بررسی شرایط مهاجرت به کشور کانادا از طریق روش‌های سرمایه گذاری

این روزها مهاجرت به کانادا محبوبیت زیادی میان ایرانیان پیدا کرده است. در میان روش‌های مختلف مهاجرت به کشور کانادا، روش‌های سرمایه گذاری شرایطی کمتر سخت‌گیرانه دارند. البته شرایط هر یک از استان‌های کشور کانادا برای ویزای سرمایه گذاری در کانادا با یکدیگر متفاوت است.

saadatrent

به عنوان مثال می‌توان به برنامه سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا اشاره کرد؛ این برنامه سه زیرمجموعه دارد و امکان انجام سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار دلاری را برای متقاضیان سرمایه گذاری در این استان فراهم کرده است. در ادامه این مطلب روش‌های مختلف سرمایه گذاری در کشور کانادا را بررسی و با مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها آشنا خواهیم شد.

اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در کانادا

هدف اصلی روش‌های مختلف مهاجرت، اخذ اقامت دائم و شهروندی کشور مقصد است. روش‌های سرمایه گذاری از روش‌های آسان برای اخذ اقامت دائم کانادا هستند؛ البته لازم به ذکر است که همه روش‌های سرمایه گذاری به اخذ اقامت دائم منجر نمی‌شوند.

برخی از روش‌های سرمایه گذاری در کشور کانادا از ابتدا با خود اقامت دائم این کشور را به دنبال دارند و برخی روش‌های دیگر، مسیری غیر مستقیم برای رسیدن به اقامت دائم، در بازه‌ای بلند مدت‌تر، هستند.

چگونگی اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا

توجه کنید که در صورت سرمایه گذاری در کشور کانادا، لزوما ویزایی به اسم «ویزای سرمایه گذاری» دریافت نخواهید کرد و ویزاهایی که در برخی برنامه ‌های سرمایه گذاری دریافت می‌کنید ممکن است نام دیگری مانند ویزای owner operator داشته باشند.

۶ شرط اصلی در بیشتر برنامه‌ های سرمایه گذاری کانادا وجود دارند. این ۶ شرط عبارتند از:

  • تمکن مالی

میزان تمکن مالی لازم با توجه به برنامه انتخابی شما متفاوت است.

  • بیزینس پلن

به‌جز برنامه سرمایه گذاری استان کبک که نیازی به ارائه بیزینس پلن ندارد، ارائه بیزینس پلن قوی از شروط اصلی برنامه های سرمایه گذاری کانادا است.

  • مدرک تحصیلی

در بیشتر روش‌های سرمایه گذاری مدرک دیپلم و یا فوق‌دیپلم کافی است؛ مدرک تحصیلی بالاتر می‌تواند شانس شما را برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا افزایش دهد.

  • سابقه کاری

سابقه کاری مرتبط برای بیشتر روش‌های سرمایه گذاری استانی کانادا (به جز برنامه استانی کبک) لازم است.

  • مدرک زبان

در روش‌های سرمایه گذاری استانی معمولا داشتن آیلتس ۴ یا ۵ کافی است. به‌طورکلی ویزاهای سرمایه گذاری نسبت به دیگر ویزاها به مهارت زبان کمتری نیاز دارند.

  • سن

حداقل سن مجاز در برنامه های مختلف بین ۱۸ تا ۲۱ سال متغیر است. حداکثر سن مجاز هم عموما در برنامه های مختلف ۵۹ سال است. برخی از برنامه های سرمایه گذاری کانادا محدودیت سنی ندارند.

پروسه اخذ این ویزا حدود ۲ سال طول می‌کشد؛ لازم به ذکر است که در برخی از روش‌های سرمایه گذاری می‌توانید حداکثر ۶ ماهه ویزا سرمایه گذاری خود را دریافت کنید و وارد این کشور شوید.

تفاوت رایج ترین روش های سرمایه گذاری در کانادا

روش سرمایه گذاری حداقل سرمایه لازم سیستم امتیاز بندی
کارآفرینی (سرمایه گذاری استانی کانادا) ۱۰۰ هزار دلار کانادا دارد
برنامه سرمایه گذاری کبک ۳۵۰ هزار دلار کانادا بدون بازگشت
۱.۲ میلیون دلار کانادا پنج ساله
دارد
ثبت شرکت ۲۰۰ هزار دلار کانادا ندارد
خرید بیزینس ۲۰۰ هزار دلار کانادا ندارد

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

تنها دلیلی که باعث محبوبیت روش‌های سرمایه گذاری در میان افراد می‌شود، مقاصد مهاجرتی نیست. بسیاری از صاحبان کسب و کار به دنبال راهی امن برای حفظ سرمایه‌ خود هستند که به کمک آن بتوانند به بازارهای جهانی وارد شوند و ریسک‌ها و خطرات احتمالی برای سود و سرمایه خود را به حداقل ممکن برسانند. برای این افراد سرمایه گذاری در کانادا انتخابی امن و مناسب است. برخی از دلایل مناسب بودن کانادا برای سرمایه گذاری عبارتند از:

  • اقتصاد قدرتمند

کانادا یکی از قدرتمندترین اقتصادها را در سراسر جهان دارد.

  • قانون مداری

قانون‌مداری در کانادا فساد اداری را کم کرده و بستر ر ا برای رشد سرمایه گذاری‌های نو فراهم آورده است.

  • زیرساخت قوی حمل و نقل

زیرساخت حمل‌و‌نقل هوایی این کشور از بهترین‌ها هستند و بنادر ساحلی آن دسترسی مستقیم دریایی به آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی را فراهم می‌کنند.

  • بازاری جهانی

کانادا دسترسی به بازار ۵۱ کشور و حدودا یک و نیم میلیارد مصرف کننده دارد. مالیات در این کشور نسبت به کشورهای اسکاندیناوی و اروپایی کم‌تر است. با تجارت در کانادا به بازارهای بین‌المللی دسترسی خواهید داشت.

  • شرایط پایدار

شرایط پایدار اقتصادی و سیاسی کانادا امنیت سرمایه در این کشور را بالا برده است.

  • کشوری برای اقلیت‌ها

سازمان جهانی همکاری و توسعه اقتصادی، کانادا را به عنوان بهترین کشور در جهان برای پذیرش اقلیت‌ها رتبه‌بندی می‌کند. مهاجرپذیری این کشور باعث شده تا فضایی گسترده و متنوع برای فرهنگ‌های مختلف به وجود آید.

معایب سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا در کنار مزایای بی‌شمار، معایب خاص خود را هم دارد. برخی موانع و چالش‌های سرمایه گذاری در کشور کانادا عبارتند از:

  • قوانین استانی مختلف

بسیاری از قوانین مرتبط با کسب و کار و سرمایه گذاری در استان‌های مختلف کانادا با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند؛ به عنوان مثال می‌توان به استان کبک اشاره کرد که قوانین آن کاملا متفاوت از دیگر استان‌های کاناداست. این موضوع می‌تواند برای مالکان سرمایه‌ که تمایل به گشترس کسب و کار خود دارند، دشوار باشد؛ زیرا آن‌ها را مجبور خواهد کرد که با توجه به قوانین متفاوتی کسب و کار خود را اداره کنند.

  • محدودیت در تصمیم‌گیری‌ها

این نکته را نباید فراموش کنید که اگر یک شرکت یا فرد خارجی سعی داشته باشد که اکثریت سهام یک تجارت کانادایی را به دست آورد، ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شود.

  • فاصله جغرافیایی

فاصله جغرافیایی زیاد بین کانادا و ایران رفت‌وآمد بین این دو کشور را دشوارتر خواهد کرد. این موضوع می‌تواند برای کسانی که وابستگی عاطفی زیادی در ایران دارند، نقطه ضعف بزرگی به حساب آید.

  • آب و هوا

تفاوت وضعیت آب‌وهوایی میان کشور کانادا و ایران ممکن است برای کسانی که نمی‌توانند خود را به راحتی با شرایط جدید تطبیق دهند آزاردهنده باشد.

  • تفاوت زیاد با بازار ایران

فضای بازار ایران به نسبت فضای بازار کانادا بسیار متفاوت است. رقابتی بودن بازار در کانادا و حضور فعال شرکت‌های بین‌المللی در این کشور ممکن است رقابت را برای کسب و کارهایی که عادت به رشد در فضایی مانند بازار ایران دارند، دشوار کند.

  • پروسه طولانی

در برخی از بخش‌ها مانند سرمایه گذاری در ساخت‌و‌ساز گرفتن مجوز تا ۹ ماه طول می‌کشد. روند طولانی بروکراسی اداری می‌تواند برای کسب و کارهای پویا مشکل‌ساز باشد.

سخن آخر

سرمایه گذاری در کانادا یکی از روش‌های محبوب و سریع برای مهاجرت به این کشور و گسترش دادن کسب و کار در فضای امن و با ثبات آن است. با این وجود تغیرات پیوسته شرایط و قوانین این کشور و از سوی دیگر ریسک هدر رفت هزینه باعث می‌شود تا کمک گرفتن از موسسه ‌های معتبر و فعال در این زمینه امنیت بیشتری را برای شما و سرمایه‌تان فراهم آورد. شرکت مهاجرتی ادیسه یکی از موسسات معتبر، فعال و با سابقه در این حوزه است که گام به گام در کنار شما است تا بتوانید به اهداف مهاجرتی خود دست پیدا کنید. می‌توانید با پر کردن فرم ارزیابی رایگان و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب شرکت ادیسه با بهترین شیوه‌های مهاجرتی، مطابق با شرایط خود آشنا شوید.