قیمت غذاهای خیابانی استانبول برای بسیاری از مسافران این کشور مهم است. بسیاری از مسافران می‌خواهند در کنار لذت بردن از جاهای دیدنی استانبول هزینه‌ی خود را در سفر به این شهر پایین بیاورند. اما وقتی از غذاهای خیابانی استانبول حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟ مردم دنیا وقتی به غذاهای ترکی فکر می­‌کنند کباب ترکی به خاطرشان می­‌آید. اما ترکیه غذاهای خوشمزه و باورنکردنی فراوانی برای توریست‌های خود دارد. سفروزن در این مطلب یک سری از غذاهای لذیذ و خوش‌مزه خیابانی با قیمت ارزان را به شما معرفی می‌کند.

saadatrent

برای دریافت راهنمای سفر به استانبول کلیک کنید.


از آب‌میوه‌های تازه تا قیمت غذاهای خیابانی استانبول

غذاهای خیابانی، با استفاده از ترکیبات تازه و خوش عطر، همواره برای هر ذائقه‌­ای حرفی برای گفتن دارد. غذاهای خیابانی استانبول یکی از بهترین نمونه‌ی این نوع غذا در جهان است. این شهر بزرگ با فرهنگ و آداب و رسوم مختلف، بهترین غذاها را کنار خیابان جمع است. این غذاها را در بازارها، کوچه‌های سنگ‌فرشِ زیبا، در کنار خیابان و هم‌چنین در رستوران‌های بسیار کوچک با قیمت مناسب پیدا خواهید کرد. اگر قصد سفر به استانبول دارید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا با ارزان‌ترین قیمت غذاهای خیابانی استانبول و لذیذترین آشنا بشید.

قیمت غذاهای خیابانی استانبول چقدر است؟
لذت چشیدن طعم غذاهای خیابانی استانبول

آب‌میوه‌گیری دستی همیشه و هرجا

شاید آب‌میوه نتواند کسی را سیر کند اما به هر حال نمی‌توان آن را در غذاهای خیابانی استانبول ندیده گرفت. می‌توانید در خیابان‌های استانبول قدم بزنید و به مغازه های کوچکی برسید که آب‌میوه‌گیری دستی دارند و انبوهی میوه. شما می‌توانید آب‌میوه‌های خوشمزه‌ای مثل آب‌انار، پرتقال، سیب، هویج، گریپ‌فروت و بیشتر میوه‌ها و سبزیجات آبدار و حتی مخلوط خوشمزه‌ی آن‌ها را از این مغازه‌های کوچک آب‌میوه‌گیری با قیمت ۱٫۵ یورو تهیه کنید.

قیمت غذاهای خیابانی در استانبول - آب میوه تازه
طعم تازه‌ی آب‌میوه

«کومپیر» از مشهورترین غذاهای ترکیه

اصلی‌ترین عنصر در ترکیب «کومپیر» سیب زمینی پخته است. درمنطقه “اورتاکوی” در استانبول سیب زمینی های داغ آماده اند تا برای شما نصف شوند و شما محتویات داخل آن را انتخاب کنید؛ از پنیر کاشار گرفته تا سس مایونز و ترشی و نخودفرنگی و هویج و غیره. می‌توانید روز یکشنبه به بازار “اورتاکوی”بروید تا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی را امتحان کنید؛ جایی که تعداد زیادی دکه‌ی کوچک وجود دارد با کومپیرهای خوشمزه فراوان و البته با قیمت بسیار خوب یعنی ۴ یورو!

قیمت غذاهای خیابانی در استانبول - کومپیر
طعم لذیذ «کومپیر»

«میدیه دولما» یک غذای لذیذ و ارزان

دانستن قیمت غذاهای خیابانی استانبول برای یک سفر ارزان لازم است. از محبوب‌ترین غذاهای ترکیه «میدیه دولما» است. میدیه دولما صدف شکم پر با برنج و آب لیمو است. برای نوش‌جان کردن این غذا باید بهترین تصمیم را بگیرید؛ به عنوان مثال در یک روز گرم به دکه‌ای نروید که این غذا را آماده کرده است. میدیه دولما قیمت مناسبی دارد. فقط با ۲ یورو می‌توان یک غذای مقوی و خوشمزه بخورید.

قیمت غذاهای خیابانی در استانبول - میدیه دولما
در روزهای گرم سراغ «میدیه دولما» نرید

«بالیک اکمک» یا همان «نان و ماهی»

اگر در کنار پل «گالاتا» در نزدیکی «کاراکوی» و «امینو نو» قدم بزنید، بوی معطر غذایی سرخ شده را در تمام آن محل احساس می‌کنید. اسم این غذا «بالیک اکمک» یا به عبارتی دیگر «نان و ماهی» است. بالیک اکمک یک قطعه ماهی در داخل نان رول است. فروشندگان این غذا، ماهی را کباب کرده و در داخل نان رول می اندازند. بالیک اکمک غذایی است که می‌توانید از آن لذت ببرید. بالیک اکمک را می‌توانید با قیمت ۱٫۷۵ یورو تهیه و به عنوان میان وعده و یا شام کامل نوش جان کنید.

قیمت غذاهای خیابانی در استانبول - بالیک اکمک
«بالیک اکمک» را بیشتر در کنار ساحل پیدا می‌کنید

«کوکورِچ» را قبل از طبخ نبینید

خیلی ها بر این باورند که کوکورچ رو قبل از طبخ نباید دید اما به محض اینکه کاملا کباب شد باید با لذت کامل آن را میل کرد! این ساندویچ از امعا واحشای داخلی قطعه قطعه شده گوسفند درست می شود که با روکشی از روده گوسفند پوشانده شده و بر روی آتش کباب شده و با آویشن و فلفل سرخ می‌شود. این غذا در نان باگت قرار داده می‌شود و هر بار که به آن گاز می زنید طعم متفاوتی را حس می کنید؛ کباب شدن این غذا بر روی آتش و چوب طعم دودی ملایمی به آن می دهد و قیمت آن در رستوران ها و دکه های خیایانی غذا تنها ۲ یورو است.

قیمت غذاهای خیابانی در استانبول - کوکورچ
«کوکورِچ» از امعا واحشای داخلی قطعه قطعه شده گوسفند درست می شود

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، حتما تورهای استانبول سفرزون را ببنید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های استانبول کلیک کنید.


طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

null

تور استانبول

برای مشاهده‌ی تورهای استانبول سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.