عروس گیلان شهرتی است که به لاهیجان داده‌اند. این شهر بزرگترین شهر شرق گیلان است و سومین شهر بزرگ این استان. دیدنی‌ها و خوردنی‌های این شهر آن‌قدر زیاد است که لاهیجان را تبدیل به مقصدی مناسب برای چندبار سفر کردن می‌کند. لاهیجان به‌خاطر مناظر بی‌نظیر، غذاهای خوش‌لعاب، چای خوش‌طعم، کلوچه‌های منحصر‌به‌فرد و عطر بهشت‌آگین بهارنارنجش هم معروف است. اگر به گیلان سفر کردید، کنار همه‌ی این طعم‌ها و زیبایی‌ها مراکز تفریحی لاهیجان را هم از دست ندهید. سفرزون مجموعه‌ای از این مراکز را انتخاب کرده است تا خوش‌گذرانی را برای شما کامل کند.

saadatrent

باشگاه پینت بال الماس لاهیجان ، هیجان در مراکز تفریحی لاهیجان

هیجان شلیک گلوله‌های ژلاتینی رنگی را در باشگاه پینت بال الماس لاهیجان تجربه کنید. این باشگاه در ۳ کیلومتری جاده لنگرود، روبه‌روی هتل فجر آشار در مجموعه ورزشی الماس لاهیجان قرار دارد.

باشگاه پینت بال
باشگاه پینت بال

پینت بال، در زمینی مسطح همراه با موانع طبیعی یا مصنوعی است. این زمین میتواند در محیط‌های مختلف شهری، جنگلی و یا تاریخی انتخاب شود. باشگاه پینت بال لاهیجان، در دشتی صاف همراه با موانع مصنوعی و بدون سقف قراردارد که لذت جنگی مسلحانه اما بی‌خطر را برای بازیکنان فراهم می‌کند. هوای مطلوب لاهیجان در بهار و پاییز این باشگاه را تبدیل به یک پاتوق برای کسانی کرده است که عاشق هیجان هستند. اگر به این شهر زیبای گیلان سفر کردید و خواستید در مراکز تفریحی لاهیجان ، هیجان را تجربه کنید، باشگاه پینت بال را از دست ندهید.

زیپ لاین لاهیجان، اوج‌گیری از  فراز شیطان کوه

زیپ لاین لاهیجان
زیپ لاین لاهیجان

پرواز از فراز یک کوه تا رسیدن به کنار یک استخر،  چیزی نیست که هر روز آن را تجربه کنید. زیپ لاین لاهیجان از سال ۱۳۹۴ که تاسیس شده تا امروز، زادگاه خاطرات هیجان انگیزی برای مسافران این شهر بوده است. طول این زیپ لاین ۱۰۰۰ متر است و از روی استخر بزرگ لاهیجان عبور می‌کند. برخی منابع می‌گویند این زیپ لاین طولانی‌ترین  زیپ لاین قاره آسیا است. زیپ‌لاین از بام سبز شیطان کوه شروع شده و تا کنار رستوران جهانگرد حاشیه استخر لاهیجان ادامه پیدا می‌کند. زیپ لاین یکی از فریبنده‌ترین مراکز تفریحی لاهیجان است.

برای رسیدن به سرآغاز این زیپ لاین باید ۱۰۰۰ پله شیطان کوه را بالا بروید. شیطان کوه خود یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری لاهیجان است و به خاطر بام سبز آن بسیار مشهور است.  به شیطان کوه، شاه‌نشین هم گفته می‌شود. البته می‌توانید با وسیله نقلیه خودتان هم تا بام سبز بروید اما از رستوران‌ها و دکه‌های خوشمزه فروشی بین راه غافل نشوید.

آدرس زیپ لاین لاهیجان بر فراز شیطان کوه روی نقشه گوگل


برای دریافت راهنمای سفر به لاهیجان کلیک کنید.


تله کابین لاهیجان

تله کابین لاهیجان | مراکز تفریحی لاهیجان
تله کابین لاهیجان | مراکز تفریحی لاهیجان

یک تفریح دیگر در بام سبز شیطان کوه، تله کابین لاهیجان است. تله کابین احرار لاهیجان یکی از مدرن‌ترین تله‌کابین‌های ایران است که در هر ساعت می‌تواند ۱۰۰۰ نفر را جابه‌جا کند. این تله کابین ۳۳ کابین ۶ نفره دارد و از ۸ صبح تا ۸ شب فعال است.

تله کابین لاهیجان در بلندترین ارتفاع خود ۱۱۰ متر با زمین فاصله دارد. این خط کابین، با پنج دکل بهم متصل شده است. اگر از ایستگاه اول یعنی فراز بام سبز لاهیجان به ایستگاه دوم یعنی تاج خروس بروید، ۲۱۰ متر اختلاف ارتفاع را تجربه خواهید کرد. در ایستگاه اول غرفه‌های صنایع دستی و خوراکی فراوانند. در کوه فلاح‌خیر یعنی ایستگاه دوم هم می‌توانید به کافی شاپ بروید.

تله کابین لاهیجان در روزهای تعطیلات تا سه هزار نفر مسافر دارد. روزهای زمستان هم حداقل ۱۰۰ نفر در روز با تله کابین سفر می‌کند. این تله کابین تجربه‌ای زیبا در مراکز تفریحی لاهیجان برای شما رقم خواهد زد که از یادش نخواهید برد. هزینه استفاده از تله کابین برای هر نفر ۲۲ هزار تومان است. بلیط کودکان ۲ تا ۷ سال هم نیم بها حساب می‌شود.

آدرس تله کابین لاهیجان روی نقشه گوگل

باغ ملی لاهیجان «پارک بعثت»

باغ ملی
باغ ملی

یکی از پارک‌های قدیمی لاهیجان، پارک بعثت یا همان باغ ملی لاهیجان است. گفته می‌شود عمر این باغ به ۸۰ سال می‌رسد. باغ ملی نگین مراکز تفریحی لاهیجان است و در مرکز شهر است. این پارک ۱۲۰۰ مترمربع مساحت دارد و به خاطر مجسمه قوری میان پارک، در میان گردشگران به پارک قوری هم مشهور باشد. باغ ملی در گذشته پاتوق کسانی بوده که به سینمای رو‌به‌روی پارک می‌رفتند. اما به خاطر تغییرات نقشه شهری این کاربری را از دست داد. این روزها شهرداری تلاش می‌کند با بهبود فضای پارک، حس خوب گذشته را در مردم زنده کند.

آدرس باغ ملی لاهیجان روی نقشه گوگل

شهربازی شیطان کوه ، اوج مراکز تفریحی لاهیجان از چرخ و فلک!

شهربازی لاهیجان
شهربازی لاهیجان
شهربازی لاهیجان
شهربازی لاهیجان

در کنار ایستگاه اول تله کابین شیطان کوه، شهربازی بام سبز قرار دارد. وجود این شهربازی بر فراز این کوه خود به تنهایی یک خبر خوب است. چرخ و فلک این شهربازی، نقطه اوج جذابیت این مرکز تفریحی است. بلندای این چرخ و فلک تماشای عروس گیلان و افق دیدی طولانی را پیش رویتان می‌گذارد. در شهربازی شیطان کوه قرار است هم به کودکان خوش بگذرد و هم به بزرگ‌ترها. انواع ماشین‌های برقی، کشتی صبا، و بازی‌های کامپیوتری سرگرمی‌هایی است که اینجا می‌توانید ازشان لذت ببرید.

آدرس شهربازی شیطان کوه روی نقشه گوگل

باشگاه فرهنگی کیوبال

باشگاه فرهنگی ورزشی کیوبال |مراکز تفریحی لاهیجان
باشگاه فرهنگی ورزشی کیوبال | مراکز تفریحی لاهیجان

اگر حتی برای بازی کردن به لاهیجان بروید، انتخاب‌های زیادی خواهید داشت. باشگاه پینت بال و چرخ و فلک و حالا هم باشگاه کیوبال. در این مجموعه فرهنگی ورزشی، شما می‌توانید بیلیارد بازی کنید، با دارت نشانه گیری کنید و یک دست پینگ پنگ بزنید. اگر اهل بازی با پلی استیشن هم باشید، جایی برای شما در باشگاه کیوبال پیدا می‌شود.

البته باشگاه کیوبال، تنها برای تفریح نیست. مربیانی حرفه‌ای در سطح محلی، ملی و بین‌المللی در باشگاه فعالیت دارند که به پیشرفت ورزشی اعضا کمک می‌کنند. باشگاه فرهنگی ورزشی کیوبال تا کنون میزبان چند دوره مسابقات اسنوکر و بیلیارد استانی و کشوری هم بوده است. این باشگاه در میدان شیخ زاهد لاهیجان، کنار شهربازی رستا قرار دارد.

ادرس باشگاه فرهنگی کیوبال روی نقشه گوگل

قایق رانی در دریاچه بزرگ لاهیجان

دریاچه لاهیجان
دریاچه لاهیجان

یک مخزن آب قدیمی که برای آبیاری مزارع برنج استفاده می‌شد، امروزه به عنوان یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی لاهیجان شناخته می‌شود. استخر بزرگ لاهیجان در بخش شرقی لاهیجان، و در دامنه شیطان‌کوه قرار دارد. این استخر زیبا ۱۷ هکتار وسعت، و ۴ متر عمق دارد. در میان استخر یک جزیره کوچک قرار دارد که قبلا به آن «میان پشته» می‌گفتند. این جزیره زیبا، با یک پل سیمانی طویل، به حاشیه جنوبی استخر متصل شده است.

یکی از کارهای دلپذیری که می‌توانید در لاهیجان انجام دهید، قایق سواری در این دریاچه زیباست. انعکاس آبیِ آسمان لاهیجان روی آب زلال دریاچه و لذت قایق سواری روی دریاچه، روحیه‌ای شاداب به شما هدیه خواهد کرد.

نمای ۳۶۰ درجه از دریاچه لاهیجان

آدرس دریاچه لاهیجان روی نقشه گوگل

تفریح کردن در عروس شهرهای گیلان، یکی از کارهای مهمی است که باید در طول زندگی‌تان انجام دهید. ۱۰۰۰ پله شیطان‌کوه را بالا بروید و از بالای چرخ و فلک شهر لاهیجان را تماشا کنید. سوار بر تله کابین به تاج خروس بروید و برگردید و از بام سبز بر فراز استخر بزرگ شنا کنید و بعد همانجا به قایق سواری بروید. هیجان را در باشگاه پینت بال رنگ‌آمیزی کنید، و از دیدن آبنمای قوری باغ ملی لذت ببرید. همه این تفریح‌ها در لاهیجان، بخشی از خاطرات خوب سفرتان به این شهر زیبا را خواهند ساخت. اگر به لاهیجان سفر کرده‌اید تجربه سفرتان را با سفرزون به اشتراک بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های لاهیجان کلیک کنید.