مناسب ترین تورهای نوروز چه تورهایی هستند؟ در این تعطیلات باید به کدام شهرها یا کشورها سفر کنیم. عید باستانی نوروز یکی از اصلی‌ترین اعیاد ایرانی است که تعطیلاتی طولانی دارد؛ ازاین‌رو اغلب افراد در این زمان اقدام به سفرهای داخلی و خارجی می‌کنند. این روزها شاید سفر کردن کار آسانی نباشد و هزینه بالایی برای خانواده‌ها داشته باشد؛ در نتیجه تصمیم گرفتیم چند تور نوروزی خارجی با قیمت مناسب را در این مقاله به شما معرفی کنیم.

saadatrent

اگر هنوز برای تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی کرده‌اید و ایده خاصی ندارید، در انتهای این مطلب، قطعا مقصد موردنظرتان را پیدا خواهید کرد. با ما همراه باشید تا چند تور هیجان انگیز را به شما معرفی کنیم.

تور استانبول؛ مقصدی ارزان و خوش آب و هوا برای گردشگران ایرانی

ترکیه یکی از اصلی‌ترین و البته ارزان‌ترین مقاصد برای گردشگران ایرانی است. بسیاری از ایرانیان برای گذراندن تعطیلات نوروزی، شهرهای ترکیه را انتخاب می‌کنند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، استانبول، همان پایتخت ترکیه است. این شهر قدمت بالایی دارد و مملو از آثار باستانی مانند مسجد ایاصوفیه، کاخ دولماباغچه و برج دختر است؛ همچنین سواحل متعدد و طبیعت بسیار زیبایی دارد. آب و هوای استانبول در فصل بهار بسیار مطلوب است؛ زیرا از گرمای شدید یا سرمای استخوان‌سوز خبری نیست و شما به راحتی می‌توانید در سطح شهر تردد کنید.

اگر عاشق آثار باستانی باشید یا بخواهید تعطیلات خود را در طبیعت و کنار دریا سپری کنید، از خرید تور استانبول نوروز پشیمان نخواهید شد؛ البته مراکز خرید استانبول نیز طرفداران بسیاری دارند و به ویژه در بین خانم‌ها محبوب هستند. غذاهای خوشمزه ترکی، مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول قطعا رضایت شما را جلب می‌کنند.

 

آنتالیا؛ شهر سواحل زیبا و تفریحات آبی مهیج

آنتالیا یکی از شهرهای مهم و توریستی ترکیه است. سواحل این شهر شهرت جهانی دارند و بسیار محبوب هستند. ایرانیان بسیاری نیز آنتالیا را برای سفر نوروزی انتخاب می‌کنند؛ زیرا چه چیزی بهتر از شنا، غواصی و جت اسکی سواری در آب‌های نیلگون این شهر است؟ البته آنتالیا فقط به چند ساحل زیبا خلاصه نمی‌شود و نباید جاذبه‌های تاریخی آن را فراموش کرد. تونک تپه، کالیچی و آسپندوس از مناطق تاریخی این شهر هستند که از سال‌های دور به جا مانده‌اند.

با خرید تور آنتالیا نوروز، هم می‌توانید به بازدید آثار تاریخی بروید و هم در سواحل تماشایی این شهر مانند ساحل لارا و ساحل کنیالتی، به تفریح بپردازید؛ البته پارک‌های آبی متعددی نیز در آنتالیا تاسیس شده‌اند که تفریحات بسیار مهیجی دارند و برای بزرگ و کوچک مناسب هستند. اگر نوروز را در آنتالیا سپری کنید، هیچوقت خاطره این سفر را فراموش نخواهید کرد.

سفر به سواحل آنتالیا در نوروز
سفر به سواحل آنتالیا در نوروز

 

تور کوش آداسی؛ از سواحل بکر تا شهرهای باستانی

کوش آداسی در سواحل غربی ترکیه قرار گرفته و آب و هوای بسیار خوبی دارد. شاید جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر چندان زیاد نباشند؛ اما بسیار تماشایی هستند و نظیر آن‌ها در کمتر جایی از دنیا پیدا می‌شود. هر روحیه و سلیقه‌ای که داشته باشید، از سفر به کوش آداسی پشیمان نخواهید شد.

ساحل بانوان، شهر تاریخی افه سوس، جزیره آدالند، پارک آبی آکوافانتسی، جزیره کبوتر و منطقه باستانی دیدیما و غار کاراجا، گوشه‌ای از جاذبه‌های کوش آداسی است. در سفر به کوش آداسی، علاوه بر بازدید از اماکن گردشگری و تفریحی می‌توانید در کوچه‌ها و خیابان‌های باصفای این شهر قدم بزنید و در کافه‌ها و رستوران‌ها وقت بگذرانید. شب‌های کوش آداسی نیز بسیار زیبا هستند و هیجان سفر را برایتان دوچندان می‌کنند. تور کوش آداسی نوروز را رزور کنید و سفر خوشی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

 

شهر کوش آداسی ترکیه با سواحل زیبا
شهر کوش آداسی ترکیه با سواحل زیبا

ارمنستان؛ از بهترین مقاصد برای تعطیلات نوروزی

اگر کمی از ترکیه و شهرهای آن فاصله بگیریم، مقاصد دیگری نیز به عنوان بهترین تورهای نوروزی وجود دارند. کشور ارمنستان در گذشته‌ای دور بخشی از ایران بود و در حال حاضر نیز مرز مشترکی با کشورمان دارد. صنعت گردشگری ارمنستان پررونق است و سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند. مقصد اصلی آن‌ها نیز معمولا ایروان، پایتخت ارمنستان است.

از اماکن گردشگری ارمنستان می‌توان به میدان جمهوری ایروان، دژ اربونی، آرامگاه یرابلور، باغ گیاه‌شناسی، کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. این کشور طبیعت زیبایی نیز دارد و برای گشت‌وگذار در تعطیلات نوروز بسیار مناسب است.

 

دبی؛ شهری لوکس در نزدیکی ایران

دبی در دهه‌های اخیر به یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. شما می‌توانید بهترین سازه‌های جهان را در این شهر مشاهده کنید و از تفریحات هیجان‌انگیز آن لذت ببرید. هزینه سفر به دبی کمی گران‌تر از شهرهای ذکر شده در این مقاله است؛ اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

برج خلیفه، دبی مال، محله قدیمی بستکیه، خور دبی، مسجد جمیرا،‌ آکواریوم دبی، پارک آبی آکواونچر، موزه آینده و ده‌ها جاذبه دیگر در دبی وجود دارند که هر کدام به نوبه خود یک اثر شگفت‌انگیز هستند. آب و هوای معتدل، جاذبه‌های فراوان و نزدیکی این شهر به ایران، باعث محبوبیت آن در بین ایرانیان شده است. اگر به یک سفر لوکس در تعطیلات نوروز فکر می‌کنید، دبی بهترین انتخاب است.

 

بهترین زمان برای خرید تور نوروزی

نوروز یکی از شلوغ‌ترین فصل‌ها برای مسافرت است؛ ازاین‌رو تورها به سرعت رزرو می‌شوند و قیمت‌ها بسیار متغیر هستند. هرچه زودتر تور موردنظر را خریداری کنید، به نفع شما خواهد بود؛ زیرا انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت.

اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارید، باید حداقل دو تا سه ماه پیش از سفر، اقدامات لازم را انجام دهید؛ زیرا این کشورها به ویزا نیاز دارند و باید بیش از یک ماه و نیم را صرف درخواست و اخذ ویزا کنید. اگر تصمیم به سفر دارید، زمان را از دست ندهید و همین حالا از طریق سایت، تور موردنظرتان را رزرو کنید.

 

بهترین و مناسب ترین تور های نوروزی در الفبای سفر

در این مقاله تلاش کردیم تا مناسب ترین تورهای نوروزی را به شما عزیزان معرفی کنیم. تعطیلات نوروزی و آغاز فصل بهار، بهترین فرصت برای سفر به شهرها و کشورهای مختلف دنیا است. در این فصل اغلب کشورها آب و هوای مساعدی دارند و پذیرای گردشگران هستند. کشورهای همسایه ایران مقاصد خوبی برای گذراندن تعطیلات نوروزی به شمار می‌روند و هزینه سفر به آن‌ها کمتر از سایر کشورها، به ویژه کشورهای اروپایی است. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، مقصد نوروزی خود را انتخاب کرده باشید.

انواع تور داخلی و خارجی را از آژانس هواپیمایی الفبای سفر خریداری کنید و بلیط و هتل موردعلاقه‌تان را نیز از طریق همین سایت رزو کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده کلیه تورها، وارد صفحه اصلی شوید یا با شماره‌های موجود در بالای صفحه، با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با کارشناسان حاضر در مجموعه در تماس باشید. همچنین برای رزرو تور های ترکیه و دیگر انواع تورهای خارجی به سایت آژانس هواپیمایی الفبای سفر  www.alefbatour.com مراجعه کنید. الفبای سفر عرضه کننده انواع تور داخلی و خارجی است. همچنین امکان رزرو بلیط هواپیما و هتل به صورت کاملا آنلاین از طریق سامانه الفبای سفر میسر است.

منبع: الفبای سفر|www.alefbatour.com