سیرجان یکی از شهرستان‌های استان کرمان است. این شهر بر سر راه دو استان فارس و بندرعباس قرار گرفته و به همین علت، موقعیت جغرافیایی خوبی دارد. گندم، جو، پسته، بادام و خربزره سیرجان معروف هستند. در ادامه جاهای دیدنی این شهر قدیمی را معرفی می‌کنیم.

saadatrent

قلعه سنگ

قلعه سنگ سیرجان، در ۷ کیلومتری جنوب شرقی این شهر واقع شده و شامل بخش‌هایی مثل؛ دخترنشین، شاه‌نشین، منبر سنگی، سوراخ حلال و حرام، زندان، پله‌های سنگی و … است.

بادگیر چپقی

این بنا باقی مانده یک خانه قدیمی و از آثار دوره پهلوی است. این بادیگیر با شبکه‌های هندسی منظم آن که در زیر بادگیر قرار دارد روی فضاهای مستطیل شکل قرار گرفته است.

سیرجان کجا بریم؟1

آرامگاه شاه فیروز

در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی سیرجان واقع شده و در محل به شاه فیروز معروف است. این بنا با توجه به شیوه معماری که دارد متعلق به دوره ایلخانی است.

باغ بمید

این باغ در شمال شهر سیرجان واقع است. از جمله آثار موجود این باغ می‌توان به یخچال‌های سیرجان اشاره کرد. قدمت این یخدان‌ها مربوط به دوره قاجار است و در ۹ کیلومتری شمال سیرجان واقع شده است.

سیرجان کجا بریم؟2

مراکز خرید

مراکز خرید، از بهترین جاذبه‌های گردشگری هر شهر محسوب می‌شوند و گردشگران می‌توانند برای خرید، تفریح، گردش به آن‌ها مراجعه کنند. حضور برندهای مطرح می‌تواند باعث جذابیت بیشتر این مراکز شود. از جمله مراکز خرید این شهر می‌توان به مرکز خرید بین‌المللی مهر سیرجان، بازار سیرجان، کوثر سیرجان و زیگورات‌سنتر اشاره کرد. در ادامه به معرفی این مراکز می‌پردازیم.

مرکز خرید کوثر سیرجان

این مرکز خرید با عرضه لوازم خانگی، لوازم لوکس، آرایشی و بهداشتی و… یکی از مراکز خرید مدرن سیرجان است.

مرکز خرید بین‌المللی مهر سیرجان

این مرکز خرید با ۴ طبقه و ۵۳۴ واحد تجاری از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پاساژهای سیرجان است و از مزایای آن می‌توان به شهربازی، سالن بیلیارد، کافی‌شاپ و رستوران‌های متعدد آن اشاره کرد.

مرکز خرید زیگورات سیرجان

سیرجان کجا بریم؟3

زیگورات سنتر یکی از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های تجاری، اقامتی، تفریحی و گردشگری سیرجان است. این مرکز با موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد توانسته است تا برندهای مطرحی را در طبقات تجاری خود جای دهد. این مجموعه در سیرجان، بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی، نبش خیابان شهید زندی نیا(مشاهده روی نقشه) واقع شده است و انتخاب مناسبی برای گردشگران و افراد بومی کرمان است.

نکته‌ی قابل توجه این مرکز خرید امکان خرید اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان است. علاوه بر این؛ با خرید حداقل ۷۰۰ هزار تومان در قرعه‌کشی یک دستگاه خودروی تیارا نیز شرکت داده خواهید شد. از مزایای دیگر این مرکز می‌توان به وجود؛ فودکورت با منویی متنوع و باکیفیت، تالار پذیرایی، شهربازی، هایپراستار و پارکینگ اختصاصی اشاره کرد. در ادامه برندهای این مجموعه را معرفی می‌کنیم.

  1. برند ال سی من

برند ایرانی ال سی من بزرگ‌ترین کارخانه پوشاک خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۵ تاسیس شد. این برند در ابتدا فعالیت خود را در عرصه واردات پوشاک از کشورهای انگلیس، ایتالیا، آلمان و ترکیه آغاز کرد. در ادامه، ال سی من با تاسیس واحد تولیدی پوشاک مردانه طبق استانداردهای روز دنیا در ایران توانست بزرگ‌ترین کارخانه صنعتی تولید پوشاک مردانه در خاورمیانه را راه‌اندازی کند و در این زمینه بدرخشد. حضور این برند در مرکز خرید زیگورات، به محبوبیت این سنتر بیش‌ازپیش افزوده است.

سیرجان کجا بریم؟4

  1. برند جین‌وست

برند جین‌وست با عرضه انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچه‌گانه، کیف و کفش و اکسسوری یکی از برندهای محبوب ایران است. این برند معتقد است که؛ “کوچک‌ترین تغییرات در سبک و استایل، تغییرات بزرگی را در سبک زندگی ایجاد خواهد کرد”.

سیرجان کجا بریم؟5

  1. مارال چرم

این برند با تولید محصولات چرمی توانسته است شعب مختلفی در ایران و کشورهایی مانند ایتالیاف سوئیس، استرالیا، قزاقستان و گرجستان افتتاح کند. مارال چرم با تولید و عرضه انواع کیف، کفش، کمربند، صندل، دستکش، کاپشن، بوت، کت و …. گزینه‌ی مناسبی برای افرادی است که به محصولات چرمی علاقه دارند.

سیرجان کجا بریم؟6

  1. هالیدی

برند هالیدی با طراحی‌های خلاقانه و باکیفیت و ایجاد توازن بین سبک اسپرت و مدرن، توانسته است جایگاه ویژه‌ای بین طرفدارانش ایجاد کند. بلوز، کفش، سویشرت، مانتو، هودیف بافت، اکسسوری، حوله و …. از تولیدات این برند است.

  1. سیرجان کجا بریم؟7R&W

برند R&W یک برند ایرانی در زمینه‌ی تولید انواع کفش زنانه و مردانه است. این برند توانسته است انواع مدل‌های اسپرت، پاشنه‌دار، تابستانی، نیم‌بوت، بوت، راحتی و … را برای ایرانیان عرضه کند و خیال مصرف‌کنندگانش را از کیفیت محصولات خود، راحت کند.

  1. فرش یلدای کویر کاشان

فرش یکی از زیباترین، کاربردی‌ترین و گران‌بهاترین اختراعات بشر است که همیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرش یلدای کویر کاشان یکی از بهترین برندهای مطرح در زمینه تولید فرش است که در زیگورات‌سنتر وجود دارد.

  1. سیرجان کجا بریم؟8لیدی‌لند

پوشاک زنانه لیدی بند با تولید انواع تاپ، تونیک، ست‌ورزشی، تیشرت، شلوار، نیم تنه و انواع لباس راحتی زنانه امکان خرید حضوری و غیرحضوری را برای مشتریانش فراهم کرده است.

از دیگر برندهای مطرح این مرکز خرید می‌توان به؛ برند تن درست، شیلوند، کفش شیما، کفش پاما، آوا، کومار، آفاق، مامی کیک، ویزلند و …. اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا با معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان سفری خوش را برای شما به ارمغان آوریم. هم‌چنین با معرفی برندهای مجموعه تفریحی، تجاری، گردشگری زیگورات سیرجان، بهترین‌ها را به شما معرفی کردیم تا انتخاب مناسبی برای خرید در این مکان داشته باشید و از خرید خود لذت ببرید.