معرفی شهر چمستان

به این شهر در زبان محلی و مازندرانی چَماسن یا چَمِستون می گویند و برخی بر این باور هستند که نام این شهر از نام گیاه چماز یا همان سرخس که در این منطقه فراوان وجود دارد گرفته شده است.
با وجود نشانه های تاریخی و قدیمی که در شهر چمستان به ویژه روستای لاویچ که از توابع چمستان است دیده می شود می توان قدمت این شهر را به طور احتمالی به دوره ساسانیان برگشت داد . و همچنین بقایای چند آتشکده می تواند دلیل خوبی برای اثبات این گفته باشد.
شهر چمستان در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان نور و در کنار شهرستان آمل در استان مازندران قرار گرفته است. چمستان یکی از خوش آب‌ و هواترین شهر های شمال کشور می باشد که به خاطر ارتفاع بیشتری که از بقیه شهرها در منطقه خود دارد همیشه دارای هوایی خنک‌تر است. و قابل ذکر است که این منطقه به خاطر آب‌وهوای مطبوعی که دارد شهرت زیادی پیدا کرده است و همچنین مقصد گردشگران بی شماری جهت تفریح و گذراندن ایام تعطیل در طول سال گردیده است .

saadatrent

آب و هوای بی نظیر در چمستان

بی شک تمام مناطق شمال کشور با توجه به وجود رشته کوه‌های البرز و همچنین جنگل‌های هیرکانی که فاصله کمی با دریای خزر دارند، دارای آب و هوایی منحصر به فرد و خاص هستند و این خاص بودن شهر چمستان را هم شامل می شود. شرایط آب و هوایی خوب و روح نواز در چمستان سبب جذب و جلب نظر هر گردشگری شده است .
چمستان در فصل بهار به ویژه در ماه فروردین به صورت فراوان از موهبت الهی و بارش باران برخوردار است ؛ اما دمای هوا دمای معتدل و مطلوبی است و طبیعت خوبی را مهیا می کند . هر چه به سمت تابستان نزدیک می شویم دمای هوا بالاتر رفته و بارش‌ها نیز کمتر می شوند. چمستان در تابستان هوای گرم و مطلوبی دارد و معمولا خبری هم از بارش باران نیست ؛ اما با نزدیک شدن به شهریور هوا رو به خنک تر شدن می رود.
با رسیدن فصل پاییز هوای چمستان نیز کم‌کم سرد و بارش‌ها رو به افزایش می رود. در فصل زمستان نیز دمای هوای تا ۱ درجه هم پایین می آید. سفر و گردشگری در فصل زمستان خیلی توصیه نمی شود ، البته نا گفته نماند که بهره گیری و لذت بردن از مجتع آب گرم‌های لاویچ در این فصل از کارهای لذت بخش است که از دید گردشگران غافل نمی ماند .

مناطق گردشگری شهر چمستان

روستای لاویج: لاویج یکی از مکان های ییلاقی و زیبا و همچنین خوش آب‌وهوای شهر چمستان است در انتهای جاده جنگلی کشپل قرار گرفته است . طبیعت زیبا و آب و هوای بی نظیر لاویج و همچنین دیگر جاذبه های آن سب محبوبیت آن در بین مسافران و گردشگران شده است .

روستای آهودشت: بعضی از افراد و گردشگران برای استراحت در محیطی آرام و دلنواز ، روستای آهودشت را انتخاب می کنند. این روستا در حدود ۳ کیلومتری شهر چسمتان واقع شده و ییلاقی زیبا و سرسبز است . بنای تاریخی بقعه آقا شاه بالو زاهد از جاذبه های گردشگری و بناهای قدیمی این روستا می باشد.

روستای میرخمند: یکی دیگر از ییلاقی‌های زیبای منطقه چمستان روستای میرخمند است که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب چمستان واقع شده است. روستای ییلاقی میرخمند تابستان ها دارایرآب و هوایی خنک است . میرخرمند از سه طرف مجاور با رشته کوه ها می باشد و از یک طرف به دره می رسد . وجود چشمه های فصلی فراوانی که در این روستا قرار دارد ، به زیبایی و جذابیت این روستا اضافه کرده است.

روستای گزناسرا: این منطقه نیز ییلاقی محسوب می شود و یکی از محبوب ترین و همچنین مشهورترین ییلاق‌های جنوب چمستان است.
آب گرم معدنی لاویج: چند مجتمع آب معدنی در روستای لاویج (روستای لاویج کجاست) به نام های فیل سنگ، بی بن او، ایران زمین وجود دارد که مقصد گردشگران می باشد . آب های گرم لاویج به دلیل خواص بی نظیر درمانی برای دردهای استخوان و مفاصل و بیماری های پوستی همواره گردشگران زیادی را در تمام فصل ها به خود جذب کرده است . امکانات رفاهی مناسبی هم در منطقه برای اقامت و استفاده از استخرهای آب معدنی فراهم می باشد . جاده چمستان به لاویج از پارک کشپل عبور می کند و این عبور جاده از بین جنگل ، دلپذیر بودن ورود به روستای لاویج را برای گردشگران بیشتر کرده است .

بقعه آقا شاه بالوزاهد: این آرامگاه و بقعه در روستای آهودشت واقع شده است که متعلق به یکی از عارفان قرن ۷ هجری می باشد. بنای زیبای این بقعه به شکل مخروطی ساخته شده است و با کاشی های زیبا تزئین گردیده است. این بقعه و اثر تاریخی با شماره ۷۶۸ در فهرست میراث تاریخی و قدیمی ایران به ثبت و ضبط رسیده است.

خرید ویلا در چمستان

بعد از معرفی کامل منطقه چمستان ، حالا میخواهیم در ادامه مقاله بپردازیم به اینکه آیا در چمستان ویلا بخریم یا نه ؟ با ما همراه باشید .
آنهایی که تا چند وقت پیش فقط در ایام تعطیل و گذراندن اوقات فراغت ، شمال را مقصد خود قرار می دادند و تنها بهانه آنها برای خرید ویلا در شمال همین مطلب بود ، این روزها، سرمایه‌گذاری با خرید ویلا در شمال را گزینه اول خود قرار داده اند و با این منظور اقدام به خرید ویلای شمال می کنند . اگر بخواهیم از مزایا و فواید خرید ویلا در چمستان حرف بزنیم ، به عنوان اولین مزیت، باید از سرمایه‌گذاری خوب و پرسود بگوییم . با دلایلی که در ادامه مطرح میکنیم ، این روزها خرید ویلا در چمستان، یک اتفاق و سرمایه‌گذاری بزرگ محسوب می شود .

۱ – سرمایه گذاری خوب و ایده ال با خرید ویلا در چمستان محقق می شود

با وجود ویلا سازی های فراوان در شمال اما همچنان جنگل و مراتع شمال از سرسبزی خود برخوردار هستند و همچنان مناظر زیبایی را به عنوان سرسبزترین نقطه ایران به نمایش می گذارند. خشکسالی‌های اخیر در ایران سبب تقاضای زیاد به جهت مهاجرت به شمال کشور شده و افراد بسیاری هستند که با هر مقدار سرمایه دوست دارند حتی برای خرید زمین کوچکی در شمال نیز اقدام کنند .
می دانیم که زمین روز به روز در حال گرم تر شدن است و این واقعیتی مشخص است . با بالا رفتن تقاضا برای صاحب ملک شدن و خرید ویلا در شمال خصوصا در شهرهای شمالی از جمله نور و چمستان ، خرید ویلا در این شهر ها یک سرمایه گذاری خوب و ایده آل محسوب می شود .

۲ – طبیعت و مناظر بکر و ناب چمستان

چمستان، مرکز جنگل های هیرکانی است که در روستاهای آن ریشه دارند و زیبایی بی نظیری را رقم زده اند . چمستان با وجود روستای لاویج و دریاچه الیمالات در آن منظقه دیدنی تر شده و هرچه که در جهت شگفت انگیز بودن آن صحبت کنیم شاید نتوانیم خوب توصیف کنیم.
دسترسی راحتی که در چمستان به جنگل وجود دارد در مقایسه با دسترسی آن به دریا، علت این شده است که ویلاهای جنگلی در این منطقه ، از محبوبیت بیشتری برخوردار باشند . اگر در جستجوی منطقه ای شگفت انگیز و پر آرامش هستید حتما نگاهی به ویلاهای جنگلی چمستان بیندازید .

۳ – مسیر و جاده‌های خلوت و زیبا به چمستان

اگر جاده های شلوغ و پر ترافیک سبب اذیت و کلافه شدن شما می شود ، چمستان نیازتان را بر طرف می کند و آرامش را با مسیر و جاده های خلوت خود به شما بر می گرداند . نه تنها جاده‌های چمستان بلکه خیابان‌های داخل این شهر هم خلوت و آرام هستند . بدون شک برای کسانی که آرامش و سکوت را با هیچ چیز برای آنها قابل قیاس نیست ، سکونت و سرمایه گذاری در چمستان می تواند بهترین انتخاب باشد .

۴ – فاصله کم و کوتاه با تهران

از مهم‌ترین معیارهایی که براساس‌ آن میتوانیم مزایای یک شهر شمالی را حساب کنیم ، موقعیت مکانی و فاصله زمانی آن شهر نسبت به تهران می باشد . چمستان با پایتخت یعنی شهر تهران ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد . این هم امتیاز مثبتی دیگر است که چمستان را در رتبه اول قرار می دهد.

۵ – ویلاهای چمستان با تنوع قیمت زیاد

ویلاهای چمستان با توجه به امتیازها و امکاناتی که هر کدام دارند دارای تنوع در قیمت هستند. تعیین کننده‌ترین شاخص‌ها در قیمت ویلاها ، نوع مصالح استفاده شده در ساختمان ویلا و همینطور موقعیت مکانی ویلا می باشد . طبیعی است ویلایی که مجهز سیستم هوشمند و تجهیزات مدرن و به روز است ، با ویلایی که از این امکانات بی بهره است از نظر قیمت متفاوت است . همین تفاوت ها سبب تنوع قیمت زیاد در ویلاهای چمستان می باشد .

صحبت نهایی و نتیجه گیری

شمال کشور از مناطق زیبا و دلربایی برخوردار است که بخشی از زیبایی‌هایش را در دل چمستان قرار داده است. شما با خرید ویلا در چمستان می توانید از زیبایی های این دیار و منطقه از نردیک بهره و لذت ببرید . در صورت تصمیم به خرید ویلا در چمستان ، حتما توجه داشته باشید که چنین مسیری را حتما باید با دقت و بررسی های دقیق به پایان برسانید .