این‌ نوشته آخرین مطلب از راهنمای سفر به باکو ، ویزا و هزینه‌های سفر است. در مطلب راهنمای سفر به باکو درباره‌ی نحوه‌ی اخذ ویزا، خرید بلیط هواپیما یا اتوبوس، رزرو تور و قیمت‌های تور باکو نوشتیم. اما می‌دانیم هنوز به تمامی سوالات شما درباره‌ی سفر به باکو پاسخ ندادیم. در مطلب هزینه اقامت در باکو  هم درباره‌ی قیمت انواع هاستل ، هتل و اقامتگاه گفتیم. احتمالا هنوز در ذهن‌تان سوالاتی مانند این‌که قیمت غذا در باکو ، هزینه حمل و نقل در آذربایجان یا بازدید از مراکز دیدنی و موزه‌ها و به‌طور کلی حمل و نقل و خورد و خوراک در آذربایجان چقدر هزینه دربردارد، وجود دارد.

saadatrent

برای پیدا کردن جواب سوالات بالا، قسمت آخر این مجموعه را از دست ندهید. سفرزون به تمامی سوالات شما پاسخ خواهد داد. پیش از آن، در ویدئوی بالا به یک تور مجازی به باکوی آذربایجان بروید.

Loading the player...

قیمت غذا در باکو و خوشگذرانی چقدر پول می‌خواهد

غذا در سفر از هزینه‌های لازم در سفر است که اغلب خرچ مسافرت را بیش‌تر می‌کند. فکر می‌کنید چه راه‌هایی برای تهیه‌ی غذا در باکو وجود دارد که بتواند هزینه‌ی سفرتان کاهش دهد؟ ما در این مطلب سفرزون به شما می‌گوییم.

وقتی می‌خواهید خودتان آستین بالا بزنید و آشپزی کنید

معمولا می‌گویند باکو شهر گرانی‌ست. اما این گفته چندان صحت ندارد. قیمت غذا در باکو، در مقایسه با بسیاری از کشورهای هم‌ردیف، اصلا گران نیست. مثلا اگر بخواهیم چند کالای اساسی را بررسی کنیم: یک عدد نان متوسط نیم منات قیمت دارد. یک بطری آب یک و نیم لیتری هم همین حدود قیمت دارد. میوه‌های مرسومی مانند پرتقال به‌ازای هر کیلو ۲٫۵ تا ۳ منات آب می‌خورد. هر کیلو سیب‌زمینی و پیاز هم کم‌تر از نیم منات هزینه دارد. ۶ عدد تخم‌مرغ هم حدود یک منات می‌شود. با این حساب قیمت غذا در باکو می‌تواند به صرفه باشد.

شما به‌راحتی می‌توانید در سفر به باکو خودتان غذا درست کنید
شما به‌راحتی می‌توانید در سفر به باکو خودتان غذا درست کنید

با یک حساب سرانگشتی می‌توان محاسبه کرد که یک وعده‌ غذای ساده‌ی بدون گوشت برای یک نفر حدود ۵ منات در می‌آید. در حال حاضر، این قیمت در مقایسه با کشور خودمان ارزان‌تر است.

از خوردن غذاهای سنتی آذربایجان در سفر به باکو لذت ببرید
از خوردن غذاهای سنتی آذربایجان در سفر به باکو لذت ببرید

وقتی حوصله‌ی آشپزی ندارید

اما خیلی‌ها می‌گویند: کی می‌رود سفر که آشپزی کند؟ اصلا این‌همه راه می‌رویم که دمی آسایش داشته باشیم و از کارهای روزمره فارغ باشیم. خبر خوب برای این دسته از مسافران این است که قیمت رستوران در باکو گران نیست.

در باکو هم مثل تمام شهرهای توریستی دنیا، غذاهای بین‌المللی و رستوران‌های زنجیره‌ای معروف پیدا می‌شود. اگر اهل این‌جور غذاهای هستید، قیمت غذا در باکو برای یک نفر بین ۵ تا ۲۰-۲۵ منات هزینه دارد. این تفاوت قیمت به‌علت تفاوت کیفیت رستوران‌هاست. البته قیمت غذا در باکو همه‌جا خیلی هم خوب نیست. فست‌فودهایی که غذای آذری سرو می‌کنند، کمی گران‌تر از فست فود‌های مثل مک‌دونالد هستند. آذری‌ها خیلی اهل گوشت هستند و غذاهای گوشتی و کباب آن‌جا خیلی پر طرفدار است. یکی از کباب‌های معروف آن‌جا «لول کباب» است. یک لول کباب معمولی در یک رستوران محلی حدود ۸ منات قیمت دارد.

البته مثل همه‌ی شهرهای دنیا، رستوران‌های باکلاس و بسیار باکیفیت، و البته گران، هم وجود دارند. اگر انتخاب شما این‌طور رستوران‌ها است از ۲۰ منات تا ۶۰-۷۰ منات برای سفارش یک پرس غذای لذیذ باید در آن قسمت غذا در باکو را بدهید.

قیمت غذا در باکو مناسب است و شما می‌توانید در رستوان‌های این شهر غذا بخورید
قیمت غذا در باکو مناسب است و شما می‌توانید در رستوان‌های این شهر غذا بخورید

هزینه حمل و نقل در آذربایجان چقدر است؟

برخلاف ترکیه، در باکو با تاکسی این‌طرف و آن‌طرف رفتن اصلا گران نیست و هزینه حمل و نقل در آذربایجان به‌طور کلی پایین است. قیمت ورودی تاکسی‌ها کم‌تر از دو منات است و به‌ازای طی هر کیلومتر راه، تاکسی‌متر برای‌تان ۰٫۷۵ منات می‌شمارد. سرویس‌های حمل و نقل عمومی دیگر، مانند مترو و اتویوس، هم در باکو سریع، در دسترس و ارزان هستند.

هزینه حمل و نقل در آذربایجان نسبت به بقیه کشورهای همجوار پایین است
هزینه حمل و نقل در آذربایجان نسبت به بقیه کشورهای همجوار پایین است

باکو کارت ، آسان و ارزان مثل یک شهروند آذربایجانی سفر کنید

پیشنهاد سفرزون این است که به محض ورود به باکو یک «باکو کارت» تهیه کنید. قیمت آن دو منات است. با باکو کارت می‌توانید از تمامی خطوط اتوبوس و مترو استفاده کنید. با یک باکو کارت ده بار می‌توانید سوار مترو و ده بار هم سوار اتوبوس شوید؛ بنابراین می‌توانید با باکو کارت هزینه حمل و نقل در آذربایجان را بسیار کاهش دهید.

برای سفر به شهرهای نزدیکِ اطراف هم اتوبوس وجود دارد، قیمت بلیط آن‌ها حدود ۸ منات است. از فرودگاه تا مرکز شهر هم تاکسی هست هم اتوبوس، بلیط اتوبوس‌های فرودگاه ۱٫۵ منات است. تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر هم حدود ۱۵ تا بیست منات در می‌آید. البته با این‌که نرخ تاکسی ارزان است، اما استفاده‌ی بهینه از هنر چانه‌زنی مخصوص ما ایرانی‌ها را فراموش نکنید. خیلی از مردم آذربایجان برای کاهش دادن هزینه حمل و نقل در آذربایجان این کار را می‌کنند.

استفاده از bakukart به شما اجازه می‌دهد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید
استفاده از bakukart به شما اجازه می‌دهد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید

تفریحات و خوش‌گذرانی‌های باکو که نباید از دست‌شان داد

باکو شهر تفریح، لذت و خوشگذرانی است. در این شهر ساحل‌های جذاب و زیبایی وجود دارند. این ساحل‌ها معمولا ورودی می‌گیرند. با توجه به شیکی و امکانات ساحل، قیمت ورودی از ۵ تا ۱۰ منات متغیر است. خبر بسیار جذاب و هیجان‌انگیز این‌که، یک عالمه پارک آبی در باکو هست. البته این پارک‌ها بیش‌تر در تابستان فعال‌اند. آن‌ها روبازند و بهترین‌جا برای برنزه شدن و آفتاب گرفتن به‌شمار می‌روند. قیمت بلیط این پارک‌ها برای یک روز ۱۲۰ منات به‌ازای هر نفر است. قیمت‌شان گران هست، اما کلی خوشی و هیجان و خاطره منتظر آن‌جا منتظر شماست.

اگر اهل تفریحات فرهنگی و موزه‌گردی هم هستید، باز باکو گزینه‌ی خوبی برای شما خواهد بود. قیمت بلیط موزه‌های داخل شهر از ۳ منات شروع می‌شود و بیشتر از ۵ منات هم نیست. اما موزه‌ها و مناطق دیدنی که کمی خارج شهر باشند گران‌ترند. بلیط آن‌ها بین ۷ تا ۱۲ منات است.

و بالاخره این‌که، برای گشت‌های شهری می‌توانید به تورهای شهری تا تورهای هتل‌ها بپیوندید، قیمت آن‌ها هم با توجه به مناطقی که برای بازدید می‌رود و وعده‌های غذایی که شامل می‌شوند متغیر است. اما یک تور معمولی شهری در باکو برای یک روز گردش کامل حدود ۶۰ منات قیمت گذاشته شده است.

باکو سرشار از جاهای دیدنی برای تفریح و خوشگذرانی است
باکو سرشار از جاهای دیدنی برای تفریح و خوشگذرانی است

امیدوارم در این مجموعه مطالب درباره‌ی سفر به باکو سفرزون به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشد. سفر خوبی را برای‌تان آرزو می‌کنیم.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های باکو کلیک کنید.