پروژه‌ی عکاسی «دنبال من بیا» را یادتان است؟ همان‌که «مراد عثمان» و نامزدش عکس‌های دونفره‌ با ژست و قاب ثابت در سفر به جاهای توریستی مختلف می‌گرفتند. مجموعه‌ی این عکس‌ها با عنوان «دستم را بگیر» هم شناخته می‌شود، این عکس‌ها در سال ۲۰۱۵ میلادی به‌شکل کتاب منتشر شد. حالا یک زوج تایوانی با شوخ‌طبعی و الهام از ایده‌ی زوج روسی، عکس‌های خنده‌داری در همان قاب گرفته‌اند. «سرم را بگیر» عنوانی‌ست که این زوج تایوانی برای مجموعه‌ی عکس خود در فضای اجتماعی، انتخاب کرده‌اند.

saadatrent

بازدید خنده‌دار از جاهای توریستی

در مجموعه‌ی عکس‌های «فورست لو» و «اَگنس چیِن» هم یک زوج جوان در جاهای زیبا و دیدنی دنیا دیده می‌شوند. آقای توریست پشت‌سر خانم در حال حرکت است، اما این‌بار اَگنس مثل ناتالیا دست شریک زندگی‌اش را نگرفته، بلکه سر، گوش و بینیِ شوهر را گرفته و به‌دنبال خود می‌کشاند. البته این عکس‌ها یک تفاوت دیگر هم با عکس‌های زوج روسی دارند، در این مجموعه، چهره‌ی عکاس را می‌بینید؛ چهره‌ای که به‌دلیل ژست خاصش چندان خوش‌آیند به‌ نظر نمی‌رسد.

از گرفتن دست تا سر

زمانی که زوج تایوانی به هاوایی سفر کرده بودند، این ایده به‌ ذهن‌شان رسید. آن‌ها تصمیم گرفتند، در بازدید از مکان‌های توریستی، با الهام از پروژه‌ی دستم را بگیر، عکس‌هایی از جاهای مختلف بگیرند. این زوج شوخ‌طبع نتیجه‌ی کارشان را در صفحه‌ی فیسبوک منتشر کردند. عکس‌ها با استقبال کاربران فضای مجازی مواجه شد و هزاران بار در سراسر دنیا به‌ اشتراک گذاشته شد. به‌واسطه‌ی این استقبال، مجموعه‌ی عکس‌های مراد عثمان، عکاس روسی هم طرفداران زیادی پیدا کرد؛ آن‌قدر که در نهایت با کمک اسپانسر، مجموعه‌ی عکس‌ها در قالب کتاب منتشر شد. در حال حاضر پروژه‌ی خنده‌دار زوج تایوانی هم با استقبال خوبی رو‌به‌رو شده و بر سر زبان‌ها افتاده، اما این‌که در حد پروژه‌ی دستم را بگیر موفق شود یا نه، چیزی‌ست که در آینده مشخص خواهد شد.