اگر تصمیم دارید که به شهر گرگان سفری داشته باشید، خبر خوب این است که غذاهای محلی گرگان از طعم بسیار خوبی برخوردار بوده و در عین حال تنوع بالایی نیز دارند. از این روی پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به این شهر، از سفارش انلاین غذا گرگان استفاده کرده و بهترین غذاهای محلی گرگان را بدون نیاز به مراجعه حضوری به رستوران‌ها، در محل آدرس خود تحویل بگیرید.

saadatrent

اگر تا کنون اطلاعات زیادی در خصوص انواع غذاهای محلی گرگان به دست نیاورده‌اید، در این مطلب با ما همراه شوید تا ببینیم بهترین این غذاها کدامند.

بهترین غذاهای محلی گرگان

از جمله غذاهای سنتی و محلی شهر گرگان که باید حتما در سفر به این شهر، امتحان کنید؛ موارد زیر قابل توجه هستند:

باسترمه، غذای مجلسی گرگان

یکی از غذاهای محلی گرگان که طعمی عالی داشته و برای علاقه مندان به غذاهای دریایی نیز گزینه فوق العاده ای به حساب می‌آید، باسترمه است. این غذا با استفاه از ماهی و برنج به همراه انار و ادویه‌های مختلف و همین طور سیب زمینی تهیه شده و از جمله غذاهای مجلسی گرگانی ها نیز به شمار می‌آید. البته لازم به ذکر است که برای طبخ این غذا، باید تنها از ماهی اوزون برون استفاده کنید و دیگر ماهی‌ها برای پختن این غذا، مناسب نیستند.

طرز تهیه بورک گرگانی غذای محلی گنبد کاووس

اگر چه تا به حال حتما بارها و بارها نام بورک‌های مختلف ترکیه‌ای را شنیده و حتی شاید آن‌ها را چشیده باشید؛ اما وقت آن است که با سفارش آنلاین غذا گرگان، از طعم فوق العاده بورک گرگانی مزه کنید. این بورک شکم پر با گوشت و سبزیجات اشباع شده و در گرگان با طعمی بسیار لذیذ طبخ می‌شود.

در سفر به گرگان خوش طعم ترین غذاهای محلی گرگان را فراموش نکنید1

از آن جایی که در شهر گرگان، سبزیجات معطر مخصوصی محلی وجود دارد؛ به کار بردن آن‌ها در این بورک گرگانی، باعث خواهد شد تا فوق العاده خوش طعم شده و هوش از سرتان برباید. در شهر گرگان، می‌توانید انواع بورک‌ها چون بورک گوشت و بورک اسفناج و سبزیجات دیگر را نوش جان کنید.

ماش پلو، غذای محلی با گوشت و بدون گوشت

مردم گرگان، از غذاهایی که در طبخ آن‌ها از ماش استفاده شده باشد، استقبال زیادی می ‌نند. در میان این غذاها، ماش پلو نیز فوق العاده بوده و در ترکیب با برنج، گوشت چرخ کرده، ادویه و روغن زیتون، بسیار خوشمزه خواهد بود. البته برای افرادی گیاهخوار که مایل به میل کردن گوشت در وعده‌های غذایی خود نیستند، می‌توان این غذای خوشمزه گیلانی را بدون اضافه کردن گوشت چرخ کرده نیز تهیه کرد.

ماش پلو از جمله غذاهایی است که همراه با ماست محلی گرگان سرو شده و ترکیب آن با این ماست، بسیار خوشمزه‌تر خواهد شد. با این حساب توصیه می‌کنیم که حتما در سفر به شهر گرگان، از ماست‌های محلی آن نیز امتحان کنید.

خورشت ساک با نخود و گوشت بره

یکی از خورشت‌های خوشمزه و محبوب گرگانی، خورشت ساک است که معمولا در مناسبت‌های مختلف و همین طور ایام عزاداری دهه محرم، پخته می‌شود. در طبخ این خورشت محلی گرگان از گوشت گوسفند، نخود، سیر، پیاز، آرد و روغن استفاده می‌شود. شما ممکن است در برخی از رستوران‌های شهر گرگان، این غذا و خورشت خوشمزه را با استفاده از گوشت بره، طبخ کنید که طعم به مراتب بهتری نیز خواهد داشت.

در سفر به گرگان خوش طعم ترین غذاهای محلی گرگان را فراموش نکنید 2

نخودپلو؛ خوشمزه و مفید غذای محلی گرگانی

به طور کلی در میان بهترین غذاهای محلی گرگان، موارد مختلفی از پلو و حبوبات مختلف یا سبزیجات گوناگون را خواهید یافت. یکی از این غذاهای خوشمزه که توصیه می‌کنیم حتما در سفر به گرگان، امتحان کنید؛ نخودپلو است. برای تهیه نخودپلو گرگانی، از برنج، نخود، گوشت گوسفند و گوساله، رب انار، پیاز، ادویه و زعفران استفاده می‌شود. البته در صورت تمایل می‌توانید گوشت مرغ را در این غذای خوشمزه گرگانی، به جای گوشت گوسفند، به کار ببرید.

انواع آش سنتی گرگان

در فرهنگ غذایی مردم گنبد کاووس، انواع آش‌های خوشمزه نیز جایگاه داشته و اگر شما نیز به میل کردن آش علاقه مند باشید؛ می‌توانید آش‌های خوش طعم و عالی چون آش خمیر، آش ماست، هلی آش، آش ماش، اسپله شله و گوجه آش را نوش جان کنید.

در سفر به گرگان خوش طعم ترین غذاهای محلی گرگان را فراموش نکنید3

در میان انواع این آش‌های متنوع و خوشمزه؛ هلی آش طرفداران بیشتری در استان گلستان داشته و در آن از لوبیا، نخود، سبزی، برنج، گوجه سبز و پیاز داغ استفاده می‌شود. همین طور گوجه آش، یک آش بسیار خوش آب و رنگ و خوشمزه با استفاده از ماده اصلی گوجه فرنگی، گوشت و برنج است که حتما عاشق آن خواهید شد.

سفارش آنلاین غذا گرگان از اسنپ فود

در سفر به شهر گرگان، به جای وقت گذاشتن برای مراجعه حضوری به رستوران‌ها یا طبخ غذا در محل اقامت خود، به راحتی می‌توانید از طریق سرویس سفارش آنلاین غذا از اسنپ فود(snappfood.irغذاهای محلی استان گلستان یا دیگر غذاهای مختلف را به صورت اینترنتی سفارش داده و در محل آدرس خود تحویل بگیرید. شما تا به حال کدام یک از غذاهای محلی گرگان را امتحان کرده و چه تجربه‌ای از سفر به این شهر زیبای شمالی کشور دارید؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید.

 

اطلاعات بیشتر اسنپ فود:

آدرس سایت :   https://snappfood.ir/

آدرس اینستاگرام :  https://www.instagram.com/snappfood_ir/ 

آدرس اپ اسنپ فود: https://snappfood.ir/app