رشت یکی از زیباترین شهرهای ایران است. این را نه فقط ما در سفرزون که خیل عظیم مسافرانی که در تمام ماه‌های سال عازم این شهر شمالی می‌شوند هم اذعان دارند. تعداد زیاد شعرهایی که در مدح این شعر سروده، فیلم‌هایی که در ستایش آن ساخته‌ شده‌اند و داستان‌ها و متن‌هایی که در ثنای رشت گفته‌اند همه‌ و همه گواه این واقعیت است که رشت یکی از زیباترین شهرهای ایران است. جدا از جاذبه‌های توریستی، رشت به سبب مراکز خرید و خیابان‌های زیبایش هم شهره‌ی خاص و عام است. به همین دلیل، عده‌ی زیادی از مسافران به قصد خرید و بازدید از مراکز خرید رشت در راه قدم می‌گذراند. پس این‌بار در مجله‌ی سفرزون درباره‌ی مراکز خرید رشت می‌نویسیم. با ما باشید.

saadatrent

 

بازار بزرگ و سنتی قلبِ شهر و از دیدنی‌ ترین مراکز خرید رشت

 

مراکز خرید رشت
مراکز خرید رشت

مانند تمامی شهرهای تاریخی ایران، بازار در رشت هم قلب تپنده‌ی این شهر محسوب می‌شود. این بازار در مرکز شهر و در بافت قدیمی آن قرار دارد. بازار سنتی رشت ساختاری شبیه بقیه بازارهای ایران دارد و متشکل از میدان بزرگ، میدان کوچک، چهارسوق‌ها و کاروانسراهای مختلف است. در کل، در بازار رشت چهارده کاروانسرا وجود دارد. بیشتر این کاروانسراها در دوره‌های صفویه، قاجاریه و برخی از آن‌ها در دوره‌ی پهلوی ساخته یا توسعه داده شدند تا بازرگانانی که از اقصی نقاط جهان عازم رشت می‌شدند، محلی برای اقامت داشته باشند.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این بازار و وجه تمایز آن با سایر بازارهای ایران است که آن رو باز است و فقط یک راسته آن هم راسته‌ی زرگرهاست که با حلب مسقف شده است. نمی‌دانم شما هدف‌تان از جستجوی مراکز خرید رشت چیست، اما چه دنبال بازار سنتی باشید، چه اهل تماشای ویترین‌های بازارهای مدرن و شیک و پیک هستید، سفرزون اکیدا به شما توصیه می‌کند اگر گذرتان به شهر بارانی رشت افتاد، به هیچ عنوان بازار سنتی رشت را از دست ندهید. در این بازار نشانه‌های مراکز خرید مدرنی که ما با آن‌ها عجین هستید، چندان به چشم نمی‌خورند و همچنان بافت و روح سنتی خود را حفظ کرده است.

اما دنیای هزار رنگ این بازار، انواع و اقسام خوراکی‌های سنتی و خوشمزه، ماهی‌هایی که چند ساعت قبل از آب گرفته شده‌اند و تنوع بوهایی خوب و تند که که در هر خم بازار مشام شما را نوازش می‌کنند اتفاق نیست که دائم در زندگی‌تان تکرار شود.

بلوار گلسار و پاساژ گلساز مراکز خرید رشت که نباید از دست داد

مشهورترین خیابان رشت در شمال غرب آن قرار گرفته است و نام آن گلسار است. چندین بلوارزیبا و معروف هم از این خیابان منشعب می‌شوند. در این خیابان تعداد بسیار زیادی فروشگاه و مغازه و چندین پاساژ وجود دارد. بسیاری از ساختمان‌های اداری و دولتی مهم هم در این خیابان ساخته شده‌اند. اگر مارک باز هستید و دنبال لباس اسم و رسم دارید، بسیاری از برند‌های مشهور داخلی و بین‌المللی شعب بزرگی در این خیابان و بلوارهای منتهی به آن دارند. اگر هم می‌خواهید لواز خانگی و و لوازم آشپزخانه‌ی مدرن بخرید، باز گلسار جوابگوی شما است. اگر خیابان را بالا و پائین کنید، شعب چند فروشگاه زنجیره‌ای را هم در این خیابان می‌بینید.

خیابان گلسار با درخت‌های بلند و زمین سنگفرشش یکی از زیباترین خیابان‌ها در رشت برای تماشای ویترین‌ها و خرید کردن و پیاده روی است. در این خیابان کافه‌ها و رستوران‌های جذابی هم وجود دارند که می‌توانید حسابی در آن‌ها خوش بگذرانید. مرکز خرید گلسار هم یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید رشت به شمار می‌رود. انواع برندهای خوب و با کیفیت و مشهور آنجا دکانی برای خود دارند. در طبقه‌ی اول آن یک کافه‌ی باحال وجود دارد که پاتوق جوانان رشت است. طبقه‌ی چهارم این مرکز خرید بزرگ رشت هم فوت کوردت مجهز و هیجان انگیزی دارد که منوی‌های رنگارنگش حسابی می‌تواند دهان شما را آب بیاندازد.

البته‌ی یک نکته‌ی خیلی مهم درباره‌ی خیابان گلسار و اکنافش که اصلا نباید فراموش کنید، این خیابان به هیچ وجه برای مقاصد خرید ارزان جای مناسبی نیست. اما حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید برای گشت و گذار یکی از بهترین مراکز خرید و تفنن رشت به حساب می‌آید.

آدرس مرکز خرید گلسار روی نقشه گوگل

مراکز خرید رشت در اطراف میدان زیبای شهرداری و سبزه میدان

میدان شهرداری رشت
میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری یکی از زیباترین میدان‌های رشت و به نوعی مشهورترین آن‌هاست تمامی مسافرانِ رشت حتما برای چرخ زدن و عکس گرفتن به این میدان قدیمی سر می‌زنند و خود رشتی‌ها هم اوقات فراغت و آخر هفته‌شان را حول و حوش همین میدان می‌گذرانند.

در خیابان‌هایی که از اطراف میدان به چهار سو کشیده شده‌اند پاساژها و مغازه‌های زیادی وجود دارند. این مغازه‌ها تا سبزه میدان هم امتداد پیدا کرده‌اند. برای پیدا کردن بعضی از صنایع دستی شمالی، شال و روسری، لباس برای خانه و خرید خرت و پرت و آشپزخانه و وسائل تزئینی بهترین جا همین مغازه‌های دور و بر میدان شهرداری و سبزه میدان هستند. چند بستنی فروشی و ویتامینه و ساندویچی هم در میان این مغازه‌ها به شما سلام می‌کنند. اگر دنبال اجناس ارزان‌تر و دم‌دستی‌تری هستید این مغازه‌ها محل مناسبی برای گشت و گذار هستند.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های رشت کلیک کنید.