در این مطلب از سفرزون برای شما مجموعه‌ای از زیباترین عکس های مسجد نصیرالملک شیراز آماده کرده‌ایم. این عکس‌ها در قاب دوربین «رامین رحمانی نژاد» ثبت شده‌اند. مسجد نصیرالملک یکی از زیباترین بناهای شیراز است. این بنا به‌واسطه‌ی ترکیب رنگی فوق‌العاده‌اش به مسجد صورتی معروف است.

saadatrent

اگر قدم به این مسجد بگذارید، رنگ‌ها چارچوب چشم‌تان را پر می‌کنند. این حس و حال آنقدر آرام‌بخش است که چشم‌هایتان را با آسودگی می‌بندید و به خیال می‌روید. مسجد نصیر شیراز توسط میرزا حسن علی خان ملقب به نصیرالملک فرزند میرزا علی‌اکبر بنا شد. آغاز ساخت این پروژه‌ی هنرمندانه در تاریخ ۱۲۹۴ه‍.ق بود.

این بنای زیبا در فهرست آثار ملی ایران  در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۵۸ با شماره ثبت ۳۹۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. کاشی‌کاری مسجد نصیر آن‌را تابلویی بی‌نقص کرده است. ترکیب بندی رنگ کاشی‌ها حال و هوایی خاص در گوشه و کنار مسجد ایجاد کرده.

عکس های مسجد نصیرالملک

مسجد نصیر الملک در محله گود عربان شیراز قرار دارد، محله ای که خیابان لطفعلی خان زند از ابتدای آن می گذرد، برای رسیدن به مکان این مسجد کافیست به یکی از اهالی شیراز بگویید می‌خواهم بروم نصیرالملک را ببینم او قطعا شما را راهنمایی می‌کند. البته اگر در خیابان زند باشید با یک تاکسی به سادگی می‌توانید به این مسجد برسید. یادتان باشد آن طرف‌ها پارکینگ بزرگی وجود ندارد پس، در کوچه پس کوچه‌ها دنبال جای پارک مناسب باشید. این مسجد در فاصله زیادی از ارگ کریم خان قرار ندارد ولی نزدیک‌ترین مکان به آن شاهچراغ است. البته مسجد نصیرالملک شبیه مسجد شاهچراغ نیست و ماهیتی گردشگری بیشتر از مذهبی دارد.

با این عکس‌های گشتی در کاشی‌های هفت رنگی بزنید و در پیچ و تاب گل‌های سرخ  وزنبق بوی بهشت را احساس کنید.

مسجد نصیرالملک شیراز
مسجد نصیرالملک شیراز
مسجد نصیرالملک ( مسجد صورتی )
مسجد نصیرالملک ( مسجد صورتی )

طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

تور شیراز

تور شیراز

برای مشاهده‌ی تور شیراز سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.