اگر از جذابیت و زیبایی‌های تاریخی و طبیعی زنجان بگذریم و از کنار سوغات زیبا و صنایع دستی ماندگارش عبور کنیم، باید بگوییم مراکز تفریحی زنجان جلوه‌ی دیگری دارند. مراکز تفریحی زنجان با تنوع زیاد و جذابیت‌های فوق‌العاده‌ای که دارد، در هر زمان میزبان مسافران و گردشگران این شهر است. با سفر به این شهر زیبا می‌توانید از مراکز تفریحی آن دیدن کنید و لذت ببرید. در کنار همه این‌ها، متفاوت بودن برخی از این مراکز تفریحی با آنچه که تا به حال دیده‌اید، بر محبوبیت این مکان‌ها افزوده. گردشگران داخلی و خارجی برای دیدن این شهر تاریخی به زنجان سفر می‌کنند و در کنار آن با رفتن به مراکز تفریحی زنجان لحظاتی به یادماندنی را در طول سفر خود رقم می‌زنند.

saadatrent

اگر دوست دارید با مراکز تفریحی زنجان بیشتر آشنا شوید و به زودی از مسافران این شهر خواهید بود، در ادامه با سفرزون همراه باشید:

مجموعه گاوازنگ؛ یک مجموعه همه چیز تمام

مجموعه گاوازنگ شهر زنجان یکی از زیباترین و کامل‌ترین مراکز تفریحی زنجان و پرطرفدارترین تفرجگاه اهالی این شهر و گردشگران آن است. این مجموعه زیبا و دیدنی در شمالی‌ترین منطقه شهر زنجان و در دامنه کوه گاوازنگ قرار دارد. این مجموعه کامل‌ترین امکانات رفاهی را دارد چرا که در کمترین فاصله از مرکز شهر واقع شده‌است. مجموعه گاوازنگ به عنوان یک مجموعه گردشگری و طبیعی، مورد توجه تعداد بسیار زیادی از مسافران و گردشگران قرار دارد و هرساله با فرا رسیدن فصل بهار، بیشتر مورد توجه و انتخاب آن‌ها قرار می‌گیرد.

مجموعه گاوازنگ
مجموعه گاوازنگ

در این مجموعه امکان انجام بسیاری از ورزش‌ها خصوصا کوهنوردی فراهم است. در روزهای تعطیل و همچنین روزهای جمعه کوهنوردی و کوهپیمایی در مجموعه گاوازنگ حال و هوای دیگری دارد و سراسر کوه پر از علاقه‌مندان به کوهنوردی و گروه‌های طبیعت‌گردی است. کوه گاوازنگ با ارتفاع بسیار زیاد مورد علاقه کوهنوردان و طبیعت گردان است. مجموعه گاوازنگ از جمله مراکز تفریحی زنجان است که برای تفریحات نیم روزه مناسب است و به سبب امکانات زیادی که در دل خودش جای داده، گردشگران با خیال راحت به آنجا می‌روند.

مجموعه گاوازنگ
مجموعه گاوازنگ

وجود آبشار مصنوعی در این مجموعه بر مطبوع شدن هوای منطقه افزوده‌است. همچنین وجود رستوران و آلاچیق با محیط‌خانوادگی و منظره زیبا، دلیل استقبال مسافران از آن است. علا ه بر این‌ها، ایجاد پیست دوچرخه‌سواری طرفداران خاص خودش را دارد. این مجموعه دارای یک چایخانه برای چند دقیقه استراحت و لذت بردن از چشم‌انداز این مجموعه مناسب است.

سالن آمفی‌تئاتر، لندمارک، مجموعه ورزشی، مجموعه بازی و تفریحی روزباز، سینمای پنج بعدی و آسیاب از دیگر جاذبه‌های این مجموعه دیدنی است.

طقه گاوازنگ دارای پارکینگ است و مشکل جای پارک و نگرانی برای خودرو را حل می‌کند.

آدرس: زنجان، جاده گاوازنگ، روبروی نمایشگاه بین‌المللی کاسپین.

آدرس مجموعه تفریحی گاوازنگ روی نقشه گوگل

سد گاوازنگ؛ تفرجگاهی عالی

سد گاوازنگ
سد گاوازنگ

سد گاوازنگ از جاذبه‌های طبیعی در استان زنجان است که در شمالی‌ترین نقطه شهر قرار دارد. کار ساخت این سد در سال ۱۳۷۵ آغاز شد و در سال ۱۳۷۹ به پایان رسید.  این سد بزرگ که در مجموعه تفریحی گاوازنگ از مراکز تفریحی زنجان قرار دارد، زیبایی این مجموعه را دو چندان کرده‌است.

سد گاوازنگ
سد گاوازنگ

هر روزه تعداد زیادی از گردشگران و مسافران برای دیدن این سد بزرگ و طبیعی به منطقه گاوازنگ می‌آیند. علاوه‌بر فضای دلنشین این مجموعه، قرار گرفتن بام زنجان، در محدوده سد موجب شده تا گردشگران استقبال زیادی از آن بکنند. سد گاوازنگ در فصول گرم سال محل مناسبی برای انواع فعالیت‌ها همچون ماهیگیری و قایقرانی است. اگر قصد سفر به شهر زنجان را دارید، حتما از مجموعه تفریحی گاوازنگ و سد گاوازنگ در آن دیدن کنید.

آدرس: زنجان، جاده گاوازنگ، رو به روی نمایشگاه بین‌المللی کاسپین.

آدرس سد گاوازنگ روی نقشه گوگل


برای دریافت راهنمای سفر به زنجان کلیک کنید.


پارک جنگلی ارم؛ فضای سبز و موزه در دل پارک

یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی زنجان که هم مورد توجه اهالی بومی‌ و هم گردشگران قرار دارد، پارک جنگلی ارم است. این پارک جنگلی زیبا در فاصله ۵ کیلومتری از اتوبان زنجان به تبریز قرار دارد و به سبب زیبایی طبیعی، آب‌و‌هوای مناسب و امکانات رفاهی از انتخاب‌های اول مسافران زنجان است.

پارک ارم
پارک ارم

این پارک از جمله مراکز تفریحی زنجان است که مجموعه‌ای کامل را برای مسافران در دل خود جای داده و دارای رستوران، فروشگاه، شهربازی و وسایل ورزشی تفریحی است. همچنین امکانات چادر زدن و کمپینگ برای مسافرانی که می‌خواهند شب را در چادر بخوابند، در پارک جنگلی ارم فراهم است.

پارک ارم
پارک ارم

پارک جنگلی ارم علاوه‌بر زیبایی‌های طبیعی، موزه تاریخ طبیعی زنجان را نیز در دل خودش جای داده. این موزه نمایانگر مجموعه‌ای بزرگ، جذاب و جالب توجه از انواع گونه‌های گیاهی و جانوری و همچنین فسل‌هایی است که در طول سالیان دراز جمع‌آوری شده و در این مکان به نمایش درآمده است‌. از جمله زیبایی‌هایی که در این موزه در معرض دید است می‌توان به نه تیپ گیاهی، هفت گونه دوزیست، ۳۳ گونه خزنده، ۱۳ گونه جانور آبزی، ۳۷ گونه پرنده، گونه‌های مختلف حشرات، نمونه‌هایی از اکو سیستم‌های غارهای استان و استالاگمیت و استالاگتیت‌های زیبا اشاره کرد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

پارک جنگلی ارم در ایام بهار و تابستان و نیز روزهای تعزیل سال، میزبان تعداد زیادی از گردشگران این منطقه‌ است. باید یادآور شد در این ایام به دلیل مراجعه بیشتر مردم به پارک، اندکی شلوغ است. پس بهتر است کمی زودتر به سمت پارک حرکت کرده تا جای دلخواهتان را انتخاب کنید.

آدرس: زنجان، ابتدای اتوبان زنجان_میانه، پارک جنگلی ارم.

آدرس پارک ارم زنجان روی نقشه گوگل

پارک ملت؛ شهربازی و هیجان در مراکز تفریحی زنجان

پارک ملت
پارک ملت

پارک ملت زنجان به دلیل وجود شهربازی در دل آن، از جمله هیجان‌انگیزترین و پرمخاطب‌ترین پارک‌های این شهر است. پارک ملت در ابتدای ورودی شرقی زنجان در خیابان خرمشهر و نزدیک به هتل بزرگ زنجان قرار دارد. گردشگرانی که به دنبال یک تفریح میهیج هستند می‌توانند این پارک را انتخاب کنند و از لحظاتشان در آن لذت ببرند.

پارک ملت
پارک ملت

این پارک همچنین در برخی ایام سال مجموعه‌ای از نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کند که یکی از آن‌ها بزرگداشت روز کودک است. علاوه‌بر این‌ها، در فصل بهار به همت شهرداری،  پارک ملت به مکانی برای کمپیک تبدیل می‌شود که کلیه امکانات رفاهی را در اختیار مسافرانش قرار می‌دهد. اگر به زودی میهمان شهر زنجان می‌شوید، در اولین فرصت از این پارک دیدن کنید.

آدرس: زنجان، بلوار خرمشهر، پارک ملت.

آدرس پارک ملت زنجان روی نقشه گوگل

فضای سبز زنجان‌ رود؛ بی‌مثال و خاطره‌انگیز

زنجان رود
زنجان رود

زنجان‌رود یکی از شعب رودخانه قزل اوزن است که از شهر زنجان می‌گذرد. این رود در شهر زنجان از میان باغ‌های جنوبی شهر می‌گذرد و در دو طرف بستر خود، دره سرسبز باغ‌های زنجان‌رود را تشکیل می‌دهد. این فضای سبز از سلطانیه شروع می‌شود و در روستای رجعین پایان می‌یابد.

فضای سبز زنجان رود یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مراکز تفریحی زنجان است. این متطقه به دلیل سرسبزی و طراوت بی‌نظیر و همچنین گذر رودخانه زنجان‌ رود از آن محل مناسبی برای تفریح‌های دسته‌جمعی و پیک‌نیک است.

فضای سبز زنجان رود در فصل بهار و تابستان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و اهالی بومی و همچنین مسافران برای گذراندن اوقات فراغتشان به این منطقه می‌آیند. اگر به شهر زنجان سفر کردید این منطقه دیدنی را از دست ندهید. یادتان باشد پس از گذراندن یک روز شیرین در طبیعت زنجان رود زباله‌های خود را به اولین سطل زباله برسانید تا فضای سبز زنجان رود و محیط زیست آن پاکیزه بماند.

فضای سبز زنجان رود روی نقشه گوگل

پارک رجایی؛ بهنرین مکان برای استراحت در سفر

پارک رجایی | مراکز تفریحی زنجان
پارک رجایی | مراکز تفریحی زنجان

پارک رجایی از دیگر مراکز تفریحی زنجان است که گردشگران و مسافران آن را برای گذراندن یک روز خاطره‌انگیز انتخاب می‌کنند. این پارک بزرک با مساحت ۸۷ هزار و ۳۰۰ متر مربع در منطقه ۳ شهرداری زنجان قرار دارد. پارک رجایی با وسعت زیاد و درختان و فضای سبز زیبا و بی‌نظیرش، پذیرای گردشگران و مسافران این شهر است. این پارک دارای بخش وسایل ورزشی نیز هست و بسیاری از سالمندان و بازنشستگان از آن استفاده می‌کنند.

اگر در سفر به زنجان به دنبال جایی برای فراغت و استراحت می‌گردید و می‌خواهید چند ساعتی را در فضای سبز در کنار خانواده‌هایتان بگذرانید، پارک رجایی با محیط زیبا و خانوادگی‌اش یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

آدرس: زنجان، بزرگراه ۲۲ بهمن، پارک شهید رجایی.

آدرس پارک رجایی روی نقشه گوگل

پارک بانوان؛ لذت تفریح در محیطی کاملا زنانه

در سال‌های اخیر و به دنبال کمبود امکانات تفریحی برای زنان و عدم بهرمندی آن‌ها از فضاهای باز برای فعالیت‌های مختلف، پارک‌های بانوان در سرار کشور ایجاد شدند. این پارک‌ها مخصوص بانوان هستند و می‌توانند انواع فعالیت‌ها از تفریحی تا ورزشی را در آن انجان دهند. پارک بانوان یکی از مراکز تفریحی زنجان است که استقبال گسترده و خوبی از آن شد. هر روزه علاوه‌بر اهالی زنجان و ساکنان این شهر زیبا، شمار زیادی از گردشگران و مسافران خانم هم به این پارک می‌روند. پارک بانوان با دارا بودن امکان انواع فعالیت‌ها و نیز امکانات تفریحی برای بانوان، بسیار پرطرفدار و پرمخاطب است.

این مارک دارای انواع امکانات تفریحی مانند پیست دوچرخه‌سواری، پیست اسکیت، زمین والیبال و بسکتبال، استخر، زمین بدمینتون، مسیر پیاده‌روی و فرهنگسرا است. همچنین این پارک شامل غرفه‌هایی برای عرضه و فروش صنایع دستی و غذای خانگی است که در مقیاسی کوچک، امکان اشتغال زنان را فراهم می‌کند.

این پارک در نوبت ظهر و عصر امکان فعالیت‌های ورزشی همراه با مربی، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی و همچنین ایروبیک را فراهم کرده‌است. در برخی روزها نیز کلاس‌هایی نظیر جعبه‌آرایی، تربیت کودک، سفره‌آرایی، مهارت‌های زندگی، صنایع دستی، چرم دوزی، نقاشی و عروسک سازی، نمد دوزی، بافت مو به صورت رایگان برای بانوان برگزار می شود.

پارک بانوان، از جمله مراکز تفریحی زنجان است که بانوان می‌توانند با خیالی آسوده و با فرغت کامل به انواع فعالیت‌های دلخواهشان بپردازند و در سفر به این شهر، خاطره این پارک را ماندگار کنند. بانوان عزیز می‌توانند به راحتی، با تاکسی و یا اتوبوس‌های خط واحد خودشان را به این پارک برسانند.

آدرس: زنجان، بزرگراه ۲۲ بهمن، شمال غربی پارک ملت.

آدرس پارک بانوان روی نقشه گوگل

موزه مردان نمکی؛ اعجاب‌انگیز و اسرارآمیز

موزه مردان نمکی
موزه مردان نمکی

با اطمینان می‌توان گفت یکی از شگفت‌آورترین و زیباترین مراکز تفریحی زنجان، موزه مردان نمکی است. موزه مردان نمکی روایتگر بخشی از تاریخ این شهر زیبا است که با شگفتی‌های بیشمار خود، چشم را خیره می‌کند. این موزه زیبا، یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی زنجان است که مردان نمکی و اشیا و وسایل همراه آن‌ها را در خودش جای داده. در زمستان سال ۱۳۷۲ در حین خاک‌برداری از معادن نمک چهر آباد زنجان، ۶ مومیایی پیدا شد که به مردان نمکی معروف شدند. قدمت مومیایی‌ها به ۲ هزار سال پیش باز می‌گردد و یکی از اعجاب‌انگیزترین یافته‌های تاریخی تا به امروز است.

اولین جسدی از میان ۶ مومیایی کشف شد، مربود به نیم‌تنه مردی با مو و ریش‌های بلند است که در گوش چپ خود یک حلقه گوشواره طلا دارد.  کنار این مومیایی اشیایی چون تکه‌ی سبد، میخ‌های چوبی و طناب‌های گیاهی هم وجود داشت. سایر مومیایی‌ها با ویژگی‌ها و شرایط جذاب و استثنایی کشف شدند که از قدرت بیان خارج است و فقط با دیدن و تماشای آن‌ها است که می‌توان شگفتی آن‌ها را درک کرد.

اکر قصد سفر به زنجان را دارید، در اولین انتخاب کنید به دیدن موزه مردان نمکی بروید و مطمئن باشید که از انتخابتان پشیمان نخواهید شد. این موزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۸:۳۰ عصر جهت بازدید آماده خدمت‌رسانی و   ورودی آن برای هر نفر ۲۵۰۰ تومان است.

آدرس: زنجان- سبزه میدان- عمارت ذوالفقاری.

آدرس موزه مردان نمکی روی نقشه گوگل

نظر شما درباره مراکز تفریحی زنجان چیست؟ آیا تا به حال از این مراکز تفریحی دیدن کرده‌اید؟  کدام مکان شما را بیشتر به خودش جذب کرده است؟ تجربه‌های خودتان را از سفر به زنجان و دیدن جاذبه‌های گردشگری و مراکز تفریحی آن با ما به اشتراک بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های زنجان کلیک کنید.