بزرگ‌ترین کشتی هوایی دنیا با نام airlander 10 به جهان گردشگری معرفی شد. این کشتی هوایی که توسط شرکت “HAV ” ساخته شده است با هدف ارائه خدمات گردشگری قصد دارد مسافران زیادی را در سطح اروپا جابه‌جا کند. سفرزون شما را به دیدن لوکس ترین کشتی هوایی دنیا دعوت می‌کند.

saadatrent

امکانات فوق لوکس کشتی هوایی

airlander 10 لوکس ترین کشتی هوایی دنیا با کارکرد گردشگری
airlander 10 لوکس ترین کشتی هوایی دنیا با کارکرد گردشگری

نکته جالب در مورد این کشتی خدمات و امکانات آن است. HAV برای اولین بار در نمایشگاه هوایی بین‌المللی Farnborough به نمایش گذاشته شدو طراحی داخلی‌اش برای رسانه‌ها فاش شد. به‌جز طراحی فوق‌العاده نمای بیرونی این کشتی، کابینش نزدیک به ۵۰ متر طول دارد که در نوع خود بزرگ‌ترین کابین‌های در بین کشتی‌های هوایی به‌حساب می‌آید.

airlander 10 می‌تواند تا ۳ روز به سفر برود و در آسمان معلق باشد و با چهار موتور دیزل توربوشارژر و گاز هلیوم در آسمان پیش برود. اتاق‌های خواب مجلل خصوصی و پنجره‌های فوق‌العاده آن بی‌نظیر هستند و می‌توانند گستره‌ی بی‌کرانه‌ی زمین را برای‌تان به نمایش درآورند. همین قابلیت باعث شده که این کشتی‌ها طرفداران زیادی میان گردشگران پیدا کنند و خیلی از افراد دوست داشته باشند حداقل یک‌بار هم شده این تجربه به‌یادماندنی را کسب کنند.

تاریخچه کشتی هایی که در آسمان معلق می‌شوند

کشتی هوایی قدیمی
کشتی هوایی قدیمی

کشتی هوایی نوعی بالن است که با استفاده از هلیم با هیدروژن در آسمان معلق می‌شوند و به‌وسیله‌ی موتورهای پیش‌ران می‌توانند در جهت‌های مختلف حرکت کنند. در پایین محفظه‌ی هلیم اتاقکی وجود دارد که کابین خلبان و مسافران کشتی‌های هوایی به‌حساب می‌آید. سرعت این کشتی‌های پایین است و امروز تنها برای موارد گردشگری و علمی و هواشناسی استفاده می‌شود.

کشتی‌های هوایی اولین‌بار توسط آلمان‌ها در جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما به‌دلیل انفجار هلیم و آتش‌زا بودن آن بسیاری از این کشتی‌ها به‌سرعت آتش می‌گرفتند. زپلین LZ 129 هیندنبورگ مهم‌ترین و معروف‌ترین کشتی هوایی از این نوع بود که در آلمان مورد استفاده قرار می‌گرفت. این کشتی  در ۱۹۳۶ ساخته شد و با سرعت ۱۲۵ کیلومتر در ساعت عرض اقیانوس اطلس را طی کرد.