استفاده از سیستم حمل و نقل درون شهری و برون شهری از دیرباز به خودرو‌های عمومی پیوند خورده است. اتوبوس‌ها برخلاف تصور عموم از روش‌های امن و مقرون به صرفه سفر کردن هستند.

saadatrent

این وسایل حمل و نقل عمومی به کمک استفاده از سوخت گازوئیل و تقسیم شدن هزینه‌های سفر میان تمام مسافرین و سرمایه گذاری‌های گسترده دولتی و خصوصی بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر شیوه‌های سفر هستند. این درحالی است که در بسیاری از موارد استفاده از اتوبوس از لحاظ زمانی با خودرو شخصی، دربست‌، خطوط میانشهری و قطار فاصله چندانی ندارد‌. اما از لحاظ راحتی و قیمت قطعا به رقبای خود برتری دارد‌.

ناوگان اتوبوس‌های برونشهری بسیار سختگیرانه‌تر از اتوبوس‌های درونشهری وارسی می‌شوند که همین موضوع در سال‌های اخیر به افزایش سطح امنیت و کیفیت سفر با اتوبوس افزوده است‌. برای مثال در صورتی که شما تمایل داشته باشید که از مشهد به تهران سفر کنید و دو گزینه شما قطار و هواپیما باشد می‌توان گفت که با توجه به برابری مدت سفر، سن زیاد واگن‌های قطار نسبت به اتوبوس‌ها و قیمت پایین‌تر اتوبوس‌، این مقایسه با اختلاف کم به نفع استفاده از اتوبوس تمام می‌شود.

همچنین اتوبوس‌ها به دلیل توقف در مسیر میتوانند تعداد بسیار بیشتری از شهر‌ها و روستا‌ها را به هم ارتباط دهند. درحالی که فقط بعضی از این شهرها یا روستا‌ها دارای فرودگاه و ایستگاه قطار هستند .

ترمینال جنوب تهران یا ترمینال خزانه

ترمینال جنوب در سال ۵۳ ساخته شد و در سال ۵۸ به بهره برداری رسید. این ترمینال ۱۷ هکتار وسعت داشته و در سه طبقه ساخته شده است. طبقه اول آن میزبان بیست شرکت مسافربری است. طبقه دوم آن شامل دفاتر نیرو‌های مسلح و سایت‌های  کامپیوتری است. طبقه سوم نیز دفاتر مدیریت را در خود جای داده است. رفت و آمد در این ترمینال به حدی است که هر روزه بیست هزار مسافر از این ترمینال به عنوان مبدا استفاده نموده و در سال ۸ میلیون مسافر در آن تردد دارند.

ترمینال جنوب شامل امکاناتی از قبیل نمازخانه‌‌، پارکینگ، کلانتری، خودپرداز، کارواش، درمانگاه و … است. همچنین شماره تلفن ۵۵۱۸۵۵۰۱ الی ۹ تلفن گویای ترمینال جنوب است. مسافرین آبادان، اراک، اردبیل، اصفهان، اهواز، بجنورد، بم، بندرعباس، بوشهر،تایباد، تبریز،جهرم، خرم آباد، خمین‌‌، دامغان‌‌، دزفول‌‌، رفسنجان‌‌، زاهد‌‌، سبزوار‌‌، سمنان‌‌، شاهرود‌‌، شهرکرد‌‌، شوشتر‌‌، شیراز‌‌، عسلویه‌‌، کازرون‌‌، کاشان‌‌، کاشمر‌‌، کرمان، گلپایگان‌‌، مسجد سلیمان‌‌، مشهد‌‌، ملایر‌‌، نهاوند‌‌، همدان‌‌، یاسوج و یزد می‌توانند برای سفر به مقصد خود به این ترمینال مراجعه کنند.

معرفی ترمینال های اتوبوسرانی تهران1

ترمینال غرب

ترمینال غرب تهران از ترمینال‌های بزرگ کشور است و تقریبا تمام تعاونی‌های  بزرگ در آن فعالیت می‌کنند. این ترمینال واقع شده در ضلع شمالی میدان آزادی است. همچنین تلفن ۴۴۶۵۹۶۷۶ و تلفن گویای ۰۲۱۴۴۶۶۳۹۵ راه‌های ارتباطی با ترمینال غرب هستند. ابهر، اردبیل، ارومیه، استانبول، آنکارا‌‌، اصفهان‌‌، بانه‌‌، تبریز‌‌، تفلیس‌‌، رامسر‌‌، رشت‌‌، زنجان‌‌، همدان‌‌، کرمانشاه‌‌، ماکو‌‌، مشهد‌‌، یزد‌‌، شبستر‌‌، باتومی‌‌، شیراز‌‌، ایلام‌‌، سنندج‌‌، قزوین‌‌، ایروان‌‌، ساوه‌‌، کامیاران از مقاصد این پایانه هستند. از امکانات این ترمینال نیز می‌توان به درمانگاه، نمازخانه و اتاق بازی مادر و کودک اشاره کرد.

ترمینال شرق

ترمینال شرق تهران دومین ترمینال ساخته شده در این کلان‌شهر با مساحت ۵ هکتار است که دو سال بعد از ترمینال جنوب  به بهره برداری رسید. مقاصد این پایانه بیشتر مربوط به شهرهای شمالی است. شهرهای استان‌‌های مازندران، گلستان و خراسان عمده مقاصد این ترمینال را در بر می‌گیرند.

این ترمینال در سه راه تهران پارس واقع شده است و از سایر پایانه‌ها کوچک‌تر است. مسجد، دستگاه عابربانک، کیوسک راهنمایی، تلفن گویا‌‌، اورژانس، سرویس بهداشتی‌‌، سالن انتظار مسافران‌، سالن ورزشی‌‌، خوابگاه رانندگان‌‌، جایگاه عرضه گازوئیل‌‌، تاکسی رانی شبانه روزی، امکانات ویژه معلولین، آتش‌نشانی‌‌، فروشگاه‌‌، پارکینگ‌‌، اتاق مادر و کودک از امکانات این پایانه است.

ترمینال آرژانتین

این ترمینال در شمال تهران و در کنار میدان آرژانتین قرارگرفته است‌‌. نام دیگر پایانه آرژانتین نیز بیهقی است. شماره تماس پایانه ۰۲۱۸۸۵۳۴۳۸۴ است. از این پایانه می‌توان به شهرهای اراک‌‌، ارومیه‌‌، اصفهان‌‌، اهواز‌‌، بابلسر‌‌، بروجرد‌‌، بوشهر‌‌، تبریز‌‌، جهرم‌‌، خرم آباد‌‌، رشت‌‌، ساری‌‌، سنندج‌‌، شاهرود‌‌، شبستر‌‌، شهرکرد‌‌، شیراز‌‌، کرمان‌‌، کرمانشاه، گرگان‌‌، مشهد‌‌، همدان‌‌، یزد‌‌، گنبد کاووس سفر کرد.

از امکانات ترمینال بیهقی می‌توان به وجود مسجد،سیستم حمل بار هوشمند(اتوماسیون)، دفاتر فروش بلیط، سالن انتظار، سرویس بهداشتی، تلفن عمومی‌، رستوران‌های ارزان قیمت‌، فروشگاه‌، خشکشویی‌، ویلچر برای معلولین، پارک‌، پارکینگ‌، نمایندگی تاکسیرانی، نمایندگی وزارت ترابری، مرکز معاینه فنی‌، کتابخانه‌، عابربانک‌، مرکز بهداشت، پایانه اتوبوس درون شهری‌ و مکانیکی اشاره کرد.

معرفی ترمینال های اتوبوسرانی تهران2

کلام آخر

در حال حاضر می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس علی بابا از هر یک از ترمینال‌های گفته شده سفر نمایید. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت و پس از مشاهده و بررسی قیمت و امکانات اتوبوس‌های مختلف به خرید بلیط اتوبوس علی بابا بپردازید. از طریق سایت علی بابا خواهید توانست بهترین خدمات ممکن را با مناسب‌ترین قیمت و به راحت‌ترین روش ممکن خریداری نمایید. پس اگر قصد مسافرت با  اتوبوس را دارید به علی بابا سری زده و بلیط خود را به مقصد مورد نظر تهیه نمایید.