کیپ تاون شهری در بین کوهستان و دریاست و به زیبایی هرچه تمام‌تر جاذبه خود را به رخ می‌کشد. کوه تیبل که از کنار سواحل بالا آمده، ناحیه‌ای مسطح و عالی برای دیدن مناظر پانوراما به‌وجود آورده است که از آب‌های درخشان آتلانتیک، باغ‌های گیاهی گسترده شده در دامنه‌اش تا سواحل طولانی و سفید رنگ آن را می‌توان از قله‌های بلندش مشاهده کرد. مناظر قابل دیدن از این‌جا جزو بهترین‌های آفریقای جنوبی هستند. از زیر پوست این شهر حس انکار‌ ناپذیر ماجراجویی به بیرون می‌جوشد. مسافران می‌توانند در طیف وسیعی از فعالیت‌های مفرح و هیجان‌انگیز مانند کوهپیمایی، دوچرخه‌سواری، موج‌سواری، و پاراگلایدر‌سواری و حتی سفر برای تماشای نهنگ‌ها و غواصی در قفس همراه با کوسه‌های سفید عظیم الجثه شرکت کنند. در راهنمای سفر به کیپ تاون با سفرزون همراه باشید و برنامه‌ی سفر خود را توی جیب‌تان حمل کنید.

saadatrent

کیپ تاون را کشف کنید

سفر به کیپ تاون ، رویایی و هیجان‌انگیز
سفر به کیپ تاون ، رویایی و هیجان‌انگیز

کیپ تاون به‌عنوان قدیمی‌ترین سکونتگاه اروپاییان در آفریقا دارای گذشته‌ای غنی و پر‌تلاطم است و سفر به کیپ تاون یک سفر رویایی است. دوستداران تاریخ می‌توانند در جزیره روبن مکانی را که ماندلا به‌مدت ۱۸ سال در آن زندانی بود، ببینند. استلنباش زیبا که در نواحی دور از ساحل قرار دارد بهشتی به‌تمام معنا از غذاهاست. در امتداد ساحل ناهموار منظره‌ی زیبایی از میان کوه‌هایی که به دریا ختم می‌شوند، عبور می‌کند و پنگوئن‌هایی که در سواحل بکر در حال راه رفتن هستند زیبایی‌ها را چند برابر می‌کند. کیپ پوینت هم در این‌جا قرار دارد که جزو میراث جهانی یونسکو و یکی از غنی‌ترین نواحی پوشیده از گل و گیاه است.

پنگوئن‌های خلیج بولدرز ، ملاقات با موجودات دوست داشتنی

Penguins at Boulders Bay پنگوئن های بولدرز در میان گردشگران آفریقای جنوبی شهرت زیادی دارند
Penguins at Boulders Bay پنگوئن های بولدرز در میان گردشگران آفریقای جنوبی شهرت زیادی دارند

پنگوئن‌ها در هر محیطی شگفت‌انگیز و دوست‌داشتنی هستند، اما دیدن آن‌‌ها در حالی که در محیط طبیعی خود پرسه می‌زنند برای دوستداران حیات وحش لذت دیگری دارد. خلیج بولدرز در پناهگاه شهر سایمون که یک ساعت رانندگی با کیپ تاون فاصله دارد بیش از ۲ هزار پنگوئن آفریقایی در معرض خطر را پرورش می‌دهد. این پناهگاه بادخیز و زیبا با سواحل شنی و سفید رنگ خود به پارک طبیعی کوه تیبل یعنی منطقه حفاظت شده مارین تعلق دارد.


در سفرزون بخوانید: جاهای دیدنی آفریقا برای آنان که حیات وحش دوست دارند


در سفر به کیپ تاون ، نباید دیدن از خلیج را از دست داد. این پارک برای دسترسی گردشگران به سواحل از آن‌ها حق ورودی می‌گیرد، اما مطمئن باشید این پول ارزشش را دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در محیطی شگفت‌انگیز و پر از تخته سنگ‌های گرانیتی عظیم الجثه، از نزدیک با این موجودات کاریزماتیک روبرو شوند. محیطی که در آن قرار می‌گیرید علاوه بر تخته سنگ‌ها پر از حوضچه‌های سنگی، سواحل آرام و پهنه‌های پوشیده شده از شن و ماسه درخشان و دست نخورده است. با یک پیاده‌روی مختصر از پیاده‌راهی که از منطقه‌ی اصلی شروع می‌شود می‌توان به ساحل فاکسی رسید که آن‌جا نیز برای تماشای پنگوئن‌ها مناسب است. این سفر تجربه‌ای هیجان‌انگیز و خانوادگی برای دوستداران حیوانات و سواحل زیبا رقم می‌زند


کیپ پوینت: بهشت گل و گیاه جهان

Cape Point به دنیا زیبای کیپ پونت خوش آمدید
Cape Point به دنیا زیبای کیپ پونت خوش آمدید

کیپ پوینت یکی از غنی‌ترین نواحی جهان از نظر گل و گیاه و بخشی از میراث جهانی یونسکو است. این منطقه در ۶۰ کیلومتری کیپ تاون قرار گرفته و در جنوبی‌ترین ناحیه از پارک ملی کوه تیبل قرار دارد. کیپ پوینت بخشی از ناحیه‌ی گیاهی کیپ محسوب می‌شود. جایی که باید در سفر به کیپ تاون در بالای فهرست شما قرار داشته باشد. مسیر رانندگی‌ای که شما را از کیپ تاون به این ناحیه می‌رساند پر از منظره‌های دیدنی است. در مسیر این جاده که از کنار کیپ پنینسولا می‌گذرد، مسافران از ناحیه‌ی موج‌سواری موزنبرگ و شهر ساحلی زیبای کالک بی و سواحل اصلی تماشای پنگوئن در شهر سایمون عبور می‌کنند.

علاوه بر گیاهان، حیات وحش روی این صخره دریایی از تنوع زیادی برخوردار است. حدود ۲۵۰ نوع پرنده، گاو کوهی آفریقایی، گورخر کیپ، خزندگان، و گله های بابون‌های برازن در این ناحیه یافت می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند با سوار شدن بر ترن فلایینگ داچمن یا پیاده‌روی و طی کردن تعداد زیادی پله تا بالا، از منظره‌ی فانوس دریایی کیپ پوینت لذت ببرند.

از جمله سایر فعالیت‌هایی که در کیپ پوینت انجام می‌شود می‌توان به تماشای نهنگ، تماشای کشتی به گل نشسته در ساحل، و پیاده‌روی در دامن طبیعت اشاره کرد. برای پیچ و تاب خوردن در این مناظر ساحلی چشم‌نواز در هنگام بازگشت از مسیر ۱۱۴ پیچی قله چپمن عبور کنید و برای صرف یک وعده غذای دریایی خوشمزه و عالی در هوت بی و یا نوردهوک توقف کنید. کیپ پوینت جنوب غربی‌ترین نقطه از آفریقاست و نباید آن را یا کیپ آگولهاس در حدود ۱۵۰ کیلومتری این منطقه که جنوبی‌ترین نقطه‌ی قاره است، اشتباه گرفت. در کیپ آگولهاس دو جریان آب اقیانوس هند و اقیانوس آتلانتیک به یکدیگر می‌رسند و یکی از جاذبه‌های سفر به کیپ تاون است.

نهنگ در هرمانوس : تماشای بزرگ‌ترین موجود کره زمین

Whale Watching at Hermanus تماشا کردن این وال‌ها شما را به آرامش عمیقی فر می‌برد
Whale Watching at Hermanus تماشا کردن این وال‌ها شما را به آرامش عمیقی فرو می‌برد

در فاصله‌ی حدود ۱۲۰ کیلومتری از شرق کیپ تاون هرمانوس قرار دارد که یکی از نقاط اصلی تماشای نهنگ در دنیا است و یک تجربه‌ی خاص در سفر به آفریقا. هر ساله بین ماه‌های جولای تا نوامبر و مخصوصا در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر، تعداد زیادی از نهنگ‌های جنوبی از طریق این آب‌ها مهاجرت می‌کنند و بازدیدکنندگان حتی می‌توانند از ساحل آن‌ها را تماشا کنند. اگر قصد تماشای این موجودات عظیم الجثه از خشکی را دارید بهترین مکان‌ها صخره ۱۲ کیلومتری کلیف پث، تراس‌های اسکله قدیمی و سیورز پوینت هستند.

علاوه بر این‌ها دوستداران تماشای این موجودات می‌توانند بوسیله‌ی کایاک‌سواری در دریا همراه با راهنما، سوار شدن بر یکی از کشتی‌های تفریحی تماشای نهنگ یا لذت بردن از یک پرواز تماشایی و دیدن این موجودات از نمای بالا، این پدیده را ببینند. هرمانوس با برگزاری یک جشنواره سالانه نهنگ در ماه سپتامبر این موجودات شگفت انگیز را گرامی می‌دارد. این شهر برای داشتن سواحل زیبا و نیز تفریحات دریایی‌اش از جمله ماهیگیری، شنا و غواصی در قفس در کنار کوسه نیز شهرت دارد.

استلنباش : رویای عاشقان غذا و خوراکی

Stellenbosch باغی بهشتی روی خط استوا که نباید دیدنش را از دست دهید
Stellenbosch باغی بهشتی نزدیک خط استوا که نباید دیدنش را از دست دهید

در حدود ۵۳ کیلومتری شرق کیپ تاون شهر استلنباش قرار دارد که یکی از زیباترین شهرهای آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. رفتن به استلنباش از بایدهای سفر به کیپ تاون است. خانه‌های مجلل به سبک کیپ-هلندی از درون مزارع پوشیده شده از درختچه‌های انگور و درختان بلوط کهنسال که در دامنه کوه‌ها قرار دارند بیرون آمده‎‌اند.

این شهر دانشگاهی سرزنده درون دره‌ای فوق‌العاده زیبا قرار گرفته و خاک حاصل‌خیز آن تولیدکننده برخی از بهترین محصولات زراعی کشور است. محصولات تولید شده در استلنباش را می‌توان در قفسه‌های رستوران‌های مجلل، کافه‌های فضای باز شیک و فروشگاه‌های معروف پیدا کرد. برای آشنایی بیش‌‎تر با تاریخ این منطقه از موزه ویلج دیدن کنید، جایی که چهار خانه و باغ‌های آن‌ها که متعلق به سال های ۱۷۰۹ تا ۱۸۵۰ میلادی است، نگهداری می‌شود.

موزه روپرت نیز برخی از آثار هنرمندان آفریقای جنوبی را به نمایش می‌‍گذارد. باغ‌های گیاهی دانشگاه استلنباش جای بسیار مناسبی برای قدم زدن و استراحت است و می‌توان از دم نوش‌های کافه داخل باغ نیز نوشید. برای دوستداران هیجان و ماجراجویی تفرجگاه طبیعی و زیبای جانکرشوک را پیشنهاد می‌کنیم، جایی که دوستداران طبیعت می‌توانند به پیاده‌روی و دوچرخه سواری در مسیرهای کوهستانی‌اش بپردازند. در شمال استلنباش منطقه‌ی پارل قرار دارد که مناظر زیبا و پیشینه‌ی فرهنگی غنی‌ای دارد. شهر فریبنده‌ی فرانسشوک در فاصله‌ی حدود ۳۵ دقیقه ای از استلنباش به‌عنوان پایتخت آشپزی آفریقای جنوبی شناخته می‌شود. در نزدیکی شهر کیپ نیز دره‌ی کنستانتیا قرار دارد که منطقه‌ی محبوب دیگری برای دوستداران غذا و خوراکی های خوشمزه است.

اقامت در سفر به کیپ تاون

اقامت رویایی در کیپ تاون
اقامت رویایی در کیپ تاون

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به بودجه‌ی خود برای اقامت در کیپ تاون یکی از هتل‌های مناسب زیر را انتخاب کنید که دسترسی آسانی به جاذبه‌های اصلی شهر مانند کوه تیبل و اسکله ویکتوریا و آلفرد دارند.

مانا بی

هتل بوتیک لوکس، در کنار پارک ملی کوه تیبل، دکوراسیون زیبا و شیک، سرو صبحانه و عصرانه، دارای استخر روباز دوست داشتنی.

سکونتگاه بلک هیت

هتل بوتیک میان‎‌رده، کارکنان عالی، منزلگاهی دور از خانه، استخر گرم، باغ‌های بومی.

ویلای آنتریم

هزینه‌های مقرون‌ به‌صرفه، موقعیتی مناسب، دکوراسیون آفریقایی استوایی، میوه‌ی تازه، استخر آب شور.

مهمانخانه‌ی ویژه تعطیلات مرکز شهر کیپ تاون

هزینه‌های اقتصادی، ساختمان مدرن و چند طبقه، موقعیت مرکزی، دارای صبحانه.