تا اسم ترکیه و استانبول می‌آید، خیلی‌ها به خرید کردن و گشتن پاساژهایش فکر می‌کنند چون استانبول ترکیه در این زمینه شهرت دارد و قیمت پوشاک در استانبول بسیار مقرون به صرفه است. گردشگرانی که برای تعطیلات به استانبول پایتخت ترکیه سفر می‌کنند، علاوه بر بازدید از مراکز تاریخی و تفریحی از سفرشان به عنوان فرصت خوبی برای خرید نیز استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید کشور ترکیه تولید کننده لباس و یک کشور پیرو مد در جهان به شمار می‌آید. در کنار برندهای داخلی معتبر و پرطرفداری مانند ال سی وایکیکی، ماوی جین و دیفکتو و … برندهای مطرح جهان نیز مانند نایک، آدیداس، دیور، پوما و … در این کشور شعب متعددی دارند و دست مسافران را برای خرید باز می‌گذارند.

saadatrent

در این متن سعی داریم به بازه قیمت انواع پوشاک دراستانبول اشاره کنیم و به مقایسه آن با قیمت پوشاک در ایران بپردازیم تا بتوانیم به افرادی که قصد دارند با تور استانبول به این شهر سفر کنند، اطلاعاتی حدودی از قیمت‌ها بدهیم که بهتر بتوانند به برنامه‌ریزی بودجه سفر خود بپردازند.

کفش و پوشاک در استانبول و مقایسه با ایران

چرا پیشنهاد می‌دهیم که پوشاک خود را در سفر به استانبول تهیه کنید؟ جواب بسیار ساده است. در این شهر اجناس برندهای جهانی ارزان‌تر از ایران هستند. البته بر کسی پوشیده نیست که ترکیه به تولید و فروش محصولات تقلبی بهترین برندهای مد جهان مشهور است. لباس، کیف، ساعت، کفش و … از محصولاتی هستند که در بازارهای استانبول با کپی‌برداری از برندهای خارجی به فروش می‌رسند. در واقع این محصولات از قانون هرچه ارزان‌تر بی‌کیفیت‌ترو تقلبی‌تر نیز پیروی نمی‌‌کنند. یعنی ممکن است کالای تقلبی با قیمت گرانی به فروش برسد و تشخیص آن از جنس اصل بسیار دشوار باشد.

از طرفی پوشاک ترکیه به دلیل کیفیت مناسبی که دارد، ارزش خرید دارد. ضمن اینکه قیمتش از محصولات برند خارجی ارزانتر هم هست؛ بنابراین چه پوشاک در استانبول از اجناس برند باشد چه ترک در مقایسه با ایران هم هزینه کمتری برایتان دارد هم کیفیت بالاتر.

آشنایی با برندهای مطرح داخلی پوشاک در استانبول

همانطور که گفتیم، صنعت تولید پوشاک ترکیه بسیار پیشرفته است. طراحان مد روز در این کشور بسیار خلاق هستند و این موضوع از ترکیه یک کشور پیشرو در مد و پوشاک ساخته است. برندهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، برخی از برندهای مطرح داخلی ترک هستند که در بسیاری از نقاط جهان نیز شعبه دارند. قیمت انواع کفش و پوشاک در استانبول و در این فروشگاهها  بسیار ارزانتر ازقیمت پوشاک در اروپا است.

  • ال سی وایکیکی (LC Waikiki): برند مطرح لباس زنانه، مردانه و بچه‌گانه.
  • پنتی ((Penti: برند مطرح در تولید مایو، جوراب و لباس زیر.
  • ال تی بی ((Ltb: برند مطرح در تولید شلوار.
  • دیفکتو (DeFacto): برند مطرح درتولید لباس زنانه و مردانه.
  • ماوی جینز ((Mavi jeans: برند مطرح در تولید شلوار جین شیک و با کیفیت.
  • کوتون (Koton): برند مطرح در پوشاک ترکیه که شبیه‌ترین برند به H&M شناخته شده است.
قیمت پوشاک در استانبول و مقایسه با ایران
قیمت پوشاک در استانبول و مقایسه با ایران

قیمت انواع پوشاک در استانبول و مقایسه با ایران

همانطور که اشاره کردیم، برندهای مطرح خارجی در شهر استانبول شعب متعددی دارند. جالب است بدانید که خرید از این برندها در استانبول ارزانتر از سایر نقاط جهان به خصوص ایران است. در ایران نیز فروشگا‌های برند بین‌المللی مانند نایک، آدیداس و … دیده می‌شوند ولی یا اجناس بی‌کیفیت‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی ارائه می‌دهند یا بسیار گران‌تر هستند.

بنابراین قیمت انواع پوشاک و کفش در استانبول منطقیتر و مقرونبهصرفهتر است. علاوه بر این، کیفیت این لباس‌ها معمولا بهتر و قابل قبول‌تر هستند مگر به دلیل نقص در آن‌ها با قیمت پایین‌تری به فروش برسند که فروشنده حتما این نقص را به شما اعلام خواهد کرد.

قیمت لباسهای زنانه در استانبول و مقایسه با ایران

اگر برای خرید لباس زنانه به استانبول سفر می‌کنید، باید به شما این مژده را بدهیم که با تنوع بالای محصولات مواجه خواهید شد. در بازارهای استانبول تعداد مغازه‌هایی که لباس زنانه می‌فروشند به نسبت لباس‌های مردانه کمی بیشتر است.  شما در هر خیابان و بازار، بوتیک‌های لباس زنانه را خواهید یافت که بهترین لباس‌های مد روز را به فروش می‌رسانند.

البته قیمت انواع پوشاک در استانبول کاملا بستگی به جایی دارد که از آن خرید میکنید. مثلا در برندهای مطرح بین‌المللی مانند زارا، نایک، آدیداس و … قیمت‌ها بالاتر از بازارهای خیابانی با تولیدات داخلی یا چینی هستند. در واقع بسته به سلیقه شما بازه قیمتی گسترده‌ای برای خرید لباس زنانه در استانبول وجود دارد. با توجه به اینکه ارزش واحد پول ترکیه (لیر) دچار نوسانات است و این کشور نیز از تورم رنج می‌برد نمی‌توان نرخ ثابتی را برای قیمت انواع پوشاک در استانبول در نظر گرفت.

قیمت انواع لباس های زنانه در استانبول ترکیه
قیمت انواع لباس های زنانه در استانبول ترکیه

قیمت تاپ زنانه در استانبول و مقایسه با ایران

باز هم همه چیز بستگی به محل خرید شما دارد، اما اگر بخواهیم در نظر بگیریم شما علاقه‌مندید از یک برند معتبر و به روز خرید خود را انجام دهید، فروشگاه زارا می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. جالب است بدانید قیمت انواع پوشاک در فروشگاه‌های زارا استانبول به طور کلی ارزان تر از بسیاری کشورهای جهان است.

قیمت لباس در این فروشگاه در کشور ترکیه ۳۴ درصد ارزان تر از  شعب زارا در سایر کشورها است. قیمت یک تاپ زنانه از برند معتبر زارا از ۱۰۰ لیر آغاز و تا ۱۲۰۰ لیر به فروش می‌رسد. شما می‌توانید یک تاپ زنانه را در بازارهای خیابانی از برندهای متفرقه در حدود ۷۰ لیر بخرید اما باید در نظر بگیرید این محصولات کیفیت پایین‌تری نیز دارند. همچنین قیمت تاپ زنانه در ایران از ۱۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

قیمت شلوار جین زنانه در استانبول و مقایسه با ایران

دو برند ماوی جین (Mavi jeans)  و کولینز جین (colins jeans) دو برند مطرح داخلی ترکیه در زمینه تولید شلوار جین هستند. اگر قصد دارید خرید شلوار جین خود را از این دو برند مطرح انجام دهید، باید رقمی در حدود ۲۰۰  لیر تا ۴۰۰ لیر بپردازید. این محصول در فروشگاه زارا قیمتی در حدود ۲۵۰ تا ۵۰۰ لیر دارد. همچنین می‌توانید یک شلوار جین را از مارک‌های متفرقه به قیمت ۱۰۰ لیر خرید کنید. در ایران نیز قیمت شلوار جین زنانه از ۲۵۰ هزار تومان شروع می‌شود.

قیمت تیشرت زنانه در استانبول و مقایسه با ایران

قیمت تیشرت زنانه در استانبول و در یک فروشگاه  معتبر مانند زارا از ۲۰۰ لیر شروع و تا ۱۶۰۰ لیرادامه دارد. شما همچنین می‌توانید یک تیشرت زنانه را با قیمت ۱۵۰ لیر از برندهای متفرقه تهیه کنید. از آن طرف، قیمت تیشرت زنانه در ایران از ۱۵۰ هزار تومان در برندهای داخلی آغاز می‌شود.

قیمت کفش زنانه در استانبول و مقایسه با ایران

همانطور که اشاره کردیم محصولات برند زارا و برندهای داخلی قیمت کمتری نسبت به برندهایی مانند آدیداس و نایک دارند. قیمت یک کفش زنانه در استانبول از تولیدات آدیداس از ۹۰۰  لیر تا ۵۸۰۰ لیر است. اما یک کفش زنانه از برند زارا بازه قیمتی کمتری دارد. قیمت کفش زنانه در استانبول از برند زارا ۴۰۰ لیرتا ۲۴۰۰ لیر است. همچنین نرخ این محصول در بازارهای داخلی از ۲۵۰ لیر آغاز می‌شود. قیمت کفش کتانی زنانه در ایران از ۳۰۰ هزار تومان شروع شده و بسته به کیفیت آن افزایش می‌یابد.

قیمت کیف زنانه در استانبول و مقایسه با ایران

قیمت های مختلف کیف های زنانه در استانبول
قیمت های مختلف کیف های زنانه در استانبول

با توجه به اینکه قیمت انواع پوشاک در استانبول بازه بسیار گسترده‌ای دارد و نمی‌توان قیمتی قطعی برای محصولات تعیین کرد، قیمت کیف زنانه در استانبول هم متنوع است. به طور کلی قیمت یک کیف از برند زارا در استانبول از ۵۳۰ لیر شروع تا ۱۷۰۰ لیرادامه مییابد. همچنین شما می‌توانید یک کیف با کیفیت معمولی را در بازارهای ترکیه به قیمت ۲۰۰ لیر تهیه کنید. قیمت کیف زنانه در ایران از ۲۵۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

قیمت لباس مردانه در استانبول و مقایسه با ایران

پوشاک مردانه استانبول هم مثل پوشاک زنانه، با کیفیت و اقتصادی است. بسیاری از برندهای خارجی و داخلی استانبول، یک بخش از فروشگاه خود را به فروش لباس مردانه اختصاص داده‌اند. همانطور که می‌دانید، قیمت انواع پوشاک در استانبول بستگی به کیفیت، مارک و محل خرید دارد و برای آقایان نیز این قانون وجود دارد. در ادامه به بررسی قیمت انواع پوشاک مردانه در استانبول می‌پردازیم.

قیمت تیشرت مردانه در استانبول و مقایسه با ایران

اگر می‌خواهید از بازارهای محلی و برندهای متفرقه در استانبول خرید خود را انجام دهید، می‌توانید یک تیشرت مردانه را به قیمت ۱۵۰ لیر پیدا کنید و بخرید. اما اگر قصد خرید یک تیشرت از برند مطرحی مانند زارا را دارید باید حداقل ۲۲۰ لیر برای آن بپردازید. البته تیشرت ‌های گرانقیمت تری در استانبول وجود دارد که قیمت آن‌ها گاهی به ۷۰۰  لیر نیز می‌رسد. قیمت تیشرت مردانه در ایران در برندهای متفرقه از حدود ۲۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

قیمت شلوار جین مردانه در استانبول و مقایسه با ایران

همانطور که گفتیم برندهای مطرح جین در استانبول، ماوی و کولینز هستند. قیمت یک شلوار جین مردانه در استانبول از برند ماوی از ۳۵۰  لیر آغاز و تا ۷۰۰ لیر ادامه دارد. قیمت شلوار جین مردانه از برند زارا از ۵۰۰  لیر تا ۱۰۰۰ لیر است. در برندهای مختلف و اوت لت های استانبول، می‌توانید یک شلوار جین مردانه را با قیمت ۲۰۰ تا ۴۰۰ لیر نیز بیابید. در ایران شلوار جین مردانه از حداقل قیمت ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت کفش کتانی مردانه در استانبول و مقایسه با ایران

کفش کتانی تنوع قیمت بسیار بالایی دارد. اگر شما بخواهید یک کفش کتانی مردانه در استانبول از برند آدیداس تهیه کنید، باید حداقل ۱۰۰۰ تا ۷۵۰۰ لیر هزینه کنید. اما این موضوع در برند زارا کمی متفاوت‌تر است. در فروشگاه زارا کفش‌های مردانه از ۷۰۰ لیر تا ۲۰۰۰ لیر قیمت دارند و در برندهای متفرقه استانبول شما می‌توانید یک کفش مردانه را با قیمتی در حدود ۳۰۰ لیر تهیه کنید. در ایران قیمت کفش مردانه از ۶۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

قیمت کفش و کتانی در استانبول ترکیه
قیمت کفش و کتانی در استانبول ترکیه

قیمت سوئیشرت مردانه در استانبول و مقایسه با ایران

برای خرید یک سوئیشرت مردانه از برند زارا در ترکیه باید حداقل ۴۰۰ لیر بپردازید. بسته به مدل این محصول قیمت آن تا  ۹۰۰ لیر افزایش می‌یابد. در بازارهای استانبول حداقل قیمت یک سوئیشرت مردانه از برندهای متفرقه ۲۰۰ لیر است.  در ایران نیز قیمت سوئیشرت مردانه از ۴۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

نتیجه گیری

خرید لباس در استانبول ویژگی‌های بسیاری دارد. علاوه بر کیفیت خوب و تنوع مدل‌ها، قیمت انواع پوشاک در استانبول در مقایسه با ایران، مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد. شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد شهر استانبول را برای خرید لباس‌هایشان انتخاب می‌کنند و این موضوع  یکی از اهداف سفرشان به ترکیه محسوب می‌شود.