شهر آنتالیا از قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه، با داشتن طبیعت زیبای مدیترانه‌ای، سواحل و انواع تفریحات آبی و  بناهای تاریخی بی‌شمار یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی این کشور به‌شمار می‌رود. اما در این شهر زیبا و سرسبز به جز رفتن به کنار ساحل و شنا، آفتاب گرفتن و سر زدن به سایت‌های تاریخی که کم هم نیستند، می‌توانید از لذت خرید در سفر هم بهره‌مند شوید. آنتالیا بسته‌ی سفری کاملی برای گردشگرانش آماده کرده است که خرید هم در آن جایگاه خاص خودش را دارد و علاقه‌مندهای گشت‌وگذار در مراکز خرید را ناامید و دست‌خالی به خانه برنمی‌گرداند. در بازارها و مراکز خرید آنتالیا طیف متنوعی از کالاهای مختلف وجود دارد، از دست‌سازه‌های سنتی ترکیه تا مواد خوراکی، پارچه و فروشگاه‌های برندهای مشهور؛ در واقع برای هر سلیقه و ذائقه‌ امکانات و انتخاب‌های متنوعی فراهم شده است. سفرزون در این مطلب تعدادی از مراکز خرید آنتالیا را به شما معرفی می‌کند.

saadatrent

لذت خرید با چاشنی مدیترانه‌ای

مراکز خرید آنتالیا | بازارهای سنتی
مراکز خرید آنتالیا | بازارهای سنتی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به شهرها‌ی توریستی و به‌خصوص شهرهای که قدمت تاریخی زیادی دارند، بازارهای سنتی، خیابانی و محلی آنهاست. تجربه‌ پرسه‌زنی و خرید در این نوع بازارها تجربه‌ی کاملا متفاوتی است. بازارهای محلی خیابانی و بازار روز آنتالیا برای علاقه‌مندهای پرسه‌زنی در این محل‌ها پرجاذبه و هیجان‌انگیز است. ما توصیه می‌کنیم اگر اهل عکاسی هستید دوربین عکاسی‌تان را فراموش نکنید، حتی اگر خرید هم نکنید عکس‌هایی خوش آب‌ورنگ را با خود به یادگار به خانه خواهید برد.

در بازارهای خیابانی که هر روز در گوشه‌وکنار شهر برپاست، خوراکی‌های خوشمزه‌ی محلی و خرده‌‌ریز‌ها و یادگارهای جذابی مثل ظرف‌های سفالی، دست‌سازه‌های چوبی، ظروف مسی و لعابی، زیورآلات دست‌ساز هنرمندان شهر و قالیچه و …. پیدا می‌کنید. این بازارهای خیابانی معمولا تا نیمه شب باز هستند.

بازارهای سنتی، قلب تپنده‌ی شهر

مراکز خرید آنتالیا | بازارهای خیابانی_سنتی
مراکز خرید آنتالیا | بازارهای خیابانی_سنتی

در «کالیِچی»، بازار سنتی «آنتالیا توربان مارینا» می‌توانید خرید، گشت‌وگذار و مشارکت در زندگی روزمره‌ی اهالی را در کنار هم تجربه کنید. در محله‌ی کالیِچی که در بخش قدیمی و در کنار دیوار شهر قرار دارد، در کنار گردش در خانه‌های سنتی به سبک عثمانی،  قدم‌زدن بر خیابان‌های سنگ‌فرش و لذت بردن از حال‌و‌هوای تاریخی می‌توانید سوغاتی‌های محلی، آنتیک، فرش و قالیچه بخرید. بیش‌تر فروشگاه‌ها این بخش در خیابان‌های «جمهوریت»، «گوللوک» و «ایسکلار» قرار دارند.

بازار سنتی هم مثل بیش‌تر شهرهای ترکیه قلب شهر محسوب می‌شود. در این بازار پرجنب‌و‌جوش انواع صنایع دستی و یادگارهای محلی، جواهرات، چرم و عتیقه‌‌های دور‌ه‌ی عثمانی پیدا می‌شود. کفاش‌هایی که کفش دست‌دوز چرم می‌سازند و می‌فروشند یکی از جاذبه‌های بازار سنتی است. آنتالیا توربان مارینا که چشم‌انداز زیبای دریای مدیترانه و محله کالیچی را در دو سوی خود دارد با وجود کافه‌ها، بارها، رستوران‌ها و بوتیک‌های برندهای محلی و بین‌المللی، پاتوق اهالی شهر و  یکی از بهترین محل‌های خرید است.

خرید به سبک مدرن در مراکز خرید آنتالیا

به جز بازارهای سنتی و محلی، انواع برندهای بین‌المللی هم در آنتالیا در دسترس هستند. مراکز خرید «میگروس»، «دیپو»، «تانساس»، «تراسیتی» و «اُزدلیک» و خیابان‌های «کنیالتی» و «آتاتورک» بهترین محل برای علاقه‌مندهای خرید از برندهای بین‌المللی است.

دیپو، بهشت عاشقان خرید

دیپو | قصر برندهای دنیا
دیپو | قصر برندهای دنیا

اما یکی از مراکزخریدی که عاشقان خرید حتما باید به آن سر بزنند دیپو است. دیپو بزرگ‌ترین فروشگاه «آتلت» در مدیترانه است و در تمام سال می‌توانید از برندهای دلخواه‌تان با تخفیف خرید کنید، پس بی‌راه نیست که آن را بهشت عاشقان خرید بنامیم. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این مرکز خرید هم‌جواری‌اش با فرودگاه است که به شما امکان می‌دهد آخرین روز اقامت‌تان در آنتالیا را در این مرکز خرید بزرگ مجهز که به جز فروشگاه‌های متنوع، سالن سینما، پیست اسکی روی یخ، رستوران، زمین بازی برای بچه‌ها و سالن بولینگ هم دارد، بگذرانید.

تراسیتی و اُزدلیک، همه چیز برای لذت مهیاست

تراسیتی | نمونه‌ای از بازارهای مدرن آنتالیا
تراسیتی | نمونه‌ای از بازارهای مدرن آنتالیا

فروشگاه چهار طبقه‌ و بزرگ تراسیتی که معماری مدرن و چشمگیری دارد و در منطقه توریستی «لارا» و در جوار دریای مدیترانه و سواحل زیبایش قرار دارد. این فروشگاه بزرگ‌ترین فروشگاه آنتالیا محسوب می‌شود و یکی دیگر از مراکز خرید این شهر است که تقریبا تمام برندهای مشهور جهان در آن شعبه دارند و مانند مراکز خرید دیگر با داشتن کافه، رستوران و زمین بازی محل مناسبی برای تفریح و وقت‌گذرانی در کنار خرید است.

اُزدلیک | مراکز خرید زنجیره‌ای در سراسر ترکیه
اُزدلیک | مراکز خرید زنجیره‌ای در سراسر ترکیه

یکی دیگر از مراکز خرید آنتالیا اُزدلیک است که در فضایی به وسعت ۱۰۲ هزار متر مربع ساخته شده است و با داشتن ۱۱۰ فروشگاه از برندهای معتبر، ۵ هایپرمارکت، ۱۵ فروشگاه لوازم خانه، ۷ سالن سینمای مدرن و  انواع رستوران‌ها و کافه‌ها… از بهترین و پرطرفدارترین مراکز خرید آنتالیا و انتخابی بسیار مناسب برای گردش، تفریح و غذا خوردن است.

میگروس، مراکز خریدی برای تمام فصول

میگروس | زمانی برای تفریح و خرید
میگروس | زمانی برای تفریح و خرید

میگروس محبوب‌ترین مرکز خرید آنتالیاست که تقریبا در سه طبقه‌ی آن همه چیز پیدا می‌کنید؛ از برندهای بین‌المللی تا کالاهای سوپرمارکتی، عطر، محصولات دیجیتال و… . در این فروشگاه که در اصل یک فروشگاه زنجیره‌ای سوئیسی است که در تمام ترکیه و از جمله آنتالیا شعبه دارد مانند دیگر فروشگاه‌های بزرگ به سینمای بعدی، هایپرمارکت و انواع رستوران‌ها مجهز است.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های آنتالیا کلیک کنید.


طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

null

تور آنتالیا

برای مشاهده‌ی تور آنتالیا سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.