قطر، یکی از کشورهای کوچک، کم‌وسعت و کم‌جمعیت در حاشیه خلیج فارس است. این کشور در سال‌های اخیر با اتکا به درآمد سرشار از نفت و جذب سرمایه‌گذاری خارجی توانسته خود را در میان جهانیان به عنوان کشوری پیشرفته مطرح سازد؛ تا جایی که میزبانی جام جهانی فوتبال سال ۲۰۲۲ میلادی را از آن خود کرده است. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قطری‌ها برای توسعه انجام داده‌اند، سرمایه‌گذاری در بخش جذب گردشگران خارجی است. هر ساله مسافران زیادی از سرتاسر جهان برای دیدار از قطر و جاذبه‌های آن عازم این کشور می‌شوند. از شاخصه‌های مهم گردشگری، ایجاد مراکز خرید لوکس و درجه یک است که در آن انواع محصولات با کیفیت و برندهای بین‌المللی به فروش می‌رسد. شما اگر به عنوان مسافر عازم قطر هستید، حتما بازدید از مراکز خرید را در دستور کار خود قرار داده‌اید؛ بنابراین برای آشنایی با مشهورترین مراکز خرید قطر با سفرزون همراه شوید.

saadatrent

مال آو قطر ؛ از مدرنترین مراکز خرید قطر

Mall of Qatar
Mall of Qatar

اگرگذرتان به قطر افتاد حتما سری به مرکز خرید «مال آو قطر» (Mall of Qatar) بزنید. این مرکز تجاری-تفریحی در منطقه «الریان» قطر واقع شده است. در این مرکز شما می‌توانید انواع برندهای مشهور جهانی مانند آدیداس، جک اند جونز و بولگاری را مشاهده بفرمایید. از ویژگی‌های برجسته این مرکز می‌توان به وجود سالن‌های سینما و تئاتر درجه یک اشاره کرد. در این سالن‌ها نمایش‌ها با پیشرفته‌ترین تجهیزات نورپردازی و صدابرداری و به صورت ۳۶۰ درجه اجرا می‌شود و شما را به دل واقعه می‌برد. سالن‌های سینما و بولینگ نیز از دیگر امکانات مال آو قطر هستند. علاوه بر این‌ها مکانی به نام «کیدز موندو» در این مرکز خرید وجود دارد که کودکان در آن می‌توانند به بازی و تفریح بپردازند.

قطرمال
قطرمال

مرکز خرید ویلاجیو ؛ از محبوب‌ترین مراکز خرید قطر

مرکز خرید ویلاجیو
مرکز خرید ویلاجیو

مرکز خرید ویلاجیو (Villaggio Mall) از محبوب‌ترین مراکز خرید قطر به شمار می‌رود. این مرکز در شهر دوحه، پایتخت کشور قطر قرار دارد. در سال ۲۰۰۶ میلادی بود که شیخ جاسم بن حامد اقدام به احداث این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع نمود. روزانه ۵۰ هزار نفر و در ماه ۱.۵ میلیون نفر از این مرکز خرید بازدید می‌کنند. از ویژگی‌های مرکز خرید ویلاجیو می‌توان به معماری زیبا و مجلل آن اشاره کرد. طراحی این مرکز برگرفته از سبک معماری ایتالیایی است؛ به طوری که یادآور شهر ونیز ایتالیا است. در میان این مرکز کانال‌های آبی برای عبور و مرور خریداران و گردش‌گران با قایق تعبیه شده که تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای مسافران رقم می‌زند. در کنار این کانال‌ها نیز نیمکت‌هایی تعبیه شده که مسافران می‌توانند با نشستن روی آن‌ و تماشای زیبایی‌های ویلاجیو کمی به استراحت بپردازند.

مرکز خرید ویلاجیو
مرکز خرید ویلاجیو

این مرکز خرید یک امکان ویژه برای علاقه‌مندان به مد و کالاهای روز جهان است. شما در مرکز خرید ویلاجیو می‌توانید شاهد مشهور‌ترین و محبوب‌ترین برندهای جهان مانند گوچی، لوئیس ویتون، پرادا، کریستین دیور، دولچ اند گابانا و بسیاری دیگر از برندها باشید.

مرکز خرید ویلاجیو
مرکز خرید ویلاجیو

از دیگر ویژگی‌های برجسته این مرکز خرید می‌توان به وجود مراکز تفریح و سرگرمی جذاب و هیجان‌انگیز اشاره کرد. یک زمین سربسته اسکیت روی یخ جذاب‌ترین سرگرمی در ویلاجیو است. بولینگ، کارتینگ، ماشین برقی، بیلیارد، انواع بازی‌های کامپیوتری، سینمای چهار بعدی و کلی امکانات دیگر اوقات خوشی را برای کودکان و بزرگ‌سالان در این مرکز خرید فراهم خواهد آورد.

مرکز خرید ویلاجیو | مراکز خرید قطر
مرکز خرید ویلاجیو

برای استراحت و رفع خستگی هم می‌توانید سری به فود کورت این مرکز خرید بزنید. رستوران‌ها وکافه‌های شیک با انواع غذاها و نوشیدنی‌های سنتی و بین‌المللی آماده پذیرایی از گردش‌گران هستند.

 

سیتی سنتر دوحه

سیتی سنتر دوحه
سیتی سنتر دوحه

از دیگر مراکز خرید قطر که از محبوبیت خاصی بین گردش‌گران برخوردار است «سیتی سنتر دوحه» (Duha City Center) است. این مرکز خرید تجاری- تفریحی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دوحه است و با فرودگاه بین‌المللی «حمد» تنها ۲۵ دقیقه فاصله دارد. سیتی سنتر دوحه از شلوغ‌ترین مراکز خرید قطر به شمار می‌رود؛ تا جایی که در روزهای تعطیل تعداد بازدیدکنندگان از این مرکز به بیش از ۷۰ هزار نفر می‌رسد. در مرکز خرید پنج طبقه سیتی سنتر دوحه تعداد ۳۵۰ بوتیک قرار دارد که در آن‌ها انواع محصولات و کالاها با برندهای داخلی قطر و برندهای درجه یک خارجی به فروش می‌رسد. از امکانات تفریحی و رفاهی این مرکز خرید می‌توان به وجود سینما، زمین اسکیت روی یخ و رستوران‌های شیک اشاره کرد. مرکز خرید سیتی سنتر دوحه چسبیده به سه هتل بین‌المللی «شانگری‌لا دوحه»، «ماریوت مارکوس» و «روتانا سیتی سنتر» است.

سیتی سنتر دوحه
سیتی سنتر دوحه

فستیوال سیتی ؛ از نخستین مراکز خرید قطر

فستیوال سیتی | مراکز خرید قطر
فستیوال سیتی

مرکز خرید فستیوال سیتی (Festival City Mall) از نخستین مراکز خرید قطر است که در شهر دوحه، پایتخت این کشور واقع شده است. این مرکز در واقع مرکز خرده‌فروشی است و در آن انواع و اقسام کالاها یافت می‌شود. در مرکز خرید فستیوال سیتی شما شاهد بوتیک‌هایی با برند جهانی خواهید بود. فستیوال سیتی در یک محوطه بسیار وسیع واقع شده است. در بیرون از محوطه مکانی برای ورزش و پیست دوچرخه‌سواری تعبیه شده است. این مرکز خرید دارای امکانات تفریحی فوقالعاده‌ای است. در اینجا شما می‌توانید سری به سینمای چهار بعدی با ۱۸ صفحه نمایش دیجتیال بزنید. از ویژگیه‌ای مرکز خرید فستیوال سیتی وجود «تم پارک»های مختلف است. تم پارک «انگری بردز ورلد» (Angry Birds World) یکی از مکان‌های مفرح و سرگرم‌کننده برای بچه‌هاست.

فستیوال سیتی
فستیوال سیتی

لاگونا مال

لاگونا مال
لاگونا مال

«لاگونا مال» (Lagoona Mall) یکی از دیگر از مراکز خرید قطر است که از شهرت خوبی بین خریداران و گردش‌گران برخوردار است. این مرکز خرید در شهر دوحه واقع شده است و دارای ۱۵۰ بوتیک است. در این بوتیک‌ها انواع کالاهای قطری و برندهای مشهور بین‌المللی به فروش می‌رسد. لاگونا مال دارای ۱۵ رستوران است که انواع غذاهای بین‌المللی و فست‌فود در آن سرو می‌شود.

لاگونا مال | مراکز خرید قطر
لاگونا مال

بازار واقف ؛ از سنتیترین مراکز خرید قطر

بازار واقف
بازار واقف

در کنار انواع مراکز خرید مدرن قطر که محصولات امروزی و جهانی را به فروش می‌رسانند بد نیست سری هم به «بازار واقف» (Souq Waqif) بزنید. این بازار در واقع بازار سنتی قطر به حساب می‌آید که در آن شما می‌توانید انواع کالاهای سنتی و شرقی را پیدا کنید. ادویه‌جات، ترشی‌جات، انواع پارچه، عود و بخور و البته جواهرات می‌توانند سوغاتی مناسبی را از سفر به قطر برای شما فراهم آورند. این بازار اخیراً در عین حفظ معماری و فضای سنتی خود مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است و مغازه‌های جدید، رستوران و کافه نیز به آن اضافه شده است. در این رستوران‌ها شما می‌توانید انواع غذاهای سنتی قطر و خاور میانه را امتحان کنید. بازار واقف از شلوغ‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین بازارهای سنتی قطر است که طرفداران زیادی در بین گردشگران داخلی و خارجی دارد.

مرکز خرید لند مارک

مرکز خرید لند مارک | مراکز خرید قطر
مرکز خرید لند مارک

«مرکز خرید لند مارک» (Land Mark Mall) یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید قطر است. این مرکز خرید در منطقه الغرافه در شمال دوحه واقع شده است و در سال ۲۰۰۰ میلادی افتتاح گردید. ساختمان این مرکز خرید دارای طراحی سنتی است که یادآور قلعه‌های قطری است. در این مرکز می‌توانید محصولاتی مانند لباس، کیف و کفش، لوازم الکتریکی، آرایشی و بهداشتی و … را از انواع برندهای معتبر تهیه بفرمایید. وجود رستوران‌های با کیفیت از ویژگی‌های این مرکز خرید است. از دلایل محبوبیت مرکز خرید لند مارک وجود مکان‌های تفریحی برای کودکان است تا خانواده‌ها بتوانند بدون دغدغه به خرید در این مرکز خرید بپردازند.

مرکز خرید لند مارک
مرکز خرید لند مارک

مرکز خرید رویال پلازا ؛ از خاصترین مراکز خرید قطر

مرکز خرید رویال پلازا
مرکز خرید رویال پلازا

اگر به دنبال یک مرکز خرید شیک و مدرن در قطر می‌گردید حتماً سری به مرکز خرید رویال پلازا (Royal Plaza) بزنید. این مرکز خرید در سه طبقه ساخته شده و دارای بیش از ۱۵۰ بوتیک است. در این بوتیک‌ها شما می‌توانید کالاهایی از برندهایی منحصر به فرد که برخیشان تنها در این مرکز خرید نمایندگی دارند تهیه بفرمایید. این مرکز خرید در شهر دوحه قطر واقع است. از امکانات تفریحی و رفاهی این مرکز خرید می‌توان به سینمایی با طراحی سینماهای کلاسیک اشاره کرد. رستوران‌ها و کافه‌ها با تنوع غذایی بالا نیز در مرکز خرید رویال پلازا به چشم می‌خورند.

مرکز خرید رویال پلازا | مراکز خرید قطر
مرکز خرید رویال پلازا

بهترین زمان سفر به قطر و بازدید از مرکز خرید قطر

از آنجایی که کشور قطر دارای هوای گرم و شرجی است مناسب‌ترین زمان برای مسافرت به قطر فصل‌های پاییز، زمستان و اوایل بهار است.

اطلاعات بازدید از مراکزخرید قطر

ساعت مراجعه به مراکز خرید: متغیر

واحد پول قطر: ریال

تهیه ویزای قطر

شما برای تهیه ویزای قطر با یک جستجو در اینترنت می‌توانید به شرکتهای ارائه‌دهنده خدمات ویزای قطر وصل شوید.

آدرس سفارت قطر در تهران: بزرگراه آفریقا، خیابان گل‌آذین، شماره ۴.

تلفن: ۰۲۱۲۲۰۵۱۲۵۵۶-۰۲۱۲۲۰۵۱۲۵۵

فکس: ۰۲۱۲۲۰۵۸۴۷۸

روز و ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۸ تا ۱۶.

آدرس پست الکترونیکی: tehran@mofa.gov.qa

خب سفرزونی‌های عزیز، شما هم می‌توانید تجربیات خود را از سفر به قطر و خرید از مراکز خرید این کشور با ما در میان بگذارید. شما کدام یک از این مراکز خرید را به دوستان خود توصیه می‌کنید؟


برای آشایی بیشتر با دیدنی های قطر کلیک کنید.