مراکز خرید آنکارا بسیار متنوع هستند. قیمت اجناس در آنکارا نسبت به بقیه‌ی ترکیه مناسب‌تر است. در پاساژهای مختلف این شهر می‌توانید به جای خرید برخی از کالاهای ترکی در ایران، آن‌ها را بدون واسطه ببینید و بخرید. آنکارا را می‌توان بهترین و ارزان‌ترین شهر ترکیه برای خرید دانست. قیمت کالاها و به‌خصوص پوشاک در آنکارا آنقدر مناسب است که «خرید ارزان در آنکارا» تبدیل به یکی از جذابیت‌های گردشگری آن شده‌ است. اگر برای خرید خوب و مناسب در آنکارا وقت بگذارید، حتما اجناس فراوانی با قیمت مناسب پیدا می‌کنید و با جیبی که هنوز مقداری لیر در آن باقی مانده به ایران برمی‌‌گردید! سفرزون در این مقاله شما را با مراکز خرید آنکارا آشنا می‌کند.

saadatrent

مراکز خرید آنکارا و جذابیت فستیوال‌های خرید

فستیوال‌های خرید در مراکز خرید آنکارا
فستیوال‌های خرید در مراکز خرید آنکارا

مراکز خرید آنکارا، مورد علاقه‌ی توریست‌ها، به‌خصوص مسافران ایرانی‌ست. در سفرهای توریستی باید مراکز خرید خوب شهر مقصد را شناخت تا در زمان مناسب بتوان به آن‌ها رفت، از گشت‌ در آن‌ها لذت برد، چشم‌ها را پشت ویترین‌ها چرخاند و کالای مورد علاقه را انتخاب کرد.

در آنکارا هم مراکز خرید از جاذبه های توریستی این شهر محسوب می­شود. در آن‌ها تمامی امکانات یک خرید خوب و لذت بخش در نظر گرفته شده است؛ در اکثر فستیوال‌های خرید در آنکارا که هر سال در فصل زمستان برگزار می‌­شود، برنامه های مفرح بسیاری مثل اجرای موسیقی زنده و برنامه‌هایی از این دست اجرا می شود. در این شهر همچنین مراکز خرید سنتی در کنار مراکز خرید مدرن، می‌تواند خواسته‌های توریستی شما را برآورده کند.

پاساژها و مراکز خرید مدرن آنکارا

جوان‌ها به شهرهای مدرن، تازه و سرشار از ایده‌های جذاب، علاقه‌ی بیشتری دارند. آنکارا هم از این شهرها جدا نیست. خیلی از مراکز خرید آنکارا، مدرن و زیبا هستند و علاوه بر شهروندان بومی، توریست‌ها را هم به خودشان جذب می‌کنند.

مرکز خرید کاروم آنکارا و لذت یک خرید مدرن

«کاروم»، زیبا و باشکوه
«کاروم»، زیبا و باشکوه

موقعیت رستوران زینل روی نقشه

 

خیابان «تونالی هیلمی» مکانی خوب برای خریدهای مدرن است. برخی از مراکز خرید در آنکارا، معماری مدرن و زیبایی دارند. مرکز خرید «کاروم» در این خیابان است. این مرکز خرید یک ساختمان بزرگ و عالی دارد با شش طبقه فروشگاه بی­نظیر. آن‌جا می­توانید لباس، جواهرات، پارچه، لوازم آرایشی، هدایا و چیزهای فراوان دیگری پیدا کنید. این مرکز خرید آن‌قدر باشکوه و زیباست که تا چشم بر هم بگذارید تمامش را گشت زده‌اید و اصلا نفهمیده‌اید که زمان چه‌طور گذشته است. نگران نباشید؛ اگر دل‌تان ضعف رفت، می‌توانید بعد از خرید، ناهار و یا شام خودتان را در رستوران و غذاخوری بسیار خوبی که در طبقه‌ی همکف این مرکز خرید وجود دارد، میل کنید.

بزرگ‌ترین مرکز خرید آنکارا

مرکز خرید مدرن و مشهور «آنکا» در آنکارا
مرکز خرید مدرن و مشهور «آنکا» در آنکارا

یکی دیگر از مراکز خرید آنکارا که بسیار مدرن و بزرگ و مشهور است، مرکز خرید «آنکا»ست. در فروشگاه‌های مرکز خرید آنکا مارک‌های شناخته شده‌ی بسیاری پیدا می‌شود؛ مارک‌های مشهوری مثل «تامی‌هیل‌فیگر»، «زارا»، «منگو». در این مرکز خرید سینماها، کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری وجود دارد که بعد از خرید می‌توانید برای تفریح و استراحت به آن‌جا بروید. آنکا، بعد از مرکز خرید «جواهیر» استانبول، دومین مرکز خرید بزرگ در ترکیه است و در تور آنکارا بسیار پر طرفدار است.

منطقه‌ی کیزیلای آنکارا

در منطقه‌ی «کیزیلای» از تجربه‌ی زندگی شهری لذت ببرید
در منطقه‌ی «کیزیلای» از تجربه‌ی زندگی شهری لذت ببرید

اگر بخواهید از زندگی روزانه‌ی شهری در آنکارا لذت ببرید به منطقه‌ی کیزیلای بروید. می‌توانید در همان حال که در خیابان‌های آن قدم می‌زنید و خرید می‌کنید از هوای مدیترانه‌ای لذت ببرید. کیزیلای در میان مراکز خرید آنکارا، بسیار محبوب است.

ارزان‌ترین مراکز خرید آنکارا در کیزیلای (kizilay)

مرکز خرید «کیزیلای» در میان مراکز خرید «آنکارا»
مرکز خرید «کیزیلای» در میان مراکز خرید «آنکارا»

در مرکز شهر منطقه‌ی زنده و پرشور کیزیلای وجود دارد که منطقه‌ای معروف و مشهور برای خرید است. مراکز خرید در این نقطه از شهر بسیار زیاد و متنوع هستند. این منطقه بوتیک‌ها و کافه‌های بسیاری دارد. این منطقه در خیابان «آتاتورک» بازارچه‌های کوچک فراوان و کتابفروشی‌های بسیاری دارد که اگر اهل کتاب باشید می‌توانید با مراجعه به این خیابان از کتابفروشی‌های آن دیدن کنید.

در این منطقه، خیابان‌های «تونالی» و «کاواکیلدره» بسیار زیبا هستند. در یک روز زیبای آفتابی، می‌توانید در این خیابان‌ها قدم بزنید و همان‌طور که راه می‌روید از تماشای بوتیک‌ها و فروشگاه­های هدیه‌فروشی مدرن لذت ببرید. در این مسیر شیرینی‌فروشی‌های خوبی هم وجود دارند. در ویترین این شیرینی‌فروشی‌ها، شیرینی‌های زیبا و خوشمزه‌ای به شما چشمک می‌زنند. می‌توانید یکی از آن‌ها را بخرید و با یک قهوه‌ی بیرون‌بر میل کنید. دسترسی به این مرکز خرید بسیار راحت و خوب است؛ تمامی وسایل نقلیه‌ی عمومی ترکیه، مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها در نزدیکی مرکز خرید کیزیلای ایستگاه دارند.

مراکز خرید آنکارا و تجربه‌ی یک خرید سنتی

چشیدنِ طعم یک خرید سنتی در آنکارا
چشیدنِ طعم یک خرید سنتی در آنکارا

اگر در آنکارا، قصد خریدی سنتی دارید گزینه های متعددی برای بازارهای مخصوص صنایع دستی ترکیه وجود دارد. به هر کدام از آن‌ها که سر بزنید جلوه‌های رنگین و زیبایی از هنر ترکیه را می‌بینید. با سر زدن به این بازارها، دست‌خالی از آن‌ها بر نمی‌گردید.

خیابان چیکریکچیلار یوکوشوی آنکارا

«چیکریکچیلار یوکوشو» یک انتخاب اصیل در مزاکر خرید آنکارا
«چیکریکچیلار یوکوشو» یک انتخاب اصیل در مزاکر خرید آنکارا

خیابان «چیکریکچیلار یوکوشو» (çıkrıkçılar yokuşu) از مراکز خرید ستنی در آنکاراست. این خیابان در همان حال که مکان جالبی برای گشت‌وگذار است، محل فروش محصولات سنتی و صنایع دستی ترکیه هم هست. این‌جا را باید قلب تپنده‌ی فرهنگ ترکیه در میان مراکز خرید آنکارا دانست. در این محله پارچه‌های دست‌ساز، زیبا و چشم‌نواز، زیورآلات چرمی و انواع دیگر زیورآلات و ادویه‌جات متفاوت را می‌توانید پیدا کنید. این خیابان یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید در آنکارا محسوب می‌شود. این‌جا جایی است که می‌توانید با فرش‌های دستباف و وسائل دست‌ساز دیگر، روی بال رویا پرواز کنید. قیمت مناسب کالاها، این خیابان‌ها را میان توریست‌ها محبوب کرده است.

بازار باکیرسیلار کارسیسی در آنکارا

جایی زیبا برای خرید ظروف مسی سوغاتی در ترکیه
جایی زیبا برای خرید ظروف مسی سوغاتی در ترکیه

در محله‌ی «باکیرسیلار کارسیسی» (Bakircilar Carsisi) خیابانی وجود دارد که می‌توانید در آن دست‌سازه‌های مسی زیبا بخرید؛ این‌جا منطقه‌ای محبوب در میان مراکز خرید آنکارا است. ظرف‌هایی که می‌توانید سفره‌ها و میزهای مدرن خود را با این آن‌ها رنگ‌بویی سنتی و تازه ببخشید. علاوه بر این آثار کم‌مانند، می‌توانید کارهای قلاب‌دوزی و فرش و هدایای بیش‌تری هم پیدا کنید. حتی در این بازار جنس‌های عتیقه هم گیر می‌آید. این بازار زیبا و سنتی برای همه‌ی کسانی که به‌دنبال اجناس اصل، با کیفیت و دست‌ساز هستند، مناسب است. اگر شما هم جزو این افراد هستید، مطمئن باشید که از خرید در این منطقه لذت خواهید برد.

خرید در اطراف قلعه‌ی آنکارا

شور زندگی در مراکز خرید اطراق قلعه‌ی آنکارا
شور زندگی در مراکز خرید اطراق قلعه‌ی آنکارا

در نزدیکی قلعه‌ی آنکارا هم فروشگاه های بسیاری وجود دارند که همه چیز دارند. شاید قیمت کالاها در این منطقه کمی بالا باشد اما گشت‌وگذار در آن خالی از لطف نیست. در نزدیکی دروازه‌های قلعه یک بازار شلوغ و روباز وجود دارد. این بازار محل فروش سوغاتی‌های خوشمزه در آنکاراست؛ چیزهای محبوبی مثل ادویه‌ها، گیاهان دارویی، آجیل و میوه‌های خشک. این‌جا حتما شیرینی «گزلمه» را امتحان کنید. گزلمه یک شیرینی خوشمزه سنتی در ترکیه است. مغازه‌های اطراف این قلعه بسیار خاص و تک هستند. این‌جا جایی است که باید حسابی وقت بگذارید، جنسی را که دوست دارید پیدا کنید و بعد برای خرید آن حسابی چانه بزنید!