شیراز در کنار تمام زیبایی‌های بی‌مثال تاریخی و فرهنگی‌اش مراکز تفریحی بسیاری دارد تا مسافران و ساکنان شهر در آن به استراحت و تفریح بپردازند. مراکز تفریحی شیراز متنوع و هیجان‌انگیزند و هر سلیقه و سن و سالی را می‌تواند راضی و شاد کند. در سفر به شیراز بازدید از این مراکز تفریحی را فراموش نکنید تا سفرتان پر هیجان‌تر شود. ما در سفرزون می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین بخش‌های تفریحی شهر شیراز را به شما معرفی کنیم.

saadatrent

برای کسب اطلاعات درباره راهنمای سفر به شیراز کلیک کنید.

ایرانلند ، مجتمع تجاری خلیج فارس

این مجتمع تجاری در قلب خود یک بخش تفریحی رفاهی دارد که مساحت آن به ۲۸۸۰۰ متر مربع می‌رسد و در آن می‌توانید به بیش از ۱۰۰ بازی متنوع و هیجان‌انگیز دسترسی داشته باشید. می‌توان گفت که ایران لند بزرگ‌ترین سالن سرپوشیده‌ی بیلیارد ایران را دارد که ۲۵ میز بازی دارد و سالنی ویژه‌ی بانوان در آن قرار دارد. همچنین بزرگ‌ترین سالن بولینگ کشور که با ۱۶ خط (۲ عدد ویژه جهت کودکان) در شهربازی ایران لند مجتمع خلیج فارس واقع شده است.

در کنار همه‌ی ‌این ویژگی‌های چشم‌گیر و هیجان‌انگیز سالن‌‌های سینمای مجموعه هستند که تعداد آن‌ها به ۶عدد می‌رسد. ۶ سالن ۲۳۹ نفره مدرن بر اساس آخرین متدهای پخش صوت (دالبی دیجیتال) با مساحتی حدود ۶۰۰۰ متر مربع که این مجموعه را به یکی از به‌روزترین مراکز تفریحی شیراز تبدیل می‌کند.

ایرانلند

نشانی : شیراز، ورودی شهر جدید صدرا، مجتمع خلیح فارس، طبقه دوم، بلوک ۷

مجتمع ورزشی تفریحی تپه کاج

اگر از طرفداران بازی و سرگرمی در محیطی باز هستید مجمتع ورزشی تفریحی تپه کاج انتخاب درستی است. این مجموعه ورزشی گردشگری در دل طبیعت قرار دارد و منتظر میزبانی شما است. مجموعه ورزشی تفریحی گردشگری تپه کاج در مساحتی به وسعت ۴ هکتار بر فراز تپه‌ای پوشیده از درختان کاج و زیتون در شمال غرب شیراز در شهرجدید صدرا (فاز۲) قرار دارد. دراین مجتمع می‌توانید ورزش‌هایی مانند: کارتینگ، پینت بال (سنگرهای بادی و جنگلی) جامپینگ و … را تجربه کنید. این مرکز تفریحی یکی از پر هیجان‌ترین مراکز تفریحی شیراز است.

نشانی : شیراز، شهر جدید صدرا، فاز ۲ ، بلوار ولایت، روبروی نگهبانی

شهربازی گاندو

اگر در میان مراکز تفریحی شیراز به دنبال پیشرفته‌‌ترین و به روزترین دستگاه‌های بازی هستید باید شهربازی گاندو را انتخاب کنید که لحظاتی تکرار نشدنی رابرای شما می‌سازد. از دیگر ویژگی‌های خاص گاندو سالن تولد آن است که با فضایی خاص می‌تواند میزبان۱۰۰ مهمان شما باشد. در کنار این‌ها غرفه‌های گریم‌، عکاسی، چاپ عکس روی تی شرت و لیوان و.. قرار دارند که برای کودکان و بزرگسالان بسیار جالب و مفرح است.

نشانی : شیراز، چهارراه پارامونت، مجتمع تجاری زیتون، طبقه چهارم

باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران شیراز

پینت بال یکی از سرگرمی‌های جدید و پرهیجان است که نمی‌توان از آن گذشت. این باشگاه پینت بال از امکاناتی همچون: محیط ویژه جنگ های دوستانه و پرهیجان، محیط جنگلی، دارای موانع طبیعی، تفنگ پینت بال، ماسک، دستکش، لباس نظامی، جلیقه ضد ضربه ، کلاه و پارکینگ اختصاصی برخوردار است.

نشانی : شیراز، بلوار چمران، جنب هتل چمران

باشگاه پینت بال سیمرغ

باشگاه پینت بال سیمرغ | از مراکز تفریحی شیراز
باشگاه پینت بال سیمرغ | از مراکز تفریحی شیراز

یکی دیگر از مراکز تفریحی شیراز که در آن می‌توانید خود را مهمان هیجان پینت بال کنید باشگاه پینت بال سیمرغ است. از ویژگی‌های خاص این باشگاه که آن‌را برای مردم شیراز محبوب کرده می‌توان به تخفیف‌های بزرگ ویژه نیروهای مسلح (ارتش ، سپاه ، بسیج ) دانشگاه‌ها، کارمندان، دانشجویان و کارمندان شرکت‌ها اشاره کرد.

نشانی : شیراز، حد فاصل فلکه گاز، چهارراه باغ تخت تالار سبوی عشق

پارک کوهستانی دراک

پارک کوهستانی دراک با ۵۸۰ هکتار مساحت در منطقه ۱۰ شهرداری شیراز در دامنه غربی ارتفاعات کوه دراک در نزدیکی سد آتی الاحداث تنگ سرخ به عنوان پارک بزرگ شیراز در این پارک تفریحی گردشگری می‌توانید تجربه‌ی استفاده از وسایلی تله کابین، زیپ لاین، چرخ فلک بزرگ را داشته باشید.

همچنین پارک کوهستانید راک مکانی اقامتی محسوب می‌شود که در آن هتل باکیفیتی ساخته شده است. مسیرهای زیبای پیاده‌روی و دوچرخه سواری از دیگر زیبایی‌های  این پارک است. باغ کاشت گیاهان دارویی هم برای طبیعت دوستان جذاب به‌نظر می‌رسد.

نشانی : شیراز، ابتدای بلوار حسینی الهاشمی (از سمت فرهنگ شهر)، پارک کوهستانی دراک

پارک جنگلی پالایشگاه

این پارک جنگلی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مراکز تفریحی شیراز محسوب می‌شود که حدود ۲۵۰ هکتار وسعت دارد و آن‌را بزرگ‌ترین پارک مصنوعی استان فارس می‌دانند.  این پارک به سبب وجود مکان‌های مناسب برای پیک نیک یکی از انتخاب‌های آخر هفته است. امکاناتی که در این پارک وجود دارند عبارتند از: آلاچیق، محل‌های مناسب برپایی چادر و پیک نیک، سرویس بهداشتی، دریاچه و آبنما، بوفه مواد غذایی و نمازخانه.

نشانی: مسیر اتوبان شیراز – اصفهان ، بعد از پلیس راه شیراز – اصفهان

لونا پارک

لونا پارک | از مراکز تفریحی شیراز
لونا پارک | از مراکز تفریحی شیراز

این پارک در بخش شمالی شهر شیراز قرار دارد و همجوار با دروازه قرآن است که همین موضوع باعث محبوبیت پارک شده. این پارک در کنار همه‌ی خصوصیات معمول پارک‌ها وسایل بازی بسیاری دارد که می‌تواند ساعاتی مسافران و مردم محلی را سرگرم کند. هوای خوب، منظره‌ی زیبا و امنیت از سایر ویژگی‌های لونا پارک است. لونا پارک بخش‌های مختلفی را در خود جای داده است که عبارتند از: شهربازی با وسایلی همچون ترن هوایی، چرخ و فلک و…،غرفه‌های خوراکی‌، نمازخانه و سرویس بهداشتی

نشانی: استان فارس، شیراز، بلوار آیت الله ربانی

پارک جنت

پارک جنت را می‌توان یکی از رویایی‌ترین پارک‌های شیراز دانست. این پارک به‌دلیل داشتن راهرو های متعدد و احاطه شده با درختان کاج وسرو تصویری از باغ ارم را در مقابل چشم‌تان می‌سازد. پارک جنت از پارک‌های قدیمی شیراز است که در طی پروژه‌ای بهسازی به شکل امروزی خود درآمد. این پارک ۵۴ هکتار وسعت دارد که تنها ۲۷ هکتار آن متعلق به عموم است و از امکانات آن می‌توان به آبنماهای سراسری، سروهای بلند و زیبا،  فضای سبز چشم نواز، مکانی برای کمپ نوروزی مسافران، بوفه مواد غذایی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و.. اشاره کرد.

نشانی: استان فارس، ابتدای ورودی غربی شیراز – بلوار امیر کبیر

پارک آزادی

پارک آزادی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین مراکز تفریحی شیراز دانست که در سال۱۳۴۵ با بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع وسعت ساخته شده است. از امکانات مختلف این پارک می‌توان به این موارد اشاره کرد: دریاچه مصنوعی با قابلیت قایقرانی، غرفه‌های خوراکی، تالار نمایش ،لانه‌های پرندگان‌، آبنماهای زیبا، نمازخانه، سرویس بهداشتی

نشانی: پارک آزادی از شرق از طریق خیابان سمیه، از غرب از خیابان آزادی و میدان آزادی (فلکه گاز) و از شمال از بلوار آزادی و از جنوب از خیابان مشکین فام قابل دسترسی است.

سینماهای شیراز، روی هنرمندانه‌ی مراکز تفریحی شیراز

در کنار همه‌ی زیبایی طبیعی مراکز تفریحی شیراز نمی‌توان از سینماهای این شهر به‌سادگی عبور کرد. چرا که سینماها یکی از مهم‌ترین پیام‌آوران فرهنگی تفریحی محسوب می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین سینماهای شیراز را معرفی کنیم.

هنرشهرآفتاب شیراز، انتهای بزرگ راه دکتر حسابی، روبروی شهرک گلستان،
مجتمع بزرگ خلیج فارس، بلوک ۷
پردیس گلستان شیراز، معالی آباد، جنب ایستگاه مترو میرزای شیرازی
ساختمان الف، طبقه همکف
فرهنگ شیراز شیراز، چهارراه حافظیه به طرف دروازه قران، سازمان
اسناد و کتابخانه ملی
سینما سعدی شیراز شیراز، خیابان قصردشت، چهارراه سعدی
سینما پیام شیراز  شیراز، چهارراه زند، ابتدای خیابان رودکی
سینما فلسطین شیراز، چهارراه زند، ابتدای خیابان رودکی
سینما ایران شیراز، چهارراه زند، خیابان رودکی
سینما غزل شیراز شیراز، چهارراه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس
سینما کیان  شیراز، چهارراه حافظیه، خیابان حافظ، روبروی پمپ بنزین،
کوچه ۱۴،مجتمع اول سمت چپ، مجموعه فرهنگی و هنری کیان

مجموعه تفریحی ورزشی کوثر شیراز

مجموعه تفریحی ورزشی کوثر شیراز یک مجموعه کامل از انواع تفریحاتی است که می‌توانید در شهر بهار نارنج تجربه کنید. این مجموعه کامل در بلوار فرهنگ شیراز قرار دارد و شامل بخش‌های مختلف شهربازی، استخر و سایر قسمت‌های ورزشی می‌شود. بخش پارک آبی این مجموعه یکی از بهترین بخش‌های آن به حساب می‌آید. پارک آبی کوثر از نظر امکانات تفریحی، بسیار هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی است. در این مجموعه می‌توانید از بخش بدنسازی، آمادگی جسمانی، ژیمناستیک، ورزش‌های رزمی، آبدرمانی، پارک آبی و بیلیارد لذت ببرید.

لازم به ذکر است که استخر و پارک آبی این مجموعه از نظر بهداشت یکی از بهترین مراکز ورزشی شیراز به حساب می‌آید. همچنین فضای بزرگ آن باعث شده تا بازدیدکنندگان بتوانند با آرامش از تفریحات خود نهایت لذت را ببرند. استخر آبی شامل سرسره‌های مهیج مختلف، چاله فضایی، وسایل بازی مخصوص کودکان، توپ موج، استخر، سونا خشک، سونا بخار و جکوزی می‌شود. خانم‌ها و آقایان می‌توانند به‌صورت مجزا در سانس‌های مخصوص از این مجموعه استفاده نمایند.

آدرس: شیراز، بلوار فرهنگ، ایستگاه ۱۱

سانس‌های آقایان برای استخر: روزهای زوج و جمعه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۲۳:۳۰ و روزهای فرد از ساعت ۱۹ تا ۲۳:۳۰

سانس پارک آبی آقایان: روزهای زوج از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۲۴

زمان غواصی: ۱۵دقیقه

سانس‌های بانوان برای استخر: روزهای فرد از ساعت ۱۰ الی ۱۷:۳۰ و جمعه‌ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳

شماره تماس: ۰۷۱۳۶۳۴۷۰۰

لیزر تگ شیراز

لیزر تگ یکی از جدیدترین تفریحاتی است که بین مراکز تفریحی شیراز به چشم می‌خورد. لیزر تگ در حقیقت شباهت بسیاری به پینت بال دارد. با این تفاوت که دیگر به جای گلوله‌های رنگی واقعی، فقط از لیزر استفاده می‌شود. مراجعان باید لباسی مخصوص به تن کنند. روی این لباس گیرنده‌های حساسی وجود دارد که به نور لیزر واکنش می‌دهند.

به این ترتیب زمانی که یک بازیکن با تفنگ لیزری خود به شما شلیک می‌کند، این شلیک در سیستم ثبت می‌شود و شما از بازی خارج خواهید شد. محیط لیزر تگ ظاهری عجیب و غریب دارد. انگار که وارد دنیای آلیس در سرزمین عجایب شده‌اید! اگر تا کنون این بازی را تجربه نکرده‌اید، حتماً حداقل یک بار سری به مجموعه لیزر تگ شیراز بزنید. در این مجموعه می‌توانید نهایت هیجان را تجربه کنید. لیزر تگ به‌صورت گروهی است. پس حتماً تلاش کنید تا با دوستان خود سری به آن بزنید.

آدرس: شهرک گلستان، بلوار علامه امینی، خیابان صبا، جنب پارک صبا

شماره تماس: ۰۷۱۳۶۲۱۴۲۰۰

ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۳

کارتینگ سلطان سرگرمی شیراز

کارتینگ یک ورزش بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. انگار که وارد شهر لیلی‌پودها شده‌اید و قرار است روی ماشین آن‌ها رانندگی کنید! کارتینگ یک ماشین بسیار کوچک بنزینی است. راندن این ماشین‌ها بسیار هیجان‌انگیز است و می‌توانید هیجان بسیاری را تجربه کنید. کارتینگ به‌صورت گروهی بسیار هیجان‌انگیز است. به این ترتیب می‌توانید همراه با دوستان خود مسابقه دهید و از نهایت سرعت و هیجان لذت ببرید. پیست‌های کارتینگ مختلفی در شیراز وجود دارد. کارتینگ سلطان سرگرمی شیراز، یکی از بهترین پیست‌های کارتینگ در این شهر به حساب می‌آید. در این پیست ماشین‌های بسیار باکیفیتی وجود دارند. همچنین پیست کاملاً استاندارد است و می‌توانید به‌صورت زمانی از این پیست استفاده نمایید.

آدرس: شیراز، شهرک بزین، روبه‌روی آفرینش، کوچه شهید قرائتی

شماره تماس: ۰۹۲۲۷۱۶۳۳۲۶

ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۲۳ شب

شهر بازی مجتمع ستاره فارس

مجتمع ستاره فارس یکی از بهترین مراکز خرید شیراز به حساب می‌آید. این مرکز خرید در یکی از محلات باکلاس و مرفه‌نشین شیراز قرار دارد. در اکثر روزهای سال، جمعیت بسیاری در این مرکز خرید حضور دارند. حتی مردم محلی نیز ایام آخر هفته برای پاساژگردی و وقت‌گذرانی نیز سری به این مرکز خرید می‌زنند. مرکز خرید مجتمع ستاره فارس، علاوه‌بر مغازه‌های لوکس و متنوع، یک شهربازی سرپوشیده را نیز در خود جای داده است. این شهر بازی که «شهر شادی» نام دارد، بهترین گزینه برای افرادی است که همراه با کودکان کوچک و شیطان به خرید می‌روند. این شهر بازی سرپوشیده دارای آیتم‌های تفریحی متعدد است که ساعت‌ها کودکان را سرگرم می‌کند.

البته در کنار کودکان، بزرگسالان نیز می‌توانند در بخش سالن بیلیارد و سالن بولینگ مشغول شوند. توجه داشته باشید که این مرکز خرید دارای انواع امکانات رفاهی و خدماتی از جمله فودکورت، کافه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه و غیره است. به این ترتیب می‌توانید ساعت‌ها بدون نگرانی از بابت خدمات و امکانات، در این مرکز خرید مشغول تفریح و وقت‌گذرانی باشید.

آدرس: عفیف آباد، روبه‌روی تقاطع عرفان منش، مرکز خرید ستاره فارس، طبقه آخر

ساعت کاری شهربازی: همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۴ عصر و ۱۷ بعدازظهر الی ۲۴ بامداد

هزینه ورودی: ۱۰هزار تومان

 

 

اگر مراکز تفریحی شیراز را می‌شناسید اطلاعات خود را برای ما سفرزونی‌ها بنویسید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های شیراز کلیک کنید.