چکیده : آمار ترکیه در سالهای اخیر رشد قابل توجهی را در سرمایه‌گذاری و خرید املاک نشان میدهد. این روند رو به رشد سرمایه‌گذاری نشان از رشد اقتصادی کشور ترکیه دارد. دولت ترکیه نیز در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری افراد خارجی سیاستهای مناسبی اتخاذ کرده است و همین امر باعث شده است تا افراد مختلف با توجه به خواسته‌ها و نیازهای خود اقدام به خرید ملک در کشور ترکیه کنند. یکی از محبوب‌ترین انواع ملک مورد توجه افراد خارجی ویلا است.

saadatrent

آمار ترکیه در سالهای اخیر رشد قابل توجهی را در سرمایه‌گذاری و خرید املاک نشان میدهد. این روند رو به رشد سرمایه‌گذاری نشان از رشد اقتصادی کشور ترکیه دارد. دولت ترکیه نیز در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری افراد خارجی سیاستهای مناسبی اتخاذ کرده است و همین امر باعث شده است تا افراد مختلف با توجه به خواسته‌ها و نیازهای خود اقدام به خرید ملک در کشور ترکیه کنند. یکی از محبوب‌ترین انواع ملک مورد توجه افراد خارجی ویلا است.

از آنجایی که کشور ترکیه یک کشور توریستی و گردشگری است، خرید ویلا به شدت مورد توجه افراد مختلف می‌باشد و در این مقاله در نظر داریم تا به موضوع خرید ویلا در ترکیه نگاهی جزیی بیندازیم.

شهرهای مختلف ترکیه با توجه به امکانات و شرایط آنها مورد توجه افراد مختلف قرار می‌گیرد،از بین آنها خرید ویلا در آنتالیا، ازمیر و آلانیا به شدت بین خریداران مختلف محبوب هستند.

مزایای خرید ویلا در ترکیه

به علت وجود چند ویژگی مهم ویلا مورد توجه خریداران است، برای مثال ملک ویلایی دارای رفاه و آرامش بیشتری نسبت به املاک آپارتمانی است و همچنین با داشتن امکانات بیشتر چون باغچه، استخر، فضای خصوصی بیشتر بین خریداران محبوب است. همچنین ویلاها چون اکثرا قیمت بالاتری دارند برای اخذ اقامت کشور ترکیه نیز مناسب‌تر هستند.

البته باید توجه کنید که جهت اخذ شهروندی کشور ترکیه شما باید حداقل ۴۰۰ هزار دلار در املاک این کشور سرمایه‌گذاری کنید، البته با خرید ویلای مناسب براساس یک سری ضوابط و مقررات میتوان اقامت موقت کشور ترکیه را به دست آورد و باید سالانه اقدام به تمدید آن نمود. همچنین خرید ویلا در شهرهای توریستی ترکیه این امکان را فراهم می‌کند تا با اجاره آن از سود حاصل از آن برخوردار شوید.

قوانین خرید ویلا ترکیه

یک راه سرمایه‌گذاری مناسب و سودآور خرید ویلا در ترکیه است که دارای یک سری شرایط است که در اینجا این موارد را ذکر می‌کنیم:

  • هزینه خرید ویلا در ترکیه باید به صورت نقدی پرداخت شود.
  • برای خرید ویلا باید توجه کنید که سه مالک قبلی ویلا افراد خارجی نباشند.
  • برای اخذ اقامت کشور ترکیه شما نمی توانید تا سه سال ویلای خریداری شده را به فروش برسانید.
  • این امکان را دارید که به جای خرید یک ویلا گران قیمت چندین ویلا مناسب بخرید و از سود اجاره برخوردار شوید.
  • امکان دریافت اقامت ترکیه با خرید ویلا وجود دارد.
  • اگر زمینی خریده باشید و قصد ساخت و ساز در آن را داشته باشید، باید ظرف دو سال ساخت ملک به پایان برسد.

توجه: بهتر است قوانین اراضی و خرید و فروش ملک در ترکیه را به صورت کامل مطالعه کنید.

قیمت ویلا در ترکیه

قطعا شما هم میدانید که قیمت ویلا در ترکیه به عوامل متعددی بستگی دارد، برای خرید ویلا شهر مورد نظر، منطقه، متراژ، امکانات و غیره نیز بسیار مهم هستند. حالا شما با توجه به خواسته و هدف خود و همچنین میزان سرمایه‌گذاری میتوانید از بین شهرهای مختلف اقدام به خرید ویلا کنید. البته که خرید ویلا از شهرهای توریستی ترکیه به شدت مورد توجه افراد مختلف بوده و محبوب اقشار مختلف است. توجه داشته باشید که شما میتوانید در محدوده ۷۰ هزار دلار تا چندین میلیون دلار برای خرید ویلا هزینه کنید.

خرید ویلا در استانبول 

استانبول بزرگترین کلانشهر ترکیه است که تاثیر زیادی روی اقتصاد کشور ترکیه دارد. این شهر به دلیل جاذبه‌های گردشگری متعدد در آن سالانه چندین میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. از این روی و بنا به دلایل مختلف مورد توجه بوده و افراد مختلف اقدام به ویلا در شهر استانبول می‌کنند.

قیمت ویلاهای استانبول رنج متنوعی را دارد و از حدود ۴۰۰ هزار لیر قیمتها شروع می‌شود. برای خرید ویلاهای لوکس در شهر استانبول باید حداقل ۸۰۰ هزار لیر هزینه صرف کنید و البته میتوان با خرید ویلای بالای ۴۰۰ هزار دلار شهروندی کشور ترکیه را به دست آورد.

خرید ویلا ازمیر

ازمیر یکی از امن‌ترین و زیباترین شهرهای ترکیه است. ازمیر شهری با ساحل زیبا، اماکن گردشگری و تاریخی فوق‌العاده و امکانات رفاهی بی‌نظیر تمام آن چیزهایی است که شما خواهان آنید. با بیان تمامی این موارد میتوان گفت که چقدر خرید ویلا در ازمیر بین افراد مختلف با سلایق متفاوت محبوب است، چون که ازمیر میتواند تمامی نیازهای شما را برآورده سازد.

خرید ویلا در آنتالیا

آنتالیا به عنوان جواهر دریای اژه شناخته می‌شود، فقط یک مرکز تفریحی و استراحتگاه نیست. این شهر با حجم ورود گردشگر به نسبت بالا این امکان را ایجاد کرده است تا شما با خرید ویلا در آنتالیا و سرمایه‌گذاری روی املاک این شهر بتوانید سود قابل توجهی را از طریق اجاره ملک خود به دست آورید. در این شهر و مناطق ساحلی آن بازده سالانه پتانسیل اجاره به ۸ درصد می‌رسد.

متوسط میزان اجاره در آنتالیا در ده سال گذشته در حدود ۱۰۰ برابر بیشتر شده است.

شهرهای توریستی ارزشمند برای خرید ویلا در ترکیه1

خرید ویلا در آلانیا

یکی دیگر از شهرهای ساحلی ترکیه که به شدت مورد توجه گردشگران است، شهر آلانیا می‌باشد. این شهر دارای سواحل سرتاسری در سواحل جنوبی ترکیه است که از سمت شمال به کوههای توروس و از جنوب به دریای مدیترانه متصل می‌شود.

آلانیا از نظر تاریخی نیز تحولات گسترده‌ای را به خود دیده است، این شهر در دوره‌ای از تاریخ در دست حکومت روم و یونان بوده و در برهه‌ای نیز تحت حکومت ایرانیان قرار گرفته است.

شهر آلانیا یک شهر ساحلی با آب‌وهوای معتدل و مرطوب است که در اکثر اوقات سال آفتابی می‌باشد با بیان تمامی این موارد میتوان انتظار داشت که خرید ویلا در آلانیا نیز بین افراد زیادی محبوب است. افراد مختلف با توجه به نیازها و خواسته‌های خود اقدام به خرید ویلا در این شهر زیبا می‌کنند.

سخن آخر

اگر شما هم تمایلی به خرید ویلا در شهرهای مختلف ترکیه دارید تا از این طریق بتوانید از منافع مهم و زیاد این کشور زیبا برخوردار شوید. می‌توانید جهت دریافت اطلاعات جامع و همچنین سرمایه‌گذاری مناسب به املاک شهر مراجعه کنید. املاک شهر اطلاعات مهم و کلیدی در رابطه با خرید ویلا در ترکیه را ارائه می‌دهد و همچنین دارای پروژه‌های متعدد خرید و فروش ویلا برای تمامی سلایق است.