کارهایی که در هتل نمی‌توان انجام داد، شامل فعالیت‌هایی چون: استعمال دخانیات، آشپزی، ایجاد آسیب در اموال می‌شود. در این مقاله به صورت مفصل در مورد قوانین هتل‌ها توضیحاتی ارائه می‌دهیم. همچنین اشاره‌ای به قوانین اجاره ویلا خواهیم کرد.

saadatrent

فهرست مطالب

  • کارهایی که در هتل نمی‌توان انجام داد
  • تفاوت ویلا با هتل
  • اهمیت آگاهی از کارهایی که در هتل نمی‌توان انجام داد
  • انجام چه فعالیت‌هایی در هتل بلامانع است

 

اطلاع از کارهایی که در هتل نمی‌توان انجام داد، باعث تجربه یک سفر خاطره انگیز و عدم ایجاد مشکل در اقامت شما در هتل خواهد شد. در حقیقت آگاهی از قوانین هتل به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک مسافر از خدمات و امکانات هتل به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. همچنین در صورت بروز مشکل یا نارضایتی، حقوق خود را به خوبی شناخته و برای رفع مشکل اقدام کنید. به این نکته توجه کنید که انجام برخی فعالیت‌ها در هتل به صورت کامل ممنوع است. این فعالیت‌ها شامل: استعمال دخانیات، تخریب اموال هتل، سرقت و بسیاری دیگر می‌شود. در این مقاله به صورت مفصل به توضیح در مورد فعالیت‌های ممنوع در هتل می‌پردازیم. برای آگاهی از این موضوع، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کارهایی که انجام آنها موجب نقض قوانین هتل می‌شود

در این قسمت از مقاله، به ذکر کارهایی که در هتل نمی‌توان انجام داد، می‌پردازیم.

آشپزی

یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که انجام آن در هتل‌ ممنوع است، آشپزی است. شما تنها در هتل آپارتمان‌ها اجازه آشپزی دارید. تنها هتل آپارتمان‌ها و ویلاها، مجهز به امکانات پخت و پز هستند. انجام آشپزی حتی در هتل‌های پنج ستاره ممنوع است. یکی از دلایل وضع چنین قانونی، نگرانی از ایجاد آتش سوزی و حوادث ناشی از آن است. همچنین نگرانی بابت تاثیرات بوی غذا و دود ناشی از آن را نباید نادیده گرفت. اما بسیاری از هتل‌ها دارای رستوران‌های با کیفیتی هستند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.

دعوت مهمان به هتل

دعوت مهمان به هتل با قوانین ساختاری هتل در تضاد است. بسیاری دلیل وضع این قانون را حفظ امنیت و راحتی مهمانان می‌دانند. به همین دلیل تنها افرادی که در هتل اتاق رزرو کرده‌اند، امکان استفاده از امکانات آن را دارند. همچنین اکثر هتل‌ها دارای اتاق‌های کوچکی هستند که امکان اقامت افراد اضافه در آن فراهم نخواهد بود.

خاموش کردن سیستم اعلام حریق

غیر فعال کردن سیستم اعلام آتش سوزی، یکی از کارهایی که در هتل نمی‌توان انجام داد. به این نکته دقت کنید که سیستم اعلام حریق برای محافظت از جان مسافران طراحی شده است. به همین دلیل نباید این سیستم را خاموش یا غیر فعال کرد. همچنین این سیستم به مسافران این فرصت را می‌دهد که در فرصت مناسب از آتش فرار کنند. سیستم اعلام حریق می‌بایست علاوه بر اتاق‌ها، در راهرو و رستوران هتل نیز نصب شود.

نگهداری از حیوان خانگی

امکان انتقال بیماری‌های شایع از حیوانات به مسافران و کارکنان هتل، یکی از مهمترین دلایل ممنوعیت ورود حیوان خانگی به هتل است. همچنین بسیاری از هتل‌ها مجهز به امکانات مورد نیاز حیوان خانگی نیستند. حضور حیوان خانگی در هتل موجب ایجاد سر و صدا و نارضایتی سایر مسافران خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از سفر، نگهداری از حیوان خانگی خود را به یکی از آشنایان خود بسپارید.

ایجاد خسارت در تجهیزات موجود در هتل

ممنوع بودن ایجاد خسارت در امکانات و تجهیزات هتل کاملا طبیعی است. در صورت ایجاد آسیب به یکی از امکانات هتل مانند: تلویزیون، وسایل گرمایشی و سرمایشی و سرویس خواب، می‌بایست مبلغی را به عنوان خسارت پرداخت کنید. معمولا بعد از تحویل اتاق، یکی از کارکنان هتل اقدام به بررسی سالم بودن تجهیزات خواهد کرد.

ممنوعیت در استعمال دخانیات، یکی از اصلی‌ترین قوانین هتل‌ها است

 

تفاوت قوانین هتل و قوانین ویلا

حال که با کارهایی که در هتل نمی‌توان انجام داد آشنا شدیم، وقت آن رسیده در مورد تفاوت هتل و ویلا نیز اطلاعاتی ارائه دهیم.  اقامت در هتل به معنای اقامت در یک اتاق کوچکی است که امکانات محدودی دارد. امکانات موجود در هتل شامل: تلویزیون، یخچال و پارکینگ می‌شود. اما بسیاری از ویلاها دارای امکاناتی چون: استخر، جکوزی، سونا آشپزخانه و حیاط هستند. همانطور که در بالا توضیح دادیم، اقامت در هتل دارای قوانین محدود کننده‌ای است. به عنوان مثال: به هیچ عنوان نباید در هتل آشپزی کرد. اما انجام آشپزی در ویلا مانعی ندارد. اقامت در ویلا معمولا هزینه کمتری نسبت به اقامت در هتل دارد، به خصوص اگر تعداد همسفران شما زیاد باشند. همچنین با اجاره ویلا، امکان استفاده از فضای باز و حیاط برای شما فراهم خواهد بود.‌

اهمیت آگاهی از کارهایی که در هتل نمی‌توان انجام داد

‎به این نکته توجه کنید که رعایت قوانین وضع شده و اطلاع از کارهایی که در هتل نمی‌توان انجام داد، موجب حفظ امنیت حداکثری تمامی مسافرین خواهد شد. در ادامه، اهمیت آگاهی از فعالیت‌های ممنوع در هتل را بیان خواهیم کرد.

حفظ نظم آرامش در هتل

آگاهی از فعالیت‌های ممنوع در هتل و عدم انجام این کار‎‌ها، باعث حفظ نظم و آرامش در این مکان خواهد شد. همچنین توجه به این موضوع موجب خدمت رسانی بهتر به مسافرین می‌شود.

پاسخگویی بهتر به نیاز مسافرین

رعایت قوانین هتل، زمینه را برای خدمت رسانی بهتر و پاسخگویی سریع به نیاز مسافر را فراهم خواهد کرد. در واقع عدم رعایت قوانین و مقررات مقررات در همه مکان‌ها موجب ایجاد هرج مرج خواهد شد.

جذب گردشگر بیشتر

رعایت قوانین هتل به گردشگران این اطمینان را می‌دهد که در محیطی امن اقامت خواهند داشت. همین موضوع موجب جذب گردشگران بیشتر به هتل خواهد شد.

عدم ایجاد خسارت در اموال هتل یکی از قوانین هتل

رعایت قوانین هتل موجب حفظ سلامت و امنیت سایر مسافران می‌شود

در حقیقت انجام فعایت‌هایی مانند: سرقت، استفاده از مواد مخدر، خرابکاری، تخریب تجهیزات هتل و … موجب ایجاد نگرانی سایر مسافران و همچنین کارکنان هتل خواهد شد.

طبق قوانین هتل، انجام چه فعالیت‌هایی بلامانع است؟

در این قسمت از متن، به ذکر موردی فعالیت‌هایی می‌پردازیم که انجام آنها موجب نقض قوانین هتل نخواهد شد.

  • استفاده از امکاناتی مانند: رستوران، کافی شاپ، خشک‌شویی
  • استفاده از خدمات روم سرویس، خدمات نظافتی
  • حضور در سالن کنفرانس و جلسات
  • وقت گذراندن در بخش لابی هتل
  • درخواست خودرو برای سفرهای درون شهری

توصیه می‌شود قبل از رزرو اینترنتی هتل در شهر یا کشوری که قصد سفر به آنجا را دارید، امکانات موجود در هتل را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. مطالعه نظر افرادی که از خدمات هتل استفاده کرده‌اند نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

در این مقاله به ذکر توضیحاتی در مورد قوانین هتل‌ها پرداختیم. مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا با رعایت قوانین، اقامت امنی را در هتل مورد نظر داشته باشید. در ادامه می‌توانید سوالات متداولی که در این مورد وجود دارد را مطالعه کنید.

سوالات متداول در مورد کارهایی که در هتل نمی‌توان انجام داد

ایا تمامی هتل آپارتمان‎‌ها دارای امکانات پخت و پز هستند؟

بله یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌هایی که هتل آپارتمان‌ها دارا هستند، تجهیزات مربوط به پخت و پز است.

آیا استعمال سیگار نیز موجب نقض قوانین هتل می‌شود؟

بله در تمامی هتل‌ها، استعمال سیگار ممنوع است. حتی سیگار کشیدن در هتل برخی از کشورها شامل جریمه نیز میشود. اما بعضی از هتل‌ها مجهز به اتاق سیگار یا smoking room  هستند که سیگار کشیدن در آن اتاق بلامانع است.