه‌های پر سود، ماندن: کشتی سازی،طراحی و ساخت جواهرات و تزئینات قیمتی وضعیت خوبی دارند.

عمان ، سرزمین نقش و رنگ

سفر به عمان
پوشش خوش نقش و نگار زنان عمانی

زنان و مردان عمانی با پوشش‌ اسلامی در اماکن عمومی حاضر می‌شوند و لباس‌های زنان پر است از نقش و نگار و از تمامی رنگ‌ها در پوشش خود بهره می‌گیرند. اغلب زنان برقعه دارند، مردان هم دشداشه‌های سفید می پوشند با کلاه های رنگی و تجمیع همه‌ی این رنگ‌ها به این سرزمین جان می بخشد.در سفر به عمان، هنگام گردش به یاد داشته باشید که برای احترام به میزبانان‌تان از پوشش‌های مناسب استفاده کنید.

تفریح و خوشگذرانی در سفر به عمان

سفربه عمان
شتر سواری در شنزارهای عمان

این سرزمین از برکات بسیاری در زیست بوم خود برخوردار است،کوه‌های بلند،صحرای پهناور، آب‌های امن ،رودهای موسمی که بستری مناسب برای تفریحات مختلف فراهم می‌کند. مانند:صخره نوردی، غواصی، شن سواری،‌ کویرنوردی با شترها و همچنین سوارکاری بر اسب‌های اصیل عرب یکی دیگر از تفریحات این کشور است.

همچنین دلفین‌ها در گروه‌های بزرگ به سواحل کشور عمان می‌آیند. تماشای منظره‌ی جست‌وخیز دلفین‌ها بسیار آرامش‌بخش است. بهترین محل برای تماشای دلفین‌ها سواحل مسقط و موساندام است.

از دیگر جاذبه های آن می‌توان به بازارهای تو در تو و رنگارنگ اشاره کرد که قدیمی‌ترین آن‌ها MUTAH SOUQ نام دارد. بازاری برای روزهای چهارشنبه دایر می‌شود که تنها زنان حق حضور در آن را دارند و جواهرات و عطرها پرطرفدارترین محصولات هستند. با توجه به سابقه‌ی عطرسازی عمانی‌ها و مهارت آن‌ها در طلاسازی و نقره ،جزو مرغوب‌ ترین اجناس در این سفر محسوب می‌شوند.

سفر به عمان
بازیگوشی دلفین‌ها در سواحل عمان

در سفرزون بخوانید: راهنمای سفر به قطر برای توریست های خاورمیانه


عمان، کشوری بدون قطار

سفر به عمان
وسایل نقیله عمومی در عمان

پیش از گردش در بین شهرهای عمان به‌یاد داشته باشید که این کشور خطوط ریلی ندارد. شما می‌توانید از تاکسی و اتوبوس استفاده کنید، که به دلیل صرفه‌ی اقتصادی بیشتر گزینه دوم پیشنهاد می‌شود. همچنین می‌توانید با ارائه‌ی مدارک معتبر خودروی شخصی اجاره کنید و از رانندگی در عمان لذت ببرید.

  • کرایه تاکسی در عمان : ۱ ریال عمان ورودی و ۰٫۳ ریال عمان به ازای هر کیلومتر
  • قیمت بلیط اتوبوس در عمان : ۰٫۳ ریال عمان

محبوب‌ترین جاهای دیدنی عمان

سفر به عمان
سواحل زیبای عمان

کوهستان سبز (Jebel Akhdar) ، چشم‌اندازی خیال انگیز در سفر به عمان

سفر به عمان
کوهستان سبز ، نشاط بی انتها

جبل اخضر یا کوهستان سبز نام کوهی زیبا در کشور عمان و از مشهورترین کوههای آن است. در دل کوهستان میوه‌های سردسیر و چشمه‌های گوناگونی در جریان است و دره‌های پر فراز و نشیب آن چشم اندازهای منحصر به فردی بوجود آورده‌اند.  جبل اخضر دارای زمین‌های حاصل خیز کشاورزی و آب شیرین است و بیشتر مردم روستا به کشاورزی مشغولند. باغ و زمین‌های زراعی بسیاری در روستاهای قله‌ی‌کوه و پایه‌ی کوه در حال رشد و بالیدنند. ساکنان این منطقه‌ی کوهستانی در کنار کشاورزی از کوه‌های اطراف روستاها عسل جمع‌آوری می‌کنند و می‌فروشند، عسل این مناطق طعم مخصوصی دارد و گران قیمت است.

قلعه نخل ، میراث تاریخی عمان

تاریخ در قلعه نخل

قلعه‌ی زیبای نخل یکی از محکم‎‌ترین قلعه‌های کشور پادشاهی عمان است و در شهر نخل بنا شده. این قلعه از محبوب‌ترین قلعه‌های کشور است که بازدیدکنندگان بسیاری دارد.  قلعه نخل یکی از بارزترین نقاط گردشگری در کشور عمان به شمار می رود و از موقعیت بسیار عالی و بی نظیری برخوردار است.

غار مجلس الجن (Majlis al Jinn Cave) ، حفره‌ی ترسناک طبیعت

کشف راز طبیعت در غار مجلس الجن

مجلس الجن از عجیب‌ترین و زیباترین غارهای جهان است که از عمیق‌ترین غارهای دنیا محسوب می‌شود. عمق این غار از یک ساختمان ۵۰ طبقه نیز بیشتر است و نام وحشت‌آور آن مسافران و ماجراجویان بسیاری را جذب می‌کند. دسترسی به این غار عمیق از طریق یک دهانه‌ی باریک است که افراد باید با طناب به درون آن بروند. عمق آن  بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ متر است . کارشناسان می‌گویند هرم جیزه مصر کاملا درون این غار جا می‌گیرد!

 مسجد باشکوه سلطان قابوس ، آرامش در ظرافت معماری

زیبایی معماری اسلامی در مسجد سلطان قابوس

یکی از زیباترین بناهای کشور عمان همین مسجد زیبا و باشکوه است. مسجد سلطان قابوس در شهر مسقط قرار گرفته و به یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف و پرطرفدار کشور تبدیل شده است. یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های مسجد، فرش دستبافت ایرانی داخل مسجد است که بافت آن ۴ سال زمان برده. طرح این فرش که حدود ۵ هزار متر مربع مساحت دارد و از اتصال ۴۸ قطعه‌ی کوچک و بزرگ به یکدیگر تشکیل شده از نقشه گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان و ترکیب طرح افشان شاه عباسی و سایر نگاره های تزئینی ایرانی و اسلامی الهام گرفته است. نکته جالب و قابل توجه دیگر این مسجد لوستر بزرگ و باشکوه آن است که در نمازخانه‌ی آن آویخته شده.

خانه اپرای مسقط ، تلفیقی از لطافت رقص و موسیقی

سفر به عمان
خانه اپرا مسقط

خانه اپرایی که در مسقط قرار دارد، در طول سال میزبان اجراهای مختلف و موسیقی‌دانان بین‌المللی اپرا است. تماشای اجرای اپرا در این مکان باشکوه، فرصت ویژه‌ای است که نباید آن را از دست داد.

در سفر به عمان کجا اقامت کنیم؟

سفر به عمان
هتل های برتر عمان در مسقط

اغلب هتل‌های معروف و با کیفیت عمان در مسقط قراردارند . از میان آن‌ها می توان به هتل‌های گلستان، پلازا، رامادا، هرمز، اینترکنتیننتال و گرندحیات اشاره کرد. همچنین خانه‌های بوم گردی که در بخش‌هایی از این کشور قرار دارند و کمپ‌هایی که در مناطق طبیعی ایجاد شده اند، مکان‌های خوبی برای اقامت با طعم لمس زندگی عمانی هستند اما باید توجه داشت که عمان یکی از بالاترین نرخ های ارز دارد و به همین دلیل اقامت در هتل های ۴تا ۵ ستاره هزینه‌ی بالایی دارد.  با اقامت در خانه‌های بوم گردی و هاستل‌ها می‌توانید در هزینه‌های سفر به عمان صرفه جویی کنید.

قیمت هتل در سفر به عمان

  • قیمت رزرو اتاق در هتل ۱ ستاره : ۱۴ تا ۲۲ ریال عمان
  • قیمت رزرو اتاق در هتل ۲ ستاره : ۱۸ تا ۲۴ ریال عمان
  • قیمت رزرو اتاق در هتل ۳ ستاره : ۱۹ تا ۲۶ ریال عمان
  • قیمت رزرو اتاق در هتل ۴ ستاره : ۲۵ تا ۵۰ ریال عمان
  • قیمت رزرو اتاق در هتل ۵ ستاره : ۵۵ تا ۹۵ ریال عمان

 در سفر به عمان چه چیزی بخوریم؟

سفر به عمان
شوا ، غذای محبوب عمانی

غذاهای عمانی معمولاً شامل نان سنتی، برنج، مرغ، ماهی و انواع سالادها و سس‌های مخصوص می‌شوند که همگی تقریبا طعمی تند دارند. همچنین عمانی‌ها، قهوه‌ی سنتی‌شان را همراه با خرما یا حلوای معروف عمانی می‌خورند و گاهی هم چای قرمز می‌نوشند. این موارد، جزو غذاهای رایج این کشور هستند. نوشیدنی محبوب عمانی‌های Mountain dew است که باید تجربه کنید.

از غذاهای محبوب و معروف عمان می‌توان به مجبوس، شوا، هریس، کباب و نان عمانی اشاره کرد.

  • هزینه غذا در یک رستوران سطح پایین در عمان : ۲٫۵ ریال عمان
  • هزینه غذا در یک رستوران سطح متوسط : ۱۵ ریال عمان به ازای دو نفر
  • هزینه غذا در در یک رستوران سطح بالا : ۲۰ ریال عمان