خرید بلیط هواپیما چالش‌ها و دغدغه‌های خاص خود را دارد. معمولاً این که شما لحظه آخر بلیط خود را خریداری کنید یا به صورت سیستمی فرایند خرید را انجام دهید، فرقی ندارد؛ در هر صورت ممکن است بنابه دلایلی فرایند خرید یک بلیط مثلاً بلیط تهران استانبول به دلیل شرایط فنی تا ساعت‌ها به طول انجامد. ما برای اینکه بتوانیم از میزان نگرانی و دغدغه شما کاربران عزیز کم کنیم، این مقاله را ارائه می‌دهیم تا بتوانیم درصد زیادی از سؤالات و مشکلات شما را حل نماییم. پس توصیه اکید ما این است که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

saadatrent

در ابتدان باید بگوییم خرید یک بلیط هواپیما یا چارتر فرایند چندان سخت و پیچیده‌ای نیست اما در این میان عواملی هستند که بر قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول و فرایند خرید آن تأثیر مستقیمی دارند. بهتر است به تمام موارد گفته شده توجه لازم داشته باشید تا بتوانید یک بلیط مناسب با قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید.

همانطور که همه ما آگاه هستیم، قیمت بلیط هواپیما به عوامل متنوعی بستگی دارد؛ برخی از این عوامل بر اساس شرایط خاصی به وجود می‌آیند، اما برخی دیگر ثابت و همیشگی‌اند. به هرحال در برخی مواقع قیمت بلیط آنچنان دچار نوسانات می‌شود که مسافران مجبور هستند دو صندلی را با قیمت متفاوتی خریداری کنند و این موضوع شکایت مسافران را به همراه خواهد داشت. به صورت کلی‌تر عوامل تأثیر‌گزار در قیمت یک بلیط هواپیما به شرح زیر است:

۱خرید بلیط هواپیما در ایام و مناسبت‌های خاص

یکی از اساسی‌ترین علت‌های تغییر بلیط هواپیما، مطابق بودن زمان پرواز شما با مناسبت‌های بسیار خاص در کشور است. به طور مثال در زمان ولادت امام رضا (ع) میزان مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند، بسیار بیشتر می‌شود؛ این امر باعث ایجاد ترافیک پرواز‌های مشهد می‌شود.

قیمت بلیط هواپیما به چه عواملی بستگی دارد؟1

برای مثال دیگر می‌توان به ایام نوروز و سال نو اشاره کرد؛ در اوایل سال نو میزان سفر افراد به مناطق دیدنی کشور مثل مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بسیار بیشتر است. این ترافیک و افزایش پرواز‌ها سبب نواساناتی در قیمت بلیط هواپیما می‌شوند.

۲روز و ساعت پرواز شما

دومین علت تأثیر‌گزار در قیمت بلیط‌ها، نوع روز و ساعت پرواز شما مسافران است. اگر تمایل دارید یک بلیط هواپیمای ارزان قیمت تهیه کنید، بهتر است پرواز خود را در روز‌های دوشنبه یا سه شنبه تنظیم کنید. اما اگر جز آن دسته از افرادی هستید که هزینه و میزان پرداختی شما برای بلیط هواپیما مهم نیست می‌توانید در تعطیلات آخر هفته پرواز خود را تنظیم کنید.

۳سیستمی یا چارتری بودن بلیط هواپیما

ما در مقاله‌های پیشین به صورت مفصل در رابطه با بلیط‌های سیستمی و چارتری صحبت کرده‌ایم. بلیط‌های چارتری به دلیل فرایند و امکاناتی که دارند قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به بلیط‌ای سیستمی دارند. البته هیچکدام از این نوع بلیط‌ها به یکدیگر برتری خاصی نداشته و تنها تفاوت آن‌ها نوع امکانات، پرواز و قیمت آن‌ها است.

۴شرکت هواپیمایی

طبق آمار و نتایج کشور ما در حدود ۲۲ شرکت هواپیمایی فعال دارد؛ میزان فعالیت این شرکت‌ها یکسان نبوده و برخی فعالیت بیشتری دارند. برخی از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل این که تعداد پرواز بیشتری انجام می‌دهند و مسیر‌های گوناگون‌تری را پوشش می‌دهند، قیمت بلیط آن‌ها از سایر شرکت‌ها کمی بیشتر است.

نکات لازم برای خرید بلیط هواپیما با بهترین کیفیت و قیمت

اولین قدمی که باید برای خرید یک بلیط هواپیمای مناسب بردارید این است که قیمت کلیه شرکت‌ها را به دقت بررسی کنید و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. به طور مثال ممکن است بلیط تهران استانبول در شرکت‌های مختلف بنابر سیاست‌های داخلی آن‌ها دچار اختلاف قیمت‌های زیادی باشد. بنابراین بهتر است کمی زمان را صرف مقایسه و بررسی قیمت‌های شرکت‌ها کنید.

قیمت بلیط هواپیما به چه عواملی بستگی دارد؟2

قدم دوم برای خرید یک بلیط هواپیمای مقرون به صرفه این است که در دنیای مجازی فعالیت شرکت‌ها را دنبال کنید تا در صورت داشتن تخفیفات بتوانید بلیط خود را با قیمت ارزان‌ترین خریداری کنید.

نتیجه‌گیری

قیمت بلیط هواپیما به عوامل زیادی از جمله پرواز در ایام و مناسبت‌های خاص، نوع روز و ساعت پرواز و… بستگی دارد. شما می‌بایست تمامی قیمت‌های مختلف شرکت‌ها را به همراه امکانات آن‌ها مقایسه کنید و یک بلیط مناسبی برای خود یا اطرافیانتان آماده و خریداری کنید. نوع شرکت هواپیمایی و مسیر‌هایی که پوشش می‌دهند، در تعیین یا افزایش قیمت تأثیر بسزایی دارند.

سعی کنید تا حد امکان قبل از خرید خود تحقیقات لازم را انجام دهید و از طریق صفحات مجازی شرکت‌های مورد نظر خود را دنبال کنید تا بتوانید از کارکرد و نوع فعالیت آن‌ها اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنید.

به عنوان نکته آخر باید بگوییم، اگر اهل برنامه‌ریزی و اقدامات قبل از سفر نیستید، می‌توانید از بلیط هواپیمای لحظه آخری استفاده نمایید. بلیط هواپیمای لحظه آخر قیمت مقرون به صرفه و مناسبی دارد. به رسم عادت از همراهی شما  کمال تقدیر و تشکر را داریم و امیدواریم این مقاله بتواند در خرید بلیط هواپیمای شما کاربردی و مفید باشد.