مراکز خرید ارزان در دبی ، مورد علاقه‌ی ایرانی‌هاست. برای هر توریستی خریدن لباس در کشور مقصد از جذابیت‌های مسافرت است. تصور کنید در محل کار خود هستید، لباسی که بر تن دارید یادگار شهری است که به آن مسافرت کرده‌اید. همکارتان از شما می‌پرسد که این لباس را از کجا خریده‌اید؟ جوابی که شما به او می‌دهید شاید برای همکارتان فقط یک پاسخ ساده باشد، اما برای شما یک دنیا خاطره دارد. دُبی از مقصد‌های مهم گردشگری ایرانی‌هاست. پیش از این هم، در سفرزون از دبی نوشته بودیم. در این مقاله به سراغ خریدکردن در دبی می‌رویم تا رویای‌تان را قبل از سفر شکل بدهیم. بعد از خواندن این مقاله چمدان‌تان برای برای سفر به دبی می‌بندید. امیدواریم بعد از خواندنش اگر راهی دبی شدید، حتما از اطلاعاتش استفاده کنید. 

saadatrent

مراکز خرید ارزان در دبی

خرید کردن راه درمان بسیاری از مشکلات

«تامی فِی مسنر» خواننده‌ی مشهور آمریکایی می‌گوید: «من معتقدم که خرید کردن، از پول روانشناس ارزان‌تر از آب درمی‌آید». شما هم اگر به خریدکردن علاقه داشته باشید، شاید بعد از سرزدن به فروشگاه‌های دبی بتوانید برای همیشه از تمام دلواپسی‌های دنیا خداحافظی کنید. به دُبی می‌گویند: «پایتخت خرید خاورمیانه». دو تا از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان در دبی است. از نیمه‌ی دی تا نیمه‌ی اسفند فستیوال بزرگ خرید هم در این شهر برقرار است؛ فستیوالی که در آن قیمت‌ها گاهی تا ۷۵ درصد هم ارزان‌تر می‌شوند. برای خرید از مارک‌های خیلی معروف باید یک سر بروید به خیابان «شیخ زاید». اما سفرزون در این مقاله، می‌خواهد راه‌های خرید ارزان در دبی را به شما نشان بدهد.

بهشتی به نام فستیوال خرید دُبی

مراکز خرید ارزان در دبی - فستیوال خرید دبی ۳
فستیوال خرید در دُبی و خرید در تمام فصولِ سال

فستیوال خرید دبی در دی ماه هر سال آغاز می‌شود. فستیوال خرید تابستانه‌ی دبی (Dubai Summer Surprises) هم در ماه‌های تیر و مرداد در این شهر برقرار است. در این زمان‌ها، بیش‌تر فروشگاه‌های شهر برای فروش لباس‌های خود تخفیف‌های زیادی می‌دهند. اگر حوصله کنید و شهر را بچرخید، لباس‌های با کیفیت و ارزان پیدا می‌کنید. هر سال در «مرکز تجارت جهانی» در دُبی نیز حراج برندهای بزرگ است. برندهای لوکس و مشهور تا ۸۰ درصد هم تخفیف دارند. خرده‌فروش‌ها در این ایونت سعی می‌کنند لباس‌های موجود در انبار را با قیمت مناسب بفروشند. آن‌ها با این کار برندشان را به مشتری یادآوری می‌کنند. این ایونت در دبی بسیار مشهور است و می‌تواند جمعیت زیادی را به سمتِ خود بکشاند.

بازار اوت لت دبی، جایی برای باحوصله‌ها

مراکز خرید ارزان در دبی - اوت لت مال ۴
بازار «اوت لت» دبی ، جایی خوب در میان مراکز خرید ارزان در دبی

بازار «اوت لت» دبی در خیابان «العین» دبی است. این‌جا لباس‌های شیک پیدا می‌کنید. اگر عاشق خرید باشید، حتماً چیز جذابی برای شما پیدا می‌شود. گنبد سفید این بازار از دور قابل مشاهده است. اگر با ماشین به این مرکز خرید بروید به‌راحتی جای پارک پیدا می‌‌کنید. بازار اوت لت دبی در میان مراکز خرید ارزان در دبی ، بسیار معروف است.

این بازار از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ عصر و هفت روز هفته باز است. توریست‌های زیادی به این مرکز خرید می‌آیند. فروشگاه اوت لت «تامی هیل‌فیگر»، «ماسیمو دوتی» و لباس‌های پایانِ فصل «باربِری» این‌جا پیدا می‌شوند. یادتان باشد کمی حوصله کنید. اگر به این بازار می‌روید نباید شبیه به تیری باشید که از کمان رها شده است. آرام در فروشگاه حرکت کنید و مغازه‌ها را تماشا کنید تا سایز مورد نظرتان را پیدا کنید. زیاد هم سخت‌گیر نباشید. این‌جا بعضی از لباس‌ها کمی زدگی دارند. آمدن به این بازار ارزشش را دارد، اما کمی حوصله به خرج دهید و کمی هم آسان بگیرید.

بازار دراگون مارت در میان مراکز خرید ارزان در دبی

مراکز خرید ارزان در دبی - دراگون مارت ۳
بازار «دراگون مارت» برای خرید لباس بچه‌ها جای مناسبی است

بازار «دراگون مارت» یک مرکز خرید بزرگ و تودرتو است. تمام اجناس این بازار در چین ساخته شده‌ است. این‌جا برای بچه‌ها هم لباس‌های قشنگی پیدا می‌کنید. برای گشتن در فضاهای بزرگ این بازار حوصله به خرج دهید. لباس‌هایی که در بازار دراگون فروخته می‌شوند ارزان هستند و امکان تعویض‌شان وجود ندارد.

یادتان باشد که لباس طراحان معروف در این فروشگاه نسبت به سایر لباس‌های گران‌تر است. لباس‌های برندهای H & M و  Matalan قیمت مناسب‌تری دارند. برای رفتن به این فروشگاه به تاکسی نیاز دارید.

گلوبال ویلِج، فراتر از خرید و سرگرمی

مراکز خرید ارزان در دبی - گلوبال ویلج ۲
گلوبال ویلج ، جایی برای خرید و سرگرمی

«گلوبال ویلج» بیش از یک محل خرید و سرگرمی است. این‌جا شبیه به یک نمایشگاه دائمی لباس است. گلوبال ویلج جایی جالب در میان مراکز خرید ارزان در دبی است. مغازه‌های بسیاری از کشورهای مختلف در گلوبال ویلج هستند. در این‎جا علاوه بر این‌که می‌توانید کالاهای متنوعی پیدا کنید، نمایندگی‌های لباس‌فروشی‌های ارزان کشورهای مختلف هم حضور دارند. سالن‌های فروش گلوبال ویلج در فضای بیرونی هستند. به خاطر بیرونی بودن بازار، بهترین فصل برای خرید از این بازار، ماه‌های خنک سال است. از آغاز ماه آبان تا اواسط اردیبهشت می‌توانید در این بازار از خریدکردن لذت ببرید. گلوبال ویلج یکی از بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی و هنری منطقه است. این‌جا از گسترده‌ترین مراکز خرید ارزان در دبی است. در گلوبال ویلج غرفه‌ها و کالاهای بین‌المللی هم وجود دارد.


در سفرزون بیشتر بخوانیدراهنمای سفر به دبی ، از ویزا تا خوشگذرانی و محله‌های معروف


الکرامه ، برای آن‌ها که دنبال ماجراجویی هستند

«الکرامه» یا «کرامه»، برای یک گشت ماجراجویانه در فروشگاهی پر از تخفیف بسیار مناسب است. کیف‌های دستی، کفش، ساعت مچی، لباس و سوغاتی‌های فراوانی در فروشگاه‌های کوچک این‌جا به فروش می‌رسند. این‌جا جایی است که می‌توانید مهارت‌های چانه‌زنی خود را بالا ببرید. در کرامه اولین قیمت معمولا قیمت نهایی نیست!

مراکز خرید ارزان در دبی - کرامه ۲
«الکرامه»، گشتی ماجراجویانه در فروشگاهی پر از تخفیف

کرامه در جهت مخالف مرکز خرید «وافی»، کم‌تر از ۲ کیلومتر با بندر «رشید» فاصله دارد. این مرکز خرید، یکی از پر‌بازدیدکننده‌ترین مقصدهای خرید در دبی است. این مرکز که نزدیک به «خور دبی» است، از مراکز خیره‌کننده‌ی تجاری این شهر بسیار فاصله دارد. خرید از این‌جا شیوه‌ی مخصوص خودش را دارد. بهترین کار این است که در کرامه کمی بچرخید و داخل مغازه‌ها را نگاه کنید. مغازه‌داران شما را به داخل مغازه دعوت می‌کنند. می‌روید داخل مغازه و هر چیزی که از مارک‌های معتبر جهانی بخواهید این‌جا پیدا می‌کنید. البته در کرامه جنس‌ها اصل نیستند، اما بسیار شبیه به جنس اصل‌اند و قیمت بسیار مناسبی دارند. البته فروختن جنس تقلبی جرم است و باید مخفیانه خرید کنید!

این بار که به دبی سفر کنید، دست خالی برنمی‌گردید. یک چمدان پر از سوغات همراه‌تان خواهد بود.