طولانی ترین پرواز جهان در نیویورک به زمین نشست. به گزارش سفرزون ، این پرواز که روز پنجشنبه از سنگاپور به مقصد نیویورک حرکت کرده بود، با مسافرین و خدمه‌ی پروازی خود یک اتفاق مهم را رقم زد. سخنگوی خطوط هوایی سنگاپور در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: «پرواز شماره SQ۲۲ که با دو خلبان و دو کمک خلبان به مقصد نیویورک پرواز کرد و ۱۷ خدمه دارد، ساعت ۲۳ و ۳۵ دقیقه به وقت محلی از فرودگاه بین المللی چانگی در سنگاپور از زمین بلند شد.» برای خواندن جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

saadatrent

اولین مسافران طولانی ترین پرواز جهان

تصور ۲۰ ساعت پرواز در هوا برای برخی هیجان‌انگیز است و برای برخی دیگر ترسناک. حالا تصور کنید که خلبان این پرواز هم باشید و قرار باشد چیزی حدود ۲۰۰ نفر را در یک مسیر ۱۶٫۷۰۰ کیلومتری به مقصد برسانید. به خاطر طولانی بودن پرواز، دو خلبان برای آن انتخاب شده بودند. ۱۵۰ مسافر ایرباس A۳۵۰ متعلق به شرکت سنگاپور ایرلاینز هم به عنوان نخستین سرنشینان طولانی ترین پرواز جهان نام خود را در صنعت هوایی ثبت کردند. هواپیمای مسافربری شرکت سنگاپور ایرلاینز در یک ماراتن هوایی مسیر ۱۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتری میان سنگاپور و نیویورک را بدون توقف و در زمان نوزده ساعت طی کرد.

مسافران چطور سرگرم شدند؟

تمهیدات این پرواز برای مسافران اما چندان فوق العاده‌ نبود. در چنین پروازهایی مسافران به سرگرمی‌های بیشتری نیاز دارند تا اوقات فراغت خود را سپری کنند. فهرستی بلند بالا از فیلم‌های جذاب سینمایی و منوی ویژه‌ی انتخابی برای غذا نمی‌تواند برای مسافران یک پرواز طولانی کافی باشد. البته مسئولان شرکت سنگاپوری برای کاستن از خستگی و استرس مسافران، هواپیمایی را برای این پرواز انتخاب کرده‌اند که سقف آن بلندتر از هواپیماهای عادی است و پنجره‌هایی عریض‌تر از حد معمول دارد.

در این هواپیما همچنین از نور ال ای دی با طیف‌های رنگی مختلف برای کاستن از اثرات ناشی از اختلاف و فاصله زمانی استفاده شده است.

هواداران طولانی ترین پرواز جهان

طولانی ترین پرواز جهان ۱
بعضی از مسافران طولانی ترین پرواز جهان ، عاشق مسافرت هوایی هستند

بعضی از مسافران این پرواز اما انگار عاشق هواپیما و سفرهای هوایی هستند. دنی اونگ که خودش یک مهندس سنگاپوری ۵۰ ساله است، بلیط برگشت این پرواز را هم تهیه کرده است. او می‌گوید سفر با هوایپیما از علائق مهم زندگی‌اش است. یکی دیگر از مسافران این هواپیما عضو گروهی است که «اولین‌ها در اولین پروازها» نام دارد. او و اعضای گروهش که در تمام پروازهای سنگاپور ایرلاینز جزو اولین‌ها هستند برای تفریح به مسافرت هوایی می‌روند و هیجان پرواز دارند.

چالش‌های پیش رو در یک پرواز طولانی

تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن آب و غذا در طول پروازهای بلند‌مدت بسیار اهمیت دارد. بهتر است که زمان پروازهای طولانی از خوردن غذاهای نفاخ و نوشیدنی‌های گازدار پرهیز کنیم. چالش دیگر اما مشکلات عروقی و عضلانی پیش آمده‌ی ناشی از پروازهای طولانی مدت است. خوب است که گاهی برای چند دقیقه هم که شده در فضای هواپیما حرکت کرد در غیر این صورت لخته شدن خون به دلیل نشستن طولانی و کمبود آب بدن می‌تواند دردسرساز شود.

یک پرواز خاص با ایرباس ۳۵۰

هواپیما ایرباس ای ۳۵۰ -۹۰۰ فوق دوربرد که بوسیله هواپیمایی سنگاپور در این مسیر استفاده می‌شود از خانواده هواپیماهای دو برد با موتور دوقلو است. مصرف بنزین این هواپیما بین بیست تا سی درصد از بوئینگ های ۷۷۷ کمتر است و ابن موصوع در دوران گرانی سوخت بسیار اهمیت دارد.

شرکت‌های هواپیمایی متعددی هواپیماهای ایرباس ای ۳۵۰ -۹۰۰ فوق دوربرد را در پروازهای طولانی مدت خود به کار گرفته‌اند. این هواپیماها سقف بلندتر، پنجره‎های بزرگتر و نورپردازی خاصی دارند که باعث می‌شوند حال خستگی ناشی از پرواز کم شود؛ و این موضوع برای سفرهای کاری بسیار مهم است. اما نوع جدید ایرباس ای ۳۵۰ – ۹۰۰ که شرکت هواپیمایی سنگاپور برای این پرواز استفاده می‌کند، طولانی‌تر از هر هواپیمایی‌، بیست ساعت بدون توقف می‌تواند پرواز کند که این توانایی را مدیون تغییرات جزئی در سیستم سوخت خود است.

آیا مسافران از این پرواز استقبال کرده‌اند؟

طولانی ترین پرواز جهان ۲
این پرواز ظرفیت ۱۶۱ مسافر دارد

مسیر این پرواز بدون توقف از فرودگاه چانگی سنگاپور به فرودگاه بین‌المللی لیبرتی نیوآرک در نیوجرسی است که بلیط‌های آن همه به فروش رفته است. به گفته شرکت هواپیمایی سنگاپور، بیشتر مسافران پرواز بدون توقف را دوست دارند زیرا این موضوع زمان سفر را در مقایسه با پروازهای غیرمستقیم کوتاه‌تر می‌کند. به گفته‌ این شرکت هواپیمایی تمام بلیط‌های صندلی‌های بیزنس کلاس این طولانی ترین پرواز جهان فروخته شده و فقط تعداد بسیار محدودی از صندلی‌های پرمیوم اکونومی باقی مانده است.

شرکت هواپیمایی سنگاپور اعلام کرده است که نمی‌خواهد این پرواز بخش اکونومی یا همان صندلی معمولی را داشته باشد. در بخش بیزنس کلاس این پرواز از مسافران با دو وعده غذا، براساس میل مسافران و انواع نوشیدنی پذیرایی می‌شود و مسافران بیزنس‌کلاس امکانات خواب هم در اختیار دارند. به مسافران بخش پرمیوم اکنومی هم سه وعده غذا در زمان‌های تعیین شده و انواع نوشیدنی داده می‌شود.

این ایرباس جدید که شرکت هواپیمایی سنگاپور در این مسیر استفاده خواهد کرد ظرفیت ۱۶۱ مسافر دارد که ۶۷ صندلی آن در کلاس بیزنس و ۹۴ صندلی آن در کلاس پرمیوم اکونومی است.