شهر وان ترکیه که این روزها به دلیل نزدیکی و نیاز نداشتن به گرفتن ویزا و مراکز خریدش به یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در ایران تبدیل شده است، بزرگ‌ترین شهر شرق ترکیه و از شهرهای کردنشین این کشور و مرکز استان وان است. فاصله‌ی این شهر با پایانه‌ی مرزی رازی در شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی فقط یک ساعت است. برای شما هم سوال است که حمل و نقل در وان چگونه است؟ دوست دارید بدانید بهترین زمان سفر به وان ترکیه چه فصل از سال است؟ با ما در سفرزون همراه باشید تا هر چه برای سفری خوش لازم دارید را در راهنمای سفر به وان ترکیه بخوانید.

saadatrent

راهنمای سفر به وان ترکیه برای آدم‌های متفاوت

 حمل و نقل در وان
حمل و نقل در وان

شهر وان با وجود کوچکی، با داشتن جاذبه‌هایی مانند دریاچه، قلعه تاریخی، کتیبه‌ی خشایارشا و صبحانه‌هایی که شهرت جهانی دارند و کباب‌های ویژه‌ی این شهر، مقصد مناسبی است برای یک سفر خارجی کوتاه و مقرون‌به‌صرفه اما لذت‌بخش و خاطره‌انگیز. در سفر به وان ترکیه به جز گشت‌وگذار و بهره بردن از طبیعت بکرو زیبا و آب‌وهوای خوش می‌توانید از تخفیف‌های قابل‌توجه مراکز خرید استفاده کنید و خرید مناسب و خوبی داشته باشید.

بهترین زمان سفر به وان ترکیه

 حمل و نقل در وان
بهترین زمان سفر به وان | بهار در وان ترکیه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های راهنماهای سفر و از جمله راهنمای سفر به وان ترکیه ، درباره‌ی آب‌وهوای شهر مقصد و بهترین زمان سفر به آن است. آب‌و‌هوای شهر وان جزو آب‌وهواهای مرطوب قاره‌ای طبقه‌بندی می‌شود و به همین دلیل زمستان‌هایی بسیار سرد و پربرف و تابستان‌هایی گرم و خشک دارد. این شهر در بهار و پاییز پرباران است و بهترین زمان سفر به وان ، اوایل اردیبهشت است تا اواخر مهر که هنوز زمستان سخت شروع نشده.

راهنمای سفر به شهر وان - سفر به شهر وان - تور وان ترکیه - حمل و نقل در شهر وان - بهترین زمان سفر به وان
وان زیبایی‌های منحصر به خود را دارد | آبشار مرادیه

در برنامه‌ریزی سفر به وان به این نکته توجه کنید که به دلیلی نزدیکی این شهر به ایران و امکان سفر راحت و کم‌هزینه، وان آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل میزبان جمعیت زیادی از گردشگران ایرانی است. بنابراین برای انتخاب بهترین زمان سفر به وان ، بهتر است روزهای تعطیل و آخر هفته را فراموش کنید، چون در این روزها به جز شلوغی بیش از حد این شهر کوچک، با قیمت‌‌های بسیار گران هتل‌ها مواجه می‌شوید. اما اگر بهترین زمان سفر به وان برای شما روزهای تعطیل است، بهتر است هتل‌تان را از قبل از طریق آژانس‌های مسافرتی رزرو کنید. اغلب قیمت آژانس‌ها ارزان‌تر از قیمتی است که هتل‌ها به گردشگران می‌فروشند.

حمل و نقل در وان ، چگونه به وان برویم؟

یکی از اصول اولیه‌ی یک سفر خوب به وان ، انتخاب وسیله‌ی نقلیه‌ی مناسب است. در صورتی که وسیله‌ی حمل و نقل مناسب را انتخاب کنید، می‌توانید یک تجربه‌ی خوب و خاطره‌انگیز داشته باشید.

دریاچه وان
دریاچه وان

تور وان ترکیه ، یک سفر عاشقانه و زیبا

تور وان ترکیه را باید توری عاشقانه دانست. سفری که با کاخ رمانتیک اسحاق پاشا و جغرافیای منحصر‌به‌فرد آن آغاز می‌شود و با پانورامایی نفس‌گیر و الهام‌بخش از دهانه‌ی آتش‌فشان نمرود پایان می‌گیرد. در تور وان ترکیه ، حتما باید در اولین مسیر به سراغ کاخ اسحاق پاشا رفت. کاخ اسحاق پاشا مرکز اداری منطقه‌ی وان بوده و در دوره‌ی خود با توپکاپی رقابت می‌کرده است. امروزه از جاهای تاریخی وان بوده و در تور وان ترکیه نباید آن را فراموش کرد.

تجربه‌ی سفر دسته‌جمعی با تور به شهر وان

تور وان ترکیه بسته به نوع و تعداد روزهای اقامت در قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌شود. این تورها معمولا سه یا چهار روزه هستند و بسته به هتلی که برای اقامت در نظر گرفته‌اند ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارند. برای حمل و نقل در وان با وسایل نقلیه عمومی از شهر محل اقامت‌تان باید خودتان را به تبریز یا خوی برسانید. از این دو شهر ون به مقصد وان وجود دارد. هزینه‌ی ون از خوی به وان ۶۰ هزار تومان و از تبریز به وان ۸۰ هزار تومان است. پس از رسیدن به این شهر می‌توانید از تور وان ترکیه که بسیاری از شرکت‌های مقیم آن را برگزار می‌کنند استفاده کنید.

راه‌های دیگر سفر به شهر وان

راه دیگر این است که از خوی یا  تبریز یا ارومیه به مرز بروید و از آنجا با پرداخت بیست لیر کرایه ون به وان سفر کنید. آبشار مرادیه هم از جاهای زیبا و کم‌نظیر وان است که باید موسیقی آرامش آن را شنید و لذت برد. از دیگر جاهای دیدنی وان ترکیه باید به مقبره‌ی پادشاهان سلجوقی در اُخلاط ، جزیره‌ی اُختامار و دریاچه‌ی وان اشاره کرد.

حمل و نقل در وان : از سفر به این شهر تا گشت‌های درون‌شهری

معروف‌ترین وسیله‌ی حمل و نقل در شهر وان ، مثل تمام شهرهای دیگر ترکیه «دُلموش» است. دُلموش‌ها همان تاکسی ون هستند که البته سوار شدن به آن‌ها قاعده و قانون خاص خود را دارد. سعی کنید اگر دست‌تان خیلی پر است از این تاکسی‌ها استفاده نکنید. از دُلموش می‌توانید برای رفتن به قلعه‌ی اسحاق‌پاشا استفاده کنید. این قلعه در ۱۰۰ کیلومتری شمال وان است و با استفاده از وسایل حمل و نقل در شهر وان ، می‌توان در مدت دو ساعت به آن رسید. در گشت‌های درون‌شهری می‌توانید از وسایل عمومی در حمل و نقل در شهر وان استفاده کنید.

وسایل نقلیه عمومی

راهنمای سفر به شهر وان - سفر به شهر وان - تور وان ترکیه - حمل و نقل در شهر وان - بهترین زمان سفر به وان
سفر به وان، با تور، وسایل نقلیه‌ی عمومی و اتومبیل شخصی به آسانی و با هزینه‌ای کم

با اینکه پروازی از ایران برای شهر وان وجود ندارد ولی سفر به این شهر آسان است.  همان‌طور که در بخش اول راهنمای سفر به وان گفتیم فاصله این شهر تا پایانه مرزی رازی در شهرستان خوی که در کشور ترکیه کاپیکوی نامیده می‌شود فقط یک ساعت است. سفر به وان، با تور، وسایل نقلیه‌ی عمومی و اتومبیل شخصی به آسانی و با هزینه‌ای کم امکان‌ پذیر است.

سفر با اتومبیل شخصی

در راهنمای سفر به وان ترکیه باید بدانید که تعداد زیادی از گردشگران با اتومبیل شخصی به این شهر سفر می‌کنند. در این بخش از راهنمای سفر به شهر وان به چند نکته‌ی مهم درباره‌ی سفر با اتومبیل شخصی اشاره می‌کنیم. اگر قصد دارید با اتومبیل خودتان راهی این شهر شوید پیش از سفر باید برای چند مورد در مجموع حدود ۷۰۰ هزار تومان هزینه کنید. این هزینه‌ها عبارتند از هزینه‌ی گواهینامه‌ی بین‌المللی یک‌ساله، پلاک بین‌المللی، کارت مالکیت خودرو، برچسب CD و IR، عوارض شهرداری، کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور و بیمه‌ی ده روزه‌ی اتومبیل.

راهنمای سفر به شهر وان - سفر به شهر وان - تور وان ترکیه - حمل و نقل در شهر وان - بهترین زمان سفر به وان
سفر به وان با اتومبیل شخصی می‌تواند خاطره‌انگیز باشد

پایانه های مرزی برای سفر به وان ترکیه

از سه پایانه‌ی مرزی می‌توانید وارد ترکیه شوید، پایانه‌های رازی، بازرگان یا سرو. اگر می‌خواهید مستقیم به وان بروید باید از پایانه‌ی رازی عبور کنیدکه در صد کیلومتری این پایانه‌ی مرزی است ولی توجه کنید که ساعت کار این پایانه نیمه‌ی اول سال از نه صبح تا پنج بعد از ظهر و نیمه‌ی دوم از نه و نیم صبح تا چهار و نیم بعداز ظهر است.

گشت در شهرهای متفاوت پیش از سفر به وان

اما اگر قصد حمل و نقل در وان را دارید، پیش از سفر به وان ترکیه به شهرهای دیگر سفر کنید می‌توانید از مرز بازرگان عبور کنید که در شهر ماکو قرار دارد و ساعت کارش بیست وچهار ساعته است. نکته‌ی مهمی که در این راهنمای سفر به شهر وان باید به گردشگران عزیز یادآور شویم این است که اگر قبلا با اتومبیل به ترکیه سفر کرده‌اید و از سفرتان هنوز سه ماه نگذشته باشد، در صورتی که با پاک پر از مرز عبور کنید به معنای قاچاق سوخت است و باید قیمت بنزین را به نرخ ترکیه یعنی هر لیتر ۴٫۵ تا ۵٫۵ لیر، پرداخت کنید.

بگرد، بخند، زندگی کن
تور های سفرزون تور های سفرزون
تور های سفرزون تور های سفرزون