در این سال‌ها که سفر خارجی برای بسیاری از مردم به رویایی بدل شده، همچنان وان ترکیه مقصدی اقتصادی و به صرفه برای ایرانیان محسوب می‌شود. عده‌ای امّا این نگرانی را دارند که با وجود ارزان بودن تور وان، نکند قیمت غذا در وان و سایر خرج‌هایی که در سفر اتّفاق میفتد، گران دربیاید و نتوانند بودجه‌شان را با آن هماهنگ کنند. به همین منظور در این متن می‌خواهیم با جزئیات از قیمت غذا در وان ترکیه برایتان بگوییم که بتوانید بهتر بودجه سفرتان را مدیریت کنید و برای خرجش برنامه‌ریزی کنید.

saadatrent

 

وضعیت قیمت غذا در وان ترکیه

قیمت غذا در وان ترکیه به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر بنا باشد قیمت غذا را در وان با ایران مقایسه کنیم، تقریبا قیمت غذاها یکسان است. قیمت غذاها در وان با توجه به سطح رستوران و نوع غذا، بسیار متنوع است. یعنی نمی‌توان یک قیمت مشخص را برای وعده غذایی تعیین کرد.

بنابراین، اگر قصد دارید ارزان سفر کنید می‌توانید رستوران‌های ارزان قیمت وان را برای غذا انتخاب کنید و پیدا کردن چنین رستوران‌هایی در وان کار ساده‌ای است. معمولا قیمت یک وعده غذا در رستوران‌های ارزان قیمت بین ۱۲ تا ۳۰ لیر درمی‌آید که در حال حاضر با لیر ۲ هزار تومان، حدودا بین ۲۵ تا ۶۰ هزار تومان می‌شود. همچنین مثل همه جا، خوردن غذاهای بدون گوشت، ارزانتر از غذاهای گوشتی هستند. برای اینکه رنج قیمت هر رستوران دستتان بیاید بهتر است قبل از سفارش، حتما منویشان را درخواست کنید و قیمت‌ها را ببینید و در صورت گران بودن، رستوران دیگری انتخاب کنید.

 

قیمت صبحانه در وان ترکیه

صبحانه از آن وعده‌های معروف و مهم در وان محسوب می‌شود زیرا وان به صبحانه‌هایش معروف است. البته معمولا وقتی تور وان می‌خرید، صبحانه هم همراه هتل حساب می‌شود امّا اگر دوست دارید چند وعده هم از صبحانه‌های وان را امتحان کنید، ایده خوبی است.

 

 

قیمت غذا در وان ترکیه به لیر و ریال

 

قیمت صبحانه در وان شبیه به ایران است. با توجه به نوع رستوران و سبک صبحانه‌ای که انتخاب می‌کنید، قیمت صبحانه در وان متفاوت می‌شود. بدون شک اگر تصمیم بگیرید صبحانه را به صورت بوفه صرف کنید، گرانتر از وقتی است که یک نوع از منو سفارش دهید. همچنین گاهی شما نان و پنیر را به عنوان صبحانه در نظر می‌گیرید و شخص دیگر صبحانه‌ای مفصل که با نهار برابری می‌کند. بنابراین قیمت صبحانه در وان می‌تواند از حدود ۱۰ لیر به بالا متغیّر باشد.

 

قیمت فست فود در وان ترکیه

فست فود و غذاهای معروف ترکی مثل اسکندر کباب و دونر از محبوب‌ترین غذاهایی هستند که معمولا گردشگران در وان امتحان می‌کنند. در این قسمت از قیمت دقیق این غذاها می‌گوییم که بهتر بتوانید برای وعده‌های غذایی اصلی تان تصمیم بگیرید.

 

اسکندرکباب از غذاهای ترکی معروف در وان

 

 

قیمت غذاهای مک دونالد به صورت میانگین در وان حدود ۲۵ لیر است که تقریبا به پول ما ۵۰-۶۰ هزار تومان درمی‌آید. غذاهای مک دونالد که در بیشتر کشورهای جهان شعبه دارد، معمولا جزو غذاهای اقتصادی محسوب می‌شود که تقریبا کیفیت مشخصی هم دارند. یعنی اگر از آن دسته افرادی باشید که غذاهای مک دونالد را در سفر انتخاب می‌کنید، قیمت غذای مک دونالد در وان هم در همان سطح متوسط قرار می‌گیرد.

غذاهای دیگر مانند اسکندر کباب که از غذاهای ترکی محسوب می‌شود، قیمتش بین ۳۰ تا ۴۰ لیر است؛ بستگی دارد با چه اندازه‌ای آن را سفارش می‌دهید. هر چقدر پرس‌هایش بزرگتر شود، بدون شک قیمتش هم افزایش پیدا می‌کند. دونر هم که یکی دیگر از غذاهای مخصوص ترکیه است حدودا بین ۱۵ تا ۲۰ لیر است.

البته قیمت غذاهای فست فود وان ترکیه که در این قسمت گفته شد، قیمت غذاهای وان در رستوران‌های متوسط و فودکورت‌هاست. اگر تصمیم داشته باشید در رستوران‌های گران قیمت همین غذاها را امتحان کنید، قطعا قیمت غذاها گرانتر می‌شوند. همچنین در بعضی رستوران‌ها غذاها به صورت بوفه‌ای هستند و شما با پرداخت ورودی می‌توانید از انواع غذاها استفاده کنید، بنابراین، اگر اهل خوردن غذا در رستوران‌های منو باز و بوفه باشید، بدون شک هزینه متفاوتی باید پرداخت کنید.

 

قیمت سالاد و نوشیدنی در وان ترکیه

سالاد و نوشیدنی هم در وان قیمت مخصوص خودش را دارد. در مقایسه با ایران، از این نظر هم سطح قیمت‌ها تقریبا یکسان است. به عنوان نمونه قیمت آب در وان حدود ۱ تا ۱.۵ لیر است و قهوه حدودا ۵ تا ۱۰ لیر. قیمت سالاد هم کاملا بستگی به نوع سالاد و اندازه‌اش دارد به عنوان مثال، سالاد سزار گرانتر از سالادهای معمولی است. امّا قیمت سالاد معمولا حدودا ۱۵ تا ۲۶ لیر است.

گاهی قیمت نوشیدنی با غذا محاسبه می‌شود و اگر قصد خرید غذا و نوشیدنی داشته باشید،میتوانید پک غذا و نوشیدنی را با هم سفارش دهید تا قیمت نوشیدنی ارزانتر شود و در مجموع هزینه کمتری پرداخت کرده باشید.

اگر دوست داشته باشید بعد از غذا یا به عنوان عصرانه، باقلوا و چای سفارش دهید، قیمت باقوا و چای در وان ترکیه حدودا ۱۶ لیر است که چیزی در حدود ۳۰ هزار تومان می‌شود. البته باز هم بستگی به اندازه و نوع باقوا دارد. امّا می‌توان گفت قیمت حدودی آن همین میزان است، مگر اینکه تصمیم بگیرید در جای ویژه‌ و گران‌قیمتی چای و باقلوایتان را امتحان کنید.

 

 

قیمت کالاهای سوپر مارکتی در وان ترکیه

آنهایی که ترجیح می‌دهند تا جای ممکن ارزان سفر کنند و قیمت سفرشان از حدی بالاتر نرود، بعضی وعده‌های غذایی‌شان را با خریدهای سوپرمارکتی و غذاهای ساده تکمیل می‌کنند. مثلا ممکن است تصمیم بگیرید شام را سبک و با نان و پنیر برگزار کنید یا از سوپرمارکت مواد اولیه بخرید و خودتان آشپزی کنید. بدون شک خرید از سوپر مارکت نسبت به غذای آماده هزینه کمتری دارد. ضمن اینکه وان، پنیرهای محلی معروفی دارد که می‌توانید در وعده‌های غذایی‌تان بگنجانید.

قیمت کالاهای سوپر مارکتی در وان حدودا به این صورت است: قیمت نان حدود ۲ تا ۲.۵ لیر، پنیر محلی ۳۵ لیر، یک کیلو برنج ۹ تا ۱۵ لیر و یک کیلو مرغ، ۱۴ تا ۳۵ لیر. بدون شک این قیمت‌ها ممکن است به دلایل مختلف کم و زیاد شوند امّا حدودا می‌توانید آنها را به عنوان قیمت محصولات سوپر مارکتی در وان در نظر بگیرید و با توجه به آن برنامه‌ریزی کنید.

 

سخن آخر

همانطور در این مطلب دیدید، قیمت غذا در وان به عوامل مختلف و متنوعی بستگی دارد، امّا سعی کردیم حدودی از قیمت غذا در وان ترکیه در اختیارتان قرار دهیم که بتوانید با توجه به آن برای بودجه سفرتان برنامه‌ریزی کنید. امّا همانطور که پیشتر گفته شد، این قیمت‌ها می‌تواند با توجه به رستوران، سبک غذایی و اندازه غذا متفاوت شود. پیشنهاد می‌کنیم قبلا از سفر سری هم به نظرات مسافران در تریپ ادوایزر بیندازید و نظر آنها را درباره قیمت غذاهای وان بخوانید تا با نگاه دقیق‌تری بتوانید برای وعده‌های غذایی‌تان تصمیم بگیرید.

 اگر بخواهیم قیمت غذا در وان را با ایران مقایسه کنیم، می‌توان گفت قیمت غذاها در یک سطح است. زیرا اگر متوسط قیمت غذا در وان را با ایران در نظر بگیریم، تقریبا همان میزان در می‌آید. همانطور که دیدید، خوشبختانه قیمت غذا در وان در سطح ارزان قرار می‌گیرد و شما نیاز به پرداخت هزینه‌های چندین برابری برای غذا ندارید.

 

منابع :

turkishfoodie.com

lastsecond.ir

tripadvisor.com