دبی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایرانیان است. به قول بسیاری از گردشگران، سفر به دبی هم فال است و هم تماشا. در دبی هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند حسابی کیف کند، اما برندبازها و آن‌ها که عاشق خرید کردن در مراکز خرید لوکس و زیبا هستند، دبی را بهشت گردشگری می‌دانند. حاکم و مسئولین دبی با توجه به همین علاقه گردشگران، از سال‌ها پیش تصمیم به برگزاری فستیوالی گرفتند که گردشگران را هر چه بیشتر به این شهر پرزرق و برق جذب کند. فستیوال خرید دبی یا (FSD) سرتاسر این شهر را غرق در شور و هیجان خرید می‌کند و مراکز خرید و مغازه‌های گوناگون اجناس خود را با تخفیفات باورنکردنی ارائه می‌دهند. از همه این‌ها گذشته، در شب‌های زمستانی فستیوال خرید دبی که عموما مقارن با سال نوی میلادی است، حتی اگر اهل خرید نباشید، می‌توانید از برنامه‌های گوناکونی که برای نشاط و شادی گردشگران فراهم شده است نهایت لذت را ببرید. با سفرزون همراه باشید تا بهشت خریداران را به شما معرفی کنیم:

saadatrent

 

همه آنچه درباره فستیوال خرید دبی باید بدانید:

فستیوال خرید دبی
فستیوال خرید دبی

از سال ۱۹۹۶، برای توسعه تجارت و بازرگانی در دبی، مسئولین این شهر به این فکر افتادند تا با برگزاری فستیوال خرید و ارائه تخفیف‌های وسوسه‌کننده، گردشگران را به این شهر لوکس و گران بکشانند. از آن پس هر ساله در فصل زمستان، در ماه‌های ابتدایی سال میلادی به مدت بیش از یک ماه، فستیوال خرید در این شهر برگزار می‌شود. برای مثال در سال گذشته، این فستیوال از ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸ تا ۲ فوریه ۲۰۱۹ برگزار شد. این جشنواره هر سال بیش از سال قبل گردشگران را به خود جذب می‌کند به طوری که طبق آخرین آمار هر ساله حدود ۳ میلیون گردشگر در این ایام به دبی سفر می‌کنند. همین امر باعث شده است که دبی بارها جز شهرهای پرگردشگر جهان محسوب شود.


برای دریافت راهنمای سفر به دبی کلیک کنید.


در فستیوال خرید دبی چه می‌گذرد؟

فستیوال دبی
فستیوال دبی

همان طور که از نامش پیداست، این رویداد بین‌المللی مربوط به خرید است. تقریبا همه فروشگاه‌ها در سراسر دبی سعی می‌کنند که در این رویداد شرکت کنند و بخشی از اجناس خود را با تخفیف ارائه دهند. از مراکز خرید لوکس و بسیار بزرگ و معروف دبی مثل دبی مال تا مغازه‌های کوچکتر محلی و حتی بازارهای روباز گاه تخفیف‌هایی دارند که شوکه‌تان می‌کند. این تخفیف‌ها مربوط به برند خاص و یا کالای ویژه‌ای نیست. گرچه ایرانی‌ها بیشتر از دبی لباس‌های برند می‌خرند، اما از لوازم آرایش بگیر تا کالاهای الکترونیکی و حتی صنایع دستی، همه در فستیوال خرید دبی با تخفیف فروخته می‌شود. در طی جشنواره، مراکز خرید و مغازه‌ها تا پاسی از شب و تا زمانی که مشتری دارند باز هستند و با روی خوش آماده خدمت‌رسانی به گردشگران و خریداران اجناس هستند. علاوه بر همه این‌ها، برای اینکه گردشگران ساعات لذت‌بخشی را در این شهر داشته باشند، در کنار فستیوال، انواع برنامه‌های مفرح و شاد برای همه اعضای خانواده در گوشه و کنار شهر برپاست.

برنامه‌های جانبی جشنواره خرید دبی

فستیوال خرید دبی
فستیوال خرید دبی

اگر بار و بندیل‌تان را جمع کرده‌اید که برای فستیوال خرید سری به دبی بزنید و از خرید کردن با قیمت‌های باورنکردنی لذت ببرید، خوب است بدانید که این تنها لذتی نیست که در فستیوال در انتظارتان است. اگر چه روزها برای خرید کردن مناسب‌تر از شب‌هاست، اما شب‌ها بیرون بزنید و از برنامه‌های پرنشاطی که در انتظارتان است نهایت لذت را ببرید. نورپردازی و چراغانی‌های شهر را نباید از دست بدهید. هر سال نورپردازی‌های شهر دبی تم خاصی دارد که در هر گوشه و کناری به زیبایی خودنمایی می‌کند. شب‌ها که بیرون می‌زنید می‌توانید شهر را که مثل عروسی زیبا خودش را برای گردشگران و بینندگان آراسته است، تماشا کنید.

فستیوال خرید دبی
فستیوال خرید دبی

در روزها و شب‌های فستیوال در جای جای شهر بساط موسیقی زنده برپاست و هر کجا که بروید با برنامه‌های شاد و رقص و پایکوبی مواجه می‌شوید. علاوه بر این‌ها اگر اهل موسیقی هستید، کنسرت‌های زیادی هم در این روزها در دبی اجرا می‌شود. اگر طرفدار خواننده خاصی هستید سراغ کنسرتش را در این روزها در دبی بگیرید. شب‌ها، خصوصا شب‌های تعطیلات، برنامه آتش‌بازی هم در جای جای شهر اجرا می‌شود. خیابان السیف و ساحل لامر، دو تا از جاهایی است که می‌توانید برنامه‌های متعددی که برایتان در نظر گرفته شده است را ببنید. برنامه‌های تئاتر خیابانی و شعبده‌بازی هم می‌تواند حسابی برایتان جذاب باشد.

فستیوال دبی
فستیوال دبی

فستیوال خرید دبی فقط برای عشق خریدها نیست، اگر اهل شکم گردی هستید و عاشق غذاهای خیابانی، در این روزها حسابی می‌توانید کیف کنید. در روزهای جشنواره غرفه‌های غذای خیابانی در قسمت‌های مختلف شهر برپا می‌شود و غذاهای خوشمزه را با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌کند. اگر هم با خانواده در این روزها به دبی سفر می‌کنید، خوش به حال کودکانتان است. مسئولین برگزاری برنامه‌های جانبی، هیچ کدام از اعضای خانواده را از قلم نینداخته‌اند و برنامه‌هایی ویژه کودکان، نوجوانان و سالمندان نیز در نظر گرفته‌اند. جشنواره مد، جشنواره فیلم و مسابقات ورزشی متعدد از دیگر برنامه‌هایی است که می‌تواند برایتان جذاب باشد. همین‌طور نمایشگاه‌های متعدد صنایع دستی و آثار هنری، در گوشه و کنار مراکز خرید بزرگ دبی برگزار می‌شود که می‌تواند حسابی به دلتان بنشیند. در این نمایشگاه‌ها هم می‌توانید از دیدن آثار هنری لذت ببرید و هم خرید کنید.

مزایای خرید در فستیوال دبی

فستیوال دبی
فستیوال دبی

شاید برایتان سوال باشد به غیر از تخفیف، خرید از این جشنواره چه مزیت‌های دیگری دارد؟ در فستیوال خرید دبی علاوه بر خریدی با کیفیت از بهترین برندهای جهان و تخفیف‌های بی سابقه‌ای که گاهی به ۷۵ درصد هم می‌رسد، گاه قرعه‌کشی‌ها و جایزه‌هایی هم برای خریداران در نظر گرفته می‌شود. پس حواستان باشد در قرعه‌کشی‌های فروشگاه‌های بزرگ در فستیوال شرکت کنید. جوایز ارزنده‌ای مثل خودروهای لوکس و هزاران درهم امارات در انتظار شرکت‌کنندگان در این قرعه کشی‌هاست.

فستیوال خرید دبی
فستیوال خرید دبی

همین طور برای راحتی حال مسافران و گردشگران، در زمان فستیوال خرید دبی، ویزا گرفتن بسیار ساده‌تر می‌شود و زمان کمتری برای گرفتن ویزا لازم است. همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، انواع برنامه‌های سرگرم‌کننده دیگر هم در این ایام در سراسر شهر دبی برقرار است که می‌توانید بدون پرداخت درهمی، ساعت‌ها سرگرم باشید و لذت ببرید.

نکاتی برای اینکه از فستیوال خرید دبی بیشترین استفاده را بکنید:

فستیوال دبی
فستیوال دبی

در این روزها دبی حسابی شلوغ می‌شود و میلیون‌ها گردشگر به این شهر لوکس و پرزرق و برق می‌آیند تا خرید کنند. پس باید خودتان را برای شلوغی آماده کنید. همین طور ممکن است اگر برای اولین بار به این فستیوال می‌روید با دیدن اولین حراجی دلتان آب بیفتد و بدون فکر خرید کنید اما درست چند قدم آن طرف‌تر اجناسی که خریده‌اید را با قیمتی مناسب‌تر پیدا کنید. با رعایت چند نکته می‌توانید خرید بهتر و با کیفیت‌تری داشته باشید.

فستیوال خرید دبی
فستیوال خرید دبی

دور آخر هفته‌ها و شب‌ها را برای خرید خط بکشید. آخر هفته‌های دبی که جمعه و شنبه است و شب‌ها مراکز خرید خیلی شلوغ می‌شود و شاید نتوانید آن لذتی را که انتظار دارید از خرید کردن ببرید. صبح‌ها، بعد از ساعت ده و قبل از ساعت ناهار بهترین وقت برای خرید است. مراکز خرید خلوت است و فروشندگان هم خوش‌رفتارتر هستند و می‌توانید بین اجناس حسابی بگردید و بهترین انتخاب را داشته باشید. چهارشنبه‌ها بهترین روز برای خرید محسوب می‌شود. در چهارشنبه‌ها مغازه‌ها خلوت‌تر است و فرصت‌های خوبی در انتظارتان است.

فستیوال دبی
فستیوال دبی

حسابی بگردید و سعی کنید همه مراکز خرید را زیر و رو کنید. قیمت‌ها را مقایسه کنید و بعد خرید کنید. فقط به چند تا مرکز خرید معروف دبی سر نزنید. دبی پر است از مراکز خرید شیک و لوکس که ممکن است حتی از دبی مال و مال امارات هم قیمت‌های پایین‌تر و اجناس بهتری داشته باشند. گاهی می‌توانید اجناس درجه یکی در مراکز خرید کمتر معروف یا بوتیک‌های بی نام و نشان پیدا کنید. حتی به بازارهای روبازی که در روزهای فستیوال برپا می‌شود هم سر بزنید.

فستیوال خرید دبی
فستیوال خرید دبی

یک لیست خرید درست کنید و همه چیزهایی که احتیاج دارید بنویسید و سپس بر اساس نیاز اولویت‌بندی‌شان کنید. درست است که بهترین برندهای لباس در فستیوال خرید دبی با قیمت‌های باورنکردنی در انتظارتان است اما فقط به فکر خرید لباس نباشید. هر چه که بخواهید با بالاترین کیفیت در این جشنواره با تخفیف عرضه می‌شود. از طلا و جواهرات تا وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی، هرچه نیاز دارید بنویسید و بخرید. راستی، حواستان به اوضاع جیبتان هم باشد.

فستیوال خرید دبی
فستیوال خرید دبی

در سفر به دبی چه تفریحات دیگری در انتظارتان است؟

فستیوال خرید دبی
فستیوال خرید دبی

خب اگر فقط به فکر خرید نیستید و می‌خواهید از سفرتان به دبی نهایت لذت را ببرید چند تا از بهترین تفریحات دبی را نباید از دست بدهید. با تورهای سافاری دبی در صحرا همراه شوید و حسابی در دل صحرا جیغ بکشید و انرژی‌تان را تخلیه کنید. دبی کلی شهربازی با بازی‌های هیجان‌انگیز هم دارد. شنا و تفریح در پارک‌های آبی دبی را هم نباید از دست بدهید. دبی سواحل بسیار زیبایی دارد با تفریحات دریایی بی‌نظیر. از فلای‌برد بگیر تا غواصی . دیدن آکواریوم دبی هم که دیگر از اوجب واجبات است. پس از هر ساعتی در شبانه‌روز سفرتان استفاده کنید و در دبی حسابی خوش بگذرانید.

اطلاعات بازدید از فستیوال خرید دبی :

فستیوال خرید دبی
فستیوال خرید دبی

زمان فستیوال دبی : زمان برگزاری فستیوال در سال‌های مختلف کمی تغییر می‌کند ولی عموما حوالی ماه‌های دی و بهمن به مدت یک ماه یا بیشتر برگزار می‌شود.

مکان برگزاری فستیوال خرید دبی : سراسر شهر دبی محل برگزاری این جشنواره است.

دسترسی : برای رفتن به دبی در روزهای فستیوال می‌توانید از تورهای دبی استفاده کنید. دراین صورت دیگر مشغولیتی برای گرفتن ویزا یا رزرو هتل ندارید. اگر هم می‌خواهید بدون تور سفر کنید باز هم می‌توانید از آژانس‌های مسافرتی برای گرفتن ویزا، بلیط هواپیما و رزرو هتل کمک بگیرید.

در این مقاله با فستیوال خرید دبی بیشتر آشنا شدیم. به نظر می‌رسد که برگزاری این جشنواره‌ها باعث افزایش شمار گردشگران و رونق اقتصادی در هر شهر می‌شود. نظر شما درباره اینگونه جشنواره‌ها چیست؟ به نظر شما در ایران چگونه می‌توان به کمک جشنواره‌ها، گردشکران بیشتری جذب کرد؟ شما تا به حال در زمان فستیوال خرید به دبی سفر کرده‌اید؟ نظرات، تجربیات و خاطرات خود را با مخاطبان سفرزون به اشتراک بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های دبی کلیک کنید.