کانادا با ۱۰ استان به معنای واقعی کلمه مکان‌های بی‌شماری برای بازدید دارد که هر کدام دارای جاذبه‌های منحصربه‌فرد، مناظر زیبا و مردم مهربانی را در خود جای داده‌اند. به عبارت دیگر در کشور بزرگی مانند کانادا، محدود شدن به لیستی از بهترین شهرهای کشور آسان نیست و می‌توان گفت که هیچ شهر بدی در کانادا وجود ندارد. هر یک از شهرهای کانادا دارای ویژگی‌هایی هستند که در هیچ جای دیگر کشور یا احتمالاً حتی در جهان، پیدا نمی‌شوند. با این همه، فلایتیو لیستی از پنج شهر مشهور این کشور را با دقت برای شما انتخاب کرده است. با خواندن این لیست از بهترین شهرهای کانادا، مقصد سفر بعدی خود را انتخاب کنید.

saadatrent

تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا

تورنتو پایتخت انتاریو، بزرگ‌ترین شهر کانادا و شهری است که بیشترین بازدیدکنندگان را در کل کشور به خود جلب می‌کند. تورنتو، شهری شلوغ است که تقریباً سه میلیون نفر جمعیت دارد و جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود دارد. وقتی بلیط هواپیما تورنتو را می‌خرید و به این شهر می‌روید، نمی‌توانید به دیدن برج سی‌ان نروید. هم‌چنین باید بازدید از جزیره‌ی تورنتو، کازا لوما، باغ وحش تورنتو و موزه‌های معروف جهانی مانند گالری هنر انتاریو، موزه‌ی رویال انتاریو، تالار مشاهیر هاکی و میدان ناتان فیلیپس را در برنامه‌ی خود قرار دهید.

تورنتو میزبان حرفه‌ای‎ترین تیم‌های ورزشی در کل کشور نیز هست. برای لذت بردن از یک بازی ورزشی نیازی نیست طرفدار ورزش خاصی باشید و مهم نیست که در چه زمانی از سال از این شهر دیدن می‌کنید، همیشه در تورنتو یک بازی ورزشی حرفه‌ای در حال انجام است. با این وجود بسیاری اعتقاد دارند که جاذبه‌های اصلی شهر تورنتو محله‌های متنوعی هستند که در سراسر شهر واقع شده و هر کدام با رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و پارک‌های منحصر به فردشان، یک مرکز فرهنگی به حساب می‌آیند. ایتالیای کوچک، محله‌ی چینی‌ها و دانفورث (محل زندگی یک جامعه‌ی بزرگ یونانی) پر از جذابیت‌های فرهنگی و در عین حال رستوران‌هایی با غذاهای بومی آن کشور هستند.

شهر کبک

شهرهای مهم کانادا 2

 

شهر کبک واقع در استان کبک، مشرف بر رودخانه‌ی سنت لارنس بوده و شهری فرانسوی زبان است، که از نظر فرهنگ و تاریخ غنی است. البته اکثر مردم در مناطق توریستی مشهور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، پس اگر نمی‌توانید فرانسوی صحبت کنید، نگران نباشید. بیشتر  گردشگران جذب شهر قدیم کبک می‌شوند که هسته‌ی مستحکم شهر به حساب می‌آید. شهر قدیم دارای خیابان‌های سنگ‌فرش زیبایی است و بوتیک‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی را در خود جای داده است. با دیدن کالسکه‌های اسب‌دار در خیابان‌های سنگ‌فرش شهر قدیمی کبک، احساس می‌کنید که گویی در این شهر تاریخی به عقب برگشته‌اید.

یکی از مکان‌های دیدنی شهر کبک، هتلی است که در قلعه‌ی لو شتو فرانتوک واقع شده است. حتی اگر آنقدر خوش‌شانس نباشید که به عنوان مهمان در هتل لو شتو فرانتوک اقامت داشته باشید، بازدید از آن را از دست ندهید. فلایتیو بازدید از ارگ کبک را نیز، که همچنان به عنوان یک تاسیسات نظامی فعال عمل می‌کند، به شما پیشنهاد می‎دهد.

کبک شهری برای دوستداران هنر است و زیبایی در همه جا دیده می‌شود، از جزئیات معماری گرفته تا موزه‎های استثنایی مانند موزه‌ی ملی هنرهای زیبای کبک یا موزه‌ی تمدن که یکی از پربازدیدترین موزه‌های کانادا است و شما را به پشت صحنه‌ی تاریخ کبک می‌برد. سفر به کبک، یک سفر استثنائی و بی‌نظیر برای شما خواهد بود.

ونکوور زیباترین شهر کانادا

می‌توان ونکوور واقع در استان بریتیش کلمبیا را زیباترین شهر کانادا خواند. این شهر با کوه‌هایی در شمال، اقیانوس آرام در غرب و پارک عظیم استنلی درست در مرکز شهر، دارای مناظر بسیار زیبایی است. به لطف تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل، راه‌های زیادی برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی ونکوور در تمام طول سال وجود دارد.

شما در بسیاری از محله‌های ونکوور به راحتی می‌توانید پیاده‌روی کنید و تقریباً در هر گوشه‌ی آن محله‌ها گوهر نایابی از فرهنگ و جاذبه‎های گردشگری پیدا کنید. ممکن است در مرکز شهر یافتن صندلی کافی‌شاپ کار ساده‌ای نباشد ولی در جاهای دیگر، ترکیبی از مغازه‌ها و رستوران‌های عجیب، معاصر و باحال وجود دارد.

جزیره‌ی گرانویل دارای بازار معروف خود است که مملو از انواع و اقسام غذاها است و خیابان اصلی آن بهشتی برای عاشقان ​​غذا به حساب می‌آید. رستوران‌ها بهترین غذاهای محلی را سرو می‌کنند. دیدن کل شهر در یک بازدید دشوار است، اما فلایتیو از تلاش شما برای اینکه بیشترین قسمت‌های شهر را ببینید، تقدیر می‌کند.

کلگری

به غرب وحشی کانادا خوش آمدید: کلگری واقع در استان آلبرتا محل استقرار جشنواه‌ی معروف استمپد است، که رویدادهای کشاورزی، کنسرت‌ها، فعالیت‌های ویژه و نمایشگاه‌های فراوان در آن برگزار می‎شود. هر ساله در تابستان بیش از یک میلیون بازدیدکننده به «شهرگاوها» سر می‌زنند تا میراث کشاورزی و دامداری کلگری را جشن بگیرند و آن را به یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌ها در کل کشور تبدیل کنند.

در کلگری شما می‌توانید به گذشته بازگردید و زندگی روستایی را در روستای تاریخی «هریتیج پارک» تجربه کنید، از رستوران گردان بالای برج کلگری منظره‌ی شهر را ببینید یا در امتداد رودخانه‌ی باو گردش کنید. کلگری زمستان‌هایی سرد و ۳۳۳ روز آفتابی در سال دارد. می‌توانید بلیط هواپیما تورنتو خود را از فلایتیو بخرید و یک سفر عالی را به این شهر تجربه کنید.

اتاوا پایتخت کانادا

اتاوا در استان انتاریو و پایتخت کشور کانادا است. اگر به تاریخ علاقمند هستید، این شهر مقصد شماست. ساختمان پارلمان شما را با تاریخچه‌ی کانادا آشنا می‌کند و معماری ساختمان نیز شاهکار است. برخی از بهترین موزه‌ها و گالری‌های کشور نظیر موزه‌ی جنگ کانادا در اتاوا واقع است. در این موزه تاریخ ارتش کانادا و رویدادها و درگیری‌های عمده‌ای که این کشور را به شکل امروزی شکل داده، می‌بینید. گالری ملی کانادا، موزه‎ی تاریخ کانادا، موزه‌ی طبیعت کانادا و موزه‌ی هوانوردی و فضایی کانادا نیز در اتاوا قرار دارند.

جشنواره‌ی حماسی «روز کانادا» در اول جولای، یازدهم خرداد، دیدنی است. به علاوه هر فوریه، «جشن وینترلود» در این شهر برپا می‌شود که جشنواره‌ی لاله‌های کانادایی، جشنواره‎ی جاز و جشنواره‌ی بلوفست از سایر رویدادها در این شهر بی‌نظیر است. فلایتیو یک سفر رویایی به اتاو را به شما پیشنهاد می‌کند.