استان لرستان را می‌توان یکی از جامع‌ترین مقاصد سفر در ایران دانست. مهم نیست که به طبیعت بکر علاقه داشته باشید یا دنبال جاذبه‌های تاریخی باشید، این استان هر سلیقه‌ای را در نظر گرفته و متناسب با آن، جاذبه‌ای خاص را در دل خود جای داده است. برخی از مسافران تصور می‌کنند که استان لرستان تنها محدود به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی می‌شود. این در حالی است که مراکز تفریحی لرستان بسیار جذاب هستند و نباید دیدن آنها را از دست داد. اما در سفر به این استان زیبا، باید به کدام مراکز تفریحی لرستان سر بزنیم؟ با سفرزون همراه باشید تا مراکز تفریحی لرستان را بهتر بشناسید.

saadatrent

مراکز تفریحی لرستان

استان لرستان، منطقه‌ای زیبا، سرسبز با مردمی دلگرم و مهمان‌نواز است؛ مردمی با گویشی دلپذیر و قلبی ساده‌تر از آینه، مردمانی که در سادگی و ساده‌زیستی مثال زدنی هستند. قطعا سفر به لرستان برای شما سفری خاطره‌انگیز خواهد شد. سفری که هیچگاه خاطرات آن را فراموش نخواهید کرد.

زمانی که به استان لرستان می‌رسید، نمی‌دانید باید به سراغ کدام جاذبه دیدنی بروید. از دیدن آبشار‌های بی‌شمار این منطقه گرفته تا آثار باستانی مربوط به پیداش اولین نسل از ایرانیان، حتی شکم گردی هم در این منطقه خالی از لطف نیست. خوردن غذاهای لرستان باعث می‌شود تا با طعم‌های جدید آشنا شوید. لرستان یک مجموعه کامل از زیبایی‌هاست و حتما باید آن را در برنامه سفر خود قرار دهید.

در سفر خود، شاید به دنبال مراکز تفریحی لرستان بگردید، مراکزی که بتوانید چند ساعتی در آنجا وقت بگذارنید و از آن لذت ببرید. در این قسمت قصد داریم تا مراکز تفریحی لرستان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در اوقات فراغت خود از آنها لذت ببرید.


برای دریافت راهنمای سفر به لرستان کلیک کنید.


بام لرستان

بام لرستان

قطعا با شنیدن نام این مکان تفریحی، تقریبا می‌دانید که قرار است در مورد چه چیزی صحبت کنیم. لرستان استانی زیبا است و بیشتر حالت کوهستانی دارد. در شرق شهر خرم آباد، مرکز استان لرستان، کوهی با نام مدبه وجود دارد. زمانی که در ارتفاعات این کوه بایستید، انگار که تمام خرم آباد زیر پاهای شما قرار دارد. نمای زیبای شهر از این منطقه باعث شد تا در سال ۸۹، رئیس جمهور وقت به فکر این بیافتد تا یک مکان تفریحی گردشگری در این محل افتتاح شود.

دقیقا از همان سال بنا شد پروژه‌ای عظیم به مساحت ۸۰۰ هکتار آغاز شود. این پروژه را پروژه چهارده معصوم، پروژه بام لرستان یا پروژه مدبه خطاب می‌کنند. از همان ابتدا قرار بود در این مساحت ۸۰۰ هکتاری مکان‌های تفریحی، باغ وحش، دانشکده محیط زیست، پارک آبی و همچنین رصد خانه کاسین ساخته شود.

نقطه عطف پروژه را می‌توان احداث رصدخانه کاسین دانست. این رصدخانه بنا بود تا تبدیل به مدرن‌ترین رصدخانه کل خاورمیانه شود. علاوه بر آن باید در آن رصدخانه تجهیزاتی همچون هتل، کافی شاپ و رستوران گردان قرار می‌گرفت. با وجود ارتفاع ۱۸۶۰ متری از سطح دریا، این پروژه قطعا پروژه خارق العاده‌ای می‌شد.

این پروژه به تدریج در حال تکمیل شدن است. سال گذشته آبشار ۳۲۷ متری در این مکان افتتاح شد. هر روز این پروژه نسبت به دیروز پیشرفت جدیدی می‌کند. مدت زیادی طول نمی‌کشد تا پروژه تکمیل شود و علاقه‌مندان زیادی را جذب خود کند.

آدرس بام لرستان روی نقشه گوگل

موزه حیات وحش لرستان

طبیعت ایران روزگاری خانه گونه‌های مختلفی از حیوانات بود. حیواناتی که دیگر امروز حتی نام آنها را نمی‌شناسیم و یا در حصرت از دست دادن آنها هستیم. تغییراتی که انسان روی طبیعت اعمال می‌کند و همچنین شکار بی‌رویه و غیر‌مجاز، باعث از بین رفتن گونه‌های زیادی از حیوانات ایران شده. در هر منطقه‌ای از ایران، کارشناسان محیط زیست به صورت مدام در تلاش هستند تا با ایجاد مناطق حفاظت شده، گونه‌های در معرض خطر را نجات دهند. اما این افراد تنها کسانی نیستند که می‌توانند به حفظ گونه‌های در حال انقراض کمک کنند.

مراکز تفریحی لرستان
موزه حیات وحش لرستان

اگر تمام مردم ایران در مورد حیوانات و اهمیت آنها در اکوسیستم اطلاع داشتند، آنها نیز می‌توانستند به حفظ این گونه‌ها کمک کنند. بهترین راه اطلاع رسانی و بالا بردن اطلاعات مردم نسبت به حیوانات، دیدن است. به همین دلیل در نزدیکی میدان تختی خرم آباد، موزه‌ای در مساحت ۲۰۰۰ متر مربعی ساخته شده که در آن گونه‌های مختلفی از حیوانات تاکسی درمی شده قرار دارند. از همان زمان احداث، این موزه تبدیل به یکی از مراکز تفریحی لرستان شده و توجه بسیار از مسافران و همچنین بومیان را به خود جلب کرده.

آدرس موزه حیات وحش لرستان روی نقشه گوگل

تنوع گونه‌های مختلف داخل موزه

جالب است بدانید که در این موزه نه تنها حیوانات متعلق به ایران، بله حیوانات مختلف از کشور‌های دیگر و حتی قاره‌های متفاوت وجود دارند. همچنین تکه‌هایی از شهاب‌سنگ‌ها و همچنین سنگ‌های آتش‌فشانی نیز در این موزه نگه‌داری می‌شوند. جالب است بدانید که به صورت کلی بیش از هزار گونه جانواری در این موزه نگه داشته می‌شوند. در این میان هفتاد گونه پستاندار، ده گونه حیوان از قاره‌های دیگر و بیش از صد گونه پرنده وجود دارد. اگر به علوم طبیعی علاقمند هستید، باید بدانید که در این مجموعه می‌توانید فسیل‌های قدیمی بسیار زیادی را نیز پیدا کنید.

فضای داخل موزه حیات وحش لرستان

بازدید از این موزه برای عموم آزاد است. همچنین اگر در ایام نوروز به لرستان سفر کردید و به دنبال مراکز تفریحی لرستان می‌گشتید، باید بدانید که موزه حیات وحش همه روزه در ایام عید نیز به مسافران عزیز خدمات ارائه می‌دهد. فراموش نکنید که برخی از گونه‌های داخل موزه منقرض شده‌‌اند و یا در حال انقراض هستند. در نتیجه شاید غیر از این موزه، دیگر فرصتی برای دیدن آنها پیدا نکنید.

این موزه دقیقا در میدان تختی خرم آباد و نبش فروشگاه اتکا قرار دارد. شما می‌‌توانید از ۸ صبح الی ۷ عصر به این مجموعه مراجعه فرمایید. بلیت ورودی این مجموعه اصلا گران نیست و به ازای هر نفر تنها باید پنج هزار تومان پرداخت نمایید.

مجتمع تفریحی گردشگری رنگین کمان خرم آباد

در سال ۱۳۹۲ یکی از بهترین مراکز تفریحی لرستان در شهر خرم آباد افتتاح شد. این مجتمع تفریحی گردشگری شامل کافی شاپ، فست فود، رستوران گردان، آب نما، شهر بازی، آلاچیق‌های زیبا و همچنین یک هتل چهار ستاره است. این ساختمان ۹ طبقه شما را از هر نیازی که از مراکز تفریحی لرستان می‌خواهید بی نیاز می‌کند.

مراکز تفریحی لرستان
مجتمع رنگین کمان

فضای پارک خودرو و فروشگاه‌های مختلف باعث می‌شوند تا مجتمع رنگین کمان برای گردش و خرید مکان مناسبی باشد. رنگین کمان در فضایی به مساحت حدودی ۱۰،۰۰۰ متر مربع ساخته شده. در نتیجه قطعا لازم نیست که نگران شلوغی بیش از حد و یا نبود فضای پارکینگ باشید. رستوران گردان نمای بسیار زیبایی به شهر دارد و می‌توانید در حین میل کردن غذا، از مناظر زیبای خرم آباد لذت ببرید. بسیاری از مسافران به این رستوران می‌آیند تا بتوانند از این زاویه و ارتفاع قلعه فلک الافلاک را ببینند.

آدرس مجتمع تفریحی گردشگری اقامتی رنگین کمان خرم آباد

مهم‌ترین مزیت مجتمع رنگین کمان در داشتن یک هتل چهار ستاره است. شما می‌توانید در این هتل اقامت کنید و در عین حال تمامی امکانات تفریحی، رفاهی و خدماتی را در چند قدمی خود داشته باشید. رنگین کمان را می‌توان کامل‌ترین مجموعه تفریحی خرم آباد دانست.

رصدخانه خرم‌آباد

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، در پروژه بام لرستان بنا بود تا رصدخانه‌ای عظیم و مدرن بنا کنند. این رصدخانه در حال حاضر مدرن‌ترین رصدخانه خاورمیانه است. با توجه به اینکه رصدخانه خرم‌آباد در ارتفاع ۱۷۰۰ متری کوه مدبه قرار دارد، می‌توان انتظار داشت که نمای زیبایی از شهر خرم‌آباد را از آنجا خواهید دید.

مراکز تفریحی لرستان
رصدخانه کاسین

این رصدخانه تنها جزئی از پروژه عظیم بام لرستان محسوب می‌شود. در اطراف رصدخانه مکان اقامت، رستوران، آمفی تئاتر، کافی شاپ و تمام امکانات رفاهی خدماتی وجود دارد. به همین دلیل در حدود یکصد ستاره شناس می‌توانند به صورت همزمان در این مکان اقامت کنند و به تحقیقات خود بپردازند.

پس اگر اینبار قصد سفر به لرستان و خرم‌آباد را دارید، بازدید از رصدخانه خرم‌آباد را از دست ندهید.

آدرس رصدخانه کاسین روی نقشه گوگل

تنگه لیلی دورود یکی از مراکز تفریحی لرستان

اگر مراکز تفریحی لرستان آنطور که باید و شاید جواب انتظارات شما را ندادند، بهتر است کمی وقت بگذارید و خودتان را به ۲۰ کیلومتری غرب شهرستان درود برسانید. این منطقه تنگه‌ای بین سیرم و چمنار وجود دارد. این تنگه را تنگه لیلی دورود خطاب می‌کنند. در حال حاضر خوشبختانه این تنگه هنوز بافت بکر خود را حفظ کرده و کمتر گردشگری را می‌توان در این منطقه یافت.

تنگه لیلی دورود

شهر دورود را گاهی ما تنها به خاطر وجود دریاچه گهر می‌شناسیم. اما تنگه لیلی نیز جزء زیبایی‌های این شهرستان است که از فرسایش آبش رود ماربره ایجاد شده. تنگه لیلی دورود را برخی از کسانی که به قشم سفر کرده‌اند، مشابه دره ستارگان می‌دانند.

تفریح در تنگه لیلی دورود

با وجود اینکه اینجا یک جاذبه طبیعی است، اما می‌توان آن را جزء مراکز تفریحی لرستان دانست زیرا بهترین تفریح‌ها را می‌توان در این منطقه زیبا انجام داد. آب جاری در این تنگه همانند اشک چشم زلال است به شکلی که می‌توان کف سنگی تنگه را به راحتی ببینید.

اگر در حین راه رفتن داخل آب اطراف خود مار دیدید، نگران نشوید. این مارها بی خطر هستند و سم ندارند. اینجا تنگه زیست گاه گونه‌ای خاص از مار‌های آبی است پس نگران نباشید. جالب است بدانید که عمق آب در برخی قسمت‌ها به دو متر نیز می‌رسد. پس حتی می‌توانید در این تنگه به راحتی شنا کنید! جالب است بدانید که برخی از افراد با قایق بادی خود به این منطقه می‌آیند تا قایق سواری را در این تنگه زیبا تجربه کنند.

حتی اگر به صخره نوردی علاقه داشته باشید نیز می‌توانید به سلیقه خود از تنگه لیلی لذت ببرید. البته اگر چنین قصدی دارید، باید وسایل صخره نوردی همراه خود داشته باشید. رطوبت هوا در اینجا زیاد است و امکان لیز خوردن روی صخره‌ها بسیار بالا خواهد بود. به همین دلیل وسایل ایمنی لازم را همراه بیاورید و از طبیعت بکر شهرستان دورود هر طور که می‌خواهید لذت ببرید!

دهکده توریستی سد حوضیان الیگودرز

در مسیر جاده لرستان به اصفهان، سدی بسیار بزرگ با نام سد حوضیان الیگودرز قرار دارد. این سد تا شهر الیگودرز تنها یک کیلومتر فاصله دارد و به همین دلیل آن را متعلق به الیگودرز می‌دانند. به دلیل وجود این سد عظیم، آب و هوای منطقه بسیار عالی و ایده‌آل تفریح و گردشگری شده.

منطقه صد حوضیان | مراکز تفریحی لرستان
منطقه صد حوضیان | مراکز تفریحی لرستان

به دلیل موقعیت عالی این منطقه، مسئولین استان لرستان در صدد آمده‌اند تا یکی از مراکز تفریحی لرستان را در این مکان احداث کنند. قرار است به زودی یک مکان تفریحی گردشگری با نام دهکده توریسی سد حوضیان در این منطقه احداث شود. با اتمام پروژه دهکده توریستی سد حوضیان، قطعا شاهد یکی از بزرگ‌ترین دهکده‌های توریستی تفریحی در سراسر ایران خواهیم بود. این پرژوه بسیار عظیم است و به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

خب سفرزونی عزیز، نظر شما در مورد مراکز تفریحی لرستان چیست؟ آیا مکان دیگری به ذهن شما می‌آید که بخواهید به این لیست اضافه کنید؟ اگر از این مراکز تفریحی بازدید کرده‌اید، کدام یک بیش از همه توجه شما را به خود جلب کرده است؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما عاشق شنیدن نظرات و تجربیات شما هستیم!


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های لرستان کلیک کنید.


طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

null

تور لرستان

برای مشاهده‌ی تور لرستان سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.